HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.04.29. 12:56 Szabad a taxi

Éhes disznók makkos cipőben

 

HÉTFŐN NAGY DEMONSTRÁCIÓ LESZ A TAXIPLUSNÁL (VAGY NEM)


makkos250.jpgHa a szervező kezdeti elszántságán múlna, május 4-én akár macskakövek repülhetnének a Taxiplus székházának ablakába, mint nyomatékos fizetési meghagyások: adják vissza a bérkocsis vállalkozóktól korábban "kaucióként" kicsikart kamatmentes kényszerkölcsönöket, de legfőképp felejtse el a fuvarközvetítő, hogy még pénzt lejmoljon az egyik napról a másikra tankoló taxisoktól, csak úgy, soha meg nem adásra. Meg aztán a piros-kék szabadjelzőkből és a matricákból is valami nagy-nagy tüzet kéne rakni, ha a havi tagdíj nem mérséklődik ésszerű mértékre. De nem a szervezőn múlik már, lelkesedése lohadt, letörték, várható volt. Nem is csak azon, hogy a Gvadányi utcában sincs már macskakő. Mert kemény tökű taxis se nagyon – igaz, az egész országban puha pöccsel szolgáltat jó ideje minden személyfuvarozó, és elsőbbséget ad bárkinek, ha balról jön, ha hátulról: a jobbkéz-szabály csak egyenrangúak találkozásánál irányadó.

 

Az alábbi felhívás jelent meg a hazai egyetlen taxisportál fórumán:

Tagdíj helyett demonstráció!

 

Figyelem! 2015. május 4-én de. 10 órára demonstrációt szervezünk a XIV. ker Gvadányi út 65-67 szám alatt lévő TAXIPLUS-központ elé, a beszedni kívánt 75 000 Ft-os sarc ellen és a tagdíjcsökkentés érdekében.

Kérjük, hogy a megállapodásig senki ne fizesse be a május havi tagdíjat!

Kérjük, minél többen gyertek el más taxitársaságoktól is, hogy végre erőt tudjunk felmutatni, és sarokba tudjuk szorítani a pénzhajhász milliárdosokat!

Jó lenne, ha minél többen jeleznétek a részvételi szándékot a papgabi111@freemail.hu e-mail címen, hogy tudjuk előre, kb. hányan leszünk.

Természetesen minden e-mail címet és egyéb adatot a legnagyobb titoktartással kezelünk.

Nem kell félni, nem fognak senkit kirúgni, mert sokan leszünk, és mindenkit nem rúghatnak ki.

Már most sokan jelezték hogy jönnek, de 20-30 ember nem elég, ezért mindenki jöjjön, aki csak tud.

Update 2015. 05. 01.: Továbbá kérjük, hogy Május 4.-én reggel 9 órakor tiltakozásul mindenki tegye a tabletjét szünetre, és URH-n se vegyen fel címet. (EZ A LEGFONTOSABB.)

 

    Ha választanom kéne, hogy inkább legyek piros pötty Matolcsy György fenekén, vagy taxis-érdekvédelmi szakújságíró (már a kifejezés is világröhej), csak hosszas hezitálás után döntenék az utóbbi mellett. Amikor elkezdtem ide irkálni, és lényegében épp az előbbi állapoton voltam túl, még azt hittem, valami jó kis útinaplót hozhatok össze, bohém pikareszket. Ehelyett mára ez kifejezetten egy taxisblognak kinéző médiafelület lett: néhány poszt kivételével leginkább olyanokról görcsölészek, hogy megszületik-e még idén az új országos taxisrendelet (amely áprilisra volt legutóbb kiírva, legalább tíz év vajúdás után), és hogy az megerősíti-e majd azt a ma is egyértelmű jogi környezetet, amely szerint az Uber-féle kontártaxizás legalább annyira illegális és tisztességtelen konkurencia, mint mondjuk egy egészségügyi könyvvel és vendéglátó-ipari végzettséggel bíró, bejelentett alkalmazottakkal üzemeltetett, HAACP-nek megfelelően működő, áfát, jövedéki adót és ezer sarcot fizető, naponta NAV-ellenőröktől basztatott borkóstolóra nyitott, a mindenféle közterheket és előírásokat békésen elbliccelgető, "szabadon főzött" bundapálinkát mérő bögrecsárda. Meg arról, hogy a gusztustalanul mohó multi Uber még a már rég levitézlett, ősbunkó, lelkében máig suhogós dzsoggingot és makkos cipőt hordó fuvarkufárnál is nagyobb és éhesebb disznó

