HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (6) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (13) embercsempészet (1) emigráció (1) én (33) énblog (41) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (19) Fővárosi közgyűlés (5) fővárosi taxirendelet (22) freelancer (1) fuvarközvetítő (33) fuvarkufár (17) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (33) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (42) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (51) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (56) taxisblog (51) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (50) taxisrendelet (33) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (9) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2013.02.06. 15:38 Szabad a taxi

Széklet az asztalon

Osztott pályás sebességkorlátozás

Több oka is van annak, hogy kora októberben nyilvánultam meg itt utoljára. Az egyik, hogy nem sokkal az utolsó poszt megjelenése után – bár már korábban is folyamatosan nézegettem a használtatutó-hirdetéseket – hirtelen felgyorsultak az események. Október 18-án adtam le a bér-Skodát, 25-én vettem saját kocsit*, november 13-ára lett minden engedély, minden igazolás, minden tárgyi hozzávaló annyira rendben, hogy ismét a pesti éjszakához sötétedhettem.

Addig tehát nem volt időm és erőm írni (elképesztő nyűgökkel, nyilakkal, nyavalyákkal, lehúzásokkal jár, hogy egy egyébként tökéletesen rendben lévő, a jövőbeni, esetleg majd megszülető kormányzati és önkormányzati szabályozásoknak mindenben megfelelő szgk.-t sárga rendszámmal lássunk el, illetve a vezetőjét – engem – a megfelelő papírokkal, majd ipart, egyéni vállalkozást kiváltani –, mindez élményanyagot rengeteget ad, de ihletet szikrányit sem.). 

 Szőnyegrojtok, szőnyegszélék    

    Utána viszont komolyabb lett a baj. Rájöttem, hogy már nem tudok írni.  A taxizásról, főleg igazat, semmiképp. Ugyanis részese vagyok a rendszernek, amelynek működése kifelé nem lehet publikus, elfogadtam – és minden tagdíjfizetéskor újra elfogadom – a piszkos játékszabályokat, és nem székelhetek arra az asztalra, amelyről eszem. Illetve megtehetem, de akkor többé nem ehetek onnan. (És egy ideig máshonnan is csak szívószállal).

    Márpedig én a korábbi munkahelyeimről sem vagyok hajlandó rosszat mondani, a legutolsóról, a Csúcsminisztériumról sem. Ahol a csúcsminiszter minden általam is megtapasztalt megnyilvánulásában alátámasztotta azt a diagnózist, amelyet ország-világ felállított már róla; legfeljebb olyanokkal egészíthetem ki a képet, hogy a Mester néha egyengeti a szőnyegrojtokat és a függönyöket, ha utóbbiak nem megfelelően ráncolódnak, a titkárnők íróasztalán meghatározott szöget kell bezárnia a tűzőgépnek a vonalzóval, és a legnagyobb melegben perzsa_1.jpgsem lehet az asztalon ásványvizes palack, mert az ellentmondana a rendnek, amely jeles állami vezetőnk elméjében honol

    Most pedig tagja vagyok egy taxistársaságnak (helyesebben: fizetek egy fuvarközvetítő cég szolgáltatásaiért, illetve használom a franchise rendszerüket), amelyről korábban is ejtettem már el megjegyzéseket itt, többször.Törekedtem rá, hogy ne legyen beazonosítható a bagázs. (Igyekezetemen aztán jókat mosolygott minden, véletlenül a blogomra tévedt bennfentes, de a potenciális olvasók összessége járatlan a mi kis mocskos belső ügyeinkben.)

    A kívülállók nyilván meg vannak győződve róla, hogy a fapados árakkal meg rezsi alatti kilométerdíjakra jogosító törzskártyákkal operáló társaságok azért szállítják olcsón őket, mert a vezetőséget szakmájukban (?) magasan kvalifikált, filantróp beállítottságú, jobbító szándéktól vezérelt, kedves emberek alkotják, akik gátat vetnek a hiénalelkű gördülő söpredék pénzéhségének. Ezért a Fővárosi Közgyűlés által 2000-ben meghatározott maximált tarifákat (nappal 240, éjszaka 336 Ft/km lenne a megengedhető) kb. egyharmaddal, illetve – éjszaka – a felére mérséklik, miközben az üzemanyagköltség az ezredfordulón bevett 220 Ft/l árhoz képest (ólmozatlan 95-ös) időközben kapott egy kettes szorzót.  

    Csakhogy ez a fuvarostömörülés, amelyhez kötődöm, nemcsak olyan díjszabásra kényszeríti alvállalkozóit, amely "trükkök százai" mellett sem teszi lehetővé a gazdaságos üzemeltetést – bár ezt a gyakorlatot némileg ellensúlyozzák a nem törzsutasokkal és nem telefonos megrendelőkkel szemben alkalmazható "normál tarifáik", lásd fentebb, mármint a plafont –, illetve a jelentős számú, de változó minőségű fuvart adó szerződött partnerek. De az egész szervezeti rendszerük olyan mélyen romlott, amely mellett egyenesen röhej etikai bizottságot működtetni, és mondvacsinált, de legalábbis olyan "vétségekért" raportra rendelnek kollégákat, amelyeket a társaság nagy nevei és kivételezettjei (ide értve némely etikást is – ez a szó persze helyesen etikus lenne, ahogyan a patikus sem patikás, a grafikus sem grafikás stb.) éjszakáról éjszakára elkövetnek maguk is. Aztán lehet beszedni a büntetéseket, amelyek naná, hogy megválthatók, be lehet pengetni őket a feketekasszába. Tíz-húszezres tételek. Ilyen összegekért, így január-februárban, esetleg heteket dolgozik egy "a cég alkalmazásában álló" gkv. (magyarul kamu bejelentéssel bíró, autóbérlő droid).

