HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • wamzer: Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya ... (2017.06.19. 11:53) A taxi fáj?
  • Szabad a taxi: @wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egye... (2017.06.19. 11:41) A taxi fáj?
  • wamzer: Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a ta... (2017.06.19. 11:16) A taxi fáj?
  • Hidvéghy Márton: Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott ... (2017.04.21. 20:41) Vízben hagyatva
  • wamzer: @whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett,... (2016.08.21. 11:47) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (16) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (1) BTSz (1) Budapest (51) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (8) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (17) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (12) embercsempészet (1) emigráció (1) én (31) énblog (39) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (7) főváros (17) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (19) fuvarközvetítő (29) fuvarkufár (13) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (32) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (15) közlekedés (39) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (4) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (4) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (48) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (53) taxisblog (47) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (47) taxisrendelet (30) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

Utolsó kommentek:

wamzer 2017.06.19. 11:53:58

Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya sem, az akár otthon is lehet, stb.) A szolgáltatónak meg ideális esetben megspórolható vele a fizikai insrastruktúra (terminálok, stb) vásárlása, bérlése, üzemeltetése. Taxira nyilván ez nem igaz, mert ott ha jól tudom, jogszabály írja elő a terminál kialakítását.

De ahogy fent írtam, ez ilyen pap vs. papné eset. Valaki már a budipapírt is így veszi, más meg a készpénzhez ragaszkodik, emellett azonban tény, hogy a mobilfizetés egyre jobban terjed, és működik is rendesen.

Bejegyzés: A taxi fáj?

Szabad a taxi 2017.06.19. 11:41:20

@wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egyenruha), és nagyrészt átvették a többi címnepper-társaság taxisoldali mentalitását (ezekkel, mint utast, nem fárasztalak, amúgy is túl sokat írtam már a témáról).

Átverve nem nagyon leszel általuk, ha appon rendelsz – más társaságnál sem –, legfeljebb ha leinted őket: a Taxifynál elég nagy a "hiénasűrűség", ezeknek az ex-mezítlábasoknak megéri a pofátlan 25 százalékos leadó pangás idején egy-két fuvar erejéig a bizalmat sugalló céges matricáért, aztán ha megy az utca, eszükbe sem jut bekapcsolni az alkalmazást (amelyhez hasonló minden taxis fuvarközvetítőnek van, sőt, a Főtaxié vagy a Cityé többet is tud, mint az övék). Talán náluk a legnagyobb a fluktuáció.

Nagyjából ennyit tudok róluk, amúgy nem sok vizet zavarnak, még akkor sem, ha – egyébként taxirendelet-ellenesen – mindenféle rendezvényekhez kötődő visszapörgetős promóciókkal igyekeznek mind nagyobb szeletet kiharapni a tortából. De nem fog sikerülni nekik, mert az a fillérbarát réteg, amely eddig az Uber "trendiségében" látta az ideális guruló életfpormát, átszokott a zárt Viber-csoportokban működő szénfekete konkurrenciához, és egyéb "underground" szolgáltatókhoz (nem kevés van, olyan nagyon nem is veszik komolyan az illegalitás lényegéből adódó rejtőzködést).

Ezt a mobillalfizetés-hájpot továbbra sem értem itt, Európában, ahol az embereknek bankkártyájuk is szokott lenni, nem mint Fekete-Afrikában, ahol tényleg van létjogosultsága, de olyan nagyon nem is érdekel. Engem már az is meglepett, hogy a múltkor reptérre kivitt orosz pár úgy fizetett, hogy a telefonját érintette a paypassos terminálomhoz, nekem új volt ez az Android-pay vagy mi, de az is bankszámla-, illetve bankkártyaalapú.)

Bejegyzés: A taxi fáj?

wamzer 2017.06.19. 11:16:23

Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a taxify dolog, ha nagy ritkán taxizok, csak azzal. Hétköznap nem tudom milyen a helyzet, de hétvégén max 3-4 percen belül van kocsi általában.

Illetve egy hétköznapi tapasztalt mégis van, egyszer a reggeli csúcsban késésben voltam, akartam hívni egyet, 17 percre jósolta az app, nem örültem. Próbáltam helyette hívni telefonon főtaxit vagy valami azzal ekvivalens régebbi társaságot, a diszpécser sehol sem vette fel (!), úgyhogy maradt a bkv, meg a késés.

Az app amúgy jó, át még nem vágtak (vagy nem vettem észre), mobillal lehet fizetni, csak úgy mint a Sátánnál (Uber) :)

Bejegyzés: A taxi fáj?

