HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.01.18. 15:38 Szabad a taxi

Mekkora kárt okoz az Uber?

nothanks200.jpg(Történelmi pillanat: a blog első vendégposztja. A szerző Palotás Gábor kolléga – City Taxi).

Először is megpróbáltam megbecsülni az Uber forgalmát. Állításuk szerint 80 ezer regisztrált felhasználójuk van. Ha ők havonta csak kétszer utaznak, 160 000 megrendelést feltételezhetünk. Átlagos 2500 forintos fuvardíjjal kalkulálva ez havi 400 milliós árbevétel, ami évente 4 milliárd 800 millió forint. Másik oldalról is megpróbáltam megbecsülni a bevételeket. 1200 szerződött partnerük (sofőrjük) van, akik átlagosan havonta 400 ezer forint bevételt szereznek. Ez havi 480 millió, évi 5 milliárd 760 millió forint. Ezek alapján bátran számolhatunk évi 5 milliárdos árbevétellel. Ekkora bevétel után 1 milliárd 250 millió jutalékot tesz zsebre a vállalkozás.

Mennyivel gyarapítaná az államkasszát az Uber, ha legálisan végezné a tevékenységét?

Áfa: A sofőrök vélhetően nem kerülnének be az áfakörbe, de az Uber vastagon: kb. 266 millió Ft-ot kéne befizetnie ebből az adónemből évente.

Társasági adó: Költségei levonása után kb. 750 millió Ft nyeresége maradhat az Ubernek a magyarországi tevékenységéből, ez után 97,5 millió Ft-nyi társasági adót kéne megfizetnie.

Sofőrök járuléka: ha csak a minimálbér utáni járulékot és adót fizetnék meg a sofőrök, havi 68 820 forinttal számolva ez havi 82 millió, évi 991 millió forint bevételt jelentene ez a büdzsének.

Az államot így összesen 1 milliárd 354 millió Ft-tal  rövidíti meg most az illegális vállalkozás.

Ki jár még rosszul?

A főváros kb. 100 millió Ft iparűzési adóhoz nem jut hozzá.

A BKK 99 millió Ft drosztdíjbevételtől esik el.

Az NKH a be nem folyt vizsgadíjak miatt 48 millió Ft-ot bukik.

A biztosítótársaságok 60 millió Ft-tal kevesebb kötelező biztosítási díjat szednek be az uberes autók után, mivel a hivatalos munkaeszköz után drágább a kgfb.

A felsorolt tételek összesen 1 milliárd 661 millió forintot tesznek ki, de még nem esett szó a taxifóliázó műhelyek, taxióraszervizek bevételkieséséről. Nem beszéltünk az Uber miatt megszűnő munkahelyekről (kevesebb fuvarhoz kevesebb telefonos, diszpécser kell), és az így kieső adó- és járulékbevételekről.

Végül az utasok: a legális taxisok a fuvarszámcsökkenés miatt ellehetetlenülnek, vállalkozásukat be kell fejezniük. A taxik számának csökkenésével egyenes arányban emelkedik az Uber ára. Ez is a cél. A taxisok tönkretétele, a piac megszerzése, aztán a jutalékok kiszivattyúzása a „gyarmatokról”. Láttuk, szilveszterkor akár az alap tarifájuk 6.7 szeresét is képesek voltak elkérni, így négyszer voltak drágábbak a taxinál.

Ha ez a folyamat folytatódik, az utasok vissza fogják sírni a " drága" taxit.

63 komment · 1 trackback

Címkék: gazdaság adó bevétel vendégposzt adókerülés bevételkiesés Uber Palotás Gábor


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr418282160

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Uber - a csalás, ami senkit nem zavar. 2016.01.18. 17:30:09

Te is az adócsalókat támogatod? Isten hozott Magyarországon!   Tudjátok, hogy miért versenyképes az Uber? Mert nem fizet semmilyen adót és nem felel meg semmilyen szabályozásnak. Egy csaló cég. Az Ubert minden felelősen gondolkodó embernek utálnia...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.01.18. 16:53:49

Abban a pillanatban a taxisok mellé állok, ha:
1. Az árkartell ellen is kiállnak, követelve, hogy újra szabadáras legyen.
2. Nem az Uber betiltását követelnék, hanem az adóellenőrzést, ami Uber esetében sokkal egyszerűbb, mint a taxisoknál, hiszen csak az Uber adatbázisát kellene ellenőrízni, addig a taxis simán csalhat egyénileg is.

norbert79 2016.01.18. 17:01:18

@nagybalfasz: media.giphy.com/media/1Z02vuppxP1Pa/giphy.gif - ...ráadásul annyit tennék hozzá, hogy ez max bevételkiesés... Összehasonlítanám ezt most kedvenc egyházakkal is, meg más szempontból is, de az csak vitát szülne. :)

Nagyon jólértesült 2016.01.18. 17:10:05

Mindjárt sírok. Hüpp-hüpp. Amióta a taxisok felemelték a díjaikat vagy 40 százalékkal, kerülöm őket, ha csak lehet. Azelőtt taxiztam elég sokat, de az egységes tarifa óta nem vagyok hajlandó. Akkor azért kellett drágítani, mert 450 forint egy liter benzin. Most 320 forint, nem kéne árat csökkenteni inkább? Akkor az Uber sem lenne olyan vonzó.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.18. 17:10:31

"Ha ez a folyamat folytatódik, az utasok vissza fogják sírni a " drága" taxit."

