HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.08.17. 05:32 Szabad a taxi

Garázsmenet

NAGY SZIGETRŐL KIS SZIGETRE


garazsmenet.jpgAmikor – három éve már – újra beültem a bal egybe, és idetettem az első posztot, úgy terveztem, sokkal inkább énblog lesz ez, mint taxishírlevél-folyam. Főleg rólam szól majd, arról, bejött-e, hogy hátast-seggest ugrottam a múltamba, felhagyva a több mint két évtizedes értelmiségilét-kísérletezéssel. Azt hittem, írok majd vidám és szomorú történeteket a mindennapjaimról, tanulságosakat is. Elemzem, hogy vette a család az életritmusváltás akadályát, belülről figyelem, mennyivel tolerálja nehezebben a szervezetem, mint huszonéve, hogy este reggelizem és reggel vacsorázom (az ebéd az többnyire kimarad). Kíváncsi voltam, hogy feltalálom-e magam még a fél- és alvilági éjszakai életben, alkalmas vagyok-e még az egészséges csibészségre éppúgy, mint a minőségi szolgáltatásra (már ha igény van rá, és valaki megérdemli). Aztán mégsem írtam le a válaszokat, legalábbis nem részletesen, pedig az eldöntendő kérdésekre egyértelmű igenek adódnak csak, és az analízisek végeredménye is kedvezőnek mondható.

Mert nem posztolok semmi személyeset: ha csak arról elszólom magam, hogy mikor tartottam szabadnapot, már komoly támpontot adok a beazonosíthatóságomhoz. Márpedig az utasneppercég, amelynek matricáját a kocsim oldalán hurcolom kicsit sem büszkén, valószínűleg ugyanúgy megadta már rám a kilövési engedélyt, mint a BKK, amelynek szintén ott szégyenlik a logója az autóra rondított sárga kotonon. Sőt, most elég stabilan úgy gondolom, jó darabig, talán végleg egyáltalán nem folytatom a blogot: az Uber, a fuvarkufárok, a taxirendeletek (fővárosi és országos), a BKK tematikáját már unom, arról meg már rég beszámoltam, hogy hová hugyozok, ha épp szarok mindenre. Más érdekes pedig vagy nem jut eszembe, vagy nem kiabálhatom világgá, ilyen vagy olyan okokból.

    A BKK-hoz ugye kényszerű kötelem fűz, de azt, hogy miért nem hagytam még ott a fenébe az ex-szotyifuvarkufárt, jó ideje nem tudom magamnak megmagyarázni. Pedig immár három évre visszatekintő kimutatásom szerint eddig minden hónapban több bevételt, sőt, darabra több fuvart szereztem utcáról beülős-integetős kanyarokból, mint tőlük – szerintem jóval több címet utasítok el, mint amennyit felveszek, és az állandó utasaim száma is szépen növekszik (őket is mind az utcán találtam). Eddig a céges címszerzésre mint afféle második lábra áldoztam vagyonokat, de amennyi taKdíjat már betalicskáztam a kasszába, abból akár bionikus műláb is összejött volna. Köszönnöm nincs mit: megvetettek velem a csendes címkiadáshoz egy akkor talán tizenötezret érő, gagyi-kínai tabletet hatvanezerért, másra nem voltak hajlandók feltelepíteni a címkiadó szoftvert, mondván, csak az ő "minőségi" deszkájukon fut jól. (Ma már persze bármilyen androidos telefonra felnyomják, amióta kimerült a raktárkészlet.) A tavalyi Sziget alkalmából utólag róttak ki pluszsarcot minden szerződött taxisukra, ha dolgozott az érintett héten, ha nem. Nemrég emelték a havi harácsot, így (a POS-terminál havi bérleti díjával együtt) immár 94 ezer Ft, illetve 99 ezer, ha két részletben fizeti valaki, elég szép kis uzsora (de mindezt összeszedtem már itt, bővebben, érthetőbben).

    Újabban, és főleg a Sziget ideje alatt volt feltűnő, ha nem találnak önként ajánlkozó fuvarost a címeikre, a diszpécser erővel küldi oda az általa kijelölt kocsit, akár kilométerekről, tökön-paszulyon át. Valószínűleg vezetőségi utasítás, hogy így kell eljárni, de különösen annak a vértahó és agresszívan ostoba bemondónak áll nagyon jól, aki élvezi is, és akit, úgy hírlik, mérhetetlen arroganciája miatt, illetve mert már nem csak a taxisoknak, de az utasoknak is beszólogatott, előző helyéről csúnyán kirúgtak. Nem baj, nekünk jó, majd eltartjuk őt is, cserébe leugat, de lagalább közben kellemes az orgánuma. A parancsuralom egyébként engem nem nagyon érint, hiszen ha címre zavarás van, akkor utas is akad, úgyhogy én ilyenkor kikapcsolom a francba a tabot és a rádiót, odajön hozzám vagy leint, aki akar, diszpécser nélkül is. De először, amikor meghallottam a fenyegetőző parancsokat, azt hittem, valami gyökeres változás történt, amíg nem figyeltem, és nem nekünk kell ezentúl behordanunk havonta a szűk százezret, hanem a címkufár utal a számlánkra minden másodikán legalább ennyit, mint alkalmazott beosztottjainak.

    Eddig minden hónapban elhatároztam, hogy kilépek a cégtől, van is bent százezer "kaucióm", jobb helye lenne nálam. Aztán mégis minden havi zárásnál azt hozta ki a könyvelésem, hogy paraszthajszállal, de még mindig épp megéri maradni, legalábbisvirag_briginek200.jpg azokban a hónapokban, amelyekben sokat dolgozom – bár olyankor is hét-nyolcszáz forintba kerül egy vett utazás. Csakhogy én minden fentebb és korábban elsírt szemétkedés és keresztbe tevés ellenére szeretek még taxizni, imádom a várost, nem tudom megunni, mindennap tanulom, és ez leginkább ezzel a címfelvevős módszerrel lehetséges. Ennek ellenére most megint úgy érzem, hogy szeptember elején meglépem, ami logikus lenne már rég. Annál is inkább, mert most ment el (úgy tudom, nem is teljesen magától) a társaság egyetlen vállalható, kedves egyénisége, aki ugyan pont a pénztárban ült, és ő vette el tőlem a pénzt, ami mindig felért egy foghúzással, de a kedves mosolya volt a Lidocain hozzá. Hát, most már ez sem lesz. Bár nyilván fogalmad sincs, ki vagyok, kézcsókom, Brigi, hiányozni fogsz

    Hál'istennek vége a Szigetnek. Én idén is szinte teljesen kihagytam, mindig erős hökkenettel látom, ahogy hordákban, három tömött sávban csődülnek ingajáratban a Jégtörő utcába vagy a Mozaik utcai Mol-kútra a taxik (amióta besárgultunk, még látványosabb), hogy hazaszállítsák a hajnalra fekve hányós, péntekig csak erősen porlepte, tegnapelőttől ma hajnalig már varacskos módon sáros úri kosz300.jpgközönséget. Egyszer én is próbáltam tavaly, beálltam a karavánba, aztán, mert az én autóm is ugyanígy nézett ki a nyolcadik kerületi hostelhez teljesített fuvarfeladat után, mint a kollégáé itt a tegnap készült képen, és a szűk négyezres fuvardíjhoz még kétszer annyit kellett hozzátennem, hogy a kárpitot, padlót, plafont leganézzák, többet nem. Maradok inkább a belső kerületekben ilyenkor is, és mert a többiek zöme kirajzott a szintén kitelepült részeg punkokat transzportálni, rekordbevételeket csinálok a hátramaradt civilizált utazóközönséggel, mint tegnap is, mindenféle fuvarközvetítés nélkül.

