A saját érdekeiket nem tisztán látó taxisok és kamu érdekvédő szervezetek által öntökönszúrás-szerűen kikényszerített új országos taxisrendelet, illetve a régi és az új szabályozás által is deklaráltan svarcfuvarozó Uber körül keltett médiahiszti mellett nem igazán van hírértéke: az egyik legnagyobb budapesti fuvarközvetítő, a Taxiplus szerződött taxisai között megint felbugyborékolt a mormogás joga. Tagdíjfizetés helyett újra demonstrációra szólít az alvállalkozók kemény magjának felhívása. A kiáltvány először csak a taxisportál fórumának plusos topikjában jelent meg, de pár napja a cég forgalmazó URH-csatornáján is hallható az időszakonként felvételről bejátszott kalózszózat.
Tagdíj helyett demonstráció!
Figyelem! 2015. július 1-én (szerdán) de. 10 órára demonstrációt szervezünk a XIV. ker Gvadányi út 65-67. szám alatt lévő Taxiplus-központ elé a brutálistagdíjemelés ellen.
Kérjük, hogy a megállapodásig senki ne fizesse be a július havi tagdíjat!
Kérjük, minél többen gyertek el más taxitársaságoktól is, hogy végre erőt tudjunk felmutatni és sarokba tudjuk szorítani a pénzhajhász milliárdosokat.
Továbbá kérjük, hogy július 1-jén reggel 9 órakor tiltakozásul mindenki tegye a tabletjét szünetre, és URH-n se vegyen fel címet.
Hogy fel is forr, vagy csak langyosan hullámzik a címnepper céghez kötődő alvállakozó fuvarozók hűtővize, alighanem azon múlik, képesek-e a felfogni, hogy a korábban szotyitarifái mellett low budget tagdíjaival nemcsak az utasokat, de a taxisokat is magához édesgető cég éhsége ma már a kóros kényszerzabálhatnék tüneteit mutatja. Időszerű és elvárható elvárható lenne egy gyomorszorító gyűrű felrakása, legalább néhány kíméleti hónapra, amíg az Ubertől, rendelettől, kényszerű kocsicserétől sújtott plusosok, akik valami Stockholm-szindróma-szerű beteges függelem miatt nem képesek leválni az utasüzér vállalkozásról, ismét vágósúlyba érnek.
Két hónapja hasonló demonstráció szerveződött a Plus-székház elé, mert a vezetőség egy egyszeri, hetvenötezer forintos "fejlesztési hozzájárulást" akart lenyomni a szerződött taxisai torkán. A spontán ellenállás akkor, az elmúlt húsz év hazai taxistörténelmében példátlan és meglepő módon, eredményre vezetett, a mohó menedzsment meghátrált.
A győzelem azonban pirruszi volt, a kivétel csak újabb, még agresszívebb bevételnövelési kényszert szült:
Az előző, hetvenötezres lenyúlási kísérlet leverte a taxisoknál a kartercsövet, a makkos cipők hátralépni kényszerültek. Kérdés, most lesznek-e elegen azok a tiltakozók, akik képesek felfogni, hogy egy havi tízezres tagdíjemelés egy év alatt százhúszezres többletköltséget jelent, ami1,6-szorosa a két hónappal ezelőtti hilózási próbálkozásnak. Lesznek-e vajon kellő számban, akiket felháborít az a vérlázító hücpe, hogy egy, az utasok és az őket ténylegesen elszállító vállalkozók közé erőszakosan beékelődő, pofátlan parazita az általa kiszipolyozott zsákmányállatoktól kér innovációs hozzájárulást szikeélezésre az újabb érvágáshoz?
Olyan fejlesztésekre akar pénzt kizsarolni a telefonszám-tulajdonos Taxiplus, amelyekkel hatékonyabban tudja majd megdézsmálni a már így is közel havi százezer forintra lehúzott taxisai amúgy is megcsappant bevételét.
Vajon akad-e kellő létszámú plusos, aki elgondolkozik azon, hogy míg a nemrég felhúzott szép, új székház asztalaitól a diszpécserrendszeren keresztül az utolsó tűzőgépig ő gályázott össze mindent nagyobb "partnercégének", ez az anyagi "támogatás", enyhén szólva, egyoldalú? Hiszen nagyon hülyén nézne a Plus-menedzsment, ha az egyszeri egyéni vállalkozó a fuvarkufár zéertétől egy kis dotációt kérne saját beruházásához (persze "a hatékonyabb együttműködés érdekében"), például hogy egy új téligumi-garnitúrát vehessen végre, ne mindig más levetett, szálszakadt abroncsain kockáctassa az einstandolt, majd neki horror jutalékért átadott utasok életét, és a sajátját.
Nem tudom, holnap a tiltakozók lesznek-e többen, vagy a pénztárnál sorban állók. Az pedig, hogy más taxitársaságok hűbéreseinek szolidaritására is számít a szervező, megmosolyogtatóan naiv hozzáállás.
A laikus közvéleménytől viszont a legtöbb, mi elvárható, a közöny: talán nem is baj, hogy fentieknek nincs hírértéke.
Úgyhogy ha most köhögnie kell a bolhának, ne fojtsa vissza, de tegye a szája elé a kezét, és ügyeljen rá, hogy másokat ne zavarjon. Mert a bolhacirkusz ma nagyon nem népszerű, unalmas, lenézett vircsaft.
Update:
A mintegy másfél órás tüntetésen kb. 20 taxis vett részt (a több mint 500 taxiplusosból). Az igazi demonstráció utána következett: a pénztár előtt sorokban tolongva adták a vezetőség tudtára fizetési szándékukat a fuvarközvetítő céggel elégedett taxisták.
Utascsevej