A rezsicsökkentés népe? Ezek a sötét, agyhalott narancsimádó barmok?
El vagy varázsolva. Ha nem lesz taxi, és az UBER 30 ezret kér egy olyan útért amit a drága taxi 10 ronygyért számított meg, ezek akkor is Gyurcsányozni fognak és éltetik az UBER-t mert felszámolta a rabló taxisokat.

Ami a szivemen az a Simon 2016.01.18. 17:14:57

Á, értem. Tehát az 1,25 milliárdos árbevételből fizessen be 266 millió ÁFA-t és 991 millió járulékot és még mindig marad 750 millió nyeresége? Természetesen a taxisok között nincs egyéni vállalkozó, mind rendesen bejelentett alkalmazott...

Nagyon jólértesült 2016.01.18. 17:16:10

Azért elég vicces ez is: a biztosítók rosszul járnak, mert kevesebb kötelezőt szednek be. Legalább 20-30 százalékkal emelték a díjaikat mostanában... Ha valaki kárt okoz, annak személyre szabottan emelik a díját, nem kell aggódni. Én nem aggódom értük :D

Sofőrök járuléka. Hehe. A taxisok 99,99 százaléka minimálbéres. Az uberes sofőrök nem kis része meg rendes alkalmazott normális bejelentett állással, és csak a szabadidejében sofőrködik. A legtöbbje sokkal több járulékot fizet, mint egy taxis.

A taxifóliázót, a taxiórást meg a taxis diszpécsert meg ki nem szarja le? Az okostelefonok korában lejárt az idejük, mint a telexgépnek az email után.

Éjjeli őr nappal (törölt) 2016.01.18. 17:18:54

Gyerekek. Kisírtátok, hogy 4000 helyett most közel egy tizesért mehessek Ferihegyre taxival.
Hát most visszanyal a fagyi. Menjetek ugersofőrnek, ha szerintetek az akkora biznisz. leglább kevesebb zárovonalon forduló, szűk utcában vészvillogóval várakozó mindenkire szaró, "jaj nem megy a terminál" zsebbefizettető léhűtő lesz.

aleb19 2016.01.18. 17:20:05

angliaban az uber-t ugy szabalyozzak,hogy a kocsikat le kell vizsgaztatni/private hire/ kategoriara es a soforoknek is regisztalni kell /kb erkolcsi bizonyitvany/es ha az uber ceget is megkulonadoztatjak ill. adofizetesre kenyszeritik otthon akkor plane nincs ok nyafizasra

ui.taxisokrol a sztrajkolgato malev pilotak jutnak eszembe akik elhittek a sajat magas igenyeiket...

whale 2016.01.18. 17:27:32

Index blogketrecben a blog. Kezdődik a majomház!:DDD

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2016.01.18. 17:36:02

Ez most szerintem nagyon mellé ment uraim! Addig nyígtatok, amíg az állam keményen leszabályozta a dolgaitokat és dolgozhattok jó drágán! Most, hogy az emberek nem benneteket választanak, de ti sem dolgozhattok olcsóbban a saját hülyeségetek miatt, "blokádozgattok", meg követelőztök--ez nem lesz sikersztori!

Christian _Troy 2016.01.18. 17:49:52

Már ott sántít az egész számítás, hogy átlagosan 2500 forinttal számol a tisztelt cikkíró. 2500 forintért UBER-el körülbelül egy órát utazok :) belvárosban átlag 600-900 forintért visznek... A taxiba ha beleülök már úgy pörög az óra, hogy kiesik a szemem :) Nem kellett volna mindenkit átverni, lehúzni, nyerészkedni, telhetetlennek lenni. Megérdemlitek, egyétek meg amit főztetek senkinek nem fog hiányozni a sok taxis hiéna!

whale 2016.01.18. 17:53:02

@Christian _Troy: Komolyan képes vagy 2 kilométerre autóba ülni?:DDD
Azt hiszem rólad boldog mosollyal lemond bármelyik bérkocsis....:D

Netuddki. 2016.01.18. 18:02:21

@Nagyon jólértesült: "Azért elég vicces ez is: a biztosítók rosszul járnak, mert kevesebb kötelezőt szednek be. Legalább 20-30 százalékkal emelték a díjaikat mostanában..."

30% az orbán adó a KGFB-n. Csak szólok.

zdanee 2016.01.18. 18:12:45

Majd ha a tanárokért is hajlandóak lesztek lezárni a belvárost, akkor beszélhetünk. Amíg nektek nem fáj, addig leszarjátok, nem? Amíg nektek ment a szekér, addig nem volt hiszti, hogy jaj, drágábban lehet majd taxizni. Csak akkor megy a zsörtölődés, amikor a konkurenciát kell fúrni. Tessék, lehet olyan appot csinálni, mint az Uber, és nem nyafogni hogy "nemá, nekem arra nem éri meg, menj mással" meg "rendelj kocsit én most kávézom (én meg munkából jövök hullafáradtan, különben nem ülnék be, nem?)". Szóval ha a tanárok, tűzoltók, orvosok, bkv sofőrök, meg mindenki másért is hajlandóak lesztek utcára menni, akkor komolyan is veszem, de ez így csak hiszti, és remélem szart sem kaptok.