    Persze nagyon kell vigyáznom, nehogy egy migránst nézzek hazánkban legálisan turistáskodó, más rasszhoz tartozó, színesebb bőrű turistának, mert, mint az MTI nyomán több lap is megírta"... ha az ellenőrzés során migránsok szállítására utaló körülményt észlel", feljelentést tesz a NAV. Értik: az adóhivatal. Megrendítően nagy fejszerkezettel, és nem kisebb magabiztossággal elegy opportunizmussal megáldott önjelölt érdekvédőnk, Metál Zoltán is azt nyilatkozta valahol, hogy ha csak pár száz métert szállítja egy magyar taxis a bevándorlót-menedékkérőt, már embercsempésznek számít, és joggal sújt le rá a törvény szigora. Ha meg, ettől megrémülve, véletlenül megtagadja a fuvart egy drosztról, esetleg – hívásra – egy panzióból a migránsnak kinéző, de amúgy makulátlan papírokkal bíró, itt élő, dolgozó, tanuló, sötétebb bőrű jófiútól, akkor a taxirendeletben is lefektetett fuvarkényszer megsértése miatt vonják be az engedélyét – ezt már nem ő mondja, hanem én. Elmeroggyant ország, ez, bazmeg: én taxisnak szegődtem, nem határőrnek, kalauznak, vagy koncentrációstábor-felügyelőnek. Amúgy a migrációs kérdést (érintve a hazai taxisok és más söpredék hozzáállását éppúgy, mint a hasonlóan humánus hivatalos kormányreakciót) már januárban kitárgyaltam itt, amikor még Orbán hagymázas álmaiban sem merült fel a kerítés ötlete, pedig az árnyéka már rég rávetült e lángoktól ölelt kilencvenháromezer négyzetkilométerre – mást hozzátenni most sem kívánok.

    Na de vissza az én (egyelőre csak belső) emigrációmhoz. Taxizom tovább, csendben, megpróbálok észrevétlen maradni, nem látszani itt, a kis szigetemen, hiába néz rám a térfigyelő kamera. Ahogy én sem látom, mi folyik ebben az országban, mert élőben átalszom, estére meg, amikor szembesülök a hírekkel a neten, már olvasmányélménnyé szelídül ez az egész nappali rémálom. És bár a múltkor már majdnem meginogtam, amikor úgy tűnt, lehetőségem kínálkozik visszatérni a "polgári" világba, egy kis túlzással teljesen vállalható pozícióba, amely mellett akár még taxizhattam is volna másodállásban néha (biztos nem csináltam volna a kettőt együtt, de az elvi lehetőség ott lett volna), nagyon örülök, hogy végül erre mégsem került sor. Az éjszaka gyönyörű ékszerdoboznak látszó szemétdombon, a városban vagyok otthon, és ha nem is kaparok ki minden műszakom során gyémánt félkrajcárokat, az esélyem legalább megvan rá.

    És ha ezt megpróbáljátok elvenni, képzeljétek magatokat bármilyen magasan fölém polcolt paprikajancsinak, az Úristen irgalmazzon néktek.

desert_island.jpg

A nyitóképet a Totalcarról, a koszos autóbelsőt a Facebook Ami a taxiban elhangzott c. zárt csoportjából (a közzétevő kolléga utólagos engedelmében bízva) loptam, a többi fotót meg innen-onnan a netről: egy taxis olyan könnyedén lépi át a szerzői jogi aggályokat, mint éjszaka a záróvonalat.

komment

Címkék: énblog blog külföldi élet én közlekedés éjszaka taxi törvény túlélés jelen migráció diszpécser taxis emigráció névtelenség migráns NAV Budapest Sziget BKK OTSZ fuvarközvetítő Taxiplus Uber országos taxirendelet fővárosi taxirendelet gazdasági bevándorlás Metál Zoltán telefonszám-tulajdonos fuvarkufár


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr287711232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2015.08.18. 09:07:39

Sajnálnám, ha befejeznéd. Akkor inkább legyél mezítlábas, csak folytasd!:)
Jó olvasni egy magánzó szövegét, aki megengedheti magának a szabadság és függetlenség luxusát. Ha valamit, ezt irigylem tőled igazán, azt hiszem....:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.08.18. 11:25:35

Jobb lenne mezítlábasként? Mennyire bíznak benne az emberek? Én semmi pénzért nem intenék le mezítlábas taxit...

Mondjuk már az Ubert is ellepték a taxisok, az utóbbi hónapokban meredeken zuhant a színvonal...

Szabad a taxi 2015.08.18. 12:07:37

@whale: Mindenképpen ez lesz a vége előbb-utóbb. Egyetértek: a felsorolt "luxuscikkek" valóban sok mindenért kárpótolnak.

whale 2015.08.18. 12:59:19

@Online Távmunkás: Taxisok az Ubernél? Ezt miből gondolod? Valószínűbbnek tartom, hogy az értelmesebbje rájött, hogy ebből jól nem tud kijönni és inkább hagyta a fenébe az egészet. A zacc maradhatott, az egybites droidok, akik kettő meg kettőt nem tudnak összeadni és örülnek, ha a nap végén pár ezer forint cash marad a kezükben, függetlenül a költségektől...

Szabad a taxi 2015.08.18. 13:28:00

@Online Távmunkás: Szerencsére egyáltalán nem ez a jellemző hozzáállás utasoldalról, bár kétségkívül ilyen is van, te vagy rá a példa. Uberező taxisról pedig még nem hallottam: szembemegy minden ésszerűséggel, hogy valaki szándékosan felezi-harmadolja a bevételét, miközben hatszázezres NKH- és szintén több száz ezres adóbírságot kockáztat. De el tudom képzelni, hogy akik alól kivette a rendelet ostobasága az előírtnál két literrel kisebb csomagterű vagy két centivel rövidebb tengelytávú, svájci frankos hitelre vett verdát, valahogy ki akarja termelni a részleteket legalább, és kétségbeesésében ezt az utat választja, ha már taxizni nem tud vele. Amíg rá nem jön, nagyon hamar, hogy rossz döntés volt.

♔bаtyu♔ 2015.08.18. 13:31:44

"Elmeroggyant ország, ez, bazmeg: én taxisnak szegődtem, nem határőrnek, kalauznak, vagy koncentrációstábor-felügyelőnek."

Nem az ország elmeroggyant, hanem Juncker és a többi hasonló, akik naponta tesznek hitet az ellen, hogy a periférián lévő országok megvédhessék a határaikat, kerítéseket építhessenek.

Orbán ezt fél évig (sajnos) hagyta, aztán lépett.

A taxiban te nem szoktál olvasni és azon esetleg elgondolkodni?

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.18. 14:08:49

Miért nem fogtok össze egymással, és írattok egy mobil appot, majd felvesztek egy diszpécsert ?

Szarér hugyér megvan..
Kis reklám, és ha nem basszátok át lépten nyomon az utast, akkor terjedni fog az app mint a futótűz.

Szabad a taxi 2015.08.18. 14:17:28

@Ballib Cenzúra: Sok ilyen app volt már (tán van is még), az Ubert jócskán megelőzve jöttek létre, írtam is róluk, például: szabadataxi.blog.hu/tags/taxilike

Nem volt rájuk igény. Az Uber ugyanis – minden fizetett és ingyenes, trendkövető pr-cikk ellenére – nem a fantasztikusan újszerű innováció miatt népszerű a felhasználók (egyébként egyelőre egyáltalán nem olyan széles) körében, hanem a csak adó- és szabálykerüléssel mixelt ostobaság mellett vállalható olcsósága teszi azzá.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.18. 14:33:17

@Szabad a taxi:

Valami hiányzott.

Vagy a reklám, vagy a minőség, vagy a megfizethetőség.

Manapság a taxitársaságokat simán le lehet cserélni egy alkalmas applikációval, ahol értékelhető az utas, és a sofőr is, lenne adatbázis, előre kalkulált fuvardíj, ....

A jelenleg taxitársaságnak fizetett összeg egy részéből lehet fejleszteni, másik részét meg vihetnétek haza.

Márpedig szerintem igény lenne, ha őszinte, és számonkérhető , pontozható, értékelhető, lenne.

Persze az indulás pénzbe kerül, és rizikó is van.

Szabad a taxi 2015.08.18. 14:49:33

@Ballib Cenzúra: Valóban, a reklám, a pr, a marketing elégtelen mennyiségű és sírnivaló minőségű volt, nemcsak a Taxilike, de a többi nekirugaszkodás esetében is. Persze én is bízom benne, hogy előbb-utóbb létrejön egy életképes alternatíva, mindenképpen ez a jövő.

Meg a sofőr nélküli autók.