    Na, hát ebben tévedtem. (Illetve persze nagyobb, csak máshogy.) Megint rá kellett ébrednem, hogy az utasüzéreknél (hivatalosan fuvarközvetítők) mohóbb, tágabb gigájú dögevőket még nem ürített világra a taxizást körbevevő miazmás ökoszisztéma, ez a folyton buzgó, fekáliaszerű, minden ízében Balkán-kompatibils mocsár.

    És akkor innentől lassan írok, hogy mindenki megértse. Mert szomorú, legalább húszéves tapasztalatom, hogy ..."a taxisokat mindenki utálja, mint Petőfi a kukoricát: sőt, az utóbbi idők médiatudósításai is erősítették ezt a hozzáállást, öregzenészverésmítosz-keltéssel, rejtett kamerás hiénaleleplezésekkel, felkészületlen gyakornokok tényfeltáró baromságaival..." (innen idéztem magam). Most tényleg megpróbálok közérthetően, a tényekre szorítkozva fogalmazni, és bemutatom a taplósági aranyérem másik oldalát is.

    Tisztázzunk tehát definíciókat. 

    A sajtó előszeretettel emleget céges taxikat, majd utána, nehogy a szóismétlés bűnébe tenyereljen, taxivállalatokról beszél. Nos, az a helyzet, hogy ilyenek Budapesten már rég nincsenek, az utolsó a Főtaxi volt, amikor még hagyományos rendszerben, alkalmazottakkal hajtatta a gépkocsiparkját, illetve egy részét, a kilencvenes évek elejéig bezárólag. Némely fuvarközvetítő persze megteszi, hogy valamely, a vezetőségéhez-tulajdonosához lazább-szorosan szálon keresztül kapcsolódó másik vállalkozás közreműködésével futtat pár autót, és azokra napi bérleti díjat fizető droidokat ültet, de ezek a szerencsétlenek csak kamufoglalkoztatottak, a saját közterheiket maguk fizetik (jó esetben) – és az ötszázezres törzstőkéjű garázskáefték úgy aránylanak a taxivállalatokhoz, mint a Keletiben valutával seftelő arabok a svájci jegybankhoz.

    A taxisok ma javarészt egyéni vállalkozók, akik általában szerződnek egy telefonszám-tulajdonossal, hogy utóbbiak, vagyis a címnepperek, jelentős tagdíj fejében továbbértékesítsék a lenyúlt utasokat azoknak, akik hajlandók is elszállítani őket oda, ahová menni akarnak. Tehát a taxisnak.

    A tagdíj fix havi összeg, jellemzően közelíti a havi százezer forintot. Minden körülmények között fizetendő, betegség, esetleges nyaralás (mondjuk inkább szabadságnak) idején is. Hosszabb betegállomány vagy kocsitlanság idején kérhető méltányosság, ilyenkor nagy kegyesen a fuvarkufár akár a havi tarha felétől is eltekint a keresőképtelenség ideje alatt ("csak ne legyen belőle rendszer, és maradjon köztünk").

    A tagdíj a Főtaxinál a legmagasabb, ott eléri már a bűvös hét számjegyet. Sőt, a reptéren is dolgozó kockások további, majdnem ugyanekkora összeget fizetnek még regisztrációs díjnak nevezett plusztagdíjként. Ezenfelül már csak 1000 és 2500 Ft közötti kenőpénzt kell kicsapni reptéri fuvaronként a százkét éves cégnek, és a maradékot máris azon a benzinkúton költi el hand-shaking.jpga ferihegyi gyorsforgalmi út sárga lovagja, amelyiken akarja. 