Hidvéghy Márton 2017.04.21. 20:41:15

Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott fedezni.
Jelenleg kiállási díat nem tartalmaz a tarifa szerkezet.

Bejegyzés: Vízben hagyatva

wamzer 2016.08.21. 11:47:14

@whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett, hogy elfogadja, vagy vár 10 percet, amíg leesik a csúcs, vagy akár hív egy sárgát. Ezzel szemben a taxinál a sofőr az utas tudta és beleegyezése nélkül nélkül generálja a többletdíjakat :)

Az idő és km díj együttes számítása még akár lehetne is zavaró, ha normál tarifán nem lett volna még így is lényegesen olcsóbb a hiperszabályos taxinál. Így viszont nem érdekelt.

A mobilfizetés, e-fizetés meg már csak ilyen, hogy elkérik a kártyaszámot. A főtaxi app-ban is megadhatod, és van egyébként is rengeteg hazai alkalmazás erre. Nem mindenkinek jön ez be, ezek szerint neked sem, ez van, más meg már ezzel parkol, ezzel vesz koncertjegyet, stb. Hibák, horrorsztorik persze mindig akadnak, mellesleg pont a bizalom megtartása miatt igyekeznek azonnal korrigálni az ilyeneket (nem csak ubernél, mindenütt).

Az én kártyámat amúgy nem terhelték meg, ebből a bug-ból kimaradtam, szal nekem tényleg nem volt rossz tapasztalatom velük az elmúlt másfél évben. Taxival meg igen, lásd fentebb.

Bejegyzés: A taxi fáj?

whale 2016.08.21. 02:20:15

@wamzer: Igen, ez "nem vágnak át" ez egy érdekes lélektani kérdés.:) Mert az Uber ugye "legálisan" szorozgatta a tarifát tetszése szerint, valamint fuvarban távolságot ÉS időt EGYSZERRE számolt.:DD De érdekes módon ez a fajta lehúzás valamiért a júzerek vakfoltjára esett, ezen senki nem háborgott egy másodpercig sem. Mint ahogy azt is simán benyelték, amikor a kártyaszámuk birtokában az Uber -valamilyen adminisztrációs hiba következtében- hipp-hopp lehúzott mindenki kártyájáról 5 rugót.:D Nálam egyébként ott esett ki a cég,-még semmi egyebet nem tudtam róla- amikor kiderült számomra, hogy kíváncsiak a kártyaszámomra...:))

Bejegyzés: A taxi fáj?

wamzer 2016.08.20. 15:00:34

@whale: nem mondom, hogy az uber szent, de felhasználóként ez igazából nem is érdekelt. én annyit tapasztaltam, hogy a szolgáltatás jó, kényelmes, nem vágnak át, transzparens. A sárga taxinál sajnos nem minden tapasztalatom ilyen, hiába a nagy hatósági kontroll meg az izmos követelményrendszer. Ja, és attól nekem egy cég sem lesz szimpibb, hogy offshore-ilag optimizálja az adót, vagy hazai ügyeskedéssel, az viszont már inkább izgat, ha:
- a Blaháról a Duna érintésével akar vinni a Váci út angyalföldi részére ("A rakparton jó lesz?" nem, nem volt jó, nagy morgás közepette csak a körúton mentünk végül)
- ugyanazon az útvonalon kétszeres eltérés az árban két egymást követő napon, hajnalban zéró forgalom mellett (patinás taxitársaság)
- még mindig hiszti és sumák a kártyás fizetés, borravaló miatt.

(ezek mind minősített sárgataxis tapasztalatok a közelmúltból, uberrel semmilyen panasz nem volt)

Bejegyzés: A taxi fáj?

whale 2016.08.03. 12:53:35

@wamzer: Egyrészt, az akkor retro és a retro már vagy 10 éve menő.:)
Másrészt marhaság. A sárga taxi ugyanazt tudja technológiában, mint ezek a bohócok.
A személyfuvarozásban nincs innováció, ugyanaz a hamburger mindenhol, csak van aki csillogós papírba csomagolja és a szolgáltató kontójára olcsóbban adja.
Igazából neked is ez az egy bajod van, hogy már nem az Uber rablókapitalistái által a szerencsétlen lúzerekre kényszerített, nettó veszteséges, adócsaló üzleti modelljére alapuló tarifával fuvaroztathatod magad. A többi a kamutyi duma, semmi más.:))

Bejegyzés: A taxi fáj?

wamzer 2016.08.03. 11:50:36

lehet hogy a taxify vagy az ex uber a guruló mc donalds, de a sárga taxi az ezzel szemben nem a minőségi kézműves hamburger, hanem inkább a régi vendéglátós csalamádéfasírtos mikrózott förmedvény :)

Bejegyzés: A taxi fáj?

cukrosleves 2016.07.28. 20:35:19

Én is inkább majd az új ingatlanoshoz viszem a lakásom eladni, aki majd 20-25%-ot szed majd le. :D

Bejegyzés: A taxi fáj?

whale 2016.07.23. 14:20:56

@elemes: Nekem is ez a gyanúm.:)

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

elemes 2016.07.23. 13:42:53

@whale:

meghallgattam a videót, a nettó 300 is csak ilyen 7/12-ben jöhetett ki, meg úgy, hogy nem számolták fel az autó fenntartását és amortizációját. szerencsétlenek.