átlátó 2016.01.18. 18:20:10

Öööö...csak kérdezem...a taxisok Szegeden e tiltakoztak e a migránsosok fuvarozásáért e, vagy pedig e beszálltak e ? Öööö...a benzinkútnál e szóltak e a kancigánynak e, hogy hogy húzz e odébb e! Mert te nem adózól !:D
Alja egy neppertömeg.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.18. 18:21:09

@zdanee:

Wazze, az évre még nem merem kijelenteni, de az már biztos, hogy erre a két hétre ez volt a nap vicce. Ennél nagyobb idiotizmust tavaly sem nagyon olvastam.

A tanár ne nyígjon, hanem menjen ki az autójával, és zárja le a várost. Nehogymá a taxis szemét legyen mert a tanárokért nem zár le semmit. Nem kicsit vagy buta...

OftF 2016.01.18. 18:21:32

Számoljuk már ki azt is, hogy a taxik körüli ellenőrizetlen anomáliák megszüntetése mennyivel gazdagítana minket. És akkor a két számot egymás mellé lehetne tenni.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.18. 18:23:25

@átlátó:

Ez speciel igaz, de ez nem csak a taxisokról szól. Az internet sokakkal csinálta ezt, mert ugye te is inkább megveszed a kínai gagyit a webáruházból ha az 3 krajcárral olcsóbb, és tojsz a hazai gyártóra még akkor is ha a hazai minősége ég és föld a kínai egyszer bekapcsolható szarhoz képest.

xclusiv 2016.01.18. 18:31:34

@Christian _Troy: "A taxiba ha beleülök már úgy pörög az óra, hogy kiesik a szemem :)"

Sokszor be se kell ülni. Csak odamegyek, bemutatkozok, már indítja az órát. Pedig a többiek még be se ültek...

baupexim1 2016.01.18. 18:31:57

@Ami a szivemen az a Simon: nem.
Az uber fizessen bevétel után adót, az úber sofőr pedig egyéni vállalkozóként járulékot. Az uber soförje az összebevétel 75%át teszi zsebre adózatlanul, míg az anyacég 25%ot.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2016.01.18. 18:35:44

És ez a havi 400 000 Ft-os árbevétel hogy jön ki, amikor az egész arra épül, hogy ez csak keresetkiegészítés/zsebpénz a sofőröknek???
Ja, és ha valaki mellékállásban csinálja, mint vállalkozó, akkor nincs járulékfizetési kötelezettsége...

féregírtó 2016.01.18. 18:53:22

A szívemmel az Uber mellett állok, az eszemmel a legálisan adózó taxisok mellett. Az természetes, hogy a magyar emberek az olcsó, de nem adózó Uber mellett vannak. Mint ahogy a magyar emberek nagy többsége rázza az öklét, ha a korrupció és a mutyi miatt szakad az ország, egészségügy nulla, de ha ő hív mesterembert, az első kérdése: "Lehet számla nélkül mester?"

kártékony 2016.01.18. 19:02:21

A taxisok jól tökönszúrták magukat, egyék meg, amit főztek! Szokásos magyar sztori: dögöljön meg mindenki, aki okosabban, jobban csinálja. A taxisok elérték, hogy legyen rendelet, hogy minden olyan applikációt, ami segítette volna őket, betiltsanak, vagy tönkretegyenek. Köszönhetően a elsősorban a főtaxi, citytaxi maffiának, akik nokiás dobozokkal tömik a bkk-t és a döntéshozókat. Lehet jelentkezni a taxitársaság tulajdonosoknál!! iTaxik, TaxiLike, TaxiMost, ami hirtelen eszembe jutott. Talán el kellene gondolkoznia a társaságoknak és a taxisoknak is, hogy nem igénytelen szar app-okkal kellene az utasokért versenyezni, hanem jól működőkkel, amit szívesen használnak az utasok. Mint például az Uber...

xclusiv 2016.01.18. 19:02:50

@átlátó: "Öööö...csak kérdezem...a taxisok Szegeden e tiltakoztak e a migránsosok fuvarozásáért e, vagy pedig e beszálltak e ?"

Szegeden?
Ugyanmár, Pesten!
Sokszor Pesten se lehetett taxit hívni amíg pörgött a biznic, mert a migráncsosokat szállították az urak többnyire. Gondolom rendesen leadózva.

Volt hogy a 3. taxis cég tudott kocsit küldeni, 20 perccel (!), előtte persze legalább 10-15 perc telefonálgatás ment a cégekkel.

A magyar-román meccs vége felé kb. 30 percig hívogattuk 3-an a különböző taxiscégeket, míg végül valamelyik azt tudta mondani, hogy küldi az autót. (Pontosabban úgy mondta ezt, hogy tényleg az autó jött, és nem egy visszahívás, hogy bocs, de mégse megy, mert ilyen is volt.)

De ezek nélkül is nevetséges az az álaggódás, amit előad az utasokért (lol) a poszt-toló taxis-közgazdász (lol).
Mert ugye mi lesz ha drága lesz az uber? Többen mennek majd oda fivarozni, tehát nagyobb lesz a kínálat és alacsonyabb az ár.
Ha pedig elszemtelenedik az uber, akkor lesz majd helyette wundercar, uber2 vagy egy magyar startup, aztán szépen ráborul a fos a drágán szolgáltatókra.

Pont, mint ahogy most látjuk.

zdanee 2016.01.18. 19:05:38

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Az fel sem merül, hogy a tanárnak nem telik autóra? De nem csak a tanárról van szó, hanem az orvosokról, ápolókról, tűzoltókról, rendőrökről, sőt, a benzinkutasról, meg a nőkről, meg a kutyásokról, és mindenkiről, akiket a rezsim az ellenségének tekint. Ameddig a tanárok tüntetésére csak a tanárok mennek, az ápolókéra meg csak az ápolók, addig szar sem lesz itt. Ja, és a taxisokkal ellentétben a tanárok (és orvosok, ápolók, tűzoltók, etc) a társadalom számára kiemelten fontos személyek. A taxisok nélkül viszont boldogan megvagyunk.

zoltán999 2016.01.18. 19:07:12

Igen. Ez pont erről szól. Az igazság meg odaát van.

De nem. Egy támpont lehet az, hogy egyes nem független és torzított netes szavazások szerint 85 % az UBER mellett van. Ez, még ha nem is reprezentatív, megmutatja a népakaratot. A kormánynak ezt legalizálni kell, mert ezt akarjuk. A taxisoknak meg nem szabad korlátoznunk (túszul ejteniük) bennünket a belvárosban a saját zsebük érdekében. A közvélemény most ellenük van. Egyszer volt taxisblokád, olyan igazi. Ez most nem az elvekről, csak a pénzről szól. Ezt sajna be kell nyeleni, váltani, változtatni, alkalmazkodni. Van ez így az élet más területén is.

megtorolom 2016.01.18. 19:08:41

Az első blokád napján a Dunántúlról az Alföldre kellett mennem a nagybátyám temetésére, Pesten keresztül. Reggel még sikerült átmennem, de délután már országos blokád volt. Sehol egy szikra együtt érzés nem volt bennetek, sehol nem akartatok átengedni. Nagy kerülőkkel azért sikerült átjutnom, de volt ahol csak majdnem verekedéssé fajult vitával tudtam átjutni. Menjetek a jó büdös francba. Legszívesebben egy dózerral lesöpörnélek benneteket az útról.

xclusiv 2016.01.18. 19:10:13

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "Ez speciel igaz, de ez nem csak a taxisokról szól. Az internet sokakkal csinálta ezt, mert ugye te is inkább megveszed a kínai gagyit a webáruházból ha az 3 krajcárral olcsóbb, és tojsz a hazai gyártóra még akkor is ha a hazai minősége ég és föld a kínai egyszer bekapcsolható szarhoz képest."

Well.
Nem 3 krajcárral olcsóbb, hanem harmadannyi.
És semmi különbség nincs minőségben, mert ugyanazt a szart árulja a hazai bolt is 3x annyiért, ezzel kiesett a hazai gyártó is.

És ott van még a kényelem, ugyanis harmadannyiért házhoz hozzák, és nem nekem kell érte mennem, szállítanom, (telefonálnom, épp elfogyott, épp zárva vannak, leltározunk gyere vissza holnap), mindenszar.

Ja, és a szokásos téma, a garancia. A legkedvezőtlenebb garanciális problémámnál 40% refund-ot kaptam egy esztétikai hibás (amúgy funkcionálisan tökéletes) termékért, bár visszaküldhettem volna és akkor küldtek volna újat. De máskor simán újraküldték ingyen, és mondták hogy a rosszat dobjam ki nyugodtan.

kártékony 2016.01.18. 19:11:31

Haha, most látom csak, hogy "vendégpost"! A City taxi szerintem maradjon nyugodtan kussban, mert ők az egyik legkorruptabb társaság a főtaxival egyetemben. Mindenkit megkennek, gyakorlatilag a taxirendeletet ők mondták tollba a megfelelő döntéshozóknak. Tegye fel a kezét, aki elhiszi azt a szar dumát, hogy a fővárosi döntéshozók üldögéltek az irodájukban, kávézgattak, majd az egyikük a homlokára csapott és azt mondta "Hé, csináljunk egy taxis rendeletet!". Életszerű, mi?

Tönkretettétek a kis társaságokat, akik olcsóbban mentek, tönkretettétek az innovatív mobil app fejlesztéseket. Most emberetekre akadtatok az Uberrel!! :) Lehet próbálkozni betiltani!!! LOL!! Mit gondoltok, mi? Hogy Orbán ír egy levelet az Apple-nek, a Google-nek, meg a Microsoftnak, hogy vegyenek le egy applikációt, ami nektek nem tetszik? Ebből is látszik, hogy mennyire rettenetesen SÖTÉTEK vagytok....

