HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.05.09. 12:38 Szabad a taxi

Taxi vagyok

A SÁPADTNÁL IS HALVÁNYABB ÁRNYALATOK

uberhird_kicsi.jpgHolnap kedd, akkor taxistüntetés. Ennek apropóján ma az Uber egész oldalas hirdetésekkel nyomul a sajtóban – a Népszabadságban és a Világgazdaságban, meg tán még valamelyik szennylapban. A kormánypropaganda kékjére emlékeztet a kitöltőszín – csak egy kicsit sápadtabb. A címben a "Szeretjük Magyarországot" állítást füllenti világgá kapitális fehér betűkkel Fekete Zoltán, az Uber Hungary Kft. hazudóembere, akinek már a bemutatkozása is kamu: azt állítja magáról, hogy ő az okostelefonos gurulójárvány hazai vírusgazdája mint ügyvezető (sőt: vezérigazgató/general manager), holott az Igazságügyi Minisztérium e-cégjegyzékében tárolt cégadatokban ennek nyoma sincs.

Aztán a szövegtörzsben folytatja a handabandázást, maszatolást, ahogy már megszokhattuk tőle, amikor sajtónyilatkozatai alkalmával próbálja megmagyarázni, hogy az általuk koordinált, pénzért autóval háztól házig történő személyfuvarozás nem taxizás, hanem innováció, és valójában egy tényleg jól összerakott, de a hazai fuvarközvetítők alkalmazásainál semmivel sem jobb (sőt, a Cityé például többet is tud) app szállít minket haza. A nyíltan fizetett pamflet hasonlít az eddigi kommunikék mellébeszéléseire – csak egy kicsit sápadtabb. Látszik, hogy most nem bújtatva honorált újságírók hozták össze – pedig ők sem remekeltek e tematikában – a kolumnát, hanem legjobb esetben is az Uber Hungary házi kommunikátora, a Flow Pr valamely gyakornoka izzadta ki magából.

Tegyünk akkor rendbe pár dolgot. Az Uber Magyarországi képviseletére Karen Sammis Walker, a cég valódi ügyvezetője jogosult, mellette az Uber Management B. V. amszterdami központja színeiben Rob van der Woude és Delphine Lucy F. Bernard – a magyar csicska alkalmazott valahogy kimarad a felsorolásból. Ennek ellenére a múlt héten is végighaknizta az írott és elektronikus mádiumokat, és megint ömlöttek a hülyeségek és az ellentmondások a szájából. (Tévében is láttam mostanában: úgy néz ki, mint máskor, csak egy kicsit sápadtabb.)

    Egy ideje például azt a lózungot szajkózza ez a kakadu, hogy "az Uber betiltásával" (miért, mikor volt engedélyezve?) a kormány munkahelyeket tesz tönkre. Az sem zavarja a kontártaxi-vállalat kovácszoltánját, hogy ezzel saját, korábbi alapvetését hazudtolja meg: olyan gyorsan és elvonási tünetek nélkül tudott lejönni az önzetlen autómegosztás sulykolásáról, mint Rogán a habonyi delírium szülte "keményen dolgozó kisember"-ezésről.munkahelyek.jpg

    Egyébként most, hogy fontos frissítést kapott Fekete oprendszere, olyan nagyot nem is konfabulált: a kezdeti időszak lelkes pionírjai, akik jó dolgukban ubereztek sokszor prémium kategóriás, de legalábbis jól karbantartott kocsijaikkal, már rég kikoptak a rendszerből – rájöttek, hogy nemcsak az önköltségi ár alatti 165 Ft/kilométeres tarifáért (mínusz 25 százalék az Ubernek Amszterdamon keresztül Bermudára) nem éri meg, ha széthajtják a drága járművet, de a csütörtök-péntek-szombat éjszakánként, hajnalonta mindig biztosra vehető 1,5–3-szoros szorzóval turbózott viteldíjért sem. Főleg, ha miután behányt a kocsijukba a bulinegyed császárfiókája, még jól le is értékeli őket az Uber trendi követői által istenített pontrendszerében, hogy aztán ha 4,5 alá csökken az átlagráta, úgy váljon meg tőlük a felhőlakó fuvarközvető automatikusan, mint vastag bőrűek az elhalt hámsejtektől, észre sem véve a "veszteséget".

