HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2012.09.07. 02:44 Szabad a taxi

Hétköznapi csalódások

Vannak napok, amikor az embernek olyan erős alhasi telítettségérzete támad, hogy feszülni kezd rajta a gatya golyótájon. Ilyenkor azonnal haza kell menni, levenni a nadrágot, tölteni egy fél liter paradicsomlevet, mellé egy kis pohár vodkát (az se baj, ha nem kicsi), leülni a monitor elé, és gépbe verni az indulatokat. Különösen, ha az ilyen napok már elkezdtek egymásba érni, és akkor is, ha másnap, újraolvasva az egészet, megbánjuk, amit írtunk. De visszavonni már nem ér.

Felütésként eldúdolom Edith Piaffal (akihez annyi közöm van, hogy a róla elnevezett kocsmából gyakorta szállítok fél- és egészen részeg vendégeket, és ahol a nyitáskor, huszonegy éve én szereltem a falra a tükröket, illetve ahová kulcsom volt, mert barátnőm volt a tulajdonosnő akkor), hogy zsö nö gregorián.

    Nem bántam meg, hogy belső emigrációba vonultam, lecserélve a kormány szolgálatát egy másik, saját kormányra, amelyet én tekergetek szabadon, még ha többnyire megmondják is, merre a merre. Azt sem tartom hibának, sőt, szerencsés és adott körülmények közt a legjobb döntésnek, hogy éppen ahhoz a taxistársasághoz csapódtam, amelyikhez – az előnyöket már korábbi posztokban elemeztem. Most viszont nem fogom vissza magam, és azt sem bánva, hogy beazonosíthatóvá válok, ahogy a cég is, legalábbis taxis, főleg saját brancsbeli körökben (tudom, hogy már korábban lebuktam, azt is, hogy olvasnak az enyéim is, már amikor írok, mert mostanában igen ritkán teszem), kinyitom a számat, mert inkorrektséggel, megbízhatatlansággal és szarrágással találkoztam, ami dühít, és egészségtelen, ha bennem marad a méreganyag, hadd adom hát ki.

    A taxiscég, amelynek dolgozom, és amely a tagdíjamért munkalehetőséget szállít nekem, egyértelműen a lehető legjobbat hozza ki abból a hullámzó, de zavaros fostengerből, amelyben ugyan vannak apályok-dagályok, néha áramlatok és örvények is, de több mint tíz éve gyakorlatilag állóvíz, és amelyet egyre kisebb elszánással akar már gátak és más parti védművek közé szorítani Tarlós István is. A társaság kifelé ad a látszatra (talán a logó és egyéb dizájnelemek rendkívüli silányságát és színvonaltalanságát leszámítva). De én, az egyszerű taxis, aki smartphone_1.jpgfizetem a nem kis összegű tagdíjat, valahogy nem érzem azt a törődést, amely szólamokban egyébként megvan.

    Például. Elkezdtek kiépíteni egy androidos rendszert (ráérezve a korszellemre, amely egyébként meggyőződésem szerint az összes fuvarközvetítő telefonszám-tulajdonos céget el fogja hamarost sodorni maradéktalanul, ha egy Mytaxi-szerű szisztéma itthon is megjelenik – persze ehhez kell a fix tarifa –, az utas az okostelefonjáról hívás nélkül rendel majd taxit, a hozzá legközelebb lévő autó fogja felvenni a címet, önkéntes alapon persze, és ha holtverseny van, random dől el, ki viheti a kedvest, nem többször újrázott őrült nyomkodás, amelyben az győz, akinek jobbak a reflexei, tisztátalanabb esetben az, akinek erősebb a batyuja).

    A nálunk most bevezetett alkalmazás valójában egy olyan app, amellyel a diszpécser a fuvart elnyerő drájvernek kiközvetíti a pontos címet, a rendelés és a vállalt teljesítés pontos időpontjával, és amely igény esetén – az erre csak korlátozottan alkalmas – Google Maps segítségével a bizonytalan helyismeretű kollégát – jó esetben – a helyszínre navigálja. Illetve visszafelé is informál, láthatóvá teszi minden autó pillanatnyi tartózkodási helyét a központban, ahogy állapotát is (szabad, foglalt, címre tart).

