HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.06.15. 03:08 Szabad a taxi

Miért nem veszek részt 16-án a taxistüntetésen

HINAUS MIT UNS!

against.jpgTöbb oka is van, hogy kedden, déli verőn miért nem özönlök az Alkotmány utcába megszúratni magam a nappal, és csak az egyik, hogy én délben rendesen még alszom. Azok, akik ott lesznek, akkor már felébredtek. De egyrészt későn, másrészt kár volt. Kurvára nincs kedvem segíteni nekik cipelni a "Le velünk!", illetve a "Követeljük, hogy mielőbb basszanak ki velünk megint!" feliratú transzparenseket.

A nem létező taxis-érdekvédelem két fantomszervezete, a City Taxi méhében fogant, de csíra állapotában is maradt Országos Taxis Szövetség, OTSZ, illetve a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, Fuvosz (amelynek elvileg lehetne köze a taxis személyszállításhoz, de én nem ismerek olyan taxist, aki ismerne olyan másikat, aki tagja lenne), (nyílt) levelét megírta. Nem kispályáztak, rögtön Orbán Viktornak címezték, hadd teljen azzal is az idő, hogy a miniszterelnöki titkárságon hányódik a kiáltvány, míg továbbítják annak a minisztériumnak, amelynek illetékességébe tartozik, azaz az NFM-nek; majd ugyanazzal a lendülettel az NGM-nek is elküldték, labdázzanak csak a két csúcsminisztérium megfelelő államtitkárságainak főosztályai. Azzal is múlnak a hetek, aztán meg itt a nyár, és bezár az ország. A fentebb narancssárgán boldolt és aláhúzott hiperhivatkozásra kattintva el lehet olvasni a művet, de felesleges, mert itt most összefoglalom jól.

    Bántja a taxisokat az Uber, kontárok sofíroznak embereket feketén, adót nem fizetnek, sem tébét, utasbiztosítást pláne nem, engedélyük meg legfeljebb a feleségüktől van a tevékenységre. A két "szakmai tömörülés" úgy látja: csak úgy lehet az áldatlan állapotokat rövidre zárni, ha a már így is besárgított, tízéves korhatár után, de nem megfelelő tengelytáv vagy csomagtartóméret miatt akár korábban is (konkrétan ma jár le a moratórium) autójuk eldobására kényszerített, kötelező kamarai hozzájárulással zsarolt, nem létező vagy használhatatlan taxiállomásokért több mint ötvenezres drosztdíjat tejelő (utóbbi tételből magukat az ellenőrzést követően sem felfedő, a jegyzőkönyveket "munka" után, fejből megíró, azok alapján a gyanúsítottakkal rögtön a megfellebbezhetetlen ítéletet közlő varangyos BKK-ellenőröket tartanak el) pesti taxisok tökét szorító présen csavarnak még vagy kétkattanásnyit, és parlament elé terjesztik, majd rögtön át is verik a szavazógépezeten az új, a taxizást és a személygépkocsis személyszállítást szabályozó kormányrendeletet. (És amely azonnal, illetve türelmi időnek becézett agónia után kinyírja a vidéki kollégák nagy részét, hiszen a fővárosban már – a fix tarifáért cserébe –  benyelt előírásokat kiterjeszti az ő működési területükre is – fix tarifa nélkül –; annak ellenére, hogy az Uberrel legfeljebb az arról baromságokat írogató sajtóban találkoztak eddig Hódmezővásárhelyen vagy Cegléden, és úgy, hogy a helyi kínálat-kereslet tükrében legtöbbjüknek esélyük sincs kigazdálkodni egy, az előírásoknak megfelelő, fiatal autót.) 

    Mert a legalább egy évtizede lebegtetett, tervezet formájában legutóbb márciusban villantott, legkésőbb áprilisra ígért új jogszabály majd a remények szerint leírja, hogy az Uberhez, Wundercarhoz hasonló elven működő hobbitaxizás szabálytalan, és ejnye, azonnal hagyják abba, pfuj. 