   De ami a legjobban felháborított az utóbbi időben, hogy engem már személyre szólóan is megloptak. Elvették a tulajdonomat. Indokolt a többesszám, mert bár bizonyára csak egyetlen ember követte el a tulajdonjogsértést, de amióta kiderült a csórás ténye, gyakorlatilag mindenki fedezi az elkövetőt, és bár kezdetben voltak kárpótlási ígéretek, ma már azt kapom a legjobb esetben, hogy "így jártál..."  (Hát így, de ezzel csak még távolabb kerültünk egymástól.)

Szavazás onlájn és padlógázzal

    Van itt egy szavazás. Több kérdésből áll, a laikus némelyiket talán nem is tudja értelmezni: 2012 legrosszabb taxiscége választható ki itt, változatos kategóriákban. Voksolni a logóra kattintva lehet – a 2012-es Torzsa-díjra

torzsa250_dij.jpg

     Az én kedves fuvarközvetítő irodám a legtöbb kategóriában, amelyre nevezték, esélyes, jól is áll az összesítésben, bár még csak kevés szavazat futott be; hajrá, tessenek szaporítani, én már megtettem (de tényleg kérem, csak akkor kattintsunk, ha érteni véljük a kérdést, mert így sportszerű).

    Szóval én már szavaztam. Többnyire a saját bandára, mert azt ismerem legjobban, és mert sok jellemzőjében ...hm... valóban unikális..

    De ma éjjel megint megint szavazni fogok, mint minden este, ha kimegyek dolgozni. Mert ez a másik voksolás ugyan nincs hivatalosan kiírva, de folyamatosan tart. Azzal, hogy a taxis csillárt kapcsol, rádiót, vagy beáll a tutiján a másik mögé vagy mellé. Mert a taxizás nem azonos azzal, hogy tagja vagy egy taxistársaságnak, amelyet mélyen megvetsz, de mégis maradsz a kötelékében – az nem azonosulást jelent, legrosszabb esetben is havi két nap személyes kontaktust csak, plusz az URH, amelyet már lehalkítanod sem kell, ha nem akarod hallani. A taxizás az éjszakai város, az utcák-terek szeretete, az embereké (ezt sok kolléga megmosolyogná, pedig nem kéne, lehet szállítani cementet vagy szárazbetont is), hogy visszaköszön a húsz éve nem látott környék (nem változott semmit), azé az élményé, hogy megállok a kivilágított várossal szemben az alsó rakparton, és töltök egy teát a termoszból, vagy épp a motort be-bekapcsolva, fűtögetve kiolvasok egy könyvet a droszton, mert tél van és csend és nihil.

    Így hát hiába a legrosszabb talán az én taxiscégem, egyben a legjobb is, hisz ezért maradtam náluk: ők kínálják a legkedvezőbb lehetőséget arra, hogy hozzáférjek az utasokhoz, hogy szállíthassam őket. Mert utasokra igenis szükség van. Az utasok teszik lehetővé a – cinikus és kínos kompromisszumokkal keserített – megélhetésem. És elsősorban általuk engedhetem meg magamnak a belső emigráció luxusát, hogy a mai hazai közéletből kivonhatom magam, átalhatom a rám eső rész nagyját, éjszakai, internetes olvasmányélménnyé degradálva az egész nappali rémálmot.

Több Potrient!    

    Mert ez a világ kísértetiesen emlékeztet az A három testőr Afrikában c. Rejtő-regényben bemutatott luxus-büntetőtáborra, Igorira, ahol a karizmatikus és pengeelméjű, de mindenre elszánt szökött legionárius, Pittmann,  paradicsomi állapotokat teremt a cinkosainak. Akiknek legfőbb jutalmuk, hogy azt csinálhatják, amiben a civil előéletükben már megbuktak. Pittmann-nál a deliráló állomásfőnök nem létező vonatokat indíthat, és amikor dühöng, lövöldözni szokott. Orbánnál a nemzetgazdasági miniszter piros pöttyökről vizionálhat, majd nem sokkal rá publikáhatja, hogy az adatokból dolgok készítése már a fasorban van, és ez lesz hazai kis tündérmesénk legújabb fejezete.Kis átvezetéssel, pár bekezdés után aztán ennek kapcsán akkorát flessel a Heti Válaszban (2012. nov. 29. – sajnos direkt linket nem lelek), hogy Vaszilics Fedor Emánuel (aki anyai ágon a bolgár Guncseffékkel van rokonságban) sem tudhatott nagyobbat a kilenc óra tízkor befutó, kétféle pálinkából készült elágazó italkeveréket hozó arab nőszemély érkezését követően.   

– Nem bírom soká! Ez a Winter őrült, és operál! Egy konyhaasztalon! Rossz műszerekkel...! Öli ezeket a szerencsétleneket... Istenem!...

Az ajtófélfának dőlt és megtörölte a homlokát.

– De hát... nem tudják, hogy őrült? - kérdezte Senki.

– Tudják. De itt valami mesevilágot rendeznek... Mindenki élhet a mániájának. És ez a Winter mániákusan operál... Hagyjuk...

   

    Kvasztics doktor, a némi svindli reményében szintén Igoriba szegődött, de hamar jó útra tért orvos-zongorista állította ki a fenti bizonyítványt.

    Én is kiállítottam hasonlót, már régebben is, amikor rövid ideig a büntetőtábor személyzetéhez tartoztam, nemcsak miután kikerültem onnan (mint Kvasztics is). A német, később a latin nyelvet preferáló, volt kommunista, iskolaköpönyeg-forgató orosztanárnőről például, aki már 1972-ben a Művelődési Minisztérium Nemzetközi Kapcsolatok Főosztályán és az Egyetemi Főosztályon lehetett a szocialista embertípus díszpéldánya.

