HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.06.26. 16:16 Szabad a taxi

Besárgul az Uber?

SZÓ SINCS RÓLA, HOGY 2018-IG MÉG SZABAD A FUSERFUVAROZÁS

A kormányon ma átment új taxisrendelet örömére megint sikerült baromságot írnia az Indexnek Uber-tematikában. Erre az sem mentség, hogy a feldolgozott MTI-híranyag, a más portálokon megjelenő tudósítások, illetve maga Fónagy államtitkár bejelentése is félreérthető volt. Úgyhogy itt egy kis hírmagyarázat. (Arról, hogy a taxisokkal mennyire és hogyan bánik el a hülyébbje által még tüntetésen is követelt jogszabály, majd legközelebb, a Magyar Közlöny-beli megjelenés után.)

kerdojeles.jpg

A kormány ma elfogadta az új taxisrendeletet, amelynek egyes, elsősorban az autókra vonatkozó műszaki követelményei halasztva, 2018. január elsejétől lépnek életbe. Tehát a tízéves korhatár, a minimum négy ajtó, négy kerék, klíma, meg ilyenek. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy 2017 szilveszteréig szabadon uberezhet boldog és szomorú: a ma hatályos jogi szabályozás is tiltja az engedélyek és képesítés nélkül végzett kontárkodást (bővebben itt írtam erről, és korábban még vagy öt másik posztban). Ez az új kormányrendelet hatályba lépése után sem lesz másképp (várhatóan 30 nap),  de ma sem legális tevékenység a fizetős okostelefonos autóstop, ahogy a múlt héten sem volt az, tegnap sem, és most hétvégén sem lesz.

    Nincs két és fél éves uberezési moratórium, ez hatalmas tévedés.

    Ellenben a rendelet kimondja, hogy az Uber és a hasonló, "infokommunikációs rendszerekkel" fuvart közvetítő onlájn diszpécserszolgálatok is szereplői lehetnek a taxispiacnak. Tehát a minden meghatározott jogosítvánnyal rendelkező, az előírásoknak megfelelő képzéseken átesett hivatalos személyszállítókkal kooperálva ezen vállalkozások is nepperkedhetnek a címekkel.

    Vagyis az Uber vagy maga is besárgul (legalábbis Budapesten, ahol ez a szín előírás), igazodik a kormány-, a fővárosi, esetleg más, helyi rendeletekhez, vagy vigyázó szemét Párizsra veti eltirhul oda, ahonnan jött.

    Én egyébként sajnálnám az utóbbi kifejletet: bár nem teljesen világos, hogy az uberezés lényegét adó gps-es-okostelefonos, készpénzmentes tarifaszámítás hogy lenne összeegyeztethető az eddig is kötelező – egyelőre csak offlájn – taxaméterhasználattal, de bízom benne, hogy megoldják valahogy. Még az is lehet, hogy egyike lennék az első szerződött hivatásos taxisaiknak, ha már tevékenységük legalább annyira kompatibilis lesz a hazai jogi környezettel, mint az enyém, egyszerű taxis egyéni vállalkozóé.

    A lehetőség felkínáltatott.

ubertaxi.jpg

 

Update: Azóta az Index is felfogta fentieket nagyjából, és korrigált: Kinyírja a kormány az Ubert

    Szívesen.

22 komment

Címkék: énblog jövő sajtó közlekedés kormány taxi múlt főváros jelen sárga taxi hírmagyarázat Budapest taxisrendelet taxisblog Fónagy János fuvarközvetítő Uber országos taxirendelet fővárosi taxirendelet Wundercar tízéves korhatár


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr597575310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wamzer 2015.06.26. 21:38:29

Szuper. Akkor marad a berhelt taxaméter, meg a "Ja, kártya? Hát, sajna nem működik, kifogyott a papír, nem lehetne inkább készpénzzel, jajj, a kártyás vásárlást csak x hét múlva kapom meg".

whale 2015.06.26. 22:04:05

Attol tartok, elnezve a Uber eddigi nemzetközi tevékenységét és hozzá állását a driverekhez, hogy magasról fog szarni erre a jogszabályra is és siman megy tovább feketén. Hiszen vesztenivaloja egyedül a kontarnak van, a cég csak kaszál a bolton. Hol érdekli őket, hogy mi lesz a luzerekkel, balek mindig lesz es a kilométerenként kb. 30 forint nem rossz pénz a semmiért....

