HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • csúti csüngőhasú tolvaj: Zseniális. Egy országban ahol oldalakon keresztül lehet felsorolni azoknak az otthon dolgozó vagy ... (2020.02.18. 16:08) Most kéne abbahagyni
  • whale: Ja, és most újraolvasva esett le az összes metafora, meg hasonlat...:) (2020.02.17. 14:22) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

Utolsó kommentek:

Szabad a taxi 2020.02.20. 18:55:40

@Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiányzik. Persze csak az éjszakai Budapesten autózás és ácsorgás hangulata, a tevékenységet körülvevő anyagi, jogi és humán körülállások sose fognak. A búcsúm nem elvágólagosan teljes körű, főleg a blogtól nem, amilyen "sűrűn" mostanában írtam, azt szerintem tartani tudom a jövőben is. Amúgy milyen a helyzet arra, felétek, a királyok városában? Amikor legutóbb írtál erről, ott sem volt valami rózsás, pedig nálatok nem Soros György meg a migránosok győztek tavaly ősszel sem. Például van nektek saját, önkormányzati taxirendeletetek?

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

Első mohikán 2020.02.18. 17:40:22

Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-)
Remélem megtalálod a számításod az új helyen és azt is, hogy azért néha olvashatok tőled egy- két új posztot. Mi meg húzzuk tovább az igát itt és próbálunk nem lealacsonyodni az átlag hiénákhoz. Sok szerencsét!
(Ex taxi33)

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2020.02.18. 16:32:58

Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem teljesen világos minden. Egy kicsit bennfentesnek érzem a célzásokat és enyhén szólva nem vagyok képben a taxisokat érintő törvénymódosítások tekintetében.
Utoljára két éve ültem taxiban, amikor a térdműtét másnapján kontrollra kellett mennem és egyetlen ismerősöm sem ért rá elvinni... :)

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.02.18. 16:08:59

Zseniális. Egy országban ahol oldalakon keresztül lehet felsorolni azoknak az otthon dolgozó vagy házhoz kiszálló u.n. kisvállalkozó teáorosoknak a számát akik számlát életükben nem állítottak ki, a bevételi pénztárbizonylatot még a fejükhöz tartott fegyver mellett sem tudnák elővenni de évente háromszor kotornak a tengerpartra nyaralni, két ok van ezekre, a taxishiéna és Gyurcsány.
Jó nagy agymosott barmok vagytok.

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

whale 2020.02.17. 14:22:04

Ja, és most újraolvasva esett le az összes metafora, meg hasonlat...:)

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

whale 2020.02.17. 14:18:19

@Szabad a taxi: Megkaptam, köszi. Izgalmasnak hangzik. Remélem bejön, bár azért eléggé kötött lehet ez neked, a taxi után. Mondjuk viszont nincs messze.

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

Szabad a taxi 2020.02.17. 12:51:42

@whale: Igen. (Írtam Viberen. Remélem, neked…)

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

whale 2020.02.17. 11:31:53

@Szabad a taxi: OK, köszi! Ez már örök what if marad.:) (bár egy exkollegám, közel a hatvanhoz, mostanában kezdett bele...)
Van azért ebben valami szomorú, a helyzetünk azóta sem jobb egy piculával sem, marad a belső emigráció.

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

Szabad a taxi 2020.02.17. 11:19:27

Nem, nem média, azt hittem, ezt világosan elködösítettem fentebb, de ezek szerint nem sikerült. Prájvitban megírom esetleg, mintha lenne hozzád valami kontaktom. Egyébként nem feltétlenül van vége: a blogot akár folytathatom is a partvonalon túlról, ekkora posztsűrűséget külsősként is tudok ide produkálni, időm lesz rá. A vészkijárat pedig, remélem, marad kétirányú: abszolút elképzelhetőnek tartom, hogy tizenév múlva, a szabad szemmel alig látható, vagy talán nem is létező nyugdíjam kiegészítésére még eltakibácsizgatok a városban. Ha még lesz város, és még leszek én, illetve ebben a városban leszek még én.
Annak viszont kifejezetten örülök, hogy te nem kezdtél bele, bár egy időben eltökéltnek tűntél belépni ebbe a keveseknek konform, marginális mikrokozmoszba. Ha csak kis szerepem volt abban, hogy végül nem tetted, már megérte itt összehordanom itt mindenfélét.

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

whale 2020.02.17. 11:00:23

Egyrészt örülök, hogy végre van poszt! Annak is, hogy megtaláltad a vészkijáratot. (média az iparág?:))
Annak már kevésbé, hogy ennek itt a vége...
Mindenesetre a legjobbakat kívánom és köszönöm, hogy egy kicsit jobban beleláthattam a taxizás világába!

Bejegyzés: Most kéne abbahagyni

whale 2018.05.25. 09:18:28

@diszkriminans: Mit értesz rugalmas szabályozás alatt?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.25. 07:42:32

@whale:
Dehogy nincs. Egy rugalmasabb szabályozás sokkal rugalmasabb üzleti modelleket tesz lehetővé.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

whale 2018.05.25. 05:57:59

@diszkriminans: "Ha a taxisok a mostaninál is szigorúbb szabályozásban látják a jövőt, akkor soha nem lesz taxis tulajdonú cég..."