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.01.18. 19:13:55

@megtorolom: szerintem ez már terrorizmus, vessék be ellenük a honvédség harckocsijait. :)
(Gyanítom, azokból a sárga bádogdobozokból nem sok maradna, ha egy t72-es közéjük gurulna)

Gyorgy Nagy 2016.01.18. 19:16:08

Benem jelenetet utlezárás ,forgalom kolâtozás béna rendörség (elvontatni és buntetni a taxisokat a forgalom korlátozás miatt ) ! Takarodjanakel és lehesen közlekedni . Ezek után csak ubert veszem igébybe és nem ezeket az éhenkorászokat

fda 2016.01.18. 19:46:53

Vajon hány taxis van minimálbérnél nagyobbra bejelentve, és milyen szuperlegális módon számolja el a 450 forintos kilométerdíját? Ha körbenézek, ennyiért 40 fős buszt is találni...

PiBá 2016.01.18. 20:15:32

A taxi gépkocsivezetői tevékenység végzéséhez előírt szaktanfolyam. A tanfolyam és a vizsga a 176/2015.(VII.7.) Korm.rendelet előírásai alapján kerül megtartásra. A taxis tanfolyamot elvégzők és sikeresen vizsgázók részére a Nemzeti Közlekedési Hatóság igazolványt ad ki, amellyel a taxis tevékenység folytatható. A tanfolyam elvégzésének előfeltétele: 21 éves életkor és érvényes B kategóriás jogosítvány. Figyelem ! A taxizáshoz egyéb feltételek is szükségesek, mint páldául 2. csoportú orvosi alkalmassági és PÁV II. pszichológiai alkalmassági vizsgálat, de a taxis vizsgát ezek megléte nélkül is letehetik a jelentkezők.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2016.01.18. 20:26:28

EZt a cikket egy elvakult, kétségbeesett taxis írta. Nagyon fáj, hogy szépen lassan oda kerül a taxis szakma, ahová való...

fidesz maszop dk egykutya 2016.01.18. 20:34:06

@féregírtó: és mi ezzel a gond? Fekete lyukba nem dobunk pénzt, adót sem érdemes fizetni, ha ellopják.

Félkupica_Fehér_Főnök 2016.01.18. 20:44:44

Honnan vetted ezeket a számokat? Az a baj velük, hogy ha ennek a fele igaz lenne, akkor az azt bizonyítaná, hogy a 'böcsületes' taxis társadalom az egyik legnagyobb adócsaló banda az országban...

Azt írod, és szépen le is vezeted, hogy a jellemzően kereset- kiegészítés miatt dolgozó UBER-es sofőrök együttes éves árbevétele 5 milliárd forint. Ez 1200 sofőrt jelent, akik a fentiek miatt átlagban(!) maximum 2-3 (és ez vélhetően nagyon erősen felülbecsült szám) napot UBER-kedik egy héten.

Ezzel szemben 2014-ben a hivatalosan foglalkoztatott 2000 taxis, (megint alábecsülök) vélhetően heti öt munkanapban dolgozva elérte a 8,7 milliárd forintos árbevételt.

Egyszerű matekról van szó, ha összehasonlítjuk a számokat meg is érted mire gondolok... Teszem ezt úgy, hogy az UBER-es számokat felül, a Taxis számokat direkt alulbecsültem...

HA állításod szerint

1200 UBER-es heti 3 (*8 óra) napban dolgozva keres alacsonyabb tarifával egy főre lebontva napi 11 415 HUF-t, akkor könnyű matekkal kijön (52*3), hogy 156 munkanappal összehoz 5 milliárd árbevételt.

EHHEZ képest, ha a taxisok 2000 -es számát mérjük a 8,7 milliárdos árbevételükhöz

---
(forrás: index.hu/gazdasag/2016/01/18/taxi_taxipiac_budapest_szemelyszallitas_uber/)
---

Akkor az jön ki, hogy a taxisok átlagosan fejenként 11918 HUF-t visznek haza naponta... Mármint 2000 -en, heti 5 napot dolgozva az 1200 heti 3 napot dolgozó UBER-eshez képest...HAHÓ, MENNYIBE KERÜL KIMENNI FERIHEGYRE TAXIVAL???

A konklúzió?
- Ha a postban szereplő számok helyesek, és minden lehetséges számot (fuvardíj, dolgozott napok száma stb.) úgy becsüljük, hogy az UBEr minél drágább, a taxi minél olcsóbb legyen, tehát a taxis-városlezárós érdekek szerint, akkor sajnos az jön ki a fenti logikából, hogy az éppen most tüntetgető taxis társadalom minimum 13,9 milliárd forintos árbevételre tett szert... mármint 2014-ben (amikor alsó hangon 80 forinttal volt DRÁGÁBB a benzin, mint ma). A hivatalosan bevallott 8,9 milliárd forintnyi árbevételhez képest ez mennyi bevételkiesés az államnak? :)

És szeretném hangsúlyozni, hogy azt az UBER sofőrt, aki életében csak egyszer kipróbálta a dolgot, minimum 156 napot dolgoztattam egész évben a képlet szerint, és azt feltételeztem, hogy az utasok fele a taxit, a másik fele az UBER-t használja (nevetségesen eltúloztam az UBER felé a dolgot...) És azonos(!) fuvardíjjal számoltam a két platform között és sorolhatnám még... Ha a postoló logikája helyes, akkor a hivatalos taxisok minimum 5 milliárdot csalnak el évente, de a valós szám inkább a 2-2,5 szerese lehet ennek, és ez csak általános iskolai matek. Nincsenek benne a turisták, az éjszaka beeső szórakozó fiatalok, a bordélyházak által fizetett jutalékok és semmi ilyesmi!