    De inkább nem is bontom le személyekre: mindazokról, akik mind egy időben voltak/lettek a rendszerváltás előtt és elején először vadliberálisok (szociáldemokrata beütéssel), egyszerre és egyöntetűen utasították el a Csurka-dolgozatot és Göncz Árpád operabeli kifütyülését, utána, bár még aláírták a liberális együttműködési szerződést, már együtt és egy ritmusban kacsintgattak ki belőle jobbra, a nagy üres placcra, együtt tértek meg potrien.jpgnéphez, nemzethez, Szentháromsághoz, egyházakhoz egy gyors hátraarccal – Deutsch (volt Für is) Tamásostúl, Selmeci (Csücsök) Gabistúl, Pokorni Zoltánostúl , Kövér Lászlóstúl, Áder Jánosostúl stb., hogy csak a legkirívóbbakat említsem. (Na jó, volt azért öt ember (és nyilván néhány kevésbé ismert követő), akinek nem bírta a a gyomra a ringlispílt, és még 1993-ban kiszállt, mint a Pittman-brancsból a korábban kiváltságos Potrien őrmester vagy a Nagy Levin. (Más kérdés, hogy utána mibe lépett bele némelyikük – mármint a fideszeseké, nem a Rejtő-hősöké.) 

    De olyanok is vannak, akik csak később csatlakoztak a Békemenet VIP szárnyához: a gumigerincű nem doktor  (rá itt most több karaktert nem vesztegetnék, hisz neki sincs olyan), a decens jogtudós, Navracsics, vagy a szintén mindig előkelően diplomatikus Martonyi, akik rég elvesztették szépségflastrom szerepüket, és már jó ideje szintén lépéstartásban masíroznak a vezérrel, meg-megállva, forgolódva, kanyarogva, de mégis egyenes úton az egypártrendszer, majd végállomásként az autokrácia felé – nem fáradva bele, hogy már több mint félúton vannak. És a birkák még mindig mennek utánuk. Bár egyre kevesebben, de ez nem olyan feltűnő, mert a kétirányú út másik oldala osztott pályás, és a sebességkorlátozás is jelentős azon a térfélen.                                                                                                               

    Mit is akartam én ebből kihozni, mielőtt végleg összegubancoltam a két szálat, a taxis szakmai vonalat a birkák vonulási irányával? Valami olyasmit: lehet szavazni a legrosszabbra is, ha kiderül, hogy a még rosszabb ellen még mindig vele lehet a leghatásosabban összefogni.

    Mert Winter tanár közben mániákusan operál.

*Erősen leegyszerűsített ez így, pontosításra szorul: nem ülhettem volna át ilyen hirtelen saját taxiba, ha, mint annyiszor már, nem segítenek a szeretteim: a család és a legjobb barátom. Még egyszer, itt is köszönöm nekik.

28 komment

Címkék: énblog élet én közlekedés fidesz szavazás kormány éjszaka pénz etika taxi múlt navracsics tibor túlélés minisztérium jelen martonyi jános taxis taxisofőr névtelenség inkognitó matolcsy györgy hoffmann rózsa Orbán Viktor Budapest taxisrendelet taxisblog


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr324973846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Első mohikán 2013.02.07. 00:19:10

Üdv újra!
Ahogy látom sejted már, hogy mitől voltam olyan depis, megkeseredett az első posztodhoz való hozzászólásomban...
Hasonló -bár egy kicsit más- jellegű gondokkal, problémákkal küzdötök ti is ott "fenn", mint én/mi itt vidéken. Nem tudom, melyik lehet a büdösebb.
Az éjszakában az a jó -a csend, a villogó lámpák és üres utak mellett-, hogy el lehet mélyedni egy jó könyvben, vagy az internet információ-özönében. (Nálunk még pluszban a rádiócsend is idesorolandó, mivel nappal unalmában locsog-fecseg mindenki. Olyan ez a nyomorult URH-rendszerünk, mint a CB-korszak; mindenki hall mindenkit./Fegyelem az nincs./)
Akinek adatott némi kis intelligencia, minimális igényesség és tudásvágy, az ahogy múlik az idő, egyre jobban kívülállóként fogja érezni magát ebben a közegben.
Nem lesz jobb, de ha agyban ki tudsz kapcsolni, akkor elviselhető...

A "következő dolgozatod" ha lehet ne a vizsgáztatás nyűgjeiről szóljon; éppen elég átélni autócserekor, nem hiányzik a felidézése... :-)

Szabad a taxi 2013.02.08. 05:32:49

@Bocs, hogy megint késve válaszolok, de itthon nem is volt rá időm, a kocsiban, telefonról pedig csak párszavas bejegyzéseket vagyok képes bepötyögni, de Te annál többet érdemelsz. Elvittem magammal a laptopot is néhányszor, de nem kényelmes, ráadásul nem is az enyém, a kislányomé, és én sem szeretem, ha az én gépemet más használja.

Ezt, az itthoni asztalit. Haza kellett jönnöm, mert nagyon rosszul éreztem magam, illetve még most sem vagyok jól, de már sokat javult a helyzet. Nagyon sok volt a stressz mostanában, ezeket mind nem részletezném, de az utolsó csepp a pohárban egy utasom volt, a mai utolsó.

Beült, kapcsoltam órát, de közben megállt az utca közepén egy mentő, kék villogóval, úgy, hogy nem tudtam kiállni a helyemről, amíg betették a beteget a nénús autóba, és ez eltarthatott akár egy percig is. Közben a mellettem ülő, leginkább félig kapatos, amúgy ritkán szórakozó, ifjú műszaki értelmiséginek látszó fiatalember elkezdett hőzöngeni, amikor már 350 Ft-ot mutatott a vekker (amely ugye 300-ról indul), hogy miért jár az óra, amikor állunk. Én – ekkor még nagyon higgadtan – elmagyaráztam neki, hogy ez egy olyan metrológiai szerkezet, amely bizonyos határsebesség alatt a megtett időt, jelesül az állással töltött másodperceket méri, majd forintosítja. Azért beszéltem vele az általam vélelmezett saját nyelvén, hogy ez majd hátha megnyugtatja, de nem vált be a taktikám, tovább puffogott. Hogy nem az ő hibájából nem haladunk, ő a tétlenségért nem köteles fizetni. Ezek után megmondtam neki, hogy mivel sajnos én nem vállalom, hogy az úton minden piros lámpánál kikapcsolom majd az órát, mert az eddigiekből következően ez az elvárás, itt most véget is ért a közös légtérben tartózkodásunk, az órába időközben bekerült 370 Ft az ajándékom, majd – még mindig visszafogottan és szigorúan csak verbálisan, de – kibasztam a kocsiból.

Aztán mégis elvittem, egyrészt mert végül, amíg kint állt szerencsétlenül, és pislogott be a kocsiba, mégis felfoghatta az általam elmondottakat, mert elnézést is kért, amiért hülyén viselkedett, a mentő is elment – az is nyomott a latba, hogy előtte csak két, jelentéktelen fuvarom volt még. Az úti célhoz érve egyébként teljesen korrekt borravalóval exkuzálta magát ismét búcsúzóul kezdetben nem kevéssé seggfej utasom.

Mégis megviselt nagyon ez az incidens, hozzáadódott minden engem mostanában ért vélt és valós sérelemhez, és itt lazult ki a szelep, de nagyon. Már a bázisomra vissza tartva rosszul éreztem magam, de oda újra beállva kifejezetten aggasztó tüneteket produkáltam: légszomj, szívritmuszavarok. Volt már ilyen párszor korábban is az elmúlt két-három évtizedben, olyan is előfordult, hogy magamra hívtam a mentőt, illetve én mentem el orvoshoz hasonló esetben, de szervi bajt egyszer sem találtak. Kaptam valami nyugtatóinjekciót (vagy azt sem), meg egy "nesze semmi, vigyázz rá" diagnózist: stressz okozta pánikroham.

Igen ám, csakhogy ma pont két éve volt, hogy levettek a lélegeztetőgépről, és utána szóba kerültek – később vaklármának bizonyult – esetleges szívkárosodások is. Ezért megijedtem, bár kétségkívül decens dolog lett volna pont az újjászületésem második évfordulóján infarktust kapni (az kevésbé, hogy egy seggfejjel folytatott nevetséges párbeszéd váltott ki, de sosem tudta volna meg senki, nem volt tanú).
Úgyhogy hazaosontam, szépen, lassan, óvatosan, és most már sokkal jobban vagyok.

Mindezt azért is írom le neked, hogy elismerjem, igen, nem minden utast lehet szeretni. Többel is volt már konfliktusom, ennél súlyosabb is, de eddig egyik esetet sem vettem különösebben a szívemre (remélem, végül ezt sem).

A felvetésedre reagálva: én már eleve kívülállónak jöttem vissza, és bár nem működhet teljesen a shining isolation, de úgy-ahogy igen. (Nagyon köszönöm, hogy nem írtad le azt a közhelyet, hogy "Minden agyban dől el", mert egyszer elhatároztam, hogy akitől ezt a mondatot még egyszer meghallom, azt fejbe verem, hogy eldől. :) )

Az újautó-vizsgáztatás, a hivatalos ügyek intézése során átélt pokoljárás traumáját viszont mindenképp ki kell írnom magamból, hátha elriasztok egy-két újoncot, ha rákeres a neten e tortúrák menetére (sok a látogatóm így is a taxi, vizsga, sárga rendszám stb. szavakra, illetve ezek kombinációjára). Persze amilyen mostanában a publikálási gyakoriságom, ez valószínűleg nem ezen a héten lesz.

Viszont Te is tehetsz azért, hogy más legyen a következő fejezet: verj be a gépedbe, majd küldj el nekem egy vendégposztot. Neked a laptop sem okoz gondot, és gondolom, időd is lenne rá. Hacsak Székesfehérváron nem ilyenkor van a kiemelt turistaszezon, amely miatt a farsangi időszakban féktelenül bálozó helyiek egyszerűen képtelenek taxihoz jutni.

(Három órámba került, hogy beírjam ezt a rövid válaszkommentet, négyszer szállt el a vége felé, és négyszer nem tanultam belőle, hogy néhány soronként nyomjak egy CTRL-c-t. Bár ezen mindannyiszor nagyon felhúztam magam, de már jól vagyok. Tényleg. Szinte nyomtalanul felszívódott korábbi rosszullétem, csak fáradtság maradt vissza belőle. Úgyhogy most lefekszem, mert az alvás az pihentet.)

Első mohikán 2013.02.11. 03:41:17

Köszönöm a nekem címzett megtisztelő válaszodat!

A péntek/szombatom kivételesen forgalmasabb volt, mint a szokásos. A fizetés-hétvége, a hideg és a farsang megdobta egy kicsit, nem is volt alkalmam kitámasztani a laptopot.

(A laptophasználatról annyit, hogy először nekem is baromi kényelmetlen volt a combomon tartani, néhányszor tíz perc és már fájdalmas. Aztán egy kb. 6 mm átmérőjű vas /acél?/ drótból/huzalból hajlítottam egy fordított M alakú tartót, ami a "lábai" végén egy-egy kunkorral kapaszkodik a kormány alsó ívébe. Pont vízszintes kis "polcot" képez, ami biztosan tartja a gépet és egy mozdulattal levehető és az ülés alá dugható, ha kapás van. Fekete zsugorcsővel borítva még esztétikus is. A pocakom pedig azért fér el, mert az ülést is leeresztem gépezés alatt.)

Pánikrohamom volt már sajnos nekem is, borzasztóan ijesztő tud lenni; úgy éreztem magam, mint a sarokba szorított állat. Vert a víz, ugyanakkor reszkettem is. Legszívesebben kiszálltam volna a kocsiból és nyitott ajtókkal, járó motorral hagyva világgá futottam volna. Tapasztalatom szerint a legjobb gyógymód az azonnali hazamenetel és a szeretteinkkel töltött este. Komolyan!
Az egymás után következő hülye utasok, a lecsengeni nem tudó és egymásra rakodó atrocitások, a kötelező udvariasságból visszafojtott sérelmek előbb-utóbb kiváltják. Ha nem kezelem magamban megfelelően ezeket, akkor egy pozitív visszacsatolású spirálba kerülve tényleg megüthet a guta. Vigyázz/vigyázzunk magunkra, nem éri meg mások hülyesége miatt infarktust kapni. (Persze pofázni könnyű, a gyakorlatban alkalmazni nehezebb.)

A műszaki vizsgáról, a taxiengedély kiváltásának procedúrájáról talán mégis jobb, ha írsz; valóban nem árt, ha a jövőbeni konkurenseket elriasztod egy kicsit. :-)

A székesfehérvári taxihelyzetről szóló vendégposzttól tartózkodnék egyelőre. Annyi düh és sérelem, a tehetetlenség miatt felgyülemlett agresszió van bennem, hogy nem tudnék úgy fogalmazni, hogy az esetleg idetévedő taxis-olvasók ne akarnák megtorolni az írottakat. (Adó/Tb-csalások, utas ellopások, műszaki vizsga elkummogások, autókarbantartásának elhanyagolása, kocsi mosatlanság, kontárság-igénytelenség, taxióra nem bekapcsolása ugyanakkor tarifa másfélszerezés/kétszerezés stb, stb. Szélhámosokkal versenyezni tisztességes módszerekkel lehetetlen.)

Majd talán egyszer, ha lenyugszom és kifizettem az adósságaimat…addig maradok „aktív” olvasód.

Jó melót, „teliórás” Debrecent!

tomajer · http://hallotaxi.hu 2013.02.12. 12:24:46

Csak beálltál végleg rabszolgának? :-(

:-)

whale 2013.02.14. 17:04:34

Hejjj, örülök! Szeretem az értelmes taxisokat. Olyan kevés van belőlük, hogy védetté kéne nyilvánítani a fajt.:)
Szóval akkor azt mondod, ne kezdjek taxizni?

Szabad a taxi 2013.02.15. 14:44:06

@whale: Több van, mint gondolod, csak elbújnak az éjszakában, és álcázzák magukat.

Kérdésedre válaszolva: inkább ne. Újoncként legalábbis semmiképp sem ajánlom. De ha mégis valami ellenállhatatlan hivatástudat tuszkolna a pályára, akkor is várd meg a most már júniusig várhatóan életbelépő új szabályozást. Addig ajánlott "irodalom", amely – remélhetőleg – elég visszatartó erőt sugároz: hallotaxi.hu/index.php?pg=forum&theme=2&topic=2531&action=read

whale 2013.02.15. 16:15:26

@Szabad a taxi: Nem a hivatástudat, csak egy flexibilis, kötetlen második lábat gondoltam magamnak, hogy ne csak egyen álljak.:) Szóval afféle műkedvelő másodállásnak, ami vész esetén jól jöhet.

Szabad a taxi 2013.02.15. 16:42:18

Régebben a taxizás tényleg kiváló másodállás volt, a hetvenes-nyolcvanas években rengeteg tanár, mérnök stb. másodozott a Főtaxinál. Aztán a maszekvilág elején is megérte még egy drabig, főleg, ha saját autóval tehette az ember. De a jelen idő nem alkalmas ilyesmire: droidként (azaz kamuból bejelentett) alkalmazottként, valójában autóbérlőként nem éri meg (nem lehet kitermelni a leadót pár órában, másik munka mellett), saját autóval, vállalkozással meg aztán végképp nem rentábilis a műkedvelés.

Menekülőútnak, vész esetére persze jól jöhet, ha van egy taxigépkocsi-vezetői igazolványod, esetleg mellé egy taxis vállalkozóid is. (Előbbihez PÁV II. kell, van neked?) Ahogy a C, D, F, E kategóriás jogosítvány is megtérülő befektetés lehet. De a taxizás poshadt állóvizét most mindenféle új szelek borzolják, célszerű megvárni, amíg újra elülnek a hullámok, vagy amíg kialakul az új partvonal.

whale 2013.02.18. 03:40:07

@Szabad a taxi: Pont a készülő rendelet miatt gondoltam. Ha jól gondolom, a szándék az, hogy a taxisok egy része kiessen a biznicből. Ez viszont akkor némi vákumot jelenthet majd talán, tehát-legalább átmenetileg-kevesebb taxis lesz, mint amennyire igény lenne. Ha ez még párosul némi tarifarendezéssel, akkor tulképpen a megmaradók jobban járnak...Én erre bazírozok.

Szabad a taxi 2013.02.18. 08:07:55

@whale: A készülő kormányrendelet csak a technikai feltételekre terjed ki (hány éves autó lehet, milyen motorral, mekkora csomagtérrel, tengelytávval stb.), illetve a szakképzési kérdésekre (pl. ötévenkénti "továbbképzés" és szinten tartó tanfolymok, kötelező vizsgákkal). A tarifaszabályozás önkormányzati kompetencia, ott pedig a kezdeti lelkes szabályozási lendület megtorpant egyelőre. A fix díjszabástól egyébként mind a főpolgármesteri hivatal, mind a BKK illetékesei elzárkózni látszanak. Ennek oka lehet, hogy a fuvarszervező cégek létének alapja a természetellenesen alacsonyan tartott viteldíj, és mivel lobbierejük (nagyrészt az általunk befizetett dézsmából eredően) erős, a taxisok érdekvédelme viszont gyenge és megosztott, egyértelmű, hogy melyik fél az érdekei fognak érvényesülni. (Ahogy a létszámstopról is csak önkormányzati szinten dönthetnének, de – egy korábbi, szándékosan rosszul értelmezett alkotmánybírósági döntésre hivatkozva – erre sem hajlandóak; annak ellenére, hogy több vidéki kisebb és nagyobb város már meglépte ezt, például a rendelkezésre álló taxiállomások számához kötve a kiadott taxiengedélyek számát.)

Viszont a hozzáállásod, vagyis hogy a többiek szívása árán remélsz előnyös pozícióba kerülni, már egészen taxiskompatibilis. :) Azért nem teljesen, mert jó adag naivitás is süt belőle.

De nem válaszoltál arra a kérdésemre, hogy PÁV II-d, esetleg taxivezetői igazolványod van-e már? És saját vagy bérelt autóval gondoltad a pályakezdést?

whale 2013.02.22. 12:07:47

@Szabad a taxi: Nem én akarom szívatni a többieket, ez objektív körülményként merül fel, bár abban azért talán egyetértünk, hogy valamiféle szabályozásra szükség lenne a piacon. Azon persze lehet vitatkozni, hogy pont így kell-e?
Nem, még nincs PÁV-om, sem egyéb jogosítványom, az úrvezetőit leszámítva.:)
Ezt a bérlés dolgot meg egyszerűen nem értem. Mármint azt, hogy ebben a konstrukcióban mi a jó bármelyik félnek.
A taxis kifizet havonta egy qpac pénzt a cégnek, a cégnél meg jelentkezik egy csomó virtuális bevétel az órában, a leadón felül, ha jól értem. Ráadásul alkalmazottat tartani drága mulatság, innen nézve viszont a leadó nem tűnik soknak. Szóval nem értem...

Első mohikán 2013.02.22. 19:45:06

Én sem. Azaz sejtem; ha van egyéb forrásból származó "jövedelmed", akkor taxiautók kiadásával tisztára moshatod. A droidok oldaláról pedig az a jó, hogy megéred a holnapot.
Az utasnak meg végképp nem tudom, mitől jó...

Szabad a taxi 2013.02.23. 09:18:03

@whale: @taxi33: Bár semminemű közösséget nem vállalok az az autó- és sárgarendszám-béreltető kamu kft.-kkel és más álcégekkel, több okból sem írom itt le, hogy éri meg nekik. (Nem pénzmosás miatt, az ebben az országban nem divat, nem is szükséges – bár pár éve voltak vagyonosodási vizsgálatok, például egy-két gyenge közepesen kereső újságírót el is kaszált az adóhivatal, mondván, tíz év bevallott jövedelméből nem lehetett összespórolni a külvárosi, lepukkant családi házat, ha meg a szülők segítettek, annak nyoma kéne legyen, és különben is miből – ma már nem kell ilyesmitől félni; igaz, annak, akinek lehetett volna félnivalója, korábban sem kellett.)

Az álnaivat sem akarom játszani. Kocsit kiadni jó üzlet. Egyet, kettőt még nem annyira, de négy-öt már el tud tartani egy családot, a flottákat tartó fuvarközvetítők tulajdonosai pedig nem véletlenül kőgazdagok. Persze vannak "játékszabályok", amelyeket be kell tartani – és tartatni a droidokkal –, hogy rentábilis legyen, Budapesten éppúgy, mint Székesfehérváron.

@whale: Ha van rá kis pénzed, a PÁV II-t letenni és a jogosítványodat hivatásossá alakíttatni (EÜ II-es kategória) érdemes, valamire csak jó lesz. De hogy megéri-e beruháznod a taxisvizsgába is... Hát erre nem tudok egyértelmű választ adni. De javaslom, hogy olvasgasd a hallotaxi.hu fórumát, a különböző taxitársaságok saját topikjait éppúgy, mint a várható változásokról szólót, és szerintem képbe kerülsz read only módban is.

whale 2013.02.23. 11:04:35

@Szabad a taxi: Elhiszem, hogy jó üzlet, különben nyilván nem csinálnák:)-csak nem értem, hogy mitől.
Először is venned kell egy autót. Nagyon szar nyilván nem lehet, mert javíttatnod is neked kell majd, meg ha nagyon lepukkant, a kutya nem bérli ki, gondolom.
Legyen mondjuk egy ilyen autó 2 millió forint. Mire felszereled taxinak, az még legalább 500000 Ft. Óra, rádió, sárga rendszám, szabadjelző, matricák meg a többi csingilingi. Erről te most nyilván mindent tudsz.:)
Van tehát egy kiadható autód 2,5 millióból. Mennyit kérhetsz érte? 10000/nap? Az 2-300000/hó. Igen ám, de ha jól tudom a "droidokat" fel is kell venni alkalmazottnak. Ha négy órába veszed fel minimálbérre, akkor is több tízezret fizetsz havonta járulékot+ a tagdíjat is te fizeted, az még 70 mondjuk. Ja, és persze az autót is te javíttatod.
Tehát a bevétel legyen mondjuk átlagosan 250/hó, a kiadásra bátran számolhatunk szerintem 150-et havonta. Tehát bruttó 100/hó/autó lesz a cég bevétele valójában. Mindezt 2,5 millió befektetéssel. Első pillantásra nem tűnik bombaüzletnek...
És akkor még mindig nem tudom, hogy mi lesz az órában képződött X00000/hó bevétellel könyvelésileg? Azt mondod, nem pénzmosoda. Akkor?

A másik oldalt-a "droidot"-megint csak nem értem. Kifizet havi 250-et úgy, hogy még nem evett, nem tankolt és levegőt sem vett. Illetve sejtem, hogy olyan szerencsétlenek lehetnek ők, akik valami miatt nem hitelképesek, hogy saját autót vegyenek-azért havi 250-ből már csodákat lehetne venni, ami taxinak már talán túlzás is:)-illetve valószínűleg vállalkozásuk sem lehet valami korábbi sár miatt, így marad nekik ez a kényszerpálya...