    Ennyit a fővárosi fix tarifáról. 

    Mert bár tény hogy az út kilométere tényleg annyi (280 Ft) a reptérről Főtaxiban is, mintha az egyszeri utas telefonon rendelne egy más társasághoz tartozó kocsit, urambocsá': beszállna egy független taxiba (mondok valami érdekeset: a reptéri mezítlábasok sem mind hiénák, legalábbis áraikat illetően nem feltétlenül, az utasszerzési módszerekre meg rákényszeríti őket a Budapest Airport és a Főtaxi tisztességtelen területfoglalása, egy eredetileg fővárosi kezelési droszton); viszont a szerencsétlen főtaxis alvállalkozónak erősen megcsappan az elvileg hatóságilag kipányvázott kilométerenkénti bevétele.

    Ez egyébként, ha kisebb mértékben is, minden fuvarközvetőnél előfordul. Ismerkedjünk hát meg a bájosan vagányul hangzó pacsipénz fogalmával. Ma már ezt úgy becézik, hogy hoteles feltételek, legalábbis a tabon így érkezik meg a rendelés, és URH-n is ez az eufemizmus hangzik el. Azt jelenti, hogy városi fuvarnál általában 300 Ft-ot kell leadni, hotelből induló reptérnél 1500-at. (És nem, ez az összeg sem lesz maradéktalanul a kocsit hívó pincéré vagy portásé, még csak nem is marad a szállodában vagy az étteremben: egyharmadot, tehát 100, illetve 500 Ft-ot lenyúl belőle az amúgy is szafttól zsíros arcú utaskalmár.)

    Számla persze a pacsipénzről sincs. (A tagdíjról azért általában van – bár akad kivétel –, még azt sem szégyellik ráírni, hogy aki két részletben fizeti a harácsot, egy ötezres uzsorakamatot is penget rá. Utalni azért nem lehet, az már túlságosan nyomon követhető lenne.)

    Ahogy nincs belég például a Taxiplusnál kötelezően 60 ezerért megvetetett, a kereskedelmi forgalomban darabonként újonnan úgy 15 ezer forintért beszerezhető, gagyi, kínai táblagépről sem. Márpedig a csendes estar.jpgcímkiadáshoz szükséges szoftvert más, akár sokkal jobb androidos eszközre nem hajlandók feltelepíteni. (Mostanában azért volt kivétel a néhány új belépőnél, biztosan elfogyott ez a szar, majd rendelnek még pár konténerrel). Az összes többi címneppernél nagy bevéltelt hozó biznisz egyébként ez a tabletmutyi.

    A szabadjelzőért leszurkolandó 25 ezerről sincs számla, de sokra nem is menne vele a taxista, hiszen ha végre megjön az esze, és kilép a cégtől, a csillárt vissza kell adnia, de az árát nem kapja meg, az is benyelődik, mint nokedli, és ez nem kacsa.