Addig azért még elegerészek az éjszakában matricásan, vagy mezítláb. De ha lesz ilyen kezdeményezés, nagyon szívesen mellé állok, korábban kereskedelmi magazinok főszerkesztője, lapigazgatója és divízióvezetője is voltam, némi fogalmam van arról, hogy lehet valamit eladni. De én nem kezdeményezek, nem azért vonultam vissza a kocsimba, hogy megváltsam a világot. Jól elvagyok én ott, ha nincs utas, a Kindle-ömön több ezer könyv van, a tabletemen meg komplett sorozatszériák.

rosszqutya69 2015.08.18. 17:03:47

A budapesti-, és most már az országos taxirendelet is úgy lett megalkotva, hogy mezítláb ellehetetlenülj. A vállalkozásodat tisztességesen, a szabályok maradéktalan betartása mellett már középtávon sem fogod tudni fenntartani. Ha meg kutyálkodnál, annak előbb-utóbb engedélyvesztés a vége, ami a befektetett összeget figyelembe véve, nem túl nagy okosság.
Én ezért hagytam abba. :-)
Kibicként egy cégváltást javaslok, ha még taxikázni akarsz. A Plus mindig is mocsok volt és az is maradt.

Ezért meg itt nagy kár volna.
Én legalább is sajnálnám.

rosszqutya69 2015.08.18. 17:22:21

Önszerveződő taxicég - a kívülállók okoskodása.
Évtizedes fáradozás után sikerült elérni, hogy a taxisok állandó, azaz időarányos költségeit kimaxolják. Lebutítva ez annyit tesz, hogy mesterségesen felgyorsították a taxis anyagcseréjét: folyamatosan zabálnia kell, mert a táplálék csak átfolyik rajta.
Mi következik ebből?
A taxisnak fuvar kell.
Nincs ideje a seggén üldögélni és kivárni, míg a fuvarszervező cég felfut. Neki fuvar kell, ezért oda szerződik, ahonnan fuvart kaphat.
Ha az új fuvarszervezőhöz nem szerződik taxis, akkor miből fejlesszen, miből reklámozzon, miből vásároljon fuvart?
Ki tesz ebbe pénzt?
Honnan tesz szert fuvarra egy új cég, hogyan tesz szert fuvarra egy új cég? Hogyan csábíthatja el a megrendelőket a többi cégtől?
Mert árversenyre már nincs lehetőség...
Hogyan nyerhet meg magának céges megrendelőket referencia és stabil alvállalkozói háttér nélkül, hisz amíg nincs megrendelése, szerződött taxisa sem lesz.
Srácok, én értem, hogy árad belőletek a jóindulat, de ezt a piacot néhány felkapaszkodott ̶b̶ű̶n̶ö̶z̶ő̶ ócska proli hamm, mind megette, fölfalta és most már rendeleti úton bebiztosíttatta magának.
Ha valaki elveszi tőlük, az nem egy taxisok által összebarkácsolt vállalkozás lesz.

Szabad a taxi 2015.08.18. 18:36:18

@rosszqtya: Tudom, hogy hol, mikor és miért hagytad abba: már akkor élvezettel olvastalak a Halló fórumán, amikor még csak kósza, folyton elhessegetett gondolat volt, hogy visszatérek taxizni. Sokat tanultam tőled, természetesen inkább az elméleti, mintsem a gyakorlati munkásságodból.

A többire megpróbálok privátban válaszolni, elvileg itt lehet úgy is üzenni, hogy nick küldi direktben nicknek, szívesen.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.08.18. 20:35:48

@whale: Az Ubernél hónapokig csupa értelmiségivel utaztam, akik mellékállásként, tiszta és az átlag taxinál jobb és újabb kocsikkal vittek heti néhány órában utasokat. Az utóbbi időben szinte csak megélhetési sofőrökkel találkoztam, akik egész nap vezetnek, több taxis volt közöttük a felesége vagy valamelyik rokon kocsijával és a kocsik színvonala az átlag taxi szintjére vagy kicsit az alá esett vissza.

