HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2012.10.03. 17:10 Szabad a taxi

Próféta voltam

Esküszöm, amikor megjósoltam, hogy lesz ilyen, nem tudtam róla, hogy már a hazai bétateszteken is túl van az androidos (ingyenes) fuvarközvetítő kliens, a Taxilike.

Taxisok innen, utasok innen tölthetik le az appot.

taxilike.jpg

Itt-ott már lehet olvasni a tapasztalatokról, de nem nagyon érdemes: célszerű inkább sajátokat szerezni. Nagyon kisszámú sofőr használja még ki ezt a lehetőséget, ahogy utasjelölt is kevés van az éles tesztelők között, az alkalmazásnak is vannak gyermekbetegségei: például instabil, más, szintén GPS-t használó programok egyidejű futtatása esetén (márpedig a legtöbb alkalmazás használja már a helymeghatározást) lefagy vagy eldobja a jelet, külön (harmadik) telefon kéne neki (a céges és a privát mellett), amelyet csak erre a célra használok – hát ezt azért nem... Azt sem értem, miért nem lehet állítani, hogy épp szabad az autóm, vagy nem (illetve csak úgy, hogy ha utasom van épp, kilépek a cuccból, ez így elég nehézkes). De csak ma kezd(t)em el próbálgatni, nem vagyok türelmetlen, és nem várok el túl sokat. (Később természetesen írok majd empirikus beszámolót.)

    Külön mulatságosnak tartom, hogy egyes taxistársaságok megérezték a veszélyt, és úgy próbálnak tenni ellene, hogy cégként, diszpécserszolgálatukon keresztül jelentkeznek be a rendszerbe (erről a Digital Natives blogjában olvashatni). Ideig-óráig lehetséges is valami együttműködés (sajnos a pesti taxisok jelentős része tényleg be van oltva evolúció ellen, sem az érdekeiket, sem a lehetőségeiket nem ismerik fel idejében), de a fuvarközvetítők helyében azért én már vennék egy-két énekleckét a hattyúktól, hogy ideje jöttén helyén legyen a ritmus, a hangnem, a hangszín és minden hangjegy, ha dalra kell fakadni. A kottát már megírták.

2 komment

Címkék: énblog telefon jövő élet internet én közlekedés város taxi android jelen villámposzt taxis taxisofőr Budapest taxisblog taxilike


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr794818154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2012.10.04. 02:44:41

Nagyon érdekes és ígéretesnek tűnő ez a kütyü, ha elterjed akkor a taxitársaságok tényleg lehúzhatják a rolót, és marad -illetve visszatér- a szolgáltatás színvonalával történő verseny. (Ej, be szép is volt az adattárolós óra előtti korszak, amikor nem a tarifák alapján választottak az utasok...) Persze ha az utasnak megjelenik a taxis által regisztrált tarifa, akkor nem, hiszen azt lehet hazudni, amit akar.
Felmerült bennem néhány kérdés:

-Mindenhol működik, ahol mobilinternet-lefedettség van?
-Mozgás közben nem dobja el a jelet, mint a laptopos mobilinternet, ahol ha megyek néhány kilométert, akkor újra kapcsolódnom kell?
-Miért kell "harmadik" telefon hozzá? A sajátod -a privát- nem jó, ha okos?
-Az utasnak mennyi taxit mutat meg, azaz mekkora körön belül jelzi neki a lehetséges autókat? (Pl. nálunk éjszakánként dolgozik összesen vagy 10 autó -mindhárom társaságot számolva-, előfordul, hogy a megrendelőtől 10-15 kilométerre van a legközelebbi. Az egész városból rábökhetek akár? Azaz például ha csak ketten jelzünk vissza az utasnak, akkor gyakorlatilag bárhonnan mehetek? Nincsenek lámpák, nincs forgalom, annyi percet ígérhetek, amennyit nem szégyellek...)
-Miért probléma Neked, hogy nem tudod jelezni a rendszernek, hogy pillanatnyilag foglalt vagy? Lehalkítod egy kicsit a "takszíí" kiabálást és nem nyomsz rá, oszt kész.

(Ha hülyeségeket is kérdeztem, akkor bocs!)

Ahogy olvasom a Hallotaxin, reklámozni fogják a kereskedelmi tévéken is (meg a fészbukon,iwiven stb.), tehát igen hamar el fog terjedni a köztudatban. Mi, a taxisok is kiragaszthatnánk a kocsikra a logót. (Bár néhány évig csupán a fiatalok -akiknek jellemzően okosmobiljuk van- és a kütyümániások fogják használni.) Nagyon kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle.

Szabad a taxi 2012.10.05. 05:44:02

@taxi33: Nem hülyeségek a kérdéseid, nagyon is helyénvalók és logikusak. Remélem, a legtöbbjére választ ad az új poszt, amely fentinek az éles teszt utáni update-je.

Ami kimaradt:

Igen, vélhetően mindenütt működik, ahol van mobilinternet-lefedettség, és ahol vannak taxik.

Bár én csak Budapesten, azon belül is csak frekventált helyeken próbáltam, nem tapasztaltam olyat, hogy eldobálta volna a hálózatot, illetve egyszer észrevettem, hogy piros lett a kis ikon, azaz offline-ba ment az egész cucc, de ahogy lett hálózat ismét, magától csatlakozott újra a kütyü, ahogy ez normális is. A GPS-jelet viszont többször kinyírta, hogy két olyan alkalmazás is futott, amely műholdas helymeghatározást használ (ez meg a céges kémprogram), ilyenkor csak a telefon újraindításával lehetett életet lehelni bele újra életet lehelni.

Azt a posztban is írtam, hogy előttem is homályos, mekkora merítéssel dolgozik a program, azaz mekkora távolságról szedi össze a "közeli" autókat.

Igazad van, tulajdonképpen nem probléma már, hogy nem lehet foglaltra állítani magam, csak furcsa. Tényleg lehalkíthatom...

Azért kell(ene) a harmadik telefon (na még mit nem), mert, mint írtam, annyira bugos még ez az alkalmazás, hogy egy olyan telefont igényel, amelyen más program nem szoríthatja háttérbe. A privát telefonom pedig buta (illetve az okostelefonom is a sajátom, csak a benne lévő kártya a céges), viszont – itt most nem részletezendő okok miatt – ingyen telefonálok vele, de internet nem jár hozzá, úgyhogy az marad is ostoba. De, gondolom, előbb-utóbb megoldják, hogy tényleg működjön a háttérben is a Taxilike, mert nem hiszem, hogy egyedi, különleges igényem ez nekem.

Viszont nekem is lenne egy kérdésem, kérésem: megmagyaráznád, mit szerettél volna mondani e mondatoddal: "Ej, be szép is volt az adattárolós óra előtti korszak, amikor nem a tarifák alapján választottak az utasok...) Persze ha az utasnak megjelenik a taxis által regisztrált tarifa, akkor nem, hiszen azt lehet hazudni, amit akar."? Biztos bennem van a hiba, nem nagyon tudok már reggelente koncentrálni, de tényleg nem értem...
süti beállítások módosítása