    Van aztán az úgynevezett kaució. Ezt minden telefonszám-tulajdonos beszedi a frissen belépőktől. Van, amelyik megáll ötvenezernél, van, amelyik elmegy kétszázezerig. Persze legyünk azzal tisztában, hogy ennek az összegnek semmi köze a kaució valós jelentéséhez, hiszen annak az lenne a lényege, hogy elkülönített számlán kell kezelni a summát, és csakis a partner által esetlegesen okozott károk enyhítésére fordítható, egyébként a szerződéses viszony bármilyen okból történő megszűnésekor visszajár. Ezzel szemben a fuvarközvetítők (a cégek, illetve tulajdonosaik, vezetőségük) ezeket az összegeket a mindennapi működésük során felélik: szó szerint megeszik-megisszák, elnyaralják, költséges hobbikra (autósport, Fradi, Ferrarik stb.) fordítják, jobb esetben ebből bővítik "szerződéses partnereik" körét (persze lehetőleg úgy, hogy ők is jól járjanak, lásd pacsipénz) – ami azt jelenti, hogy leggyakrabban minden papírmunka és írott alibimegállapodás mellőzésével pénzt adnak döntéshozóknak, hogy a társaságukat hívják, ha menni kell, illetve hogy csak a szerződött flotta állhasson meg utasért a tulajdonolt objektum (jellemzően szórakozóhely) előtti közterületen. Olyan szerződött partnerek is vannak azért, amelyek és akik azért fizetnek (valamennyit, vö.: fix tarifa), de csak utólag, így az előzőleg beszedett kaució arra is jó, hogy azok, akik eredetileg odaadták a fuvarközvetítőnek, abból kaphassák meg, akár hónap közben is, a járandóságukat (taxicsekkek, egyéb készpénz-helyettesítő taxisélet-keserítések beváltása) . De mert ezek az utasüzérek nagyon szeretnek nyújtózkodni, és nincs, aki végre jól betakarná őket, bizony olykor előfordul, hogy mielőtt kilógnának a takaró alól mindenféle gusztustalan testrészeik, kaucióemeléshez folyamodnak: azaz további kamatmentes hitelt vesznek fel az eltartóiktól azért, hogy abból fizessék ki őket. (Könnyen el tud szállni ez a gyakorlat a piramisjáték irányába, volt már rá példa; igaz, mind ez idáig következmények nélkül.)

    Emelt a Taxiplus is kb. egy éve, nyár elején, amikor soron kívüli birkanyírást jelentett be a nyájnak, mintegy hatvanezer forint értékben, azonnalra (na jó, egy hónapon belül, részletekben is lehetett). És fizetett mindenki.

    Akkor is, amikor, már nyár végén, a Sziget idején a fesztivál "szerződött partnere", a City Taxi nem bírt a sáros-büdös tömeggel, ezért segíteni kellett nekik ganézni hajnalonta: a Taxiplus akkor utólag jelentette be, hogy mud.jpgminden neki havi sápot fizető alvállalkozó köteles tejelni a lehetőségért 12 500 Ft-ot visszamenőleg – akkor is, ha egyszer sem fordult onnan, és akkor is, ha épp egyáltalán nem dolgozott, mert végre pihent egy hetet Pomázon, a nagypapától örökölt Lada faházban, a szúnyogok körülrajzotta, közművek nélküli  telken (ahová azóta ki is költözött már, mert a család kirúgta, mint élhetetlen balfaszt).

    Én akkor azt hittem, a pofátlan lenyúlás olimpiai sportág lesz, és ennek kispályás versenyszámában tett rekordkísérletet (sikerrel) a Taxiplus vezetése, de kishitű voltam. Mert volt még ereje bajnoki dobásra. Az alábbi üzenet jött ki a tabra, sok hülye rizsa után, amúgy mellékesen odakenve, mint takonygolyó az unalomig ismert étlap aljára, tudva, hogy a többség akkor sem olvasná el, ha amúgy szokása lenne betűkkel bíbelődni, majd megtudja a pár figyelmesebbtől, minél később, annál jobb:

uzenet_vagott.jpgJellemző, hogy ezen a gagyi tabon, amelyet a gyermekemnek már új korában szégyelltem volna odaajándékozni, akkora gáz, képernyőképet sem lehet alapból készíteni, erre szolgáló pluszalkalmazást meg a szűkre szabott belső tárhelye miatt nem célszerű rátenni

    Nos, igen: a Taxiplus, a magát előszeretettel piacvezető társaságnak nevező fuvarkufár bagázs egy hete úgy döntött, minden vele szerződött taxistól kér 75 ezer forintot, mert csak. Jobb ízű a falat, ha más teszi a szánkba. Már nem is bújik támadható jogi kifejezések (pl. kaució) mögé, nem fárad azzal, hogy kifejtse, miért jár jól az, aki megvonja a családjától ezt a több mint másfél havi közmunkabért. Nem strapálja magát, hiszen az általa közvetített fuvarok akkor is csökkennek számukban és minőségükben is, ha egyébként egyre több szórakozóhely kétes gazdájával paktál le, és ma már több divatkocsma előtti placc az övé, mint amennyit a területfoglalós műfajt kitaláló maffiataxi még meg tudott tartani. A Taxiplus nem ámít senkit azzal, hogy ez visszajáró tagi kölcsön (ami egyébként is csak akkor lenne értelmezhető, ha a Taxiplus szövetkezet lenne, mint a City), nem kínál érte tulajdonrészt, de más, felfogható előnyt sem: csak annyit, hogy ha fizetsz, maradhatsz. Vagyis: ha nem fizetsz, mehetsz, és örülj, ha valamit visszakapsz az eddig a kigödrösödött bal első ülésbe feszülve összegályázott, hasonlóan erőszakosan lenyúlt pénzeidből. 