@Szabad a taxi: Én nem tudom, hogy miért éri meg kisebb pénzért taxizni, de a tippem az, hogy a kiadások is nagyságrendekkel kisebbek és a rendszer nem küldi a város túlsó végére fuvarért. Azt hallottam, hogy Metálék a minisztériumot csak azzal tudták meggyőzni a hónapokig jegelt rendelet elfogadásáról, hogy tucatjával mennek a taxisok az Uberhez...
Nálam az ismerősi körben eléggé makacsul tartja magát a meggyőződés, hogy mezítlábas taxis = hiéna (rája) és tuti átver...

whale 2015.08.19. 09:13:09

@Étteremkritikus: "Az Ubernél hónapokig csupa értelmiségivel utaztam, akik mellékállásként, tiszta és az átlag taxinál jobb és újabb kocsikkal vittek heti néhány órában utasokat."

Igen, erről beszéltem.:) Ez volt az értelmesebbje, amelyik kipróbálta a taxikát kalandvágyból, de aztán elmúlt az első hónap varázsa, leült egy kockás papírral, kiszámolta és rájött, hogy dehogy fog ő minden büdöslábú prolit beengedni az "átlag taxinál jobb és újabb kocsijába" (megj.: pont a rendelet miatt a taxik átlagéletkora valahol 5 év körül járhat most és ez csak javulni fog, mivel 2017-től EURO5-nek kell lennie minden autónak, az meg nincs olyan régen. szóval ha még ennél is fiatalabbak és jobbak voltak az Uber autók, akkor azok már bőven a 6 guriga feletti kategóriába esnek, aki meg olyan drága autóval taxizik, az vagy fanatikus, vagy hülye. én is ismerek ilyen taxisokat -nem sokat- egyik sem normális:))

"Az utóbbi időben szinte csak megélhetési sofőrökkel találkoztam, akik egész nap vezetnek, több taxis volt közöttük a felesége vagy valamelyik rokon kocsijával és a kocsik színvonala az átlag taxi szintjére vagy kicsit az alá esett vissza."

Aki taxis, miért autókázna a feleség vagy rokon autójával??? Főleg gombokért, illegálisan, amikor a legrosszabb esetben elmehet droidnak, bérautóval, legálisan? Nincs értelme a dolognak...

whale 2015.08.19. 09:22:31

@rosszqtya: Hááát, pedig.... Nagyon más kiutat én sem látok ebből a helyzetből. Amíg a taxis a saját érdekét nem képviseli, miért várja mástól, hogy azt tegye? Miért tenné?
Azt meg egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a budapesti 5-6000 taxis között nincs 4-500, amelyik képes lenne ezt felismerni, összeállni, összedobni a zsét és csinálni egy saját céget. Fejenként 1-200000 kellene bedobni szerintem, nem hiszem el, hogy nincs meg ez a pénz...

rosszqutya69 2015.08.19. 11:31:04

@whale: Egyrészt nincs erre 4-500 taxis. Másrészt, ha tévednék, és van 4-500 olyan taxis, aki bedobja a pénzt a bulira...
Tessék mondani, honnan lesz megrendelőjük?

Az utolsó önszerveződő taxis próbálkozás:
www.hallotaxi.hu/penta-taxi-1

Még úgy is elpusztult, hogy az egyik legnagyobb, legjobb hírű budapesti cég átadta nekik azokat a fuvarokat, amiket nem tudtak elvinni.

whale 2015.08.19. 14:15:30

@rosszqtya: Jó, ez a tyúk, meg a tojás esete. Amíg egy cég nem tud kiállítani 4-500 autót éjjel-nappal, addig persze, hogy nem megy a szekér. Ha jól sejtem, a Pentának is ott lett vége, hogy nem voltak elegen...
Amíg a taxisok nem értik meg, hogy a saját érdekeiket nekik maguknak kell megvédeniük, addig ki lesznek szolgáltatva és szopórollerre lesznek állítva. Pedig elég nagy erő van a kezükben, a saját taxijuk, amivel szolgáltatnak és ami nincs a taxitársaságoknak -legalábbis nem százas nagyságrendben.
Ezt azért elég kevés szakma képviselője mondhatja el magáról mostanában, hogy a termelőeszköze a saját tulajdona, amivel oda szerződik, ahova akar...
Ha pedig elindulna és életben maradna egy olyan nonprofit kft, ami a taxisoké és nem a harácsolásról, hanem az önköltséges működésről szólna, akkor szerintem tódulnának a taxisok és akkor nem az lenne a kérdés, hogy honnan lenne fuvarjuk, hanem az, hogy a többi címneppernek honnan lenne taxisa?:)