Punxsutawney Mormota 2016.01.18. 21:12:12

Követelm, hogy a City Taxis kolléga azonnal írja le, hogy ugyanebből a tételekből a City Taxi mennyivel gazdagította a költségvetést!

2016.01.18. 21:14:38

Számolj utána annak is, hogy a mesterségesen magasan tartott taxitarifák, a kerülőúttal és egyéb módon csaló taxisok, adócsaló taxistársaságok mekkora károkat okoznak Utána hasonlítsuk össze a két összeget. És légyszi ne lepődj meg, ha az uberrel járunk jobban.

kártékony 2016.01.18. 21:17:50

@Punxsutawney Mormota: A fidesz pártkasszába landoló befizetések vajon érnek? :)

CsakMintTe 2016.01.18. 21:37:17

@Nagyon jólértesült: Az volt már, hogy nem a taxisok emeltek árat, hanem Áldott Nevű Pártunk és Kormányunk törvényben kötelezte őket erre? A taxisok hibája max. az, hogy akkor nem zárták le a várost, amikor ez életbe lépett, és most is más ellen demonstrálnak, mint kellene.

Punxsutawney Mormota 2016.01.18. 21:56:21

@kártékony: Pszt! A végén még átesünk egy vak komondoron...

kártékony 2016.01.18. 22:04:23

@CsakMintTe: Erre írtam már fent, hogy elég naivnak kell lenni ahhoz, hogy azt gondoljuk, a politikusok egy hirtelen ötlettől vezérelve alkották meg a taxis rendeletet illetve törvényt. A fővárosi rendelet gyakorlatilag tollbamondással született a főtaxi és a city által. Hasonlóképpen az országos törvény is, aminek például van olyan paragrafusa, ami 1 db cég ellehetetlenítésére került be. (Ami nem az Uber.)

Brail Kast 2016.01.18. 22:05:54

Kíváncsi lennék, hogy ez a nettő 400 k-s árbevétel hogyan jött ki a taxis úr szerint. Az Uber sofőröknek van bejelentett munkájuk, ha elvállalnak naponta 5-6 fuvart, akkor az már sok.

Egy floridai Uberes mondta, hogy egyszer kint volt az utcán 14 órán át és keresett 80 dollárt ezelatt.

Én még soha nem utaztam Uberrel, mindig a Taxi 4-et használtam eddig, de az, hogy hajnali négykor tök üres Üllői úton, lámpák nélkül fizettem majdnem 2000 forintot egy négy kilométeres szakaszért, az azért sok.

Egy másik érdekes esetem is volt: mentem haza a tavalyi budapesti nagy vihar után, a kocsi defektet kapott. A taxis hívott egy másik autót nekem, az alapdíj kétszer lett felszámolva. Így került másfélszeresébe az út.

para_noir 2016.01.18. 22:06:33

Az a baj a taxisokkal, hogy a '90-es blokád óta azt hiszik magukról, hogy ők tényezők, hogy ők valakik, hogy ők számítanak. Hát sajna nem. Primitív kulimunkások, akiknek annyi a skilljük, hogy tudnak autót vezetni, csakúgy, mint a felnőtt lakosság kb 80%-a, Egy B-jogsival meg egy navival pont ott van az én tudományom, ahol az övék. Emellett taplók, gáz módon közlekednek, pökhendiek. Kisírták maguknak az új taxis szabályozást, most meg újra megy a sirám, mert kiderült, hogy a kapitalizmus úgy működik, hogy az erősebb kutya baszik. Ahogy anno a reptérről kiverték a gyengébb taxisokat a hiénák, most úgy verik ki őket, kurvára nincs mit sajnálni rajtuk, pótolhatóak, a kutyának nem hiányoznának. Nem kötelező taxizni, menjenek el dolgozni, vagy álljanak be az Uber-hez, ha már az Uber annyira szipkázza az utasokat. A dolgok nem úgy működnek, hogy valami nem tetszik, kivonulok az utcára, és sírok, hogy tilcsákbe. Nem baj, most még jobban megutálja mindenki a taxisokat, és mindenki megismeri az Ubert. Nektek annyi parasztok. Mellesleg nem értem, miért nem tolták szét a szaros autókat a rendőrök hókotrókkal, nem bejelentett, jogellenes demonstráció, szét kell verni, takarodjon haza az összes melegítős lókupec.

xclusiv 2016.01.18. 22:08:10

@CsakMintTe: " Az volt már, hogy nem a taxisok emeltek árat, hanem Áldott Nevű Pártunk és Kormányunk törvényben kötelezte őket erre? A taxisok hibája max. az, hogy akkor nem zárták le a várost"

Tehát _most_ egyék meg amit főztek, oszt jónapot.

Mansell 2016.01.18. 22:11:50

Mostanra fogyott el a migránscsempészetből behúzott pénz.

Tesztkérdés: hány taxis mondja el a saját gyerekének, hogy miből él?