    Az ötlet jó, hasznos is, bár nem itt és nem most találták fel. De. Fogalmam sincs, hogy ha egyszer kötelező, miért kell érte külön fizetni, miért nem csapják hozzá a tagdíjhoz az árát, illetve ha már kell, miért ennek bevezetésével indokolják a soros tagdíjemelést is. De még ezen sem bosszantanám fel magam, nagyobb hülyeségeket is benyeltünk már Mohácsnál. Viszont. A kötelezően megvásárolandó havi előfizetés tartalmaz egy telefonkártyát, amellyel sem hívást kezdeményezni nem lehet, sem sms-t küldeni (illetve előbbit flottán belül igen, de mit beszélgessek én kollégákkal telefonon, majd írok nekik képeslapot, ha hiányoznak), ezen felül 100 megabájtnyi internetet havonta, ami szűkösen arra elég, hogy maga az Android elműködgessen, és átjöjjenek a címek, de ha már sokat használom a navigációt, esetleg ráguglizok egy-két hostelre, szállodára, étteremre, idő előtt el is értem a korlátot. Ami után használhatatlanná lassul az egész szar.

   Láttam én ezt előre, ezért – miután értetlenül tudomásul vettem, hogy saját, általam vásárolt, igényeimnek megfelelő előfizetéssel nem párosítható a program (nem a fenét, kiválóan működne másik kártyával is), így megkértem a projekttel foglalkozó munkatársat (vezetőségi tagot?), hogy ha mód van rá, szíveskedjen nekem egy legalább havi háromgigás internet-hozzáférést lehetővé tevő előfizetést intézni, persze többet fizetek érte, amit ő (július utolsó napjaiban) egy-két napos határidővel meg is ígért nekem. Aztán utána két-három naponta újra és újra, egészen addig, míg már fel sem veszi a telefont, ha látja, hogy én keresem. Egyik számomról hívva sem, mert ugye kettő van: a flottás, meg egy saját butatelefon, amelyről (egy barátom jóvoltából) korlátlanul és ingyen tudok telefonálni, de – érthető okokból – internetet kérni mellé már nincs pofám. Úgyhogy pár napja felhívtam a feleségeméről a projektgazdát (felkészül a vezetékes, a lányomé, szomszédé stb.), abba a hívásba gyanútlanul belenyúlt, megint megígérte, hogy intézkedik, ismét a T-com (T-mobile) tehetetlen ügyfélmenedzserének töketlenségére hivatkozott, újfent visszahívást ígérve (persze nem lett belőle semmi). És megint ott állok, hogy az adatforgalom-mérőm szerint bármelyik pillanatban leketyeghetnek a megabájtjaim, és onnantól kezdve ismét egy teljesen használhatatlan, hetvenezerért vett smartphone-t hurcolok majd magammal, és csak olyan helyeken állok majd meg drosztolni, ahol van szabad wifi.

    Nem titkolom, internetfüggő vagyok. Eddig minden munkahelyemen korlátlan netem volt, itthon is sokat ültem a gép előtt, gyakorlatilag csak addig voltam elvágva az információtól, amíg útközben voltam. Direkt nem vettem internet-addiction.jpgmind ez idáig okostelefont, hogy legalább a vécén, evés közben, az ágyban, családi élet és olvasás helyett stb. ne kockuljak. De most tizenkét órákat töltök autóban, és olvasni nem tudok, hiába van velem a Kindle-ömön több mint háromezer e-book: figyelni kell a rádiót, meg aztán egyelőre bennem van a drukk, hogy vajon mond-e majd valamit nekem a következő cím, vagy megint égetnem kell magam a GPS-szel, melegem van, álmos vagyok stb. De az e-mailjeimet megnézni, facebookozni, Google Plus-ozni, híreket, blogokat olvasni tudnék.

    Kurvára nem értem, miért nem lehet hat hét alatt aktiváltatni egy kibaszott előfizetést, ráadásul úgy, hogy többet fizetnék érte, mint amennyiért bármelyik szolgáltatónál meg tudnám venni a háromgigás hálóhasználatot. De ma felhívom a T-com ügyfélszolgálatát, és megkérdem őket, ugyan miért bojkottálják egy kiemelt, nagy flottát tartó partnerüket; ám nagyon félek tőle, hogy tőlem hallanak majd először arról, hogy van náluk ilyen jellegű aktív rendelés.

    A másik. Korábban már írtam, hogy ezentúl egyben fizetem be a tagsági díjat, így csak havonta egyszer kell majd bemennem a központba. Az ok nemcsak az, hogy e módszert követve kevesebbet kell találkoznom a kollégákkal, hanem – és elsősorban – az is, hogy ha én pénztári időben (azt hiszem 10–16) átfuvarozom magam az egyik külvárosból, ahol lakom, a másikba, ahol a központ van, ahhoz vagy előtte való napon vagy az aktuálison szabadnapot kell tartanom, hogy legyen valami alvás is, de így is jól összezavarom – még igazán ki sem alakult – éjszakás életritmusomat. Nos, így is tettem, már 29-én ott tolongtam tök egyedül a pénztárban, szinte erőszakkal a cégre tukmálva a 60k-t plusz az napig bezáróan a pacsipénzt, a belassított internetemért és a csak nehezéknek jó telefonomért a telefonszámlát. Erre harmincadikán megemelték a tagdíjat, 29-én pedig még felvettem egy olyan reptéri fuvart hajnalban, amelyért anyagilag hálálkodni kell a szálláshelynek. És nem, az emelés összege nem ér rá következő hónapig, amikor megint én leszek az első, hogy otthagyjam a havi bevételem dézsmáját (egyébként tényleg kb. egytizednyi a tagdíj), az a tetves pár száz forintnyi jutalék sem, nem, a kétezer forintnyi növekményt be kell vinni soron kívül, a szálloda jussával együtt. Ez olyan mérvű éhességre vall, hogy nem csodálkoznék, ha Fekete-Afrikából ideiglenesen átirányítanák az élelmiszer-adományokat a telephelyünkre.

hunger.jpg 

    Van persze más baj is. Tegnapelőtt hajnalban, egy lámpánál állva, már épp indulva, belém jött hátulról egy Berlingo, úgy ötvennel. Szerencsére láttam a tükörből, így az utolsó pillanatban leléptem a fékről és rá a kuplungra, aminek következtében épp csak annyira sérült meg hátul az autó, hogy egy éles szemű etikás is legfeljebb átminősítene A-ból a B kategóriába, de a bamba arccal faromba találó hülyegyerek kocsiját úgy kellett leakasztani a Shrekmacska_origi.jpgvonóhorgomról (ahová utána legszívesebben a sofőrt kötöttem volna vissza), folyt taknya-nyála-hűtővize, kizártnak tartom, hogy saját lábon hazaért később. Nekem viszont még mindig fáj a nyakam. Az ürge egy fiatal, kopasz gyerek (nem tudom, nekem még mindig fura, hogy olyan sok a tar fej mostanában, mintha az ország férfi lakosságának fele most esett volna át a kemoterápián, ennek csak az mond ellent, hogy gyakran sportos vagy annak gondolt testalkattal és testtömeggel párosul a hajatlanság) egész egyszerűen nem volt magánál, hablatyolt hülyeségeket, olyan tág volt a pupillája, mint a kunyeráló Csizmás Kandúrnak a Shrekben, szerintem biztos, hogy be volt lőve, ráadásul a kocsija tele volt Rivotrillal, úgyhogy úgy láttam jónak, ha kihívom a rendőröket, mert az ellenfél egyértelműen nem volt vezetésre alkalmas állapotban. De a szervek még csak meg sem szondáztatták, ám ha már ott voltak, megbüntették tizenötezerre követési távolság be nem tartásáért, hadd legyen meg a napi penzum – szerencsére az elsősegélydobozom szavatosságát nem ellenőrizték.

    És bár a kocsival lehet közlekedni, taxizásra is tökéletesen alkalmas, azért el kell vinni kárfelvételre (igen, ez a tulaj dolga, de nekem jobb, ha vele tartok, mint ha odaadnám neki a slusszkulcsot, aztán jönnék haza buszokkal vagy taxival, majd másnap ugyanúgy vissza), ez ugye csak nappal lehetséges. Előbb-utóbb persze nem árt megcsináltatni a kasztnit, a jobb oldalon, a segglemezen van egy kisebb horpadás, a lökhárító is beljebb nyomódott (ez igazán csak alánézve látható), akkor pedig minimum három napig nem tudok dolgozni majd.

    Közben külföldi utasok szidják nekem a magyar miniszterelnököt, a kormányt és a külpolitikát: pár napon belül kétszer is előfordult. Szokásomtól eltérően nem mentem bele különösebb beszélgetésbe: meggyőződéssel megvédeni nem tudtam volna az országot, illetve egyre inkább leplezetlenül autoriter, és már a látszatra is csak ímmel-ámmal figyelő, összefüggéstelenül és logikátlanul hazudozó vezérét. Természetesen az örmény ügyről volt szó. Egy kezemen meg tudomZSANA.jpg számolni, hány olyan politikai fiaskó volt az életemben, de legalábbis az elmúlt huszon-egynéhány évben, amelyet ennyire a szívemre vettem volna én is. Külpolitikai szarvashibát pedig csak talán az Antall-kormány követett el ekkorát utoljára a Horvátországnak szállított kalasnyikovok leszállításával, majd az egész biznisz letagadásával. A kezdeti hallgatás, az ezt követő erőtlen, a szokásos tempótól merőben eltérő, szánalmas, egyáltalán nem magabiztos rizsázás is az akkori beégésre emlékeztet. Az ország élén keményen álló kétharmados cövek továbbra is lángoszlopnak képzeli magát, de ez csak annyiban igaz, hogy ég megint, mint a zsanai gázkitörés.