rosszqutya69 2015.08.19. 16:21:29

@whale: De ezt leírtam fentebb: a taxisnak fuvar kell. Ketyegnek az időarányos költségei, nem tudja kivárni, amíg a cég beindul.
Ez egy gyönyörű idea, nonprofit fuvarszervező, szebb mint anyák napja.
Csak éppen ez a hajó végképp elúszott.
Ezt a "többi címneppernek honnan lenne taxisa?" kérdést meg nem is értem.
Nincs létszámkorlátozás, a legfőbb érték a rendszerben az autó, munkanélküli meg annyi van, amennyit akarsz, sőt, Európa pont ezekben a percekben tölti föl az olcsó munkaerő-készleteit.
Problem?

whale 2015.08.19. 23:02:41

@rosszqtya: Pontosan, az autó. Amivel egyelőre még a taxisok rendelkeznek nagyobbrészt. Tudjuk mindketten, hogy egy vállalható autó betaxizással együtt alsó hangon 2 guriga. Ha a fuvarszervezőknek akár csak tízes nagyságrendben saját autókat kellene előhúzni a semmiből -mert a taxisok lelépnének- az szerintem megfeküdné a gyomrukat.
És persze drájvert könnyebb "csinálni", de azért az sem megy egy hét alatt, kezdve az európai jogsival, ha már a menekülteket hozod fel példának...
És igen, nincs létszámkorlátozás, viszont árverseny sincs, amivel a "paki" taxisok lenyomhatnák a bennszülött, rutinos rókákat. Szóval ha a fuvarszervezők világtalan, a nyelvet nem beszélő szerencsétleneket próbálnának ráültetni a nem tudom miből beszerzett saját flottájukra, a szolgáltatások színvonala közötti különbség elég gyorsan eldöntené a versenyt, szerintem.:)

rosszqutya69 2015.08.19. 23:45:09

Az autókkal a bankok rendelkeznek nagyobbrészt.
:-)

Ami a fuvarszervezők pénztárcáját illeti, nos egy óvatos havi 80 ezer/fő tagdíjjal és 400 fős tagsággal számolva, az annyi mint... De persze kiadások is vannak. Mondjuk a kétharmadát elkölti szegény erre-arra.
Marad havi 10 millió?
És most azt mondjuk, hogy megfeküdné a gyomrukat, ha csak tízes nagyságrendben kellene autókat venniük?
:-D
Az egyik nagy budapesti, mondom BUDAPESTi fuvarszervezőnél van egy rakás egyenZafira. 30-50 darab, nem is tudom.
Az mind a cégé.

Árversenyre nincs szükség, a régi fuvarszervezőknek csak megtartaniuk kell a megrendelőt.
A menekülteket pedig azért hoztam föl, mert ők nagyon sok külföldön dolgozó magyart fognak kitúrni az állásából. Gondoljunk itt bármilyen, szakképesítést nem igénylő, betanított munkára. Úgyhogy belátható időn belül a jelenleginél még több állástalan lesz Magyarországon is.
Nem mintha most nem lenne épp elég.
A taxis képesítés egy, maximum két hét alatt megszerezhető, a sofőr naponta pénzhez juthat.
Ez sokak számára ideális munka lehet a közmunka helyett.
A nyugatról hazatérni kényszerülők pedig ragyogóan beszélnek nyelveket.

De továbbra is elegánsan elsétálunk egy nagyon fontos kérdés mellett.
Mondjuk, hogy létrejön az önszerveződő, nonprofit taxicég.