    Csakhogy sem az OTSZ elnöke (és tulajdonképpen tagsága nagy részét is kitevő) Metál Zoltán, sem a főtitkára révén állítólag a gyakorlativezetés-tréningben és -oktatásban erősen érdekelt – micsoda véletlen, az új rendelettervezet az ilyen tanpályás továbbképzéseket és időszakonkénti vizsgákat is előírja – Fuvosz-menedzsment nem lehet annyira tájékozatlan, hogy nem tudja: a jelenleg hatályos törvényi szabályozás is szigorúan tiltja a PAV II, 2-es egészségi alkalmassági kategóriájú jogosítvány, taxivezetői vizsga, utas-felelősségbiztosítás, taxinak vizsgáztatott, sárga rendszámú, taxiórával felszerelt személygépkocsi stb. nélkül végzett kontárfuvarozást, de a személygépkocsis személyszállító szolgáltatás feltételeit is meghatározza, márpedig azokkal sincs köszönőviszonyban az Uber. (A fővárosi taxirendelettel pedig kb. annyira kompatibilis, mint szelfibot a Pajtás fényképezőgéppel.) Úgyhogy lehetne, sőt, kellene már most szankcionálni, a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján ott vannak a tarifák, csak egyet emelnék ki: a taxiengedély, illetve személyszállító engedély nélkül végzett ilyen jellegű tevékenység 600 000, azaz hatszázezer Ft-ba fáj hivatalosan alkalmanként (amely összeg fejében magát az autót is lefoglalhatja a hatóság), és a közigazgatási bírság mellé már csak jatt a kétszázezres adó- és a pár tíz ezres mulasztási bünti. Bőven bejönne a próbautazások ára, ha lenne erre szándék és kapacitás, de egyelőre csak a NAV nyomul bátortalanul, meg a BKK még erőtlenebbül, csakhogy ezek ellenőreit, miután kiderül a kilétük, az Uber-driver letiltja a toszba, a penitenciát meg állítólag kifezeti a nemzetközi utasnepper. (Bár ezt majd hiszem, ha látom: például ha a korábban nagyon lelkes, bár mostanában nagyon csendben lévő bloggertárs beszkenneli a bankbizonylatot, amelynek közlemény rovatában szerepel, hogy kapott kétszáz rugót Hollandiából NAV-bírságra.) 

    De sajnos az a helyzet, hogy távolról sem azért van ez a nagy presszió az új jogszabály érdekében, mert szegény taxisnak kevesebb fuvar jut a hobbisták nyomulása miatt. Nézzük csak meg az aláírók illusztris névsorát. A két díszérdekvédő szignói mellett mik azok a makkoscipőlenyomat-szerűségek?

sign1.jpg

    A budapesti taxispiac összes meghatározó fuvarközvetítőjének aláírása-plecsnije (plusz egy-két futottak még). Ők azok, akiknek igazán félnivalója van az Ubertől, illetve minden olyan jövőbeni piaci szereplőtől, amely az Uberhez hasonló, de taxisoknak szóló, okostelefonos diszpécseralkalmazással elveheti a piacukat; minden valóban innovatív és hosszú távon gondolkodó, tényleg logisztikai szervizt nyújtó startuptól, amely közvetítettfuvar-arányos tagdíjat szedne, nem havi járandóságot, ha volt utas, ha nem, ha dolgozott a bérkocsis, ha nem. Ha ezek megvetik a lábukat, és nem civilekkel bohóckodnak, nemigen marad taxisofőr, aki továbbra is dalolva fizeti a dézsmát, akár a semmiért is. (Jó: az Uber ötöde még durvább, de legalább tényleg csak teljesült utazások után kell fizetni.) A címüzérek szeretnék elérni – és nagyon csodálkoznak, hogy az amúgy erős lobbijuk még nem tudta kikönyökölni magának – , hogy az új taxisjogszabály a fuvarközvetítést is kösse feltételekhez. Pénzügyiekhez, de főleg technikaikhoz: lehetőleg olyanokhoz, amelyeknek egy magát 21. századinak tartó közvetítő már csak büszkeségből sem felelhet meg, ugyanakkor a ma is múlt századi eszközökkel és módszerekkel seftelő régiek igen, hiszen ezek adják működésük lényegét (például kötelező URH-rádió, telefonos diszpécserszolgálat stb.).

sign2.jpg

    Akik most kedden tüntetnek, azok egyrészt azért teszik, hogy követeljék: a korábban kötelezően, saját pénzért beszerzett szopórollereikre legyen kötelező a téli gumi is, másrészt azért, hogy akiknek oly bensőségesen mélytorkoznak már évtizedek óta, nehogy kevesebbet élvezzenek, urambocsá': rászoruljanak egyszer, hogy a saját örömükért maguknak is tegyenek valamit, de legalább a cigit saját pénzükből vegyék, amelyre rápakkantanak eksön után jólesőn. 

    Ha egy egészségügyi könyvvel és vendéglátó-ipari végzettséggel bíró, bejelentett alkalmazottakkal üzemeltetett, HAACP-nek megfelelően működő, áfát, jövedéki adót és ezer sarcot fizető, naponta NAV-ellenőröktől basztatott borkóstolóra rányit egy mindenféle közterheket és előírásokat békésen bliccelgető, "szabadon főzött" bundapálinkát mérő bögrecsárda, ráadásul mondjuk még csempészett, zárjegy nélküli cigarettát is árul, bár ő azt mondja, csak megosztja ezeket (ahogy az Uber szerencsétlen droidjai is csak carsharingelnek, míg széthajtják gombokért a verdát), alighanem az első napon bilincsbe verve viszi el a finánckommandó a svarckonkurenciát, önjáróan, a törvények szellemében. Akkor is ez lesz a történet vége, ha az illegális hörpintő nemzetközi franchise rendszerben működik, és az "anyacég", teszem azt, Hollandiában székel. Nem kell a legális borozó tulajdonosának tüntetni az egyenlő elbírálásért, főleg nem a tőle védelmi pénzt szedő maffiával együtt, és még inkább nem úgy, hogy a tisztességes versenyfeltételekért cserébe pluszterheket kér magára. De a taxis az demonstrál, jégesőt követel a szőlejére, mert az jó lesz peronoszpóra ellen. És büszke rá a hülye, hogy együtt hőzöng azokkal (bár valószínűleg csak a zászlójuk alatt, illetve a felségjeleiket viselve, hisz meleg van, meg olyan snassz is az egész), akik taxisverejtékkel tankolják tele a versenyautóikat.

    Pedig nem így kéne.

    Meg fog ez a probléma is oldódni, hiszen jogállamban élünk. Amelyben nyilván semmit nem nyomhat a latba az, hogy az Ubert az igazságügy-miniszter ügyvédi irodája, a Nagy & Trócsányi képviseli.

16 komment

Címkék: énblog politika közlekedés kormány parlament tüntetés büntetés taxi törvény miniszterelnök demonstráció ellenőr ellenőrzés tarifa minisztérium carsharing tagdíj taxis taxisofőr sárga taxi közterhek adókerülés fix tarifa Budapest taxissztrájk NFM NGM BKK OTSZ taxisrendelet taxisblog Trócsányi Fuvosz fuvarközvetítő City Taxi Uber országos taxirendelet fővárosi taxirendelet Wundercar Metál Zoltán


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr907534280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2015.06.15. 19:05:50

Index főoldalon vagy, készülj, jönnek az elmebetegek.:)

Arcade Macho 2015.06.15. 19:11:03

@whale: szerintem az eredeti taxisrendelet volt elmebeteg, hogy megszabjak a Budapesten beluli taxik meretet
igy az alsokategorias ugynevezett CITY CAR kategoriaba eso kis benyas autokat kizartak
de a dizelfoscho okadek az mehet, raadasul BELVAROSBA dugoban araszolni, na ehhez tenyleg sok esz nem kellett

rosszqutya69 2015.06.15. 19:23:49

Egyre jobbakat írsz. Komolyan.
Minden tőlem telhetőt megteszek annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember ismerje meg ezt az írást (is).
Végre valaki a nyilvánosság elé tárja, hogy a magukat taxis érdekvédelmi szervezetnek valló egyletek valójában csupán egyes fuvarszervezők-, vagy rosszabb esetben saját maguk lobbistái.

Nicktolvaj 2015.06.15. 20:28:35

Ember, te fosod a szót.

Azért jöttem ide, mert TÉNYLEG kíváncsi voltam a véleményedre, de ezt a szófosást képtelen voltam végigolvasni.

Forgó Betti 2015.06.15. 20:36:09

Annyira igazad van !!! Köszi ,hogy ilyen tökéletesen leírtad helyettünk...akik biztos ,hogy a fenti okok miatt a közelébe nem megyünk ennek a tüntikének .

whale 2015.06.15. 20:37:05

@Arcade Macho: ÉÉÉÉS BINGOOOO!
Így legyen ötösöm a lottón...:D
Már mondtam neked, agysérült honfitársam, hogy a fővárosban kb. HATSZÁZEZER autó közlekedik. Ezeknek kb. FELE dízel. De téged a 6000 taxi zavar... A BKV fekete matricás Ikarusairól nem beszélve.
Egyébként egyre több a taxik között a benzines, benzin-gázos (CNG, LPG), mivel az űrtechnikás dízelmotoroknak horror szervizköltségei vannak.
Az autó méretének meg semmi köze a motorizáltsághoz, a kötelező méretű taxik is a legkisebb méretű (fogyasztású) motorral szerelt autók.

Arcade Macho 2015.06.15. 20:58:52

@whale: olyan alapveto tenyek nehogy problemat okozzanak a csökött agyadnak, mint az hogy a kulvarosban lehet haladni belvarosban meg nem, es a szennyezoanyag kibocsatas ippeg megno ha araszolnak a dugoban
meg az se hogy a taxi az 10 orat megy, mig az atlagautos meg csak 1et
meg az se hogy az M0st is beleszamoltad az autok koze, ahol megint csak sarga taxit alig lehet latni

a 600e -t annyiszor irtad hogy kivancsi lennek egy linkre, ha kepes vagy azt a hatalmas nagy feladatot abszolvealni

Szabad a taxi 2015.06.15. 21:04:48

@Arcade Macho: Gondolom, nem vagy gyakorlott olvasó. Ott van a 600 ezer mellett a hivatkozás benarancssárgítva (a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapja).

De akkor parancsolj, itt a link, lecsupaszítva, így talán sikerül a kattintás:

www.nkh.gov.hu/web/kozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal/hir/-/hir/181544/true/15134?_regensnewsdetails_WAR_regensnewsdetailsportlet_backURL=%2Fweb%2Fkozuti-gepjarmu-kozlekedesi-hivatal%2Fdijtablazat%2F-%2Fokos-kerdes%2Fszures%3Fp_auth%3D4un5n4mm

whale 2015.06.15. 21:12:48

@Szabad a taxi: Őt a másik 600000 érdekli.:)

@Arcade Macho: Bár nem feladatom debilek oktatása -gondolom a guglit te is ismered- de kivételesen segítek.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

Eszerint 2014-ben 583694 autó volt Budapesten...

Szabad a taxi 2015.06.15. 21:17:29

@whale: Hoop, megkövetem @Arcade Macho olvtársat, alulról kezdtem olvasni a kommenteket...

Penta132 2015.06.15. 21:40:24

Nagyon jól mondtad, ezt a hülye Metált kb. 20 ember választotta meg és a taxis társadalomra csak kártékony

Arcade Macho 2015.06.16. 02:06:55

@whale: ertem
tehat osszesen az autok szama

tehat te tenyleg ennyire harmatfing ervet hoztal elo, hogy azt is egynek veszed aki heti 3 orat rak bele az autoba es azt is aki heti 60 orat

ertem, tobb kerdesem nincsen!!!

tiborc2008 2015.06.16. 03:48:44

Azért reménykedem, hogy lesz egy kis hangulatjavító trócsányitakaroggy!
:-)

tiborc2008 2015.06.16. 03:54:43

Alkotmány utca ebből a szempontból tökéletes választás, közel a Gazság és maffiaügyi minisztérium

whale 2015.06.16. 10:19:06

@Arcade Macho: Teljesen mindegy, mit hablatyolsz, nem a 6000 taxitól áll a város egész nap, hanem attól a másik 576000-től, aminek kb. a fele dízel.
De téged a 6000 taxi zavar. Kezeltesd magad...

Arcade Macho 2015.06.19. 23:12:05

@whale: persze te agyilag ZOKNI
pont az a 6000 zavar es tudod miert?
a 280 alapdij miatt, mert ha benzinre koteleznek, akkor lenne 285 HUF

de meg egyszer!
1 vs 1 -nek veszed azt aki heti 2 orat rak bele az auto amugy meg all, es azt is egynek, aki heti 60 orat rak bele

azert megkerdeznem a primitiv fajtadat hogy tudod-e hogy az allo auto az nem szennyezi a levegot? ezt azt hiszem tenyleg el lehetne fogadni, vagy keressek ra valamilyen bizonyitekot? hogy az az auto ami all (es a motorja is all!!!) az nem ereget kipufogofustot
süti beállítások módosítása