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.26. 23:20:04

Megint az utasok szívnak, marad a méregdrága taxis tarifa és a bunkó, állandóan panaszkodó sofőrök.

Az Uber sofőrjeinél azonnal kiszúrom, hogy kik azok, akik korábban taxisok voltak vagy éppen a feleségük kocsiját használják, egyszerűen szörnyű a mentalitásuk.

Most, hogy sikerült egy nagyot hazudva megölni az innovációt és maradnak az államilag szabályozott, mesterségesen magas árak, talán a hiénákkal is le kellene számolni...

Egyébként én is örülnék, ha jönne egy törvény, hogy holnaptól nekem kétszer annyi lesz a jövedelmem és senki se dolgozhat olcsóbban, mint én...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.06.27. 02:50:07

@Online Távmunkás: Az Uber nem az innováció miatt volt hatékonyabb, hanem azért, mert a szabályokat kijátszották. Akit pénzért megrendelhetsz és elvisz ahova mondod az taxis. Ha valóban az innováció (lenne?) az előnyük, akkor így is versenyben maradnának.

Pl. mert az egyes sofőröket értékelheted és választhatsz közülük. Azaz tudnak jobb szolgáltatást nyújtani. Ennek kapcsán akár a sokféle visszajelzés alapján felmérheted kinek a stílusa a nyerő.

De technikai szempontból is lehetnek érdekesek... Pl. mert látod mikor érhetnek oda érted.

Vagy, ha ezzel "olcsóbbak", akkor könnyen forgatják azt vissza. Pl. törzsutasoknak adhatnak kupont. Pl.az online fizetési rendszert is kedvelheted.

Ha valóban olcsón nyújtják ezt és hatékonyak... Nyernek a dolgon. Ha az utast is védő szabályok kijátszásával, hazudozással, adócsalással tudnak csak boldogulni lesz a helyükre más.

mikónyiccki 2015.06.27. 07:43:05

@Válasszunk: Sajnálom,hogy nem veszi észre de valóban az innováció miatt olcsóbb az uber,mégpedig mert költség hatékonyabb.
Kevesebb diszpécserrel,kevesebb technikai háttérrel,kevesebb üresjárattal a sofőröknek,kevesebb HASZONNAL az üzemeltető felé,hatékonyabb a logisztika mint előtte.
Tényleg sajnálom,de a jövő erre halad és nem a kőkorszak felé.

na4 2015.06.27. 08:35:20

Uber - igen.
Taxi - nem.

Hajrá Uber!

lombozódó 2015.06.27. 08:43:44

A taxisok féltik a lenyúlható ügyfélkörüket.
Úgy tesznek mint ha a legbecsületesebb adófizetők lennének, pedig nagy lenyúlók :-))) ( akit tudnak átvernek általában )

rosszqutya69 2015.06.27. 09:15:44

Hú, de nagyon sikerült rákattanni erre az "innováció" kifejezésre! Tetszik nektek, proligyerekek, ugye? Egyből iszonyat pengének tűntök, miközben odamondjátok a másiknak: "hm, micsoda innovatív megoldás" - jelentsen ez bármit is.

Nos, amit ti tévesen innovációnak hívtok, az nem más, mint játék a szavakkal. Az ismert, már létező dolgok, oda nem illő kifejezésekkel történő, szemfényvesztő leírása.

Ha azonban a szómágia fedte tényleges tartalmat vizsgáljuk, azt fogjuk látni, hogy az uberes sofőrök bizony taxi-szolgáltatást nyújtanak, mégpedig engedélyek nélkül.

Feketemunkájuk révén olyan pénzügyi befektetők gyarapodnak, mint a Goldman Sachs, a Menlo Ventures, a Google Ventures, vagy a Qatar Investment Authority, mindeközben pedig helyi kisvállalkozók megélhetése kerül veszélybe.

Ehhez tapsikoltok, ami jól mutatja, hogy hiába sajátítotok el és szajkóztok hangzatos idegen szavakat, ettől még összefüggésekben gondolkodni képtelen, sötét prolik vagytok, akik a saját édesanyjukat is boldogan áruba bocsátanák, ha két forinttal olcsóbban juthatnának valamihez.

anyadmajma 2015.06.27. 09:52:53

@rosszqtya: no, akkor kérdezzé má meg egy taxist, hogy mennyi is az annyi, amit a minimum kénytelen kifizetni a társaságnak havonta.
Én meg szarok rá, hogy városba, arra a kb 10-20 percre egy 15-20 éves piccasóba, vagy egy két éves passatba ülök, tiszta legyen, annyit az ért elvárok.
Csak a kettő közt van kb 15 millió ft különbség.
Régen, amikor még nem ment ez a dilettáns ámokfutás, mehettem pl a taxi+-al 180ft ért, igaz, régi kocsikkal, vagy főtaxival 240ft ért, új, szép sok milliós autókkal.
Érdekes, hogy bár mostanában ilyen drágán már nem nagyon taxizok, de nagyon sok taxis mondja, hogy nem lett több a pénze se, meg nem lett kevesebb a munkaideje se. De lehet, hogy ez nem reprezentatív.

Az über meg nem tud taxi-rendeletre működni. Ugyanis az előírja a fix, 240ft-os tarifát. kedvezmény nem adható, onnantól kezdve mitől lenne olcsóbb? Max. a sofőr jobban jár, mert mondjuk nem 150-200e lesz a havi díja, hanem sokkal olcsóbb. És ezért több autójuk lesz. De nekem, mint utasnak, nem lesz jobb.

Nekem mindegy, hogy fideszes oligarcháknak vagy külföldi off-shore cégeknek kell fizetnem, akkor is fizetnem kell. Ugyan annyit. Akkor meg ki nem szarja le?

anyadmajma 2015.06.27. 09:54:31

@rosszqtya: ja, ez kimaradt:
"Nos, amit ti tévesen innovációnak hívtok, az nem más, mint játék a szavakkal. Az ismert, már létező dolgok, oda nem illő kifejezésekkel történő, szemfényvesztő leírása."

Nos, ez folyik ebben az országban 5 éve állami szinten. Más is kezdi átvenni a módszert.
Kedvencem az "innovációs fejlesztés" kifejezés:)

ComLo 2015.06.27. 10:01:07

@rosszqtya: Csakhogy a te "helyi kisvállakozód" egy közutálatnak örvendő, szabályokra magasan szaró, arogáns, bunkó, kreszben magát messze felsőbrendünek képzelő, feketéző taxis.

A Goldman Sachs-ot meg leginkább olyan fejlett világnézetű emberek körében illik utálni, akik a 8 általános hijján, felsőfokú témákat (lásd: makroökonómia) az "élet iskolájában (=kocsma) sajátítanak el, és ha rajtuk mulna, csupasz seggel szaladgálnának a pusztában kumusztól megrészegülve.

tiborc2008 2015.06.27. 11:21:59

Ha az innováció miatt lenne olcsóbb uber, akkor lenne lehetséges, ha kisebb sápot kérne a taxis fuvarkufároknál és a kisebb tarifából több maradna a sofőrnél.
Ez nem így van, uber drágábban méri a fuvart, mint a többi fuvarközvetítő.
Az olcsóbb tarifa csak úgy lehetséges, hogy mellőz minden adó- és járulékfizetést.