    Taxiplus, és nem leszel mínuszban.

    Anyád.

    A fenti toborzó hördület írója, aki demonstrációra szólított, oly annyira jogosnak érezte felháborodását, hogy már taxitársaság-közi összefogást vizionált, de hevületében sajnos elfeledte, hogy a Taxiplust a többi utasüzér vazallusai jobban lenézik, mint én tudnám a BKK taxisfőnökét, ha még uberezni is kezdene a szabadidejében. A Taxiplus volt ugyanis az a fuvarközvetítő, amelynek – azóta elhunyt – alapítója úgy tudott hatalmasat szakítani a már akkor is méterre leosztott piacból, hogy kitalálta a szotyitarifát, 150 Ft/km, ami hét éve alapjaiban rengette meg a taxisvilágot: olyanok is rendszeres utasok lettek, akik korábban nem is gondoltak ilyesmire, és olyan taxisokból is adócsalók-adókerülők váltak, akik korábban még legfeljebb csak gondoltak ilyesmire.

szotyi.jpg

     Úgyhogy most nem tudni, végül lesz-e legalább egy félhangos, csoportos bazmegelés a székház előtt, mielőtt mindenki beáll a sorba, hogy befizethesse a májusi kilencvenezret, mert az aranyat ér. Már csak azért sem, mert a tiszteletreméltó hevületű taxistribun is elvesztette a meggyőződését, mint Fülig Jimmy:

meggyozodes.jpg

A "pólya" az Pólya Sándor, a Taxiplus Habony Árpádja: nem tulajdonos, nem ügyvezető, senki sem tudja, mi a rangja – mondjuk a hasonlat annyiban sántít, hogy azt még a valódi cégtulaj sem állította soha, hogy ingyen kap tőle tanácsokat (amelyek aztán azonnal meg is valósulnak)

    És mert keretet ígértem, visszatér hát rám a ráma: én nem fogom befizetni ezt a "válságadót". Valószínűleg már a következő tagdíjat sem vittem volna be, mert rendkívül precíz kimutatásaim szerint nagyon nem éri meg nekem ez a pluszozgatás: amikor lenne cím, kell a kutyának, találok utast magamnak, illetve az utasok találnak meg engem, amikor meg álmos hétfőkön-szerdákon sorozatokat nézek a kocsiban és két könyvet olvasok ki egy éjszaka, legfeljebb a Jobbik-frakció jelez be néha (ők is szerződéses partnerek, ez továbbgondolható fentiek tükrében), lehetne menni értük a Parlament rakparti kapujához (tudod, ott, illetve onnan nem messze szokták köpködni a cipőket), ráadásul hozomra, négypéldányos számlával bajmolódva, URH-n bediktálva az ezerforintos kanyart, honnan hová, számlasorszám, szemszám, párkáp, fénymásolt slejfni a pénztárnak. Hát akkor inkább már üresen megyek haza, akár éjszakai busszal.

    Elleszek én mezítláb, amíg kinő a sárga földből egy igazi fuvarközvetítő, amely beéri a teljesítettfuvar-arányos részesedéssel – mint bárhol a világon a hasonló vállalkozások, amelyek nem csak a kontraktált taxisaikkal hordatnak nyakkendőt és tiszta inget. És ha ez a vállalkozás a BKK-é lesz, ne adj' isten – mert ugye időről időre felreppen a hír, hiszen a céget már összegründolták hozzá – akkor már azt se bánom, ha Komáromi Bandi bácsi* mégis uberezni kezd.

