Esküszöm, amikor megjósoltam, hogy lesz ilyen, nem tudtam róla, hogy már a hazai bétateszteken is túl van az androidos (ingyenes) fuvarközvetítő kliens, a Taxilike.
Taxisok innen, utasok innen tölthetik le az appot.
Itt-ott már lehet olvasni a tapasztalatokról, de nem nagyon érdemes: célszerű inkább sajátokat szerezni. Nagyon kisszámú sofőr használja még ki ezt a lehetőséget, ahogy utasjelölt is kevés van az éles tesztelők között, az alkalmazásnak is vannak gyermekbetegségei: például instabil, más, szintén GPS-t használó programok egyidejű futtatása esetén (márpedig a legtöbb alkalmazás használja már a helymeghatározást) lefagy vagy eldobja a jelet, külön (harmadik) telefon kéne neki (a céges és a privát mellett), amelyet csak erre a célra használok – hát ezt azért nem... Azt sem értem, miért nem lehet állítani, hogy épp szabad az autóm, vagy nem (illetve csak úgy, hogy ha utasom van épp, kilépek a cuccból, ez így elég nehézkes). De csak ma kezd(t)em el próbálgatni, nem vagyok türelmetlen, és nem várok el túl sokat. (Később természetesen írok majd empirikus beszámolót.)
Külön mulatságosnak tartom, hogy egyes taxistársaságok megérezték a veszélyt, és úgy próbálnak tenni ellene, hogy cégként, diszpécserszolgálatukon keresztül jelentkeznek be a rendszerbe (erről a Digital Natives blogjában olvashatni). Ideig-óráig lehetséges is valami együttműködés (sajnos a pesti taxisok jelentős része tényleg be van oltva evolúció ellen, sem az érdekeiket, sem a lehetőségeiket nem ismerik fel idejében), de a fuvarközvetítők helyében azért én már vennék egy-két énekleckét a hattyúktól, hogy ideje jöttén helyén legyen a ritmus, a hangnem, a hangszín és minden hangjegy, ha dalra kell fakadni. A kottát már megírták.
Utascsevej