uberre_keresek200_1.jpg    A jól fésült és üdére dezodorált, őszinte mosolyú, szoláriumbarna, sikimiki aranyifjak helyett jöttek a kicsit sápadtabb, legtöbbször napi öt-hatezerért bérelt tizenéves Suzukikat, Opeleket hajtó kényszerkontárok, nagyrészt bukott taxisok, akik alól elfogyott a saját kocsi, vagy úgy gondolják, könnyebben kifizetik elmaradásukat a droidtartónak, ha a sárgából átülnek egy fóliájától már megfosztott másik autóba. Vannak aztán a napi nyolc-tíz óra munkájuk után még elalélásig a kocsijukba költöző "hitelkárosultak", akik alól addig sem tudja kivenni a családi verdát a bank, amíg az mozgásban van.  De mára megjelentek az eddig közmunkán vagy segélyen tengődő vidéki családapák is, akik kivesznek valami ágybérletet Pesten, elég az, úgy is csak összeesni járnak a szállásra, haza, a családhoz meg csak vasárnap reggeltől estig. Cigányélet ez, de azért hívják a sógort-komát is, hadd fogják meg ők is az isten lábát, és azok jönnek is, ugyan még csak egyszer voltak a nagyfaluban, akkor is csak az állatkertbe meg a vidámparkba jutottak el, de minek ide helyismeret, hiszen a bérelt roncshoz kölcsön-GPS is jár.

    Fekete Zoltánék agymosó mantráinak egyik sokat sulykolt sarokszava a kiszámíthatóság. Nos, mára már ezt is nagyjából a jól belőtt hajukra kenhetik pomádénak a tisztelt felhasználók. A Google Maps-alapú, Amszterdamban, műholdon keresztül lecsapott digitális taxiórát ugyan nem lehet pörgetni, legalábbis nem hagyományos módszerekkel, de innovatív rendszernek innovatív a kiskapuja is. Az uberes hordák csürhülnek bizonyos helyeken, például a reptéri parkolóban, koncertek után stb., de csak egyesével jelentkeznek be a rendszerbe. Aztán ha leszáll a göpzi, elhal a vastaps vagy lemegy a függöny, így jelentősebb fuvarigény generálódik, a tökéletesen átverhető, de azért nagyon intelligens szisztéma csak azt látja, hogy alig van uberes a környéken, így magas szorzóra kapcsol. És akkor szépen lassan, sorban belogol a többi drájver is, és viszi a jövőbe mutató technológiától erektáló konzumidiótát a végtelenbe, és még tovább. A hivatalos taxiár két-háromszorosáért (szilveszterkor, felhőszakadáskor ötszöröséért akár).

    De zárt Viber-csoportjaik is vannak az ubereseknek, ennek tagjai lehetnek válogatott, megbízhatóan fillérbaszó utasok is, akik hajlandók megkerülni a mai technikát, és beérik a... a szintén maival: azaz csetkliensen hívnak maguknak svarctaxit (sőt: svarcuberest!) – cserébe azt a 25 százalékot, amely egyébként is elszállt volna adózatlanul a kis szigetre, megkapják kedvezménynek.

   Ennyit a transzparenciáról.

   Lassan két éve már, hogy ide ette a fene az Ubert, ennyi idő kellett ahhoz, hogy a béna kacsaként (sőt, több mint egy évig néma kacsaként) totyogó, a saját rendeletei, törvényei felett – tőle szokatlan módon – nagyvonalúan szemet hunyó kormány ha nem is nagy meggyőződéssel, de megemelje méretes seggét, amelynél csak a vízfeje termetesebb. Előbbi testrészét persze meg kellett rugdosni kicsit ehhez, és időt vesz igénybe, míg utóbbihoz is eljut az ingerület. Ha ez a módja, hát folytatni kell a stimulációt. Holnap lesz a kúra következő állomása; nagyon bízom benne, hogy lesz elég gyógymasszőr. Még úgy is, hogy a fuvarkufár vállalkozások szinte mindegyike kihátrált már a demonstrációk mögül, pedig az ő létüket még jobban veszélyezteti a magának globális szabad rablási jogot vindikáló világvállalkozás. Sofőrre ugyanis még biztos hogy szüksége lesz az Ubernek egy darabig, akkor is, ha totálisan letarolja a piacot, de konkurenciára tuti nem. A Főtaxi, amely a kormány zsebében van, egyenesen tiltja taxispartnereinek, hogy demonstráljanak; a City, amely az első fordulóban ha létszámban nem is, de szürkeállománya révén (igen, nekik van olyan, ki is lógnak erősen a sorból – persze nem Metál Zoltánra gondolok) a leginkább együtt tudott működni a társaságfüggetlen szervezőkkel, bár most sem tilt, de nem is támogatja az akciót; a 6x6 és 2000, azaz a Zengő-birodalom fél szemmel mindig a Cityt figyeli és igazodik hozzá; a Budapest Taxi kis Horváthja egy beszari, primitív suttyó – a többi telefonszám-tulajdonos meg nem sokat számít. Félő hát, hogy sokkal kevesebb taxi lesz ott a Hősök terén a gyülekezőnél, mint egy, de főleg mint két hete.