    Egyszerűen nem értem, miért kellett hagyni, hogy így legyen. Tényleg nincs El Jefe környezetében olyan bizalmas, aki figyelmeztette volna, ha már nem olvasta az Egri csillagokat, amelyből tudhatná, hogy az elvakult igazhitűek hitetleneknek tett ígérete (már ha volt ilyen egyáltalán, az írásos anyag nem tartalmaz kötelezettségvállalást arra, hogy a baltás barom rács mögött marad) nem köti Allah gyermekét, sőt, pajkos hadicselnek számít, ha átvágják a keresztény kutyákat, mint féceszt a sövényen, s a Musza Dagh negyven napja is hiányzott a felcsúti könyvtárból, amely regényből azért elég világosan lejön, hogy a gyaurgyilkosság arrafelé bocsánatos bűn, sőt, már maga a szó is paradoxon.

    A tegnapi füllentéscunamit az IMF-feltételekről egész jól viseltem.

    De egyre világosabb számomra, hogy a mostani kocsi, bár a még mindig prenatális állapotban lévő szabályozás méretbeli előírásainak is megfelel, kicsi lesz nekem. Az ország már most is az. Sorban le kell tenni a C, D, E, F kategóriájú jogosítványokat is, aztán felpakolni a szép emlékeket egy pótkocsis teherre, és elbútorozni innen Kanadába vagy Új-Zélandra kamionsofőrnek, nem hagyni, hogy a kislányom itt nőjön fel.

    De egyszerre egy problémával foglalkozzunk: kiégett a bal első helyzetjelző izzója. Cserélni kell. Azt is.

 

Update: Ahogy várható volt, a mai második cím felvételét követően elfogyott a száz megabájt. (Az adatforgalom-mérőm szerint ez nem igaz, még lenne húsz, de nincs jelentősége.) A második képen kitűnik, hogy csak maga az Android elviszi az ilyen kis adatforgalmi küszöb húsz százalékát hét nap alatt, egy hónap után még sokkal durvább lenne az arány. Az is látható, hogy mely alkalmazások haraptak nagyot a rendelkezésre álló keretből (a cég saját appját levágtam a képernyőfotóról, de 3,2 megát evett nyolc nap alatt).

üzenet.jpg

apps.jpg

10 komment

Címkék: énblog telefon élet internet én közlekedés drog rendőrség t-mobile kormány város baleset karambol pénz etika taxi kresz android jelen szabálysértés piaf amnesztia kiadatás taxis taxisofőr Orbán Viktor Tarlós István Budapest Azerbajdzsán taxisrendelet taxisblog Örményország Edith Piaf


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr144760365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2012.09.07. 05:18:29

Ezek szerint lassan rájössz majd, hogy miért írtam azt, amit az első posztod után.
Mikor majd az utasok is sorban, egymás után olyanok lesznek -csupa részeg, kötekedő, ostoba barom-, hogy csak húznak fel egyre jobban, majd a "kollegák" között sem találsz olyat, akivel intellektuálisan egy szinten érezheted magad, erre jönnek rá a napi kézzelfogható, megoldandó problémák, majd a hírportálokon olvasható felháborító esetek, tényleg nem lesz más, mint a "paradicsomlé" -majd kipróbálom én is- vagy Új-Zéland.
Sebaj, lesz ez még rosszabb is...:-)

