HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2018.02.15. 05:42 Szabad a taxi

Tarifatárgyalás: csörgő-Sapka és Veres-egyház

sapka180.jpgBohócot csinált a néhány, saját sorsáért még tenni és gondolkodni képes taxisból Csertek István, alias Sapka, az Európai Taxis Egyesület elnöke: úgy is, mint az egyébként kimutathatatlan tagságú szakmai tömörülés első, de inkább mint Veres István, a Budapest Taxi nevű fuvarközvetítő cég tulajdonosának egyik embere. Tegnap a Főpolgármesteri Hivatalban, a taxistarifa-emelésről tartott többoldalú egyeztetésen kifejtette, hogy viteldíjemelésre nincs szükség, a személyszállító vállalkozók nem akarják próbára tenni az utazóközönség fizetőerejét és türelmét. Elképzelése szerint (amely véletlenül totálisan egybecseng a Budapest Taxi ügyvezetőjének már tavaly júliusban kifejtett elgondolásával) jobb megoldás lehetne, ha reklámfelületként értékesítenénk a taxikasztnikat, hiszen az kiváló kommunikációsüzenet-hordozó.

Utóbbiban tulajdonképpen teljesen igaza van, hiszen már a sárga fólia puszta léte is sokat elmond azokról, akik zokszó nélkül autójukra húzatták százezrekért. De még mindig nem ocsúdtak fel a sok(k)ból azok a kevesek, akik tavaly és tavalyelőtt, a közhangulattal és a kollégák közömbösségével dacolva együtt demonstráltak az Uber-elleni hatósági töketlenkedés ellen az egy ideig egyetlen hiteles érdekvédőnek tűnő Sapival.  

    Volt már olyan, hogy tele volt matricázva hirdetésekkel minden taxi, legalábbis azon vállalkozóké, akik fuvarszervezőkkel álltak szerződésben. Kezdetben egyik-másik címnepper tényleg enyhített a havi sarcon ezek viselése fejében, de ez a méltányosság nagyon hamar elillant, és a végére odáig fajult a helyzet, hogy némelyik  utasüzér az egyébként neki (és csak neki) nem keveset hozó reklámmatricákat egyenesen pénzért adta a mindent benyelő taxisoknak. Annak is csak a máskülönben pokolba kívánt sárga egyenfólia és a kötelezővé tételével egy időben bevezetett reklámtilalom vetett véget (amelyet csak kivételes alkalmakkor oldanak fel kivételezetteknek, de akkor példás gyorsasággal), hogy már nemcsak a jóízlést, de a hatályos közlekedésbiztonsági előírásokat is megsértve a hátsó szélvédőket is telibe dekorálják: mit tesz isten, pont a Budapest Taxi, illetve jogelődje alvállalkozóit büntették ezért sorra a rendőrök.

    Nem tudom, van-e taxis Budapesten, aki visszakívánja ezeket az időket, de ha igen, biztos velük egyeztetett az elnök úr, valami marha nagy titokban.

    Erre kiválóan alkalmas lehetett például az a zárt Facebook-csoport, amely amúgy az egyetlen bizonyíték a Veres által állítólag újraélesztett Rádió Taxi létezésére, s amelynek szabadjelzőjét és logóját viseli a harcos érdekvédő. Illetve úgy tudni, ennek a cégnek ő a szakmai irányítója is (vagy ilyesmi). Annak ellenére, hogy korábban rendkívül büszke volt függetlenségére, arra, hogy ő nem fizet egy fillért sem az éhes fuvarkufárnak. Persze ez valószínűleg most is így van, illetve ha van is pénzmozgás, az csak fordított irányú lehet. Különös törés volt mindenesetre az érdekérvényesítői csapásirányban, amikor az egyesület (amelybe máig sem tudom, hogy lehetett volna belépni, így most kilépni sem tudok belőle, és ezzel vagyunk így még páran) vezetője pár hónapja érdekes pálfordulást mutatott be: hirtelen azt kezdte híresztelni, hogy szabadúszásnak rövidesen törvényileg vége, ezt be fogják tiltani, minden taxisnak csatlakozni kell valamelyik közvetítőhöz, és rögtön ajánlott is egy erre kiválóan alkalmas céget, az általa menedzseltet. Nem tudom, lehet, hogy csak nekem volt ez furcsa, de nekem nagyon: bevallom, bennem még alkotmányossági aggályokat is felvetett a feudalisztikus vonásokat hordozó taxistéeszesítési elgondolás. Képzeljük el ugyanezt mondjuk cipészekkel, hogy ezentúl az öreg Csoszogi sem lehet magánzó. Illetve dehogynem, hiszen a lyukas lábbeliket valakinek foltozni kell, de a munkadarabokat csak egy cipőközvetítő vállalkozáson keresztül kaphatja meg, amelynek még csak nem is jutalékot, hanem havi fix sápot, mondhatni védelmi pénzt fizet, aztán vagy jut neki talpalni való, vagy nem. Nonszensz, de lehet, hogy tényleg csak nekem tűnik annak, és naiv vagyok. De ha csak minimális esélye van is egy ilyen hatalmi törekvésnek, egy valódi érdekvédő nem beletörődik ebbe és saját előnyére igazodik a helyzethez, hanem az összes Freelancer billog viselésére (sárga csillag a sárga kabátra, ez is megérne egy misét) kötelezett mezítlábas élére állva azonnal eltorlaszolja a Városháza–BKK tengelyt – mondom ezt én, aki nem ilyen matricát viselek.

    Mindenesetre az a sajtó, amely egyszeri képviselőjének egyébként fogalma sincs arról, hogy működik a taxispiac, mert miért is lenne, hiszen ideális körülmények között csak akkor érdekli őt a taxizás létezése egyáltalán, ha a vezetéshez már túl részeg, de a detoxos mentőhöz még nem érte el a szintet, s amelynek épp ezért épp most írtam szamárvezetőt e témában (de már korábban is tettem közzé nekik szíves felhasználásra segédanyagot, például itt), most teljes joggal kajánkodik azon, hogy a taxis-keménymag (hirdető)oszlopos tagja akkora hülyeségeket beszél, hogy az még a sokkal régebb óta a sötét oldal zsoldjában álló dísztaxisnak, sőt, a semmirevaló kamarának is sok. Megírtam: én sem emelnék jelenleg tarifát, én a tarifarendszert változtatnám meg. De erre most nincs mód, se hajlandóság, se olyan, tényleges érdekérvényesítésre képes összefogás, amely ki tudná kényszeríteni az érdemi változást. De erős és meglepően széles körű többségi egyetértés van abban a cselekvési minimumban, hogy legalább kis mértékben próbáljuk kompenzálni a majdnem minden elemében idiótán, kor- és észszerűtlenül összerakott fővárosi rendelet 2013-as ránk lőcsölése óta folyamatosan növekvő költségeinket, úgy, ahogy most lehet. És ezt a lehetőséget annullálta minden bizonnyal a tegnapi bohózat, amelynek főszereplője Sapka volt, a Veres-egyház frissen felkent főpapja. 

Szólj hozzá!

Címkék: média hirdetés reklám sajtó közlekedés tüntetés pénz áremelés főváros tarifa tagdíj taxis freelancer taxisofőr tarifaemelés Tarlós István Budapest BKK taxisrendelet taxisblog Városháza Fővárosi közgyűlés fuvarközvetítő Budapest Taxi fővárosi taxirendelet Metál Zoltán fuvarkufár tagdíjemelés Csertek István Sapi Veres István


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr4713669568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása