HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.03.25. 22:44 Szabad a taxi

Egy ex-Uber-sofőr valós története (frissítve)

NEMCSAK UTAZNI LEHET INGYEN, DE FUVAROZNI IS

 

sziren.jpgEddig is idéztem a Hallotaxi.hu portálról cikkeket, topikokat, de általában beértem pár épp témába vágó sorral, inkább csak linkeltem itt-ott az onlájn taxislapot vagy fórumát. Annak, hogy most mégis egy az egyben átemelek (a főszerkesztő hozzájárulásával) egy ottani írást (egy olvasói levelet), két oka van.

Egyik, hogy a közelmúltban élesedett a küzdelem a sárgataxisok és feketekonkurencia között (lásd ingyenes Uber-hétvége, taxistüntetés stb.), így időszerű. A másik, hogy egy sután megírt uberes promóblog szerzőjével polémiába keveredtem posztokban (lásd itt, itt és itt), illetve kommentekben (itt és lejjebb, aztán hazai pályán is itt és lefelé). A bloggertárs nem – vagy ügyetlenül – titkolt célja, hogy mind több szorult helyzetben lévő autótulajdonost vagy csak épp kalandvágyó friss jogsis fiatalt vegyen rá, hogy a szerinte kiváló "kiegészítő" jövedelmet kínáló kontártaxis-alkalmazás sofőroldali felhasználója legyen – aztán lesz móka, kacagás, lágy kenyérre vaj, hideg mellé meleg víz. Én ezzel szemben számokkal bizonyítottam (amelyeket az ellenoldal nem is nagyon próbált cáfolni, ha mégis, erőtlen kísérlete pillanatokon belül hamvába holt), hogy az urbánus fizetős (?) autóstop szolgáltatójává lenni csak ráfizetéses lehet a jelenlegi feltételek mellett.

    De azt, hogy ilyen durván pórul jár, aki bedől "a világ legértékesebb startupja" magyar szirénhangjának, még én sem gondoltam volna.

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Délelőtti telefonbeszélgetésünk alapján kérem, hogy a nyilvánosan közzétett  *** ***  forgalmi rendszámot törölje az oldalról. Nem azért kérem, mert személyiségi jogokat sért, hanem azért, mert vandálok már így is megrongálták az autónkat, valószínűleg az Uber miatt, pedig már semmi közünk a céghez azonkívül, hogy várjuk a hetek óta ígért járandóságunkat. Azt csak zárójelben említem, hogy az autó az örökségem, és jogerősen nem is képezi a tulajdonomat, mert a hagyatéki tárgyalásra mindeddig nem került sor.

csak_taxi.jpg

    Íme a történetünk.

    Az autómat nemrégiben megrongálta valaki, belekarcolta az ajtajába, hogy „csak taxi”.

Valószínűsíthető, ez annak a következménye volt, hogy felkerült erre az oldalra az autóm rendszáma, mint az első számú taxisközellenség. 

    Nem tagadom, hogy párom kipróbálta először a Wundercart, majd az Ubert, de nem azért, mert tönkre akarta tenni a taxisokat. Egy volt taxis barátomtól tudom, hogy nem könnyű pénzkereset a taxisoké. Nekem családi tragédiák miatt volt, illetve van S.O.S. szükségem pénzre. Öt hónap leforgása alatt két szerettemnek, az apukámnak és a 2 éves kislányomnak a temetésére kellett közel 400 000 Ft-ot összeszednem. 
A család adott kölcsön, és hirtelen jó ötletnek tűnt, hogy az így szerzett pluszbevételből ki tudjuk fizetni a tartozást.

    Először a Wundercarnál próbált a párom szerencsét. A Wundercarnál csak borravaló van, annyit ad az utas amennyit gondol. Eleinte heti párezer forint maradt az üzemanyag levonása után, úgy, hogy nem számoltam semmilyen más költséget, de csináltuk, mert a kölcsönt vissza kell adni időre. Pár hét után az utasok egy része rájött arra, hogy megteheti, hogy nem ad borravalót, a sofőr pedig elmehet a sóhivatalba panaszra. Ott tartottunk, hogy az üzemanyag ára is éppen csak visszajött.

    Ekkor hallottunk először az Uberről. Jól hangzott a Wundercar után. Fix km- és percdíj, heti kifizetés, valamint minden behozott, új csatlakozó, legyen az sofőr vagy utas, 5 000 Ft értékű ingyen utat kap. Ingyen adtak a munkához egy Iphone-t tartóval és a szükséges alkalmazásokkal együtt. Csábító volt. Nagy jövedelemre nem lehetett szert tenni, de ha csak az üzemanyag árát vontam le, heti szinten kb. 10 000 Ft maradt. Általában estétől hajnalig volt kint a párom, ami nagyon rossz volt, mert amíg én a 8 hónapos kislányunkkal aludtam, ő 4-500 km-t vezetett, és amikor mi fent voltunk, akkor Ő aludt. Aztán jött a rongálás, majd az autószerelő, és végül a heti max. 15 000 Ft-os Uber-kifizetés. Teljesen mindegy volt, hogy mennyi pénzt keresett, az Uber a folyamatban lévő NAV-vizsgálatra hivatkozva max. 15 000 Ft-ot utalt, ami csak arra volt elég, hogy a következő hétre meglegyen a benzin. Jött a folyamatos hitegetés, hogy ekkor, meg akkor kapjuk meg a pénzt, de mind a mai napig hiába várjuk, pedig már elég szép összeggel tartoznak.

    Az Ubernek még az se volt elég, hogy a pénzünkön csücsül, jött az újabb feketeleves. Az elején ingyen kapott Iphone-ért kitalálta, hogy heti 1 500 Ft-ot kell fizetni, vagy ha visszaadjuk, akkor kapunk 7 500 Ft-ot. Mi visszaadtuk, igaz, innentől kezdve már telefonon se tudtam elérni a párom, ha a telefonja sofőr módban volt. A heti 15 000 Ft-ot nem tudtuk visszaforgatni üzemanyagra, mert másra kellett a pénz, így amikor kellett mennünk valahová, az elején felhalmozott ajándékpénzből hívtam magunknak egy Uber-autót és azzal közlekedtünk.

    A nagy ingyenhétvégén már nem dolgozott a párom, csak amikor mentünk vásárolni, családi összejövetelre, akkor én Ubert hívtam, és a párom vette a hívást. Gondoltuk, legalább valamennyi pénzt majd viszontlátunk, de tévedtünk, mert az Uber kizárt minket a rendszerből: engem, mint utast, a páromat, mint sofőrt, mondván tisztességtelenül viselkedtünk a többi utassal szemben.

    A sors fintora, hogy miután a párom elég szép haszonhoz juttatta az Ubert, amely cég nem fizetett, még ők rúgják ki tisztességtelen magatartásra hivatkozva.

 Üdvözlettel:

 

(Ahogy mondani szokás) Név és cím a szerkesztőségben*

 

Minden személy és tulajdon elleni erőszakot elítélek, utóbbi minősített esetének tartom, ha valaki más munkaeszközét rongálja meg. (Azt nyilván a kenyerét féltő eseti garázda sem tudta, hogy a fényezés felületi sérülése pillanatnyilag a legkisebb gondja a közelmúltban kétszeres családi tragédiát elszenvedő, plusz még a Wundercar és az Uber által is csúnyán megszívatott károsultnak.) A kurucinfós, provokátorvadászos, rendszámközzétevős házmestertempó erősen émelyegtet. De öklendezésre itt most leginkább az késztet, hogy egy többszörös dollármilliárdos cég keményen dolgozó kisembereket ver át tudatosan, hamis ígéretekkel bírva rá őket más, egyébként is ezer szarságtól sújtott, szintén húzósan hajtó helóták kicsinálására (ami nem fog sikerülni – legalábbis nem nekik –, sőt, mint látjuk, a fegyver erősen visszarúg).

    Ráadásul az Uber olyan kisstílűen fillérbaszó mentalitással veszi semmibe saját jobbágyait (lásd pl.: hirtelen fizetőssé váló Iphone-ok), hogy ehhez képest az ingyenes hétvége előtt az applikációját a család összes telefonjára letöltő potyaleső családfő laza gavallér, lezser világfi, a hagyományos taxisvilág telefonszám-tulajdonosai pedig korrekt, nagyvonalú üzleti partnerek..

 

*A Hallotaxi.hu szerkesztőségében.

(Az idézett olvasói levél kiemelései tőlem valók.)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Update: (2015. 03. 27. 19:50)

 

A Hallotaxi.hu eredeti cikke frissült: az olvasói levelet író hölgy férje telefonált a főszerkesztőnek, hogy megkapták minden pénzüket, amivel az Uber tartozott nekik. Egyúttal kérte, hogy az onlájn taxisportál ezt is közölje. 

Ez megtörtént. 