    Nem kéne, hogy így legyen.

    Tőlem is megkérdezték, nem lesz-e abból biciklitúltolás, ha folytatjuk, annak ellenére, hogy a kormány elvileg már mindent megígért, ott van a parlament előtt a törvénymódosítás-javaslat. Érett megfontolás után úgy látom, hogy mivel ez a kormány nem oroszlán, hanem csak egy sunyi, taníthatatlan, elhízott parasztmacska, amely ráadásul még szeszélyes is és gyakran durcás, kiszámíthatatlanok a reakciói. Olyan, mint a dezodor: az ígérete semmit sem ér, bizonyítékok alapján lehet csak hinni neki (akkor is fenntartásokkal). Attól nem félek, hogy egy foszladozó demokráciajelmezt viselő autokráciában nem fogadja el a látszatparlament a beterjesztett kormánypárti javaslatot, de ha így lesz is, kb. két hónap még, mire ennek megfogható következménye lesz. Másrészt semmi garancia arra, hogy a kormány egy huszárvágással nem szabja az Uber kígyóvállú testére a vonatkozó jogszabályok személygépkocsis személyszállítókra vonatkozó részét. Nem lehet véletlen, hogy folyamatosan tárgyalgat a szakminisztérium az uberesekkel sub rosa, és talán az sem, hogy egyre több svarctaxin ott virít az NT-szám. Úgyhogy csak következetesen azzal a hamis kandúrral: addig kell beleveregetni az orrát a piszkába, amíg az ott van.

    Nem könnyebb eset persze a néha öregasszonyosan hisztis, máskor arcpirítóan arrogáns főpolgármester vezette főváros sem. Tarlósról sokaknak markáns és találó véleménye van, nekem is. De amilyen nagy amplitudóval kilendült nála a tahóméter például a Fesztiválzenekar támogatáscsökkentését követő reakciókra, annyira visszafogott lett,  kezdeti keménykedések után,  Uber-ügyben, szinte szánni való, szomorú tehetetlenséggel tárta szét a kezét tehetetlenségében. Neki is nagyon jót fog tenni, ha tréningben tartjuk a harci kedvét.

    Itt van például ez a rendezvény, amelyen főtámogató többek között a budapesti taxisoktól évi 83 ezrenként kb. 450 milliót benyelő BKK, és az abból nemrég levált Budapest Közút. Az is elég perverz dolog már, hogy
drosztdíjnak hívják azt a harácsot, amelyért kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut 5000 taxinak, és azok kb. egyharmada is teljesen használhatatlan helyen van, a valóban forgalmas pontokon lévőkre pedig – hatósági szemhunyás mellett – rátették piszkos kezüket-lábukat a drosztfoglalók. (A BKK-ellenőrök ennek ellenére a drosztengedély megvonásával
büntet/het/ik azokat a taxisokat, akik szabályosan, a forgalmat nem zavarva, de droszton kívül várnak utasra). Az is kiver biztosítékokat, hogy az így összerabolt pénzekből bármilyen, a két szervezet profiljával nem összefüggő, atamogatok200.jpg taxisok javát nem szolgáló esemény szponzorálására akár egy fillér is elmehet. De az már a pofátlanság fedáksárija, ha egy budapesti rendezvény támogatói között egymás mellett békésen megfér az őrzők és az ellenőrzendők logója: a BKK-é és a Budapest Közúté, illetve az Uberé. (Mondjuk BKK-s alvállalkozócég autóbuszán is láttunk már Uber-logós hirdetést.)

    Persze tudom, mert jóhiszemű vagyok, hogy sem Pista bácsi, sem a fővárosi kezelésű cégek vezetése nem tudott arról, hogy ez a pimasz parazita pénzszivattyú partnerüknek hazudja magát, és utólag felvéteti magát a patrónusok közé. De azért, remélem, majd ha szembesül Budapest első embere azzal, hogy megint hülyét csináltak belőle, odaállítja a szőnyeg szélére a BKK taxisszívatásokért (is) felelős vezetőjét, a mozgalmas múltú obsitos rendőrt, dr. Komáromi Endrét. Aki persze feltehetően ott és akkor is magabiztos lesz és pökhendi, ahogy szokott.

    Csak egy kicsit sápadtabb.

 

 

komment

Címkék: közlekedés kormány város tüntetés taxi demonstráció helyismeret főváros ellenőrzés autóbérlés taxis 6x6 Tarlós István Budapest BKK taxisrendelet Fekete Zoltán droidtartó fuvarközvetítő Főtaxi Komáromi Endre City Taxi Taxi2000 Budapest Taxi Uber Metál Zoltán telefonszám-tulajdonos fuvarkufár drosztdíj


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr698697858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baupexim1 2016.05.09. 17:51:44

meg a kancsal felszopó rásót

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.09. 21:50:56

Ez a poszt is olyan színvonalas hangvételű, mint az uberes nyilatkozatok...

Egyébként érdekes látni, hogy szerinted is sokkal magasabb volt egy éve az Uber színvonala, miközben ezt te végig tagadtad.

A reptéren mikor szoktak csalni? Én még sose láttam ott semmilyen szorzót, pedig az utóbbi hónapban is kétszer repültem...

Szabad a taxi 2016.05.10. 02:59:37

@Online Távmunkás: Igen, ebben a kérdésben revideálnom kell a korábbi álláspontomat. Pontosabban nem is a sajátomat, én ugyanis tényleg nem láttam ezeket a ficsúrsofőröket és luxusautókat, de hát én nem utazgattam Uberrel sem korábban, sem most. Viszont több olyan utasom is volt (Ubertől visszapártolók, illetve 1,3-1-4-es szorzó alatt uberezők, afölött taxizók), aki állította, hogy más világ volt kezdetben. Azt meg már én is látom (az NT-számos hülyeség óta már nem teljes az Uber-mimikri, a fehér rendszámos, kiöregedett taxik is elég feltűnőek), hogy az új sofőrállomány egyre inkább úgy néz ki, mintha a Rongyos Gárdából toboroznák őket. Az is rémlett, hogy itt is írt valaki a lefelé ívelő színvonalról, bár nem emlékeztem pontosan, hogy te voltál, és bevallom, nem is néztem utána.

Sajnos nem tudom megmondani, pontosan hány órakor játsszák a fent leírt szorzósat a reptér előtti Shell parkolójában, de gyakran, és máshol is. Konkrét, megbízható információm van erről, első kézből.

whale 2016.05.12. 10:14:02

@Online Távmunkás: Ez csak afféle városi legenda volt, anno. Én is hallottam mesét a menő ügyvédről, aki tiszta jófejségből autókáztatta a ruppótlan hülyegyerekeket a csoda Audijával.
Nyilván, ha nem is pont ő és nem is pont így, de az elején, amikor még volt valami bájos "közösségi", "social" máz ezen a tál taknyon, sokan regisztráltak és sokan kipróbálták az alkalmi taxikázást, akár csak poénból.
Aztán gondolom, ahogy kiderült egyrészt, hogy ez nem annyira vicces és szórakoztató, mint ahogy a PR kamuzta, másrészt, hogy a cég is inkább egy báránybőrbe bújt farkas, a jobb érzésű, értelmesebb userek rájöttek, hogy nagyon ciki és kínos az egész történet úgy ahogy van és törölték magukat a rendszerből.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.13. 16:06:44

@whale: Nem városi legenda. Én a pesti indulás után pár hónappal próbáltam ki, leírom, hogy mit tapasztaltam.

Tavaly nagyjából január-április között az átlag kocsi meghaladta a taxik színvonalát, a sofőrök többsége értelmiségi volt és csak napi 1-2 fuvart vállalt, amikor úgyis átment a városon. Igazi felüdülés volt a taxis panaszkodás hallgatása helyett az értelmes beszélgetés. Öltönyös-kosztümös sofőrök, vadonatúj, tiszta, fullextrás, felsőkategóriás autók - ez volt a jellemző.

Aztán május-június környékén megjelentek a fiatalok, akik az egyetem mellett ezzel kerestek mellékest az apucitól kapott új kocsit használva, pénteken-szombaton a bulizókat szállították délutántól hajnalig. Nekik is új kocsijuk volt és nem Suzuki.

Július-augusztus körül jelentek meg a volt taxisok a szakadt verdáikkal, akik ebből akartak megélni és folyamatosan panaszkodtak. Onnantól kezdve a szolgáltatás színvonala a taxis szint környékére esett vissza.

Aztán tavaly ősszel megjelentek a volt taxisok a lekapart matricájú kocsikkal, decemberben "véletlenül" pont 27%-ot emelt az Uber, onnantól nem jobb az ár-érték arány a taxinál.

whale 2016.05.14. 05:05:56

@Online Távmunkás: Érdekes ez a taxis panaszkodás toposz is. Én eléggé power user vagyok, úgy gondolom, de nem tapasztaltam, hogy kirívóan többet panaszkodnának a társadalom bármely, véletlenszerűen kiválasztott tagjánál, beleértve engem is.:))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.14. 12:07:46

@whale: Nekem az a tapasztalatom az utóbbi évtizedből, hogy amikor 10 percnél hosszabb az út, akkor a ritka kivételektől eltekintve elkezdenek panaszkodni, hogy alig tudnak megélni, túl sokat kell fizetni a fuvarszervezőnek, drága a banki terminál, drága a benzin, újabban drága a fóliázás, pofátlanok az uberesek, magasak az adók - aztán persze nyugtát nem adnak és morognak, ha kártyával fizetsz...
Érdekes, hogy amikor életemben egyszer nyugtát kaptam egy budapesti taxistól, akkor ő nem panaszkodott és nem fogadott el borravalót. Rajta kívül még egy-két pozitív emlékem van taxisokról, de a többséget lepontoznám Uberen...

rémTündér /aprócska kismacska./ 2016.05.17. 12:08:47

Egy dolgot nem értek, kérlek magyarázza el nekem valaki. Miért nem akkor volt ekkora a taxisok önérzete, amikor a kocsit kellett átfesteni vagy amikor kiróttak rájuk egymillió szabályt és megszorítást?
Miért most?

whale 2016.05.17. 14:25:07

@rémTündér /aprócska kismacska./: Azért, mert bár elég keményen érintették őket azok a rendelkezések is, akkor nem tették a torkukra a kést.
VAgyis tudható, látható volt, hogy ha megfelelnek az új szabályoknak, dolgozhatnak tovább, akkor is, ha sok szempontból hátrányosan érintette őket a rendelet.
Ez egy teljesen más helyzet. Egy illegális outsider akarja kinyírni őket. Itt nem arról van szó, hogy van véges számú új feltétel, ami nehezíti a sorsukat, de ha azoknak megfelelnek, akkor küszködhetnek tovább. Most szó szerint az életükért küzdenek, egy eléggé egyenlőtlen és tisztességtelen küzdelemben...

rémTündér /aprócska kismacska./ 2016.05.17. 14:39:13

@whale: Látom, hogy más helyzet, de számomra akkor is érthetetlen, ha pénzt vesznek ki a zsebemből a kurva megszorításokkal, akkor nekik megyek, nem pedig várok valamire. Érted, amit mondok?
És a másik, hogy tök érdekes módon, most sem azért harcolnak, hogy visszaálljon a normál rend, hogy megérje az embernek taxizni, nem. Azért harcolnak, hogy az egyetlen alternatívát szépen elintézzék. Számomra ez elég patkány magatartás.

whale 2016.05.17. 17:34:38

@rémTündér /aprócska kismacska./:

De az egy deal volt, érted? A szopatásért és a csökkenő utasszámért cserébe megkapták a magasabb tarifát, aminek már nagyon ideje volt 13 év után. Egyébként csaxólok, hogy a világ nagyvárosaiban mindenhol szabályozott a piac, hatósági áras a tarifa. Szóval az volt az abnormális anomália, ami eddig volt itthon...

Szabad a taxi 2016.05.28. 17:06:13

@rémTündér /aprócska kismacska./: Volt demontstráció az eszetlen szigorítások ellen is, komolyabb, mint azóta bármelyik tüntetés az Uber ellen, csak rövid az emlékezet: index.hu/belfold/2012/05/28/ezer_taxis_tuntet_a_fovarosban/
süti beállítások módosítása