Szabad a taxi 2013.02.23. 11:16:20

Túl normálisan gondolkodsz. :) Mindegy, itt nem foglak kiokosítani. De még egyszer ajánlom a Hallotaxi fórumait. Bár ott sincs konkrétan kifejtve az, amit nem értesz, ki lehet következtetni a valós gyakorlatot.

whale 2013.02.23. 12:21:37

@Szabad a taxi: Sajnálom, mert kicsit beleolvastam a hallotaxin a hirdetésekbe és most már végképp nem értem.:) Heti 35-40-ért lehet bérelni, az havi 140-160. Ezzel szemben áll kb. havi kb. 150 költség (+a taxaméter, ugye:)). Ezek szerint ez netto veszteséges biznic mindenkinek.:DDD

Első mohikán 2013.02.23. 21:16:38

@whale: @Szabad a taxi:
Nem kell ilyen törvénykövető vállalkozói magatartást feltételezni a kalkulációkor sem a tulajdonosról, sem a sofőrről. Nálunk ez úgy működik, hogy egyszer beállítanak -mondjuk- egy tucatnyi egyforma autót. (Pillanatnyilag éppen nem, mert a legutolsó autópark-csere alkalmával a tulaj/vállalkozó/életművésznek a használtautó-
telepe a csőd szélén állt, ezért az ottmaradt kocsikat fogta be taxira. Jelenleg vegyes márkákból és színekből áll a "flotta" /az egyik, mert két ilyen pénzmosoda üzemel/, bár kétségkívül az egységes arculat inkább a taxicég beindításakor fontosabb.) Először -mikor még a műszaki és esztétikai állapotuk elfogadható- nyilván normálisan levizsgáztatják őket, később viszont már csak a papírjaik "utaznak" a vizsgáztató irodába pecsétfelújításra egy kis nokiásdoboz kíséretében, miközben maguk az autók talán éppen egy másik megyében gurulnak fuvarban. Felveszik rájuk az éppen ott és akkor kéznél levő embereket sofőrnek, akik egy részének vagy friss a jogsija -ez az egy követelmény van csak!-, vagy nincs PÁV II-je, vagy taxivezetői vizsgája vagy egyik sem. A tankolást és a takarítást a sofőröknek kell(ene) állnia, a szervizelést a tulajdonosnak.
Kitalálhatjátok, hogy mi ennek az eredménye; az autók műszaki állapota folyamatosan romlik, de annyira, hogy pl. vason fog a fék, olajcserét nem látnak évekig, izzók többsége kiégve hónapokig, némelyik autóban akkumulátor sincs (!), takarítva/mosva egyáltalán nincsenek. Tetővonalig mocskos, csikorgó fékű, leült lengéscsillapítójú, kiégett lámpájú romokkal "szolgáltatnak", addig, míg az autók végleg el nem pusztulnak.
A sofőrök nincsenek bejelentve -papírok nélkül nem is nagyon lehetnek- (ellenőrzéskor a tulaj gyorsan hoz a szervnek egy eseti megbízást, ezzel egyidőben az összes többi órákra eltűnik a placcról), taxiórát nem használnak, hogy a tulajnak ne kelljen adóznia, ha mégis, akkor az órába tett összeg adóvonzatát is le kell adniuk reggel a napi bérleti díjjal együtt. Hasraütés-szerűen számolják a tarifát; kiből mit néznek ki, illetve kit mennyire vághatnak át.Télen nem fűtenek, hanem inkább beöltöznek sarki bundába, nyáron nem klímáznak -ha még egyáltalán működik-, mert ezzel is kevesebbet kell tankolniuk és ennyivel többet dobálhatnak a játékgépbe műszak után. Képzelhetitek, hogy milyen látvány télen egy őrbundás taxisofőr, vagy milyen szagú ugyanez nyáron a tűző napon várakozva...Ugyanakkor a rádióban megy a reklámjuk, hogy ők a legolcsóbbak, pedig még az óra szerint sem azok. Azonban a szerződéses fuvarjaik valóban azok, annyira, hogy nem is tudják sokszor kiadni, mert a sofőrök elbújnak előlük, mert a leadó után számukra nyereség nincs rajtuk. (Pl. Ferihegyre kilencezer-valamennyiért mennek, de úgy, hogy összepárosítanak egy felvivős-lehozós fuvart, melyek általában nem is egy céghez tartoznak és amelyek között 6-8-10 óra időkülönbség is van. A sofőrre bízzák, hogy "fenn" marad és megvárja -üzemanyagtakarékosság miatt-, vagy visszajön addig is dolgozni. Kitalálhatjátok az eredményt.
(A megrendelőket/utasokat viszont nem értem, miért utaznak ezekkel a hulladékokkal. Kijön a reptérről a nyári hőségben és beül egy órák óta a napon klíma nélkül várakozó koszos-büdös autóba. Vicc.
A sofőrök takarékosságáról egy jellemző példa: elvitték éjszaka vidékre, majd a fuvar végeztével a driver hazatolatott 70-nel, hogy ne pörögjön a kilométer számláló. A motort persze megfőzte hazáig, mert a marha hátrafordulva nem nézte a műszerfalat, menetszelet pedig nem kapott a hűtő.)

Na kb. ilyen nálunk a taxipiac...

A fentiek természetesen egy kitalált ország kitalált városára vonatkoznak, én is csak úgy hallottam, amikor látták, hogy mondta valaki. :-)

Első mohikán 2013.02.23. 21:32:31

@Szabad a taxi:
Olvasva az egyik első posztodat kedvet kaptam én is a taxilike használatára. Beújítottam egy okos tepsifont -még nálam is okosabb-, elindítottam az alkalmazást és vártam a csodát...Semmi. Arra számítottam, hogy a taxisok közül szinte senki sem használ butatelefonnál komolyabbat, illetve hogy úgysem hallottak még erről a lehetőségről, valamint arra, hogy a helybeli fiatalok -mint bárhol máshol, szinte mindnek okostelója van az általános iskolástól az egyetemistákig- csak-csak megpróbálják és majd kaszálhatok, de nem. Itt nem működik, azaz nem hallottak róla, nem használják.
Még nem adom fel; most dolgozom egy -egy nagyméretű taxilike-logón, amiket majd a hátsó ablakokra ragasztok, hogy hátha telepítik a programot az emberek, ha látják. Viszont így a taxisok is látják és ők is telepítik -ha van mire-, és megint ugyanott leszek, mint előtte. :-)
De nem baj, most legalább van egy kütyüm, amit buzerálhatok várakozás közben.

Szabad a taxi 2013.02.24. 10:35:59

@taxi33: Bár tragikus és kaotikus állapotokat vázoltál – amelyek nem csak Székesfehérvárra jellemzőek, sőt –, bevallom, végig vigyorogtam az érzékletes leírást olvasva, a hetven kilométeres tolatáson pedig már hangosan röhögtem. : D

A Taxilike ismertsége sajnos Pesten is stagnál, a népszerűsítése leállt, ráadásul egyes fuvarkufárok tiltják a használatát, illetve csak a saját telefonos tarifájukat alkalmazva engedik, úgy meg semmi értelme az egésznek. Persze másfél perc alatt le tudom szedni a mágneses matricákat és lecserélni a szabadjelzőt, ha hívás érkezik, de ennyi fáradsággal akkor már az utcán és a droszton is találok utast. Pedig jó kezdeményezés volt, sőt, még most sem temetem. De ott lett elrontva, hogy a taxilike-os cég nem a telefonszám-tulajdonosoktól megcsömörlött taxisokat célozta meg, hanem a cégek felé nyitott. Így pedig máris kevésbé vonzó, legalábbis taxisoldalról.

whale 2013.02.24. 20:00:10

@taxi33: Aha... Köszönöm. Tényleg szórakoztató volt olvasni, gondolom testközelből kevésbé az. Mindenesetre ennek a mocsárnak a közelébe se szeretnék menni, az biztos. Se mint bérlő, se mint bérbeadó...

Első mohikán 2013.03.22. 19:25:48

Halló, halló! Van ott valaki? Várjuk az új posztot...hiába?

Szabad a taxi 2013.03.23. 07:08:34

@taxi33: Halló... Igaz, minden okom megvan új posztra (odahagytam végre a régi céget, máshová szegődtem, közben kész az új "rendelettervezet", amelyhez szakértően asszisztáltak önérdekvédő selejthomunkuluszok).

De most nincs erőm írogatni. Utóbbi témáról itt lehet olvasni: hallotaxi.hu/index.php?pg=forum&theme=2&topic=2531&action=read

Külön felhívnám a figyelmet Hiénakutya elemző dolgozatára, amelyben a tízéves korhatár ésszerűségét kérdőjelezi meg: hallotaxi.hu/index.php?pg=news_8_3472 (Amúgy is totálisan jellemző, hogy az egész taxistársadalom aktívan gondolkodó vékony szeletéből pont egy keletis hiéna azonosít minden problémát kristálytisztán, leginkább neki vannak ötletei ezen alapjukig hibás környülállások lerombolására, és ő látja legtisztábban, hol lett minden elbaszva anno.)

Úgyhogy van ki írjon helyettem, jobban és időszerűbben akár, mint én tenném, nem is sokkal több helyesírási hibával. Csak olvassátok.

Szabad a taxi 2013.03.23. 23:41:19

Nem hiszem el: itt hozzászólásban tényleg nem lehet rendesen linkelni... Pedig megint lenne mit.

whale 2013.07.03. 22:58:47

Ennyi volt? Kár...

Szabad a taxi 2013.07.05. 05:43:05

Két hét múlva lesz egy éve, hogy taxizni kezdtem. Úgy tervezem, akkor írok egy nagyobb lélegzetűt. Valójában már el is kezdtem, de annyi minden történt ez idő alatt, hogy nem csapnám össze. Időm viszont kevés. Ráadásul hosszú évek óta először végre nyaraltunk egy emberhez méltót, tengernél, egy Európán kívüli országban, olyan helyen, ahol már rég sárgák a taxik (nem New York), hadd szokjam a színt; viszont ezzel megint sikerült nemhogy nullára, de mínuszra tenni a családi költségvetést. Ami teljesen megszokott dolog taxiséknál, de most tényleg be kell költözni a kocsiba, ott viszont – ellentétben például taxi33 kolégával – nem tudok írni, utálom a laptopot.

Mindenesetre az évfordulóra poszt lesz itt, akárki meglátja.

Hacsak közbe nem jön valami. :)

whale 2013.07.09. 10:37:24

@Szabad a taxi: Nocsak! Thaiföld? Mindig is mondtam, hogy a taxisoknak a bőrük alatt is pénz van, valamint aki sír, attól el kell venni, mert van mit...:D

Szabad a taxi 2013.07.09. 18:55:07

Thaiföldön van sárga (pontosabban zöld-sárga) színű taxitársaság, de rózsaszín és piros-kék is, meg mindenféle. Úgyhogy nem ott voltunk; persze nem csak a személyszállító eszközök színe miatt nem ott. Ezt a bőr alatti dolgot meg felejtsd el: a tizenegy évvel ezelőtti nászutunk színhelyére mentünk vissza a tízéves kislányunkkal.
A kontinenst sem találtad el, közelmúltbeli nyaralásunk színhelye jóval közelebbi. Még egyet találgathatsz, guglizni ér. :)

WLaci 2015.01.13. 02:10:40

Mekkora már ez a blog! Egy kiábrándult értelmiségi a taxizásba menekül, hogy túlélje a NERt! Zseniális! Sok sikert!