tiborc2008 2015.06.27. 11:25:43

Azon is el lehet gondolkozni, miért tiltották be ubert sok országban.
Mondjuk, uber nagy ívben szarik rá, lásd franciaországi események.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.27. 15:12:59

@Válasszunk: Törzsutasnak nem adhat kupont a magyar taxis. A piacgazdaságokban az alacsonyabb költséggel dolgozó cégek (pl. nincs diszpécser) az árban is tudnak versenyezni, de a magyar taxis piacon kommunista tervgazdálkodás van. Nem az Uber csal adót, hanem a sofőrök, ugyanúgy, mint a taxisok...

@tiborc2008: Az olcsóbb tarifa úgy lehetséges, hogy minimális az irodai költség és ugyanazt az appot használják az egész világon, nem kell minden országban külön fejleszteni. A kártyás fizetés is tuti olcsóbb milliós tételben a neten, mint POS terminált venni minden kocsiba...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.06.27. 20:24:40

@mikónyiccki: Kedves Uber user, látom én azt, hogy személyeskedni, beszólni, hazudni sikerül, ez javarészt neveltetés és szocializáció kérdése. De ez a kisebb gond.

Azt mondod kevesebb haszonnal. Az állításod kapcsán érdemes megnézni az Uber használt és a taxitársaságok hasznát, mindkét dologról van elérhető adat, méghozzá a fejlesztés költségei előtti.

Azt mondod kevesebb infrastruktúrával, tech költséggel. Elárulom, pont az Uber van tele olyan védett személyes adattal amit drága megvédeni. Miért? Mert mondjuk az ő rendszerük tárol kártyás vásárláshoz, paypalhoz érzékeny adatot és hozzáfér a pénzedhez. A taxi esetében viszont a kártya terminál nem tárol semmi ilyet.

A kevesebb üresjárat sem igaz, hiszen a taxinál mindig a legközelebbit küldi ki a rendszer, addig itt válogatsz.

A diszpécser költsége pedig a fentiekhez képest elhanyagolható.

De az, hogy miből él meg az Uber könnyen kiderül: Ha adócsalás nélkül, a biztosítás, az elvárt biztonsági feltételek elsíbolása nélkül versenyképesek akkor máshol IS elérnek megtakarítást. Ha így kénytelenek kivonulni akkor CSAK a kamuból éltek.

@Online Távmunkás: Miért ne adhatna, a promóciót semmi nem tiltja :) Sőt, értéknövelt szolgáltatást is adhat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.27. 21:02:46

@Válasszunk: Ha adhat promóciót, akkor miért nincs megfizethető tarifa a reptérre és miért megy bíróságra a Supershop-pontokat adó taxis cég?

Az Uber melyik telefonon engedi meg a sofőrök közötti választást? Én csak a 3 kilométeren belüli kocsikat látom és közülük jön egy...

Egyébként miért ne tudna megélni az Uber, nem ők fizetik a benzinköltséget...

tiborc2008 2015.06.28. 01:37:51

@Online Távmunkás:

Értsd már meg végre, az olcsóbb tarifa nyújtotta kedvezményt nem az uber adja, hanem az olcsó tarifáért fuvart vállaló ubertaxis, következésképp teljesen mindegy, hogy hány országban használják az appot.
Fuvarszervezőként egyáltalán nem olcsó az uber, a taxiscégek jutaléka általában jóval a bevétel 20 százaléka alatt van.

mikónyiccki 2015.06.28. 08:08:30

@Válasszunk: Nem használtam még ubert,én motorral járok.
" látom én azt, hogy személyeskedni, beszólni, hazudni sikerül, ez javarészt neveltetés és szocializáció kérdése. De ez a kisebb gond. "
Bárki vissza olvashatja a kommenteket aztán eldöntheti ki személyeskedik.
Az általam említett pontokat érdemben cáfolni nem tudta.Egyet igen a kevesebb üresjárat az valóban ugyanannyi mindkét esetben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.06.28. 15:07:18

