HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2020.02.17. 01:25 Szabad a taxi

Most kéne abbahagyni

ELFUTNI, ELROHANNI

melyrepules_2.jpgNincs reprezentatív forrás, csak a saját tapasztalatom alapján: a hazai taxisok kollektív IQ-ja hozzávetőleg ötven százalékkal csökkenhetett az elmúlt nyolc évben. Úgy, hogy 2012-ben, amikor közéjük degradáltam magam megint, sem volt jellemző e körben a Mensa-tagság. Mégis, mivel akkoriban már az egész ország intelligenciahányadosa hasonló, sőt, jóval meredekebb zuhanórepülésben volt, jó ötletnek tűnt a fuvarosok között alámerülni. Csakhogy a most elért mélységekben már egyre kényelmetlenebb a kibekkelés – szerintem keszonbetegséget kaptam. 

Van azért mentőkörülménye a sárgáknak: náluk fluktuációval, illetve a létszám növekedésével járó felhígulás miatt zuhant a színvonal, míg a magyar társadalomé úgy, hogy összetétele csak a természetes demográfiai (és némi természetellenes elvándorlási) folyamatoknak köszönhetően változott valamelyest, nem is számottevően. De míg a Kárpát-medence keretei közé szorult összlakosság néha azért az utolsó pillanatban kijönni látszik a dugóhúzóból, ezért van még minimális reménye, a taxisok nem fogják elkerülni az átesést.

    Az egészben az a legtragikusabb, hogy miközben budapesti szinten enyhült valamelyest a stoplis gumicsizma taposó nyomása október 13-án, nem titkoltan az én voksommal is, ez a fellélegzés egybeesik azzal, hogy az új fővárosi vezetés, egyrészt ismeretek hiányában (érdemes elolvasni ezt: egy, a témában teljesen tájékozatlan és/vagy félretájékozott, előítéletes várospolitikus szavait jegyzi le egy felkészületlen, de annál magabiztosabban hülyeségeket összehordó íródeák), másrészt mert szüksége van népszerű látszatintézkedésekre, ha már fontosabb kérdésekben nagyrészt meg van kötve keze-lába, minden jel szerint meg fogja adni a kegyelemdöfést a korábbi kurzusok által már konyhakészre filézett taxisoknak. Azoknak mindenképp, akik saját vállalkozást visznek, függetlenül attól, hogy behódoltak-e valamelyik fuvarkufárnak a logós matrica kétes védelméért. (A főtaxis és boltos sarcok alatt heti 60-70 órákat bérautókban büdösödő droidoknak is, csak ők, mivel már most is élőhalottak, észre sem fogják venni a különbséget).

 

Nem velem történt, de a kevés megbízható taxisforrás egyikéből tudom, hogy igaz. A tavalyi önkormányzati választások éjszakáján helyben győztes, és már ehhez illő hangulatba hergelt momentumosok taxit hívtak Újpestre, hogy a központi ünnepség helyszínére hajtassanak. A bőven a vállalt időn belül ki- és rendelkezésükre álló taxisofőrnek köszönés helyett az arcába fröcsögték: “–Végetek lesz nektek is, most végre elbánunk veletek, mocskos hiénák.” A kolléga mindezek után zokszó nélkül teljesítette a fuvarfeladatot, ahogy azt az alvállalkozói szerződése megkívánja, ahelyett, hogy jól pofán veregeti a nagyratörő társaságot, miután lefújja, ahogy én tettem volna. És én, némi gellerrel, tulajdonképpen ezekre a kipirult arcú ifjúmámorosokra adtam le a voksom. És ma, fentiek ismeretében, ha újra lehetne szavazni, újra ugyanabba a karikába rajzolnám a két, egymást keresztező vonalat. 

  

    “Vállalható” járulékos veszteség pár ezer szolgáltató kinyírása, hiszen a szolgáltatást rendszeresen vagy akár naponta igénybe vevők többen vannak, egyértelmű, hogy kifizetődőbb az ő szimpátiájukra hajtani. Ráadásul az elmúlt két évtizedben sikerült már olyan rossz hírbe hozni a sárgacigányokat (lásd korábban guruló koldusok, vagy ott az időtlen szinonima, a hiéna), hogy senki nem fog sírni értük. Ők saját magukért is csak csendben, hiszen saját érdekvédelmük évtizedek óta nincs, ami meg helyette van, annál Gáspár Sándor SZOT-ja is jobban védett az akkor fennálló rendszer ellen, mint ezek az önérdekű, önjelölt gittegyletek.

    Bevallom, már én sem fogok. Ha a taxisok ma még agyi reflexekre képes kisebbsége, azaz krémje a Bede-féle vadhajtásos barnablogon próbál meg kiállni az igazáért, akkor meg is érdemli, hogy azokkal azonosítsák, akikkel egyébként nagy százalékuk sajnos tényleg azonos is.

