HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2014.10.14. 13:32 Szabad a taxi

És hamarosan a sötétség



candle180.jpgValó igaz: hónapok óta hozzá sem szóltam a saját blogomhoz, új bejegyzés pedig még nem is született idén. De nem azért, mert bekövetkezett az, amitől rettegtem már itt, vagyis hogy nem találom a betűket, és nem is csak az tart vissza, hogy az ébrenlét óráit inkább pénzkereső tevékenységgel kell töltenem. Ki kell mondani: elment a kedvem az egésztől.

Nem a taxizástól, mert az jó. Szeretem az éjszakai Budapestet, különleges hely ez: olyan, ahol éjjel kevésbé van sötét, mint nappal, ezért olyankor nagyon is élhető. Jobb is átaludni, ami itt történik a helyi hivatali időben (amelyet egy órával előreállítottak még tavasszal, hogy aztán egy héttel később sok évtizeddel visszaállítsák), éjjel elolvasva a híreket-kommentárokat az egész olvasmányélménnyé szelídül, úgy pedig már olyan, mintha mással és máskor történne minden.

    Taxizni jó, pedig anyagilag nem egy aranybánya, sőt, néha inkább meddőhányónak tűnik. Mindig közbejön valami: például rám, illetve az autómra küldi karácsony előtt a végrehajtót az a szerencsétlen, akinek a múltkor már köszöntem, esetleg gyorshajtási bírság esik be váratlanul, ilyenek. Ezekhez hozzászokni nem lehet, de kezelhető problémák. Ahogy többé-kevésbé az is, hogy gazdafajának tekint mindenféle hitvány parazita, vagy hogy olyanokkal kell kooperálnom néha, akikkel amúgy nem szívesen járnék közösen irodalmi estekre. 

    Nem a taxizástól ment el a kedvem, csak attól, hogy írjak róla. Alapesetben hihetetlenül egyhangú, unalmasságában is szép szakma ez: még mindig nem tudom felfogni, hogy egyáltalán pénzt lehet keresni azzal, hogy csillagok és kandaláberek fényében autózom be ezt az éjjel ékszerdoboznak látszó szemétládát, a fővárost, pedig lassan harminc éve, hogy leintett az első fuvarra jelentkező. Na jó, igaz: az utasok néha zavarnak, az lenne az igazi, ha üresben járhatnám az utcákat, kelhetnék át az üres hidakon, bolyonghatnék ködös külvárosokban, álmos agglomerációban, de ne legyünk telhetetlenek: el kell fogadni, az utas a szükséges... nem is rossz, csak az elkerülhetetlen alibi. Őket meg, ha csak tehetem, megválogatom, erős a face control. Ami ugye nem mindig működik, de azt hiszem, ahogy tompul az öt érzékszervem, úgy élesedik a hatodik: a második felvonásban egy-két lökdösődésen kívül komolyabb kalajmajkába még nem keveredtem, bár egyszer jöttem haza úgy, mint vásott kölyök, az összes gombjától megfosztott ingben. Bonyolult esetben meg olyasmi történik, ami azért nem publikus azon melegében, mert még nem járt le az elévülési ideje (nem gyilkosságra vagy kábítószer-csempészetre gondolok, kisebb cselekményeknél is van ilyen, ahogy adózási téren is).

    A pék sem ír blogot, vagy a bányász, a villamosvezető. Vagy ha mégis, akkor sem a munkájáról: gasztrózik, vagy a hobbijáról mesél, esetleg szvingerklubról konfabulál. Ilyesmihez meg tényleg túlontúl elfoglalt vagyok, inkább kialudnám magam.

    De most vészhelyzet van. Riadó, alarm, mozgósítás, amely csatasorba kell állítson egy ilyen ülésbe tespedt tohonyát is, aki egyébként egyre kevésbé hajlandó kisujjmozdulatnál nagyobb erőfeszítésre, ha annak nem ő vagy a közvetlen környezete a kedvezményezettje. Márpedig itt most ki akarnak csinálni megint, és most nem késsel, és nem csak engem. A birkamódra, sóként benyalt fővárosi taxirendelet, a tízéves korhatárral, csomagtartóméret- és tengelytáv-előírással, sárgítással együtt kisdobosok hat pontja ahhoz az elkészült NFM-jogszabálytervezethez képest, amelyet valószínűleg még ebben a hónapban ledarál a szavazógép a parlamentben, és amely várhatóan nem megtizedeli, de inkább megfelezi a taxizásból jelenleg vegetálók létszámát. (Persze majd az új feltételek mellett is jönnek a helyükre új rabszolgák, éhbérért kamualkalmazott droidok, jó, ha nem közmunkások.)

     Úgyhogy most kicsit vége a szilenciumnak. Csak ide kiteszem a pontot, keresek valami címet meg képet a alarm180.jpgleadhez, aztán olyan mozgósító szózatot verek a gépbe, hogy ahhoz képest az Auróra lövése bátortalan kopogtatás volt a hatalom hangszigetelt ajtajának párnázott kárpitján.

    Csak egy hunyásnyit még visszafekszem, mert álmos vagyok. Álmos, és taxis, és magyar.

Szólj hozzá!

Címkék: énblog jövő élet én közlekedés kormány város éjszaka taxi hivatal túlélés minisztérium jelen taxis taxisofőr Budapest NFM taxisrendelet taxisblog


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr415843892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása