HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2012.10.05. 05:11 Szabad a taxi

Taxilike – teszteltem és tetszett

Update

Előző villámposztomban még csak örültem neki, de, jelentem, kipróbáltam, működik, utasokat is kaptam már a Taxilike közvetítésével. Amikor először megszólalt a rekedt hangon "Taxi!!!" kiáltást hallató alkalmazás a telefonomból, majdnem elrántottam a kormányt, a mellettem ülő, épp dolgozni szállított, kissé még álmos kisasszony is összerezzent, de az artikulátlan figyelmeztető szignál sokkoló hatása megszokással és halkítással mérsékelhető.

Egyértelműen kiderült, hogy az utasoldali felhasználók is csak tanulják még a használatot: az első kedves megrendelő – mivel a Taxilike felajánlja a legutóbbi címeket is – véletlenül egy korábbi kiindulási pontjára kérte a kocsit, a Germanus Gyula parkba, és a megjegyzés mezőbe beírta, hogy Café Picard. Én persze átmentem a Margit híd taxiiiii1a_1.jpgbudai lábához, és ott kerestem a Falk Miksa utcai sznobkocsma nem létező testvérintézményét, de mivel a rendszer látni engedi egymás telefonszámait, így tisztázni tudtuk a félreértést.

    Aztán én is telepítettem az utasoldali, taxirendelésre szolgáló appot is, majd ráérő időmben (sajnos akadt elég, nagyon hétfőszagú szerda volt ez), éjszaka azzal szórakoztam, hogy néha taxit rendeltem (a GPS-es helymeghatározás kiválóan működik, a házszámot is jól látja, de azért érdemes ellenőrizni, és ha mégsem, manuálisan pontosítani), az ugyanazon a telefonon lévő Taxilike Driverrel adtam magamnak egy ötperces ajánlatot, amelyet, mint utas, elfogadtam, ezek után, már az ötödik percben, vigyorogva lemondtam a fuvart (életből ellesett magatartás ez, gyakori sajnos, hogy már rég a címen állunk, amikor kiderül, hogy a megrendelő mégsem tud utazni). Túl sok kollégának nem csináltam vakriasztást, konkrétan, úgy tűnik, egynek sem, csak én voltam a pályázók között, pedig a Belváros legközepéből indítottam a tendereket . Ami azért nagyon furcsa, mert az egyik taxistársaság már kötelezően előírta alvállalkozóinak, hogy telepítsék céges telefonjukra a Taxilike-ot, és használják is, úgyhogy elvileg százas nagyságrendben hörögtek bérautó után a kollégák smartphone-jai, a gyakorlat azonban nem igazolta ezt.

    Amúgy nem értem, hogy kötelezheti az említett fuvarközvetítő cég vezetője az embereit, hogy használják a független rendszert, azt pedig végképp durva lépésként értékelem, hogy még tíz százalék kedvezményt is ad a taxilike-os fuvarok árából – bár ha megegyezett a Taxilike-ot üzemeltetőkkel, végül is talán megteheti. Az én taxistársaságom egyelőre bizonyosan nem működik együtt hivatalosan a Taxilike-kal, ennek ellenére a regisztrációnál – ahol többek közt a kocsitípust, a rendszámot, egy nevet és a tarifát kell megadni – választható opció a megnevezése, ahogy az összes többi budapesti taxistársaság is fel van tütve a gördülő menüben. Viszont ha bejelölöm, hogy melyikhez tartozom, azonnal a kedvezményes, telefonos tarifát állítja be az alkalmazás, ami tökéletesen jogtalan: a Taxilike-kal szerzett fuvar az én önálló akcióm, semmi köze hozzá a diszpécserszolgálatunknak vagy a vezetőségünknek, olyan, mint az utcáról vadászott utas, úgyhogy az utcai díjszabás lenne a helyénvaló. Ez azonban csak úgy állíható be, ha a matricát letagadjuk elhallgatjuk, és mint önálló taxisok vetetjük magunkat nyilvántartásba (ami bármikor megváltoztatható, mint az összes adat, kivéve a telefonszám – pedig utóbbi lecserélése is életszerű helyzet, például ha át szeretném tenni az egész cuccot a céges kártyával használt telefonról a privátra).