átlátó 2016.01.18. 22:30:45

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Értem a megjegyzésedet, természetesen én is megnézem az árcédulát. Nem feltétlen döntök az óccsó kínai redva mellett, amennyiben az redva. A nyáron például a blekendekker fűnyíró mellett volt nem blekendekker fűnyíró, névtelen izé, Kínából...természetesen a drágább blekendekkert vittem, aztán nagy hirtelen a második használat után a hajtáskereket ami belül műanyagricnis, ledarálta a fémtengely...tehát összeeresztették a mérnökök a lágy műanyagot a fémmel...miután szétkaptam, rá volt íródva mindenre, hogy médinkína. Erre mondtam, hogy már az Úristen sem szűz, meg van baszva a luka. Még a seggén is. :) Én sajnálom, sajoghat neki.

exac 2016.01.18. 22:33:06

Aki Uber sofőr, az jellemzően hobbiból / keresetkiegészítésként csinálja, nem főállásban. SZJA-t persze fizessen utána (Uber profilban biztosan le tudja kérdezni, hogy mennyi bevétele volt amit meg beír adóbevallásba), de a járulékot csak akkor ha amúgy munkanélküli, vagy nem fizeti helyette a munkaadója. Érdekes dolog ez a taxis szakma... szerintem az Uber még semmi, mert nekik fizetni kell az Uber sofőrt... Mi lesz ha majd elterjednek az egy-egy útra bérelhető önvezető autók? Pl. Google Car.

Amúgy meg mit csináljon az egyszeri ember, ha csak el akar jutni A-ból B-be. Aki nem akar mindenáron sárga autóban utazni, ellenben már az út elején pontosan tudni akarja, hogy mennyibe fog kerülni az utazása, és elve olyan autóba akar ülni, amiben biztosan tud kártyával fizetni, ahol nem hogy nem "romlik" el véletlenül a terminál, ki sem kell adnia a kártyát a kezéből. Nem akar városnéző túrára menni, viszont már az utazás előtt tudni akarja, hogy mennyire megbízható/tapasztalt a sofőr.

Az Uber pontosan az a sztori, amikor a kínálat idomul a kereslethez, és nem a keresletet kényszerítik bele a kínálatba (mint most az agyament taxis rendeletek, amit az utassal fizettetnek ki).

Én nem az ár miatt választom az Ubert, hanem az átlátható információs rendszer miatt. Egyetértek azzal, hogy adózzanak az Uber sofőrök, de nem értek egyet azzal, hogy pusztuljanak, csak azért mert úgy gondolkodnak az utasról, mint egy emberről, és nem úgy mint egy birkáról.

átlátó 2016.01.18. 22:33:59

@xclusiv: :D Kösz, hogy nem javítani akartad nálam ezeknek a nepperhiénáknak az imidzsét. Tényleg kösz. :)

xclusiv 2016.01.18. 22:48:51

@Félkupica_Fehér_Főnök: "EHHEZ képest, ha a taxisok 2000 -es számát mérjük a 8,7 milliárdos árbevételükhöz

---
(forrás: index.hu/gazdasag/2016/01/18/taxi_taxipiac_budapest_szemelyszallitas_uber/)"

Ööö...
Ez a 8,7 milliárd szerintem nem a taxisok, hanem a taxis fuvarszervező cégek bevétele. Amiknek vannak sofőrjeik is, de alvállalkozóik is jócskán, akik persze tejelnek nekik rendesen.

2016.01.18. 23:28:55

"Az államot így összesen 1 milliárd 354 millió Ft-tal rövidíti meg most az illegális vállalkozás.

Ki jár még rosszul?

A főváros kb. 100 millió Ft iparűzési adóhoz nem jut hozzá.

A BKK 99 millió Ft drosztdíjbevételtől esik el.

Az NKH a be nem folyt vizsgadíjak miatt 48 millió Ft-ot bukik."

Mindjárt sírva fakadok, mert ennyivel kevesebb sarcot szednek be. Majd kevesebbet lopnak odafent. Már a 27%-os áfa önmagában is rablás, nem hogy a többi kitalált szar tétel, amiket a vállalkozókkal meg mindenkivel kifizettetnek. Ez tiszta Chicago, csak másképp hívják a védelmi pénzeket meg a maffiát. Ami meg a sárga roncsokat illeti: a hiénák ideje lejárt. A közösség talál majd megoldást a többi lehúzós ipar helyett is.

Félkupica_Fehér_Főnök 2016.01.18. 23:32:18

@xclusiv:

Szia,

Köszönöm a válaszod, én csak matekoztam, de érdekelne a teljes történet :)

Mi a különbség a sofőrök (=taxisok?) és az alvállalkozók között? Vagyis amit írsz az azt jelenti, hogy a 8,7 milliárd forint csak a foglalkoztató cégekre igaz, ebbe a sofőrök/alvállalkozók bevétele nincs is benne?

Vagy hogy van ez? Mert talán így még érdekesebb lehet a történet xD

xclusiv 2016.01.19. 00:56:07

@Félkupica_Fehér_Főnök: A teljes történet engem is érdekelne, de azt szerintem soha nem fogjuk megtudni.

Először is: nem vagyok szakértő, szóval ha hülyeséget írok javítson ki valaki.