Honnan a viharból lesz megrendelőjük?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.08.20. 00:18:59

@whale: Ez főleg hétvégén esténként volt, sárga taxis autóval nem ubereznek, ezért mentek kölcsönautóval vagy második saját kocsival. Azt mondták, hogy gyakorlatilag nincs üresjárat, este 8-tól reggel 6-ig végig van fuvar, megkeresnek 40-50 ezret, mert minden külföldi fiatal Ubert használ, már a reptéren is azt hívnak, nem állnak sorba taxiért. Ha taxiznának, akkor kevesebb fuvart kapnának és az Uber az okostelefon+bankkártya kombinációval szűri az embereket is - mondjuk az angol legénybúcsúkat nem biztos :)

Egyébként eleinte utaztam bőrüléses, vadonatújnak tűnő Volvóban, új Citroen C5-ben, max 2-3 éves BMW-ben, csak újabban jelentek meg a Suzukik, régebbi Opelek, stb.

rosszqutya69 2015.08.20. 09:02:52

@Étteremkritikus: "Megkeresnek 40-50 ezret."
Meg.
Havonta.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2015.08.21. 14:06:50

@rosszqtya: Azzal biztos nem számolsz, hogy a hobbiból Uber-fuvarokat csinálók a legnagyobb forgalom idején állnak munkába, amikor nem alapdíj van, hanem 1.5-3.5 közötti szorzóval csalják ki a sofőröket az utakra, mert akkora a kereslet. Ilyenkor akár drágább is lehet a taxinál.

Szabad a taxi 2015.08.24. 03:06:45

@rosszqtya: Szolgálati: Írtam neked egy mélt.

whale 2015.08.24. 05:26:27

@Étteremkritikus: Ez a leggyönyörűbb, amikor DRÁGÁBBAN szopsz a dugóban egy világtalan kontár mellett...
De a taxinak a qrvaannyát, igaz? :DD

whale 2015.08.24. 06:16:52

@rosszqtya: Nem tudom, honnan lesz. A mezítlábasoknak honnan van? Jelen blog írója többször deklarálta már, hogy az utcáról darabra és jövedelemben is több fuvarja van, mint fuvarszervezőtől. Ezek szerint lehet ezt így is csinálni.
Lehetne a taxis fuvarszervező kezdetben "hobbiprojekt", ami vagy kinövi magát, vagy nem. Lehetne azt is csinálni, hogy mindenki marad addig a jelenlegi gazdájánál és "másodállásban" nyomja a saját céget. Nem tudom pontosan, de az biztos, hogy amíg nem lesz valamilyen cég, szervezet, aminek súlya van a piacon és a taxisoké, addig a taxisok szopni fognak.

rosszqutya69 2015.08.24. 10:23:24

@whale: Erre gondolsz?

"Tapasztalataink szerint az Uber és a Wundercar sofőrjei a megnövekedett forgalom miatt többszörös szorzóval, néha több tízezer forintért vitték az utasokat..."
www.origo.hu/itthon/20150610-odavagott-a-vihar-az-orszagnak.html

Mikor ezt én csináltam, rohadt, mocskos hiénának neveztek.
:-D

rosszqutya69 2015.08.24. 10:31:12

@whale: Jelen blog írójának úgy van darabra és jövedelemre is több fuvarja az utcáról, hogy közben fönt van a céges matrica és a céges szabadjelző a kocsiján.
Ami nagyon nem mindegy.
Ha mindez nincs, akkor nagyon jó helyre van szüksége az ember taxis fiának ahhoz, hogy mezítláb tudja hozni a megélhetéshez és a vállalkozás fönntartásához szükséges napi betevőt. A helyfoglalás meg - mint tudjuk - tiltott dolog.
Ugorhat miatta az engedély.
És most már nem csak az autót büntetik, mint korábban.

A taxisok szeretnek szopni.
Legalább 30 éve csinálják, úgyhogy nem hiszem, hogy ez a következő 30 évben érdemben változna.
Egyszerűen imádják, ha szétszopatják őket, havi 80-100 ezerért.
Akár többért is.
:-)

whale 2015.08.24. 10:44:35

@rosszqtya: Pontosan. Szétröhögöm az agyam azon, ahogy a sok félkegyelmű ájuldozik a "dinamikus árképzés innovációján". Úgy látszik divat lett hülyének lenni.:D
Jó, mondjuk én a 20000 árult, 500 forintot nem érő, kínai fröccsöntött gumipapucson is röhögök, amit Crocs néven árulnak, nem különben a kínai dorko converse-ált változatán.:))

whale 2015.08.24. 10:45:18

@rosszqtya: Akkor minden a legnagyobb rendben van.:D
süti beállítások módosítása