    Na de csak miután (másodszor is) nyugdíjazták.

*Dr. Komáromi Endre ex-rendőrezredes, a BKK forgalombiztonsági, taxi-, parkolásgazdálkodási és teherforgalmi divízióvezetője (jellemző, hogy ezt a titulust még sehol sem láttam így, helyesen leírva: kérem, fogadja szeretettel, hogy ezúton korrektúrázom a cafrangját, kopirájtot nem kérek)

     

komment

Címkék: énblog jövő élet szerződés taxi sztrájk droid hivatal demonstráció főváros ellenőrzés tarifa jelen autóbérlés taxis taxisofőr kaució hiénák adókerülés matolcsy györgy fix tarifa Budapest taxissztrájk Sziget BKK taxisrendelet Benkő László taxisblog droidtartó fuvarközvetítő Főtaxi visszapörgetés Komáromi Endre Taxiplus City Taxi Uber országos taxirendelet fővárosi taxirendelet pacsipénz


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr327396212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baupexim1 2015.04.29. 23:16:49

Nem rossz írás :) Az utolsóelőtti bekezdés nem kellett volna...

baupexim1 2015.04.29. 23:38:24

A jelenlegi politika belekeverése miatt... Egyben ha folytatod a cikket majd, vannak szaftos anyagaim

Szabad a taxi 2015.04.29. 23:51:39

@baupexim1: Ha tudnád, hogy még húztam is belőle... Pont azért, mert ebben a posztban nem akartam politizálni.

Egyébként nácifuvarozási kötelezettségem csak akkor keletkezik, ha az utasról utólag derül ki ilyen irányú aberrációja. Azt pedig, hogy mi a véleményem róluk, sosem rejtettem véka alá, például itt is megírtam:

szabadataxi.blog.hu/2015/01/26/rasztak_es_rasszistak

Engedtessék meg, hogy az ember a saját blogján ne rejtse véka alá a véleményét.

Téged azért bírlak a Hallo-fórumról, bár a politikai topikot többek közt miattad nem olvasom. :)

Nem tudom, mit jelent, hogy szaftos anyag, de ha olyasmi, amit egy renegát, megfáradt, pihenésképp a taxizást választó (tehát egyértelműen nem normális) ex-újságíró felhasználhat arra, hogy kicsit átláthatóbbá tegye a zavarost, a szabadataxikukacdzsímélpontkomon bármikor megtalálsz.

rosszqutya69 2015.04.30. 00:35:01

Gratulálok, ez rendben van!

baupexim1 2015.04.30. 00:48:33

De híres lettem :)
Miattam? A Bao durvább nálam :))

whale 2015.04.30. 03:54:46

Ezt így ahogy van, linkelni kellene a sok uberokos (érted, UBERokos hahaha) firkásznak, hátha megértik végre, hogy működik a taxika Budapesten...

Fox| 2015.04.30. 04:15:38

Így ahogy van tökéletes, azért engem a kihúzott rész is érdekelne :>

whale 2015.04.30. 13:33:50

Ami a demonstrációt illeti, szerintem sokkal célravezetőbb lenne a hoborges helyett, ha egy napra csend lenne. Rádióban és tabon is...

Szabad a taxi 2015.04.30. 13:40:52

@whale: Én nem így látom. Ha csak minden második taxis csatlakozna egy ilyen egynapos kusshoz (ez kizárt dolog, sok a megfélemlített, kiégett, szervilis szerencsétlen, plusz droidok), az akció értelmét vesztené, hiszen fele létszámmal is ki lehet szolgálni a jelenlegi fuvarigényeket (főleg hétfőn).