Ennek a tagmondatnak nincs értelme. Nem azért nincs taxistulajdonú fuvarszervező, mert szigorú a szabályozás, hanem azért, mert a taxisok túlnyomó része a saját valós érdekét sem ismeri fel, vagy ha fel is ismeri képtelen/lusta tenni az ügy érdekében. Ideális, nyírni való birkák. De ezzel a legkevésbé sem lógnak ki a társadalomból, szóval igazából minden jól van így, ahogy van...

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.15. 09:46:58

@whale:
Ha a taxisok a mostaninál is szigorúbb szabályozásban látják a jövőt, akkor soha nem lesz taxis tulajdonú cég, és a fuvarszervezők között sem lesz valódi piaci verseny. A maffiára rossz válasz az annál is rosszabb maffia. Az utasok meg eközben magasan le vannak szarva, lásd hogyan vélekedik az utasokról ablogíró is, amíg ez a mentalitás általános, addig nem csoda, hogy rühellik a szabályozás mögé bújni kívanó taxistársadalmat.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

whale 2018.05.12. 18:46:20

@diszkriminans: Nem tudnak semmit tenni érdemben, ezt értsd meg. Éppen azért, mert maffiaszerűen működik a történet. Az egyszeri taxista ki van szolgáltatva a fuvarszervezőnek, amennyiben nem akar mezítlábasként -független szolgáltatóként- próbálkozni az utcán. Ez már csak azért is pikáns, mert a hiénaként elhíresült köztörvényes bűnözők is ilyen mezben játszanak a pályán. Ki akarna rájuk hasonlítani, ugye...
A megoldás a City-féle taxistulajdonú cég lenne, de ezt valamiért nem képesek megismételni 30 éve a budapesti taxisok. Hogy miért, az számomra is rejtély.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.07. 13:01:28

@Szabad a taxi:
A probléma az, hogy ha hatósági árazod a pékségeket, akkor 5 év, és az olcsó albán pékségek mostani színvonala alatt lesz az átlag minőség. Az meg, hogy az Ubernél még mindig az olcsójános közönséget emeled ki, mutatja, hogy még mindig nem érted, fogyasztói szemszögből mi az alapprobléma a budapesti taxis szolgáltatással. Szólok, nem a relatív drágasága a legnagyobb gond.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

2018.05.07. 12:34:48

@rosszqutya69:
Bocsánat, de ha a pékek hatósagi árakat akarnak meghatározni, akkor bizony fogyasztóként, sőt allampolgárként teljesen jogos, ha ez ellen tiltakozok. Ehhez nem kell értenem a kenyérsütéshez, elég ha a gazdasághoz értek valamennyire. Bármennyire is különlegesnek próbáljátok beadni a taxizást, mint ágazatot, piaci szempontból nincsen benne semmi különleges, ha piaci árak helyett hatósagi árak vannak, a tovabbi konkurencia belépését pedig szigorított szabályokhoz kötik, az hosszútávon drága, rossz minőségű szolgáltatáshoz vezet. Persze, és épp ezért tamogatta a taxisok jelentős része, ez ideig-óraig jobb megélhetést biztosít a taxisoknak, hosszútávon viszont még nekik is szívás lesz, ahogy halmozni fogjátok a realtitásoktól való lemaradást, előbb-utóbb durranni fog ez a lufi, de akkor nagyot.

De komolyan kérdezem, mit akartok a fuvarszervező cégek önkényeskedésének visszaszorítása érdekében tenni? Ott is valami szabályozást preferálnátok, hogy max. mennyit húzhat le rólatok?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

rosszqutya69 2018.05.02. 10:02:57

@Szabad a taxi: Azt azért szögezzük le, hogy pályafutásom közel negyed évszázada alatt nem volt utaspanaszom, nem született velem szemben egyetlen elmarasztaló határozat, de még jegyzőkönyv sem!
Milyen anomália?
:-)

És szögezzünk le még valamit!
Hülye vagyok a kenyérsütéshez (is), viszont nem oktatom ki a pékeket arról, hogy tévednek saját problémáik megítélésében.
:-)

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

Szabad a taxi 2018.05.01. 09:58:08

@rosszqutya69: Dehogy van meg. Miért is lenne, neked is csak azért van némi fogalmad ezekről az anomáliákról, mert valamikor része voltál ennek a marginális mikrotársadalomnak (sőt, ha jól belegondolunk, valójában te voltál az egyik anomália maga, hihihi).

Egy jól működő világban nem is kell tudni a kívülállóknak egy szakma belső problémáiról (egy még jobban, ami sose jön el, ilyenek nincsenek is). Mi sem tudunk semmit, teszem azt, a pékek nyomoráról – például a "szabad piac" jegyében mindent elözönlő, adó- és járulékcsaló módszerekkel egyenízű szart előállító albán sütődék árletörő maffiamódszereiről –, csak követeljük tudálékosan, nagy arccal a nekünk alanyi jogon járó olcsó kenyeret, ami már csak azért is indokolt lenne, mert olcsóbb lett (de legalábbis nem drágult számottevően) az aratáshoz használt kaszakő.

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

rosszqutya69 2018.05.01. 09:06:56

Bátortalanul kérdezném, hogy az azért megvan, hogy a budapesti taxizás létező összes általam ismert anomáliája a korábbi alulszabályozott és szabadáras környezetben alakult ki?

Bejegyzés: Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!