Szabad a taxi 2012.09.07. 08:26:03

A paradicsomlét csak ajánlani tudom. A vodkát is, csak ne öntsd össze a kettőt, mert két élvezhető italból kapsz egy borzalmas löttyöt, amin hiába próbálsz borssal-worcesterrel segíteni.
A részegeket nem kötelező felvennem, tulajdonképpen senkit sem, sőt, egyáltalán taxizni sem az – de jó munka ez, még mindig szeretem, amíg nem műveltem, addig is hiányzott, és nagyon valószínűtlen, hogy valaha máshogy állok majd hozzá, éghet ki akárhány izzóm, rohanhat belém hátulról bármilyen belőtt barom, tehet be nekem akárhányszor egy önként választott üzleti partnercég akármely magát nálam többnek képzelő bohóca.
És egyetlen kollégámat sem érzem nálam alább valónak, de sehol nincs előírva, hogy barátkoznom is kell velük, válogatás nélkül. Napi nehézségek, amelyeket meg kell oldani, minden más pályán is akadnak, sőt: lehet, hogy csak nekem volt kiemelten szerencsétlen életem, de eddig minden munkakörömben több problémám akadt, mint amennyi a jelenlegiben egyáltalán elképzelhető.
A hírportálokon szereplő kirívó esetek pedig nem hiszem, hogy überelni tudnák a velem már 1991-ben megtörténteket, és a statisztika alapján kétszer tényleg nagyon ritkán csap ugyanoda a villám (kivéve a direkt erre a célra kiképzett villámhárítókat).
Mindezek ellenére tényleg Kanada, Új-Zéland, esetleg Ausztrália a hosszú távú megoldás, de nem azért, mert késik a taxisrendelet, vagy mert hülyeségeket tartalmaz majd. Idevágó, kedvenc Cseh Tamás-dalomat citálva üdvözöllek: youtu.be/R8RxXqudz88

kaliban01 2012.09.07. 08:30:42

Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek.

Ugye emlékszünk erre ?

A Kadhafi-rezsim bukásával a Lockerbie-merénylet elítéltjének ügyében is a líbiai Átmeneti Nemzeti Tanács dönt, és a testület jelezte, hogy nem adja ki az életfogytig szabadságvesztésre ítélt, de betegsége miatt két éve szabadon engedett Ali Mohamed al-Megrahit.

Megrahit 2001-ben egy skót bíróság életfogytig tartó szabadságvesztésre ítélte. A férfit azonban 2009-ben szabadon engedték, mert prosztatarákot diagnosztizáltak nála, és az orvosok legfeljebb még három hónapot jósoltak neki. Megrahi azonban ma is él...

Ezzel nem mentegetni akarom a kúrmány balfaszságát mert arra nincs mentség.

kaliban01 2012.09.07. 08:33:49

Egyébként én is erősen gondolkozom az eltávon ez így itt és most erősen reménytelennek tűnik.

Szabad a taxi 2012.09.07. 08:39:12

@kaliban01: Ha már csak líbiai párhuzammal lehet összevetni az itthon történteket, akkor tényleg nagyon nagy baj van. Az utolsó mondatoddal pedig a legmesszebbmenőkig egyetértek.

Szabad a taxi 2012.09.07. 08:49:13

Mármint az előző hozzászólásod utolsó mondatára gondoltam. Bár tulajdonképpen a másodikra is igaz az egyetértésem: nem hiszem, hogy épeszű ember ne fontolgatná a lelépést, hacsak nem hetven év feletti.

kaliban01 2012.09.07. 08:49:53

Nem Líbia itt a lényeg hanem a kiadatás, azaz kiadtak egy tömeggyilkost egy diktatúrának anno...
De lényegtelen csak jelezni próbáltam, nem csak nálunk vannak mocskos dolgok és mint fentebb is írtam ez nem ment fel senkit a felelősség alól.
Az a baj a mai politikai "elittel" mindegyik kivétel nélkül, tévedhetetlennek hiszi magát, legyen az bármelyik gittegylet, eszébe nem jut más véleményt elfogadni (elfogadni... én naív) legalább elolvasni és elgondolkozni rajta.
Ami a legszomorúbb még csak a csíráját sem látom a változásnak, az egyik párt hőzöng, a másik akkora ordas hülyeségeket mond, hogy az ember hátán feláll a szőr még akkor is ha nem szőrös.
Ehh...

eax_ 2012.09.08. 00:37:20

"az összes fuvarközvetítő telefonszám-tulajdonos céget el fogja hamarost sodorni maradéktalanul, ha egy Mytaxi-szerű szisztéma itthon is megjelenik"

Ha ilyen itthon meg nincs, akkor surgosen meg kell csinalni. Az IT-reszt vallalom. :)

Tuvalu 2012.09.08. 01:07:18

@kaliban01: Meghalt idén májusban Al-Megrahi.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.09.08. 07:25:58

" esetleg ráguglizok egy-két hostelre, szállodára, étteremre, idő előtt el is értem a korlátot. "

Használj Opera Minit böngészésre. Az tömöríti az oldalakat, és ezért jóval kevesebb forgalmat fogyaszt el, mint a többi böngésző. Éppen arra való, ha valakinek szűkös az adatforgalmi kerete.
süti beállítások módosítása