Ha viszont csak minden második taxiplusos egyszerre nekiállna "hőbörögni" a székháznál (nem fog, lásd előző bekezdés), annak azért már lenne demonstratív ereje.

whale 2015.04.30. 15:32:06

@Szabad a taxi: Csak az nem üt a kufaron. "Majd megunjak es hazamennek", effektus. Ha a cég működésén utnetek, azt megerezne...

turuls54 2015.04.30. 16:44:26

Végre!!!
Valaki megírja a Bp-i taxizás igaz összetevőit.
A fuvarkufár,aki beékelődött a taxis és utas közé,mint egy darab szar.Kirobbanthatatlanul.
Az igazi ütés számukra a tarha nem fizetése lenne.Ehhez,csak bátorság kellene.Ez az ami nincs,bár közeledik az idő,amikor a taxisnak már nem lesz vesztenivalója.

Első mohikán 2015.05.02. 01:48:25

Hű, de jó, hogy nem a fővárosban dolgozom. Ilyenkor gondolom ezt, amikor a hátrányokat olvasom. Persze amikor a naponta megkereshető összegekről van szó, akkor meg hű, de kár, hogy nem.
Tényleg egy mocsár, ami "odafenn" megy, de kíváncsi lennék, hogy mindezt mennyi havi bruttó fejében kell lenyelni. (Illetve arra is, hogy ezek a viszonyok a többi társaságra is igazak-e?) Gyanítom, hogy a vidéken megkereshető összegnek a néhányszorosáért. Egyáltalán nem irigyellek benneteket; sem azért, mert kétszer-háromszor-sokszor többet bruttózhattok, sem azért, amit mindezért muszáj elviselni/nyelni.
(Talán éppen ezért hessegettem el a gondolatát is annak, hogy felköltözzek Bp.-re a több pénz reményében. De ez még a 90-es évek elején volt.)
"Idelenn", vidéken nyugodtabb, kiszámíthatóbb, tisztább a helyzet, már ami a fuvarközvetítő cégünket illeti. Azt az egyet, ami jogtisztán működik. (A másik kettő sofőrös, alkalmazottas bandára ez korántsem igaz.)
Nincs tulajdonosa a cégnek, a évtizedek óta bejáratott telefonszámnak, illetve mégis; közös tulajdon, hiszen a tagok nem alvállalkozók, hanem tulajdonostársak. Közösen szavazunk meg -az éves közgyűlésünkön- mindent, ami a működéssel kapcsolatos; a tarifákat, a létszámbővítést -még a felveendő új kollégák személyét is-, a szerződött partnerek kiválasztását, a reklámmatricákat, a fuvarkiadás szabályait stb. Kötelezően megvetetett készülékek -URH-típusok, tablet, okostelefon stb- nincsenek, mindenki szabadon dönthet a saját beruházásáról.
Szóval nyugodt és korrekt a környezet, na. (Pacsipénz itt is van; 10% a fuvardíjból a portásnak vidéki fuvar esetén, az egyetlen ilyen helyen, a kórháznál.)
Cserébe viszont nincs meló...:-) Bár a tagdíj -mi központdíjnak nevezzük- is kevesebb; "csupán" 33e havonta.
Lehet összehasonlítgatni a helyzeteinket!

77Gabesz 2015.05.02. 16:13:29

@taxi33: haverom a főtaxinál 1,3m-1,5m körül termel úgy, hogy alig alszik és repterezik. Ebből jön le a rezsi. 7-8 kiló marad neki kb.

Szabad a taxi 2015.05.02. 16:55:48

@77Gabesz: És max. 2-3 év még (az is minek), ha így folytatja.

A rezsiben az is benne van, hogy – mivel max. 5 (vagy 6?) éves kocsival repterezhet – ötévente be kell ruháznia egy 0 kilométeres, strapabíró új kocsiba?

Egyébként a NAV megköszöni ezt a megjegyzésed, nyilván minden repteres főtaxis áfakörös, és kifogástalan kettős könyvvitelt visz (úgy, hogy sem az autó, sem az üzemanyag áfáját nem írhatja le).