Szóval én úgy tudom, hogy kétféle "céges" sofőr van.
Van az alkalmazott, aki a Taxi X cég alkalmazottja, munkaidő szerint jár dolgozni, ezért minden hónapban bért kap, van neki szabadsága, m30-asa meg minden szar. Ami pénzt az utasoktól kap az nem az ő bevétele, hanem a cégé.

És van a másik típus, a vállalkozó. Ő Taxis Béla egyéni vállalkozó, aki le van szerződve a Taxi X céggel. Ezért fizet nekik havi X összegű tagdíjat (asszem így nevezik), illetve még mindenféle egyéb lehúzásokat, és ezért cserébe neki is osztanak fuvarokat. Ami pénzt ő az utastól kap az Taxis Béla EV bevétele, és ennek csak az a része jelenik meg a Taxi X bevételeként (a tagdíj és az egyéb lehúzások).
És én úgy tudom, hogy ez utóbbi kategóriából van több.

Néhány idézet:
"2013-ban még közel ezer taxis cég működött az országban, a 2015 szeptemberére 900 alá esett, miközben sokkal többen, 1200 helyett 2000-en dolgoznak ezeknél a cégeknél összesen"
..."a piac közel négyötöde a budapesti fuvarokból áll"
..."a taxiként működő egyéni vállalkozók száma ugyanebben az időszakban az Opten adatai szerint 6800-ról 6000-re csökkent."
Ezek pedig innen: index.hu/gazdasag/2016/01/18/taxi_taxipiac_budapest_szemelyszallitas_uber/

Nyilván vannak magánzó taxisok is, de nem ennyien.
És a taxicégek alkamazottai se mind sofőrök, hanem vannak nagyfőnökök, kisfőnökök, titkárnők, recepciós, marketinges, könyvelő, diszpécser, minőségi ellenőr meg stb.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.01.19. 12:41:12

A taxisok kiharcolták, hogy felesleges feltételeknek kell megfelelniük és irreálisan drágán szolgáltathatnak, piaci verseny nélkül. Most csodálkoznak, hogy mindenki az olcsóbb megoldásokat keresi...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.01.19. 12:44:49

@exac: Az Uber sofőrök induláskor hobbiként, zsebpénzért csinálták, de manapság a sofőrök többsége a megélhetésért csinálja és sok közöttük a taxis is. Már elmúltak a kezdeti idők, amikor ez egy elit szolgáltatás volt és simán beültél a fullextrás Volvóba az értelmiségi sofőr mellé...

Lord Viktor 2016.01.19. 16:27:31

A legnagyobb baj itt az, hogy ti, taxisok pont az ilyen kijelentésekkel járatjátok le magatokat:

- "követeljük az Uber alkalmazás azonnali kikapcsolását (oldják meg és kész)"
- "a 'telefontársaságok' töröljék az applikációt online áruházaikból"
- a jutalékok kiszivattyúzása a 'gyarmatokról'
- az Uber miatt megszűnő munkahelyekről (kevesebb fuvarhoz kevesebb telefonos, diszpécser kell

Hogy nincs köztetek senki, aki vezetne titeket, aki elmagyarázza, hogy hülyeségeket beszéltek összevissza az azért nonszensz... És ezért az egész tiltakozásotok szánalmassá és nevetségessé válik.
Először is egy appot nem töröltethetsz csak úgy. Az Apple és a Google (amellett, hogy nem telefontársaság) nemzetközi cégek, akik a budapesti taxisok sirámai miatt nem fognak törölni egy appot sem.
Másodszor is ez nem egy zsidó összeesküvés, nem egy gonosz multicég hatalmas befolyása, hanem egy nyomorult program, amilyenből tizenkettő egy tucat. Kábé pár hét alatt létre lehet hozni egy (akár magyar) versenytársat neki háttérrel együtt, és ha nagyon elszáll az Uber az árakkal, lesz is majd konkurencia dögivel (már most is van). Szóval ha be is tiltják az Ubert, lesz helyette más. A diszpécserek munkájának megszűnése is vicc, az okostelefonnal való rendelés és nyomonkövetés lehetősége a fejlődés része, ezt kifogásolni hatalmas blődség, egyébként a taxitársaságok egy része is már bevezette.

Sok dolog, amit felháborít titeket, valóban jogos, de a tiltakozás sokszor primitív és tájékozatlan módja miatt elveszik a lényeg, és szánalmassá váltok. Ha nektek így jó, hajrá.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.01.19. 21:37:15

Miért terjesztik azt a taxisok, hogy az Ubernél nincs biztosítva az utas, amikor a cég fizeti a biztosítást?

@CsakMintTe: Azzal ugye tisztában vagy, hogy bevallottan a taxis vezetők írták a törvényeket, még büszkélkedtek is vele?

CsakMintTe 2016.01.19. 21:39:49

@Online Távmunkás: Mostanáig nem voltam vele tisztában, de annyian állítják ezt az utóbbi két napban, hogy kénytelen vagyok ezt is számításba venni.
Hja kérem, tényleg semmi sem csak fekete-fehér.

whale 2016.01.19. 21:53:29

@Online Távmunkás: A taxis vezetők és a taxisok, az NAGYON két dolog. Rémlik még, hogy a taxisok tüntettek a rendelet ellen?:))
süti beállítások módosítása