HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (6) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (13) embercsempészet (1) emigráció (1) én (33) énblog (41) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (19) Fővárosi közgyűlés (5) fővárosi taxirendelet (22) freelancer (1) fuvarközvetítő (33) fuvarkufár (17) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (33) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (42) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (51) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (56) taxisblog (51) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (50) taxisrendelet (33) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (9) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

Utolsó kommentek:

whale 2018.05.25. 09:18:28

@diszkriminans: Mit értesz rugalmas szabályozás alatt?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.25. 07:42:32

@whale:
Dehogy nincs. Egy rugalmasabb szabályozás sokkal rugalmasabb üzleti modelleket tesz lehetővé.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

whale 2018.05.25. 05:57:59

@diszkriminans: "Ha a taxisok a mostaninál is szigorúbb szabályozásban látják a jövőt, akkor soha nem lesz taxis tulajdonú cég..."

Ennek a tagmondatnak nincs értelme. Nem azért nincs taxistulajdonú fuvarszervező, mert szigorú a szabályozás, hanem azért, mert a taxisok túlnyomó része a saját valós érdekét sem ismeri fel, vagy ha fel is ismeri képtelen/lusta tenni az ügy érdekében. Ideális, nyírni való birkák. De ezzel a legkevésbé sem lógnak ki a társadalomból, szóval igazából minden jól van így, ahogy van...

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.15. 09:46:58

@whale:
Ha a taxisok a mostaninál is szigorúbb szabályozásban látják a jövőt, akkor soha nem lesz taxis tulajdonú cég, és a fuvarszervezők között sem lesz valódi piaci verseny. A maffiára rossz válasz az annál is rosszabb maffia. Az utasok meg eközben magasan le vannak szarva, lásd hogyan vélekedik az utasokról ablogíró is, amíg ez a mentalitás általános, addig nem csoda, hogy rühellik a szabályozás mögé bújni kívanó taxistársadalmat.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

whale 2018.05.12. 18:46:20

@diszkriminans: Nem tudnak semmit tenni érdemben, ezt értsd meg. Éppen azért, mert maffiaszerűen működik a történet. Az egyszeri taxista ki van szolgáltatva a fuvarszervezőnek, amennyiben nem akar mezítlábasként -független szolgáltatóként- próbálkozni az utcán. Ez már csak azért is pikáns, mert a hiénaként elhíresült köztörvényes bűnözők is ilyen mezben játszanak a pályán. Ki akarna rájuk hasonlítani, ugye...
A megoldás a City-féle taxistulajdonú cég lenne, de ezt valamiért nem képesek megismételni 30 éve a budapesti taxisok. Hogy miért, az számomra is rejtély.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.07. 13:01:28

@Szabad a taxi:
A probléma az, hogy ha hatósági árazod a pékségeket, akkor 5 év, és az olcsó albán pékségek mostani színvonala alatt lesz az átlag minőség. Az meg, hogy az Ubernél még mindig az olcsójános közönséget emeled ki, mutatja, hogy még mindig nem érted, fogyasztói szemszögből mi az alapprobléma a budapesti taxis szolgáltatással. Szólok, nem a relatív drágasága a legnagyobb gond.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.07. 12:34:48

@rosszqutya69:
Bocsánat, de ha a pékek hatósagi árakat akarnak meghatározni, akkor bizony fogyasztóként, sőt allampolgárként teljesen jogos, ha ez ellen tiltakozok. Ehhez nem kell értenem a kenyérsütéshez, elég ha a gazdasághoz értek valamennyire. Bármennyire is különlegesnek próbáljátok beadni a taxizást, mint ágazatot, piaci szempontból nincsen benne semmi különleges, ha piaci árak helyett hatósagi árak vannak, a tovabbi konkurencia belépését pedig szigorított szabályokhoz kötik, az hosszútávon drága, rossz minőségű szolgáltatáshoz vezet. Persze, és épp ezért tamogatta a taxisok jelentős része, ez ideig-óraig jobb megélhetést biztosít a taxisoknak, hosszútávon viszont még nekik is szívás lesz, ahogy halmozni fogjátok a realtitásoktól való lemaradást, előbb-utóbb durranni fog ez a lufi, de akkor nagyot.

De komolyan kérdezem, mit akartok a fuvarszervező cégek önkényeskedésének visszaszorítása érdekében tenni? Ott is valami szabályozást preferálnátok, hogy max. mennyit húzhat le rólatok?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

rosszqutya69 2018.05.02. 10:02:57

@Szabad a taxi: Azt azért szögezzük le, hogy pályafutásom közel negyed évszázada alatt nem volt utaspanaszom, nem született velem szemben egyetlen elmarasztaló határozat, de még jegyzőkönyv sem!
Milyen anomália?
:-)

És szögezzünk le még valamit!
Hülye vagyok a kenyérsütéshez (is), viszont nem oktatom ki a pékeket arról, hogy tévednek saját problémáik megítélésében.
:-)

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.05.01. 09:58:08

@rosszqutya69: Dehogy van meg. Miért is lenne, neked is csak azért van némi fogalmad ezekről az anomáliákról, mert valamikor része voltál ennek a marginális mikrotársadalomnak (sőt, ha jól belegondolunk, valójában te voltál az egyik anomália maga, hihihi).

Egy jól működő világban nem is kell tudni a kívülállóknak egy szakma belső problémáiról (egy még jobban, ami sose jön el, ilyenek nincsenek is). Mi sem tudunk semmit, teszem azt, a pékek nyomoráról – például a "szabad piac" jegyében mindent elözönlő, adó- és járulékcsaló módszerekkel egyenízű szart előállító albán sütődék árletörő maffiamódszereiről –, csak követeljük tudálékosan, nagy arccal a nekünk alanyi jogon járó olcsó kenyeret, ami már csak azért is indokolt lenne, mert olcsóbb lett (de legalábbis nem drágult számottevően) az aratáshoz használt kaszakő.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

rosszqutya69 2018.05.01. 09:06:56

Bátortalanul kérdezném, hogy az azért megvan, hogy a budapesti taxizás létező összes általam ismert anomáliája a korábbi alulszabályozott és szabadáras környezetben alakult ki?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.04.29. 08:59:59

@Szabad a taxi:
De hát épp te írod, hogy a fuvarszervezők épp a fix tarifás, agyonszabályozott időszak alatt növelték jelentősen a díjaiakat, és ezért emelkedtek a taxisok költségei.

Ha bárki beléphetne a fuvarozó cégek piacára, akkor nyilván sok taxist magához tudna csábítani egy olyan fuvarszervező cég, amelynek szimpatikusabb az üzleti modellje. Ne csak maffia módszerekben gondolkodj, pont a piaci verseny, mind a taxisok, mimd a fuvarszervezők esetében az, ami a maffia módszereket háttérbe tudná szorítani. Az árazás meg mint írtam, relatív, ha nincs fix tarifa, akkor eleve különböző árak vannak, különböző színvonalú szolgáltatásokkal, így az utasnak nem csak ez szempont, hanem pl. az is, hogy ha fizet érte, akkor időben jön egy taxi. És persze hanincs agyonszabályozva minden, az még a mostanin és reen kívül is számos üzleti modellt tesz lehetővé, aztán az maradna, amelyik piacképes.

A taxizás semennyire sem speciális piac, mint ahogy azt láttatni akarod. A helyzet volt speciális, amit deregulációval kezelve meg lehetett volna oldani, a szigorúbb szabályozás viszont öngerjesztő kör, előbb jött a fix árazás, sárgára festés meg a többi értelmetlen szabály, most meg már hatósagilag szabályoznád a fuvarszervezők üzleti modelljét is. Ennek a körnek ezután sem lesz vége, biztos lesz olyan szereplő, akinek azzal lesz baja, és tovabbi szabályozást akar. Közben mindez a minőség, hatékonyság kárára megy, a potenciális utasok egyre kisebb aránya fog taxival utazni.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.04.26. 13:33:04

@Szabad a taxi: Szerinted ha szabad verseny lenne megint a tarifában, ami továbbra is a fuvarokat lenyúló és azokat fix áron – havi tagdíj – a tényleges szolgáltatóknak továbbértékesítő fuvarközvetítők árharcát eredményezné, melyik lenne az a hülye címkufár, amelyik bevezetné a kiállási díjat önként? És ha lenne ekkora marha közöttük (nincs), ugyan melyik utas hívná őket, ha a többinél továbbra is ingyenes lenne a címre menés?

A budapesti taxispiacon nem véletlenül van hatósági ár, nagyon nagy szükség van rá. Annak ellenére mondom ezt, hogy nálam kevés nagyobb barátja van a piacnak. De ebben a speciális és marginális gazdasági szegmensben, amely – és ebben egyetértünk – valóban maffiaszerű csoportosulások kezében van (ahogy a többi is a NER-ben), és az itt élősködő szimbionták, mivel maga a személyszállítás nem üzlet, csak a személyszállítók kizsákmányolása, lehúzása, nem a taxizásból magából, hanem csak a taxisokból tudnak busás hasznot elérni, életszükséglet, hogy legyen állami és/vagy önkormányzati árkontroll (a minimálár is jó lenne, de ilyet nem ismer az ártörvény). Mert egyébként a tényleges szolgáltatók, a taxis vállalkozók tönkremennek, de nem fog beállni a helyükre a Nemzeti Taxikonszern, mert csak olyan árakon tudna rentábilis lenni, amelyekre aztán tényleg nem lenne vevő senki (az állami közbeszerzéseken alapuló szerződött, céges fuvarokon kívül, de ezek nem tudják eltartani ezt az iparágat, még durván túlárazva sem).

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.04.26. 13:06:32

@Szabad a taxi:
Még egyszer, ha piaci alapon működne minden, ki akadályozná meg, hogy egy fuvarszervező cég az általad felvetett üzleti modellt alkalmazza? Mondhatod, hogy azért nem működne, mert a többi cég olcsóbb lenne az utasoknak, de ez megint árszerkezet kérdése, mindenesetre egy ilyen fuvarszervező cég sokkal stabilabban tudná teljesíteni a rendeléseket, hiszen a taxisokat jobban érdekeltté tenné, hogy címre menjenek.

Persze, hogy nem érzékelsz ilyen trendet egy olyan városban, ahol a taxi szolgáltatást buta szabályozással, önkormányzatilag támogatott kartellel sikerült a "kőkorszakban" tartani. Nekem például csak reptéren, vasutállomáson, vagy más nagyon forgalmas helyen jutna eszembe drosztnál taxiba szállni, utcán leinteni meg sehol sem. Valójában évről-évre potenciális új utasokat veszítenek a taxisok. Ezzel pedig összefügg az általam említett mérethatékonysággal, nem kell ahhoz egyetlen fuvarszervező cég, már az önmagában rontja a mérethatékonyságot, hogy a maffia módszerek és az ósdi hozzáállás miatt sokkal kisebb az egész piac, mint lehetne, de az is, hogy ahogy te írtad, nem érdekeltek a taxisok a címről fuvarozásban.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.04.26. 12:34:31

@diszkriminans: Nem ilyen koncepciójú céget kell létrehozni, hanem vissza kell térni ehhez a gyakorlathoz, amely azóta létezik és általános világszerte, amióta Drost Tivadar a múlt század elején létrehozta (1915-ös szabadalom) az első felhívható taxiállomásokat Budapesten, csak az elmúlt huszon-egynéhány évben a parazita fővárosi fuvarkufárok a taxisok zsebére, az ő nevükben nagyvonalúan elengedték a házhoz menő pluszszolgáltatás díját. Amelynek szintén lehet fix (és kell legyen) fix tarifája, így tökéletesen összeegyeztethető a hatósági árral.

Droszton nem kell integetni a taxinak,hülyén néz ki, ha ott áll, be kell szállni, aztán napszaknak megfelelő köszönés, úticélmeghatározás, utazás. Integetni az utcán kell, és célszerű is, hiszen, mint írtam, fokozott taxiigényt generáló körülmények között és időszakokban senki nem fog ingyen címet felvenni, odamenni, ingyen várakozni, majd esetleg ott ingyen megégni, ha az utcán is talál utast. Én legalábbis biztos nem, mert szerencsére semmit sem érzek abból az általad vizionált tendenciából, amely szerint a kedves utazóközönség idegenkedne a talált taxiktól. (Persze mennék én címre is, gyakrabban, mint most – jellemzően csak holtidőkben teszem, amikor nincs hatékonyabb bevételszerzési mód, üres kiállási kilométerek nélkül –, ha ezt legalább részben ellentételezné a tarifa.

De hát ezt is írtam már.

A mérethatékonyság akkor működne, ha a nagy flotta minden taxija az enyém lenne, de a taxisok meghatározó része (ezt ís említettem) egyéni vagy mikrovállalkozó, egy autóval, és attól neki nem lesz hatékonyabb a tevékenysége, hogy egy nagy létszámú alvállalkozóval dolgozó címnepper (például a Főtaxi) könnyebben tud a rendelésekre kocsit küldeni (valamelyiket, nem az övét).

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.04.26. 08:32:01

@Szabad a taxi:
"Van viszont kiállási díj, amit az utas fizet azért, hogy a rendelt jármű ott veszi fel őt, ahol neki kényelmes. Ennek az ára Bécsben 3 euró. Ezt az összeget kapja meg a címnepper, semmi többet. És megéri neki."

Erről beszélek. Egy ilyen koncepciójú fuvarszervező céget bármikor össze lehetne hozni, ha piaci alapon működne a taxizás, és nem ezernyi értelmetlen szabállyal és fix tarifával. Ha most megjelenne egy ilyen fuvarszervezőy nem működhetne törvényesen, hiszen az utastól kér a fix tarifán felül pénzt. Csak gondolom te nem piaci alapon gondoltad, hanem a fuvarszervezésre is szabályokat hozatnál... De persze lehet, hogy total félreismerlek, nem emlékszek, hogy az Uber idején te azok közé tartoztál, akik a taxisokra vonatkozó szabályok enyhítéséért, a fix tarifa megszűntetéséért tiltakoztál, vagy inkább azért, hogy az Uber sofőeökre is ugyanaz az agyament szabályozás vonatkozzon.

Egyébként a világ egyre kevésbé működik úgy, hogy az utas leint egy taxit a droszton, nem véletlenül terjedt el eleinte a telefonos, majd az appos fuvarrendelés. Mellesleg mérethatékonyság növekedésével ez is olcsóbbá válik, hiszen több ilyen címekből élő taxis esetében rövidebb az átlagos út az utashoz.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.04.25. 17:04:48

@diszkriminans: Csak hogy értsem, és válaszolni tudjak: mit is akartál mondani? Milyen – általam említett (?) – szolgáltatást kell(ene) létrehozni piaci alapon, amelynek gátja a fix tarifa? Isten bizony nem értem, pedig itt feszegetem minden erőmet.

A többire nem reagálok, ott van feletted minden érvem leírva, így is sokat ismételem magam.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.04.25. 12:54:07

Az általad említett szolgáltatás gátja épp a fix tarifa, hiszen piaci alapon ha van rá igény, létre lehetne hozni ilyen szolgáltatást, a fix tarifa mellett viszont nulla innováció valósul meg, gondolom nem is működhetne ilyen szolgáltatás, mert törvénytelen lenne, hiszen az utastól kérne a fix tarifán felül pénzt.

Azt pedig nem kellene előadni, hogy a jelenlegi fix tarifa mellett többnyire veszteséges a fuvarozás, hiszen ha így lenne, nem lennének taxisok, akik csinálják. Nekem az a zsidó vicc jut eszembe, amikor Grün arra panaszkodik, hogy neki ráfizetés a bolt, mikor megkérdezik, hogy akkor hogyan él meg, azt mondja, hogy abból, hogy szombaton zárva tart. Senkinek nem fognak pisztolyt a fejéhez, hogy taxizzon. Ha így majd nem lesz elég taxis, akkor megint el kellene gondolkodni, hogy jó-e a fix tarifa. Mellesleg megjegyzem, vidéken taxis ismerősöm simán megél nem fixált, budapestinél jóval alacsonyabb tarifával, úgy hogy ő is a budapestiekhez hasonló fuvarszervezőtől kapja a címeket.

Az a stílus pedig ahogy előre elküldöd a faszba azokat, akik kritizálják azty hogy nem piaci, hanem maffia alapon működik a rendszer, inkább csak rontja a budapesti taxisok amúgy is joggal rossz hírét.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.02.12. 17:40:09

@whale: Nagyobb baj, hogy ez a sötétség a jobb sorsra érdemes VEKE-t is jellemzi, ráadásul akkora prosztó arroganciával párosul náluk, hogy a legelvetemültebb kígyóvállú kommentgladiátor is tanulhat tőlük fotelkungfut (mást nem):

www.facebook.com/vekehu/posts/10155063715131987

A zsidózongora kifejezéssel pedig semmi baj nincs szerintem, a taxisfolklór megjelenése óta így nevezi a pénztárgépet. Az antiszemitizmus olyan távol áll tőlem, mint Tarlós Istvántól a tantrikus jóga, de az erőltetett polkorrektség egy határon túl önmaga paródiájába fordul. (Mondom ezt annak ellenére, hogy a szóösszetételt a Google eddig csak a Kurucinfón találta meg ebben az értelemben, igaz, ott is különírva.)

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

whale 2018.02.12. 08:25:50

Igen, ezt én is felvetettem már, hogy ha ekkora kibebaszott biznic a taxi, akkor miért nincs még "Lőrinc barátnak" -tehát ovinak- taxicége? Erre általában méla kuss a válasz...

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!