Szabad a taxi 2015.05.02. 17:18:39

@taxi33: Abban biztos lehetsz, hogy a hármas szorzó a bevételnél nincs meg úgy, mint a taKdíjnál. Valamikor korábban "beszélgettünk" már a napi bevételekről, de szerintem nem nagy baj, ha e téren maradunk a ködösítésnél, hiszen a laikus olvasó hajlamos összemosni a napi bevételt a jövedelemmel – csakúgy, mint a hülye taxisok hülyébbjei.

Egyébként nálunk, Pesten is van ilyen taxiszövetkezet, a City – csak az vele a baj, mint az athéni demokráciával: maga a szövetkezet is visszaél a vélt felsőbbrendűségével, náluk is vannak metoikoszok, akik azért mégsem rabszolgák, de szavazati joguk nincs, és tulajdonképpen ugyanúgy tagdíjjobbágyok, mint a többi kompánia talpasai.

A Taxiplus gusztustalansága egyébként – kérdésedre válaszolva – egyáltalán nem kiugró mértékű a többi utaskalmáréhoz viszonyítva, legalábbis e legutóbbi lépésig nem volt az. Sőt, amikor úgy döntöttem, hogy hozzájuk csapódok, a "kaució" alacsony mértéke mellett pont az szólt mellettük, hogy viszonylag élhető volt a légkör. És nem csak a Max Taxiéhoz viszonyítva, hiszen az ottani állapotokhoz képest még a Csillag börtön belső hierarchiája is a keresztényi egyenlőség alapján nyugszik. (Na, erről tudnék – és talán fogok is – olyanokat írni, amiket nemcsak te, több évtizedes "szakmai" múltú "vidéki" kolléga nem hinnél el, de szerintem mindenki írói munkásságom részeként könyvelné el, aki nem volt korábban alárendelt bűntárs abban a hordában.)

Első mohikán 2015.05.03. 01:08:13

@77Gabesz: Gondolom óra nélkül, mert ha beleüt havi másfél millát, abból nehezen lesz nettó nyolc kiló. Mármint adózás-tébézés után. Plusz kb. 300 eFt az üzemanyag, száz körül a tagdíj, egy csomó pacsipénz, pár évente beruházni új autóra...Szóval biztos ügyeskedni kell a bevallással. Ettől függetlenül szívesen cserélnék vele; inkább azon agyalnék, hogy hogyan tüntessem el a bevételt, mint azon, hogy miből adjam fel a csekkjeimet...:-)

Első mohikán 2015.05.03. 01:09:54

@Szabad a taxi: Max Taxis élménybeszámoló, hmm...kíváncsivá tettél!

77Gabesz 2015.05.03. 11:11:55

@taxi33: első kézből biztos pontosabb infóhoz lehet jutni, nyilván benne van, hogy felfelé kerekíti a számokat. Az látszik, hogy nagyon jól él belőle, főleg a hasonló hajtós munkákban elérhető (pl. GLS futár) 2-400e-hez képest.

tiborc2008 2015.05.04. 16:38:03

Komáromiba lehet, sőt kell is rúgni nagyokat, magam is szoktam, DE:
uberrel összekötni mégse kell, hiszen igaz, ami igaz, amíg uberék ki nem rakták bkk-ellenőröket az utasrendszerükből, legalább megpróbálták ellenőrizni őket is, és dokumentáltak néhány utazást.
Az viszont szép dolog, hogy uberék ellenőrizhetetlennek tarthatják magukat.

Szabad a taxi 2015.05.04. 17:39:48

@tiborc2008: Félek, félreértettél: az uberező Bandi bácsi (rém)képe csak stilisztikai eszköz volt, egymást kizáró jelenségek, fogalmak összekapcsolása: oximoron.

tiborc2008 2015.05.04. 18:19:36

@Szabad a taxi:
Bővében vagyunk ilyen megvalósult közéleti oximoronoknak (pl. maffiózó belügyminiszter), így sosem lehet tudni, hogy korlátlan lehetetlenségek honában mik az egymást valóban kizáró jelenségek.
De a magyarázatot elfogadom.
:)

Szabad a taxi 2015.05.04. 18:38:37

@tiborc2008: Nagy lájk a válaszodra és vigyorjel.
süti beállítások módosítása