    Ma és a közeli jövőben azért nem hoz forradalmi változást a Taxilike, mert ha elterjed is, egyelőre az eddig már "jól bevált" negatív árversenyt fogja csak gerjeszteni: ha egy megrendelésre visszaigazol tíz szabad taxi, tételezzük fel, mindegyik tíz perccel, az utas nagy valószínűséggel a legolcsóbb ajánlatot fogadja el. Viszont ha egyszer tényleg megszületik a fix tarifa, akkor ez a rendszer lehet az, amely megforgatja a taxisvilágot, és visszaadja a taxizást az abban eredendően érintett két fél, az utas és a holdvilág taxis magánügyének, és – azonos vállalási határidő esetén – várhatóan már csak a kocsitípus, a sofőr neve vagy akár a rendszám számmisztikainincsfuvar.png jellemzői alapján szortíroz majd a kocsikázni készülő. Ehhez persze az is kell, hogy a bizalom helyreálljon, de mivel a Taxilike interaktív, a fuvarozókat értékelni lehet, az a személyszállító, aki priuszos lesz, nagyon hamar elvágja majd magát a további megrendelésektől, és ezt nem fogja kockáztatni. Természetesen szükség lenne fékekre és ellensúlyokra is, mert igen könnyen vissza lehet élni a mószerolás szabadságával, arról nem is beszélve, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az okostelefonjával játszadozó kedvesnek van igaza – főleg, ha félig részeg, vagy tán egészen az. Szóval valami ellenőrző szisztémát kell majd az egész köré keríteni, ami nyilván pénzbe kerül. És igen, biztos, hogy a Taxilike-rendszer használatáért is kell majd fizetniük a taxisoknak, de várhatóan – és logikusan – csak a közvetített fuvarok számával arányosan, nem havi fix összeget, mint most a társaságoknak, amelyek keményen beszedik a pénzt akkor is, ha nem dolgozik a taxis, és nem adják vissza akkor sem, ha előre nem látható okból esik ki a munkából, mondván, a BKV-bérlet ára sem jár vissza akkor, ha a tulajdonosa egész hónapban nem száll buszra.

    De még a fix tarifa bevezetése sem jelenti azt, hogy a Taxilike (vagy bármely hasonló program) korlátlanul uralma alá hajthatja a taxispiacot, a hazai okostelefon-penetráció várhatóan még évek múlva sem lesz olyan mindent lefedő, hogy ne legyen szükség a butatelefonon hívhatóság menekülőútjára – hiszen bár a kőbe vésett tarifa várhatóan a taxiállomásokat is visszahelyezi évtizedekig bevált funkciójukba, és az integetéssel, füttyel, kurjantással megállított taxik is egyenáron szállítanak majd, nyilván lesznek majd olyan területek (külvárosok) és olyan napszakok (karácsony, szilveszter, hétvégi esték), amelyek szükségessé teszik a hagyományos, humán hangon kommunikáló, hús-vér diszpécserek munkáját is.

Amin szerintem feltétlenül javítani kell:

  • A 14 másodperc, amely a figyelmeztetéstől (Taxiiiii!!!!) a fuvarajánlat lejártáig a sofőr rendelkezésére áll, édeskevés. Ha éppen vezetünk, a telefon a tartón van, a Taxilike a háttérben fut (és még nem fagyott le, de erről lentebb), ennyi idő nem elég ahhoz, hogy magunkhoz vegyük a szerkezetet, életet buzeráljunk bele, előtérbe tegyük a Taxilike-ot, felfogjuk, hová kéne menni, és felelősen időajánlatot is adjunk. Ehhez fél perc minimálisan kell.
  • Hiába működik elvileg a háttérben is alkalmazás, ez nincs így IRL . Bár fenn trónol a barna ikon az állapotsoron valóban, mintha minden rendben lenne, újraélesztési kísérletnél először csak elfeketedik a képernyő, aztán a rendszer felajánlja a program kényszerbezárását, mint egyetlen kiutat (de a továbbra is fenn csücsülő lájkjelet így is task killerrel kell kilőni külön). Ez nem kis probléma, gyakorlatilag használhatatlanná teszi a rendszert azok számára, akik nem tudnak vagy nem akarnak a már meglevő(k) mellé még egy okostelefont beszerezni, amely kizárólag csak a Taxilike futtatására szolgál.
  • Nagyszerű, hogy az utas értékelheti az utazásait egyenként, de szükséges lenne valami fellebbezési lehetőségre is, ha a taxis méltatlannak tartja a leminősítést.
  • Nem találok (talán mert nincs is) olyan beállítási lehetőséget, amelyben szabályozhatnám, hogy milyen sugarú körön belül érdekelnek a kínálkozó fuvarlehetőségek – de az sem derült ki számomra, hogy az utasnak a szóba jöhető, "közelben lévő" kocsikat mekkora területen keresi a rendszer.

Amúgy lájk, big lájk.

(Kitört belőlem a nyelvtannáci az egykori korrektor és olvasószerkesztő: nem vagyok hajlandó a TaxiLike-ot így írni, ahogy kivételesen most az egyszer, tehát a szó közepén nagy L-lel. Az Adidast vagy a Facebookot sem írom kis kezdőbetűvel, hiába szerepel úgy a cégek logóján. A logó egy grafikai műfaj, ott bármi megengedett (sajnos), de írásban komoly kötelmei vannak a tulajdonnevek helyesírásának. Úgyhogy megyek, a tegnapi posztban is javítok, visszamenőleg.) 

 

komment

Címkék: énblog telefon jövő teszt élet én közlekedés város éjszaka pénz próba taxi múlt android jelen taxis taxisofőr Budapest taxisrendelet taxisblog taxilike


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr514819148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2012.12.19. 12:27:46

Nagyon eltűntél -két hónapja egy árva poszt se-, mi van, mégse volt ideged a mai taxizáshoz? Vagy annyira kevés a melód, hogy nem történik semmi megírandó, vagy annyira sok, hogy nincs időd sztorizni?
Baleseted sem volt, ugye? :-(

Szabad a taxi 2012.12.19. 15:43:09

Köszönöm kedves aggodalmad. Semmi megrendítő nem történt, ha a felsoroltak közül kellene választani, leginkább a c verzió áll közel a valósághoz. Vettem saját autót, levizsgáztattam, átvertem magam a sok éhes hivatal kafkai labirintusán – élményanyagot bőven lehet így szerezni, ihletet kevésbé.

Majdnem egy hónapig nem dolgoztam, de egy-két hete keményen munka van ismét. Úgy, mint eddig, csak most már az én nevem szerepel a forgalmiban.

Ma talán magammal viszem a laptopot éjszakára, de két bajom van ezzel: az egyik, hogy baromira kényelmetlen úgy írni, hogy a kormány és a pocakom tartja a gépet, rossz a szög, összegubancolódnak az ujjaim, elfárad a szemem, megfájdul a nyakam; a másik, hogy ha belemerülök a blogolásba, félő, hogy elhajtom az utasokat, illetve biztos, hogy nem veszek fel címet (pedig a mostani időkben néha rákényszerülök én is).

Na majd meglátom. De ha úgy alakulna, hogy karácsonyig nem frissülne a szabadataxi, kívánok Neked – és minden idetévedőnek – boldog ünnepet és nyugodt, tervezhető, sikeres új esztendőt.

Első mohikán 2012.12.19. 19:04:11

Köszönjük, hasonló jókat Neked is a Karácsonyra -jó karácsonyozást a családdal és egyben pörgős forgalmat a szenteste környékén-, ne hagyd ki ha teheted, ilyenkor tudsz tartalékot gyűjteni az év eleji pangásra. A szilveszterre szintén; ha nem háborog nagyon a család, mindenképpen menj ki dolgozni -ilyenkor amúgy is "ünnepi", azaz emelt tarifa érvényes-, de csak óvatosan, mert az utasok nagy hányada részeg, agresszív és bolond lesz.
Balesetmentes ünnepeket!

Szabad a taxi 2012.12.19. 21:18:05

@taxi33: No, ezt már a kocsiból írom: notebook beszorítva a sportos sörpocakom és a kormány közé. Rövid távon nem is annyira kényelmetlen, de egy blogposzt megszerkesztését nem tudom elképzelni ilyen körülmények között. (Nem is lenne kifizetődő: itt állok a Belvárosban, a szokott helyemen, körülöttem örvénylenek a turisták és a közeli karácsonyi bódéváros forralt borral átitatott közönsége, de senki nem mer hozzám szólni, ahogy elmélyülten gépelek.)

A karácsonyról: nincs az a pénz, vagy legalábbis csak tízmilliós nagyságrendben tudom elképzelni, amelyért hajlandó lennék karácsonykor dolgozni. Családom, gyerekeim vannak, szerencsére szüleim, testvérem is: a három nap így is nehezen beosztható, hogy ne legyen az egész ünnep egy erőltetett rohanás. Ebbe sehogy nem fér bele, hogy közben esténként kicsit még kiosonok mindenféle személyeket szállítani. Ha nem kényszerülne a feleségem is dolgozni a két ünnep között, és emiatt nem vinnék magukkal a nagyszülők a kislányomat ez időben valahová vidékre wellnesselni, addig nyújtanám otthon a karácsonyi hangulatot, amíg csak tehetem.