    Nemsokára tízéves lesz az autóm. Semmi baja, de értékén eladni nyilván nem tudom, taxizásra viszont már nem használhatom majd (ez nem a londoni 50 éves black cabek és a 83 éves Strobl úr 41 éves Mercedesének a világa). Úgyhogy lépek. Le. Nem holnap még, de nagyon hamarost. 

    No, annyira azért nem súlyos a helyzet, hogy még mélyebbre süllyedjek, a sajtóba nem térek vissza. Propagandistának talán érthető okok miatt nem, az előzményeim után, az itt-ott felszabaduló kerületi és fővárosi lehetőségek pedig kevés pénzzel, sok stresszel és nem kis kompromisszummal járnának, ez az én koromban már kerülendő együttállás (az Indexhez meg nem hívtak még, nem is értem). 

    Amit választottam végül, az felváltva tűnik baromi jó és tragikusan rossz döntésnek (akár öt percen belül is a szélsőségek közt ingadozom a megítélésében), ha bejön a közép, már jól jártam. Lesz jóval a (kozmetikázott) statisztikai átlag fölötti, az első forinttól az utolsó pótlékig bejelentett, leadózott jövedelmem, amit ráadásul egy olyan környezetben szerezhetek meg, amely talán az egyetlen, amely kárpótolni tud az éjszakai Budapest mindennapi élvezetének elvesztéséért, ráadásul nagy-brit céghez megyek, amelynél egy (viszonylag belátható) időn belül akár az anyaországukba is átkérhetem magam, így megkerülhetem a brexitet is – ez is tetszik. Viszont lesz például főnököm, meg (legalábbis a kezdetét illetően)  rögzített munkaidőm, ezek kevésbé jönnek be, ötven felett kezdve az ilyesmit már nehezen idomul az ember, de hát majd meglátjuk.

    Szerintem akkor is futnék, rohannék innen, ha nem találtam volna meg ezt a menekülőutat: nem vagyok hajlandó még a fordított áfát is kifizetni a bevételem egyharmadát balkáni módon lenyúló balti applikáció után, sem eldobós cég kamubejelentettjeként együtt csalni az áfát velük, vagy a reptérrel (is) mocskos bizniszben összeforrt, valamikor patinás kockáséknak pengetni akkora leadót, amely mellett már az egyébként teljesen kisvállalkozó-barát alanyi áfamentességi és katahatár is kevés lenne ahhoz, hogy ne kelljen kreatívan könyvelnem a (heti hat nap alatt lezavart kb. kétezer kilométeren megszerzett, ez alatt nem éri meg ott sem) bevételemet. (Talán érdekes újdonság lehet kívülállónak, de ilyesmi huncutságokra nincs rákényszerítve a taxisok többsége: mivel nagyrészt saját vállalkozásban dolgoznak, katásként vagy átalányadósként, így közterheik fixek, ebből következik, hogy a “főnök, mennyi lenne óra nélkül”  bepróbálkozások értelmezhetetlenek  számukra.) Az én mércém szerint egyetlen, bár nem kis szépséghibával vállalható taxitársasághoz, a Cityhez bekerülni pedig nem könnyű, szinte lehetetlen most, nem is biztos, hogy fogadnának. Várólista nélkül biztos nem, hibrid autóba beruházni, amiatt eladósodni meg végképp nem időszerű. A “freelancer” létnek, ami a habitusomhoz amúgy a legközelebb állna, gyakorlatilag vége: a kötelezően a sárga autójukra biggyesztett sárga csillag hiénamatrica, a sajtó folyamatos, intenzív lejáratókampánya, a hatóságok célzott zaklatása miatt az érzékenyebbje már vagy beállt valamelyik telefonszám-tulajdonos fedezéke mögé, vagy elhagyta a pályát, esetleg illegalitásba ment. Vagy majd tönkre fog, ha eddig nem; ha pedig mégsem akar, akkor segít önbeteljesíteni korábbi általánosító híreszteléseket, és tényleg megpróbálja napi két fuvarból kitermelni azt a pénzt, amelyre egyébként tízből tenne szert, ha hagynák.

    Életem legszebb emlékű évei közt fogom számon tartani azokat, amelyekben ugyan egy fillért sem sikerült félretennem (ez mondjuk korábban sem volt jellemző), de éjszakánként az egyik ikonikus középületünk tövében vártam, hogy történjen valami (vagy épp azt, hogy inkább ne). Nem azért, mert taxis lehettem, hanem mert nem kellett ehelyett másnak lennem. És nem, nem hiszem, hogy Budapesten belátható időtávon belül mindent átalakít a személyfuvarozásban a mesterséges intelligencia (ha már a természetes kikopni látszik innen végleg), de egyértelműen valami ilyesmi a jövő. És akkor már nem lesz szükség taxisokra.

    Csakhogy azokra már most sincs, vagy ha igen, hát én nem vagyok taxis. Talán még időben észrevettem.

 

UPDATE (2020. 02. 19.):

Alábbiakat cheater nevű fórumozó írta a Hallotaxi fővárosi fórumába. Azért amíg hozzá hasonló lámpás fők is taxiznak a (taxisoknak lassan 24 órás, évi 365 napos) pesti éjsötétben, talán mégis akad a sárgák közt nyomokban még pár megmaradt agysejt, és így valami resztli remény is. Csak nem sok, mert Dorosz Dávid sem olvas Hallotaxi-fórumot, ahogy senki más sem, aki a taxisokat fogja sokadszor is kivégezni. Akikkel meg esetleg, mint önjelölt érdekvédőkkel, szóba állnának a likvidátorok, akár az utolsó szó jogán, azok vagy szerencsétlen szellemi fogyatékosok, vagy saját pecsenyéjüket sütögető opportunisták, vagy mindkettő – ebből következik, hogy nem tudnák hasonló szinten megfogalmazni a lényeget, még ha akarnák sem, még ha az életük múlna is rajta. De olyan nagyon nem is akarják. (Pedig tényleg az életük múlik rajta.)

És innen az idézet:

"Én azt javaslom Dorosz Dávidnak, hogy fusson neki a matematikai érettségi vizsgájának újra. Szívem szerint beültetném egyszál magában egy osztályterembe, kapna egy kockás papírt, egy ceruzát és egy matektanárt – remélhetőleg épp azt aki valaha vizsgáztatta –, és kezdje el kiszámolni egy budapesti taxis költségeit. Az lenne a feladat, hogy jöjjön ki neki a minimálbér és ehhez igazítsa a tarifát. Aztán pislogjon.

Ehhez tőlem minden segitséget megkapna, tételesen mellékelem a taxizással kapcsolatos költségeket, mert jól kivehető, hogy ezekkel nincs tisztában.Tőlem még annyi előnyt is kap, hogy nem veszem elő a rejtett költségeket, pedig nem tudok olyat szakmát, ahol ezeket ne vennék figyelembe.

Amihez viszont ragaszkodom, hogy tegye ki maga mellé a Munka Törvénykönyvét, és ne felejtsen el időnként belenézni, különös tekintettel a bérpótlékokkal kapcsolatos rendelkezésekre.

A Taxirendelet (már nem is tudom, 2012?) hatósági árat is hozott magával – nagyon helyesen. A hatósági árat évente illik felülvizsgálni, ez megtörtént az évek alatt, egyszer. Erre írja Dorosz Dávid, hogy folyamatos emelés és drágulás.

Ezzel a hihetetlen mértékű egyszeri emeléssel sem értük el a kilométerenkénti 1 eurót. Azt kell mondjam, Dorosz Dávid nem egy matekzseni.

Ha Dorosz Dávid a végtelenül bugyuta és ezer oldalról támadható látványintézkedések helyett érdemben tenni akarna, akkor azt is javaslom neki, hogy első körben nézzen körül a budapesti taxis piacon a fuvarszervezők feltételei között. Ha a hatósági árat szeretné csökkenteni, ahhoz a költségeinket kellene első lépcsőben csökkenteni. Költségcsökkentésre rögtön van is javaslatom: gondolkozzon el azon, hogy jelen pillanatban Európa közepén hogy a fenébe kérhet valaki 25%-ot fuvarszervezési díj gyanánt.

Extra felhívnám a figyelmet, hogy nem a haszonból kéri, hanem a teljes egészből. Mindezt úgy, hogy költsége semmi, még az áramot is a te telefonodról fogyasztja, minden kötelezettsége annyi, amennyit a Magyar Állam feltételül szabott neki, más országban még ennyi sem.

A taxist hatósági ár szabályozza, a rajta uralkodó és gazdasági erőfölényét kihasználó fuvarszervező pedig annyit kér,amennyit akar. Dorosz Dávid – erre választ várok –, ez igy helyes? A költségcsökkentést nem a nagyoknál kellene kezdeni? Ott a leghatékonyabb.

Zárójelben jegyzem meg, hogy annak sem ártana utánaolvasni, mi az eltérés fuvarszervező és taxivállalat között, mert ahogy a számokkal az indoklásában dobálozott, elég egyértelmű, hogy sejtelme sincs.

A taxispiacon tevékenykedő minden kollegámnak pedig azt javaslom: kapaszkodjon mindenki, visszajöttek a futóbolondok."

gyurcsany_bolt.jpg

 A kép forrása: 24.hu – Sajnáljuk, Gyurcsány mégsem volt részeg!

    

 

   

 

    

komment

Címkék: énblog jövő én közlekedés főváros ellenőrzés jelen hiéna freelancer adókerülés Budapest Gyurcsány taxisrendelet Dorosz Dávid Fővárosi közgyűlés fuvarközvetítő City Taxi országos taxirendelet fővárosi taxirendelet tízéves korhatár fuvarkufár


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr5215477644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2020.02.17. 11:00:23

Egyrészt örülök, hogy végre van poszt! Annak is, hogy megtaláltad a vészkijáratot. (média az iparág?:))
Annak már kevésbé, hogy ennek itt a vége...
Mindenesetre a legjobbakat kívánom és köszönöm, hogy egy kicsit jobban beleláthattam a taxizás világába!

Szabad a taxi 2020.02.17. 11:19:27

Nem, nem média, azt hittem, ezt világosan elködösítettem fentebb, de ezek szerint nem sikerült. Prájvitban megírom esetleg, mintha lenne hozzád valami kontaktom. Egyébként nem feltétlenül van vége: a blogot akár folytathatom is a partvonalon túlról, ekkora posztsűrűséget külsősként is tudok ide produkálni, időm lesz rá. A vészkijárat pedig, remélem, marad kétirányú: abszolút elképzelhetőnek tartom, hogy tizenév múlva, a szabad szemmel alig látható, vagy talán nem is létező nyugdíjam kiegészítésére még eltakibácsizgatok a városban. Ha még lesz város, és még leszek én, illetve ebben a városban leszek még én.
Annak viszont kifejezetten örülök, hogy te nem kezdtél bele, bár egy időben eltökéltnek tűntél belépni ebbe a keveseknek konform, marginális mikrokozmoszba. Ha csak kis szerepem volt abban, hogy végül nem tetted, már megérte itt összehordanom itt mindenfélét.

whale 2020.02.17. 11:31:53

@Szabad a taxi: OK, köszi! Ez már örök what if marad.:) (bár egy exkollegám, közel a hatvanhoz, mostanában kezdett bele...)
Van azért ebben valami szomorú, a helyzetünk azóta sem jobb egy piculával sem, marad a belső emigráció.

Szabad a taxi 2020.02.17. 12:51:42

@whale: Igen. (Írtam Viberen. Remélem, neked…)

whale 2020.02.17. 14:18:19

@Szabad a taxi: Megkaptam, köszi. Izgalmasnak hangzik. Remélem bejön, bár azért eléggé kötött lehet ez neked, a taxi után. Mondjuk viszont nincs messze.

whale 2020.02.17. 14:22:04

Ja, és most újraolvasva esett le az összes metafora, meg hasonlat...:)

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.18. 16:08:59

Zseniális. Egy országban ahol oldalakon keresztül lehet felsorolni azoknak az otthon dolgozó vagy házhoz kiszálló u.n. kisvállalkozó teáorosoknak a számát akik számlát életükben nem állítottak ki, a bevételi pénztárbizonylatot még a fejükhöz tartott fegyver mellett sem tudnák elővenni de évente háromszor kotornak a tengerpartra nyaralni, két ok van ezekre, a taxishiéna és Gyurcsány.
Jó nagy agymosott barmok vagytok.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2020.02.18. 16:32:58

Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem teljesen világos minden. Egy kicsit bennfentesnek érzem a célzásokat és enyhén szólva nem vagyok képben a taxisokat érintő törvénymódosítások tekintetében.
Utoljára két éve ültem taxiban, amikor a térdműtét másnapján kontrollra kellett mennem és egyetlen ismerősöm sem ért rá elvinni... :)

Első mohikán 2020.02.18. 17:40:22

Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-)
Remélem megtalálod a számításod az új helyen és azt is, hogy azért néha olvashatok tőled egy- két új posztot. Mi meg húzzuk tovább az igát itt és próbálunk nem lealacsonyodni az átlag hiénákhoz. Sok szerencsét!
(Ex taxi33)

Szabad a taxi 2020.02.20. 18:55:40

@Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiányzik. Persze csak az éjszakai Budapesten autózás és ácsorgás hangulata, a tevékenységet körülvevő anyagi, jogi és humán körülállások sose fognak. A búcsúm nem elvágólagosan teljes körű, főleg a blogtól nem, amilyen "sűrűn" mostanában írtam, azt szerintem tartani tudom a jövőben is. Amúgy milyen a helyzet arra, felétek, a királyok városában? Amikor legutóbb írtál erről, ott sem volt valami rózsás, pedig nálatok nem Soros György meg a migránosok győztek tavaly ősszel sem. Például van nektek saját, önkormányzati taxirendeletetek?
süti beállítások módosítása