@tiborc2008: A 130 forintnak a 20%-a 26 forint, tehát az Uber kisebb jutalékot vesz le egy fuvaron, mint amikor a 280 forintos fuvarról a taxis cég 10%-ot von le.

tiborc2008 2015.06.28. 16:30:18

@Online Távmunkás:
Jól kiszámoltad.
Nominálisan kevesebbet, arányaiban viszont sokkal többet.
Ha maradunk az általad írt példánál, taxisnak marad 280-28=252 forint, uberesnek 130-26=104 forint.
Érthető, hogy adóra, járulékra egyszerűen nem telik.
Olyan kurva fejlett, innovatív cég az uber, hogy nem lehet olcsóbb az emberi munkaerővel fuvart közvetítő cégeknél? A fuvarközvetítési díj arányának pont fordítottnak kellene lennie, az ubernek kéne olcsóbban közvetíteni.

tiborc2008 2015.06.28. 16:38:29

Miután ubernél a fuvarral töltött idő percdíja hozzáadódik a km-alapú díjhoz, így az egy kilométerhez szükséges kb 2 perc 50 forintos díját hozzáadjuk a 130-hoz, máris 180 forintnál járunk, annak a 20 százaléka 36, tehát már nominálisan is drágább az uber.

wamzer 2015.06.29. 09:19:43

No, akkor tisztán júzer oldalról.

Taxi
Pro:
- lefedettség, rendelkezésre állás, rutin
Kontra:
- drága
- lehúzás, a mai napig (tudom, nem lehet, meg ellenőrzik őket, stb, de van)
- elektronikus fizetési formák kerülése (tudom, kötelező a terminál, de még mindig megy a sírás, ha használni kell)
- minden rossz (rossz volt a régi tarifarendszer, mert keveset kerestek, "ennyiből nem lehet megélni", rossz az új is, mert kevesebb az utas, több a kötelezettség, "ennyiből nem lehet megélni"
- telefonos diszpécserszolgálat, ismeretlen vidéken néha vak vezet világtalan módjára sikerül vagy nem sikerül belőni az utasfelvételi helyszínt

Uber
Pro:
- olcsó
- nincs taxaméter, szerver számol mindent útvonaltól a tarifáig;
- full készpénzmentesség, mobilfizetés (ez alatt a bankkártyával összekötött mobilfizetést értem)
- ültem subaru imprezaban is, ami igen hányás módon nézett volna ki sárgára fóliázva :)
- a sofőrök (legalábbis még) lelkesek, jó fejek, de ha meg nem, nem kapnak jó minősítést, és kész

Kontra:
- rendelkezésre állás, rutin. Az Uber nem mindig és nem mindenütt van, és a sofőrök sem ismerik annyira a várost.

Simán megélne sztem a kettő egymás mellett. Nálam legalábbis úgy lenne, ha azonnal kell eljutnom valahova gyorsan, akkor taxi, mert a negatívumokkal együtt is ez egy viszonylag standard szolgáltatási színvonal. Legfeljebb nem beszélgetek a sofőrrel. Ha a cég fizeti, szintén taxi.

Minden más esetben (pl. kocsmázásból haza, vagy ha nem sietős, de 20 percet kéne várni a bkv-ra és épp van a környéken autó) akkor meg Uber.

És kicsit utalva a posztoló korábbi felvetéseire, ha lenne olyan taxitársaság, ami ilyen minőségű és funkcionalitású applikációt fejlesztene, mint az Uberé (a mobilfizetést, készpénzmentességet is beleértve), és nem azon nyammognának a sofőrök fuvar közben, hogy milyen soká kapják meg a pénzt, akkor nem siratnám annyira az Ubert (már ha tényleg eltűnik, szerintem - nagyon helyesen - szarnak majd az új rendeletbe)
süti beállítások módosítása