A szilveszterrel más a helyzet: valahogy mindig utáltam. Talán azért, mert gyerekkoromban úgy éreztem, azt "ünnepeljük", hogy megint elmúlt egy karácsony, amelyet egész évben vártam (és vele együtt egy téli szünet). Nem mondom, voltak azért emlékezetes szilvesztereim is, de kevés, és mind olyan, amelyet vagy kettesben vagy szűk családi körben töltöttem. Úgyhogy a 31-éből maximálisan megpróbálom kihozni a lehetőségeket: fontolgatom azt is, hogy erre az éjszakára leveszem a céges matricákat, és a logós szabadjelzőtől is megszabadulok, mert a szokásosnál is rosszabbul tűrném, ha szilveszterkor is minősíthetetlenül gazdaságtalan és megalázó fuvarokra kényszerítenének.

Az ünnepekig viszont mindent bele...

/hehe, amióta ezt írom, kétszer is rám nyitottak, két fuvarom is volt/

...szóval karácsonyig hajtok, amennyire rajtam múlik, mert vannak itt ugye mindenféle más, rajtam kívül álló környülállások is.

Most azért nekifogok egy blogposztnak, de egyáltalán nem vagyok benne biztos hogy akár ma, akár holnap kész leszek vele.

(Na most kitöröltem, javítottam, és újraélesítem ezt a hozzászólást: a laptopon sok az elütésem. Valami vesszőhiány is volt valahol, azt hiszem,de már nem találom, úgyhogy marad így most már.)

whale 2013.01.24. 19:46:22

Ennyi volt? Kár...

Szabad a taxi 2013.01.24. 21:05:11

@whale: Nem, több volt, néha túl sok is, ezért nem járok erre mostanság. De rövidesen újra jelentkezem.

whale 2013.01.24. 23:48:46

@Szabad a taxi: Kíváncsiak lettünk volna. Érdekes ezt látni, hogy valaki 20 év után belekezd ugyanabba. Szóval jó lenn, ha írnál még.:))

kártékony 2013.09.21. 22:44:54

"Viszont ha egyszer tényleg megszületik a fix tarifa, akkor ez a rendszer lehet az, amely megforgatja a taxisvilágot, és visszaadja a taxizást az abban eredendően érintett két fél, az utas és a holdvilág taxis magánügyének, és – azonos vállalási határidő esetén – várhatóan már csak a kocsitípus, a sofőr neve vagy akár a rendszám jellemzői alapján szortíroz majd a kocsikázni készülő."

Hát nem ez történt. Ez a rendszer ment a levesbe... A fejlesztő cég, aki csinálta, nyilván nem rakott le 50M-t. Nem tudom, hogy fut-e még a rendszer, én már régen töröltem a telefonomról...

Utasoknak jó hír, hogy helyette van Taximost (www.taximost.hu), ami egy lényegesen profibb alkalmazás: több társaság közül lehet választani, mutatja az egyes társaságok leterheltségét, és talán a legnagyobb okosság, hogy van visszajelző SMS arról, hogy a taxi hány percen belül érkezik: így sem az utas, sem a taxis nem várakozik feleslegesen.

Szabad a taxi 2013.09.21. 22:57:33

Nem lett – erről is írtam későbbi bejegyzésemben (Friendly fire).

De kicsit elhamarkodottan, mert azóta megtudtam, hogy nem adták fel, igyekeznek megfelelni a rendelet fuvarközvetítőkkel szemben támasztott követelményeinek, átalakítják az alkalmazást is ennek szellemében, állítólag lesz reklám is. Az ingyenesség megszűnik, viszont fuvararányosan lehet majd fizetni, valószínűleg prepaid módon.

Márpedig ha egy cég meglépi azt, hogy nem fix dézsmát szed, és e mellé még utasokat is tud prezentálni, annak nagy jövője lehet – ha bírja befektetni való tőkével, és nem ragaszkodik heteken belüli megtérüléshez. Úgyhogy én nem temetem egyelőre a Taxilike-ot (egyébként a múlt héten is vettem fel tőlük címet, kettőt).

A taximost.hu semmi újat nem hoz, sőt, a jelenlegi, tarthatatlan fuvarkufárrendszer egyszerű kiszolgálója, bebetonozója. Így számomra érdektelen.
süti beállítások módosítása