    De mert kollégámat álmából ébresztette a telefon, nem volt érkezése megkérdezni, a kintlevőségek a cikk és a blogposzt megjelenése után folytak-e be, esetleg ezek hatására; sőt, tulajdonképpen abban sem lehet biztos, hogy valóban a férj telefonált. Úgyhogy írtam az eredeti olvasói levelet beküldő hölgynek e kérdések tisztázása ügyében, illetve – még korábban – az Uber hivatalos magyarországi supportját is megkerestem egy e-mailben, amelyben kértem szíves reagálásukat a történtekre. Válasz(ok) érkeztén tovább update-elek, mert mint tudjuk, olyan, hogy másodlagos frissesség, nem létezik, illetve a büdös hal, a lejárt szavatosság, az elavult, ezért megtévesztő információ szinonimája.

Update 2.: (2015. 04. 02. 04:00)

 

    Válasz eddig sem az Ubertől, sem a feketefuvarok ellenértékét váratlanul hiánytalanul megkapó ex-uberes nejétől nem érkezett, gondolom, már nem is fog. A beszédes hallgatást nem tudom másként értékelni, mint hogy valószínűleg aktívan közreműködtem abban, hogy pénzéhez juthasson egy megtévesztett család. Már megérte. És ha csak egy kontártaxizást fontolgató, pluszpénzre vágyó kocsitulajdonos levonja fentiekből a tanulságo(ka)t, még jobban.

 

 

 

 

7 komment

Címkék: élet közlekedés taxi főváros tarifa taxis Budapest Iphone Uber Wundercar


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr417304750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabad a taxi 2015.03.27. 14:15:27

@cb600f: Megtennéd, úgy is, mint az Uber magyar pr-részlegének doyenje, hogy kommentálod a fenti történetet? Cáfolod a számokat, a heti tizenötezres limitet, vagy megerősíted? Nálad, vagy nálam?

Szabad a taxi 2015.03.27. 14:24:57

@cb600f: Ja, látom, itt lehazugoztad a Hallotaxi.hu főszerkesztőjét, illetve az ex-uberes feleségét: uber-driver.blog.hu/2015/03/26/rating_matek/full_commentlist/1#c26582216

Jól van, mindjárt megkérdezzük a hivatalos supportjukat.

Szabad a taxi 2015.03.27. 19:27:25

Ja, látom, itt lehazugoztad a Hallotaxi.hu főszerkesztőjét, illetve az ex-uberes feleségét: uber-driver.blog.hu/2015/03/26/rating_matek/full_commentlist/1#c26582216

Jól van, mindjárt megkérdezzük a hivatalos Uber-supportot.

whale 2015.03.28. 17:47:43

Azt hiszem erre mondják, hogy a pofám leszakad.
Ennél a menő startupnál pontosan tisztában vannak vele, hogy a szerencsétlen lúzerek többszörösen tilosban járnak, ezért jogorvoslatról, mint olyanról szó nem lehet. És ezzel a legpatkányabb módon vissza is élnek.
Nagyon remélem, hogy minél hamarabb, minél többen ráébrednek erre és legalább itthon megdöglik ez a társaság...

whale 2015.03.28. 18:17:01

Rövid idézet a blogból.

"Érthető oka van annak, hogy a sofőr nem látja az uticélt: a rövid fuvarokat nem venné fel senki. Annyit tennék még hozzá, hogy az is tök jó lenne, hogy a fuvar felvételekor legalább az látszódhatna, hogy hol van az utas a városon belül. Ha nem ismered a környező utcákat, akkor csak annyit lehet tudni, hogy (légvonalban!) hány perc alatt lehet odaérni... oké, de merre kellene kanyarodni a következő elágazásnál?!"

uber-driver.blog.hu/2015/02/17/soforok_egymas_kozott#more7184501

No comment. LOL

Szabad a taxi 2015.03.28. 20:46:06

@whale: Nekem ez fel sem tűnt. Csak átfutottam: nem tudtam ilyen elemző részletességgel olvasni, annyira idegesített a stílus és – nyilván elsősorban – maga a téma.

Akkor lehet, hogy mégsem kamublog? Bevallom, eddig meggyőződésem volt, hogy az Uber valamelyik szerényebb képességű munkatársa írja (ugye marketingcégnek hazudják magukat, és nekem előző életemben elég sok dolgom volt marketingesek által összehányt pr-cikkekkel, kiköpött ugyanez a stíl), aki a hitelesség kedvéért azért hétvégén néha kimegy kicsit a városba portyázni.

77Gabesz 2015.03.29. 12:01:22

a fuvarkufárok fellélegezhetnek, hogy nem ők a fő ellenség. Lehet, hogy ők hívták ide az ubert?!
süti beállítások módosítása