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

whale 2016.07.23. 13:36:50

@elemes: Az UBer a végén itt is 25%-ot kért, egyúttal megemelte a fuvardíjat is, ráadásul távolságot ÉS időt EGYSZERRE számolt, szóval egy átlag dugós napon, buszsáv nélkül simán kijöhetett ugyanannyi, vagy TÖBB, mint taxival. NEm beszélve a szorzókról, ugye.:)) Persze a trendi agyhalottaknak ez nem számított, sikeresen beszopták a PR-t a cool, közösségi élményről...

index.hu/video/2016/07/23/uber_kivonul_kozossegi_taxi_soforok/

Hol van itt szó, unatkozó úrvezetőkről, akik szabadidejükben,"közösségi élményként" szállítanak seggrészeg hülyegyerekeket, egyik kocsmából a másikba?:D
Ezek itt egytől-egyik elkeseredett szerencsétlenek, akik saját bevallásuk szerint 7/12-ben beragadtak az autójukba és hajtották a mókuskereket a saját kontójukra és az Uber hizlalásásra...

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

elemes 2016.07.22. 02:09:08

@Online Távmunkás:

"Például egy másik adócsaló ágazat, az olaj, cukor és tej importja se fehéredett,"

Nem vagyok benne ezekben (a témákban :-)) de az a benyomásom, hogy van fehéredés, ha nem is önként, a hipó senkinek nem ízlik (a portfoliót makrogazdasági cikkeit szoktam rendszeresen olvasni).

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

elemes 2016.07.22. 02:01:24

@Online Távmunkás:

"Nem egyértelmű, hogy a pesti taxiscégek vagy az Uber kér nagyobb jutalékot, ez a forgalomtól függ."

Az index, 444 stb által végzett "mennyit keres egy taxis" cikkekben az átlag taxis bevételére vetítve 10-15% -ot kellett leadni.

Az Uber induláskor 20%-ot kér, de a néhány legnagyobb amerikai ubervárosban már 25%-ra emelkedett a sarc. Úgy tűnik, a 20% csak beetetés.

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.21. 22:22:00

@rosszqutya69: A nyugtaadási kötelezettség elmulasztásához nem kell semmilyen kérdés, mindig megy az óra, egyébként egy fillért se fizetnék. És ez nem magyar sajátosság, viszont külföldön nem minden országban kötelező a nyugta.

A legújabb kedvencem az, amikor céges számlát kérek és az út végén a taxis előzékenyen megkérdezi, hogy a számla ugye mehet a 20%-os borravalóval? Még akkor is volt pofája, amikor útközben szólnom kellett, hogy ne próbáljon meg néhány kilométeres kerülővel vinni... Ja igen, ilyenkor van kérdés, hogy melyik a kedvenc útvonalam.

@elemes: Nem egyértelmű, hogy a pesti taxiscégek vagy az Uber kér nagyobb jutalékot, ez a forgalomtól függ.

Attól még semmi sem fehéredik, hogy fókuszba kerül. Például egy másik adócsaló ágazat, az olaj, cukor és tej importja se fehéredett, hiába volt több cikk róla az utóbbi években és havonta 1-2 kisebb bűnöző lekapcsolása... De ugyanígy a politikusok se lesznek becsületesebbek, ha írnak néhány korrupciós ügyről...

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

elemes 2016.07.19. 23:08:06

@Online Távmunkás:

"Véletlenül nem kötelező az alkalmazás és az automatikus címkiadás a taxis társaságoknál?"

Gőzöm sincs.

"Egyébként mitől fehéredne az Uber kapcsán a taxi"

Attól, hogy fókuszba került.

"Minden telefonos diszpécser nélküli fuvarszervezőt betiltottak, így az Ubert is."

Erről jut eszembe, a drága telefonos diszpécserszolgálat fenntartásáért kevesebbet kérnek a taxis cégek, mint az uber egy szoftverért.

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

rosszqutya69 2016.07.19. 20:28:41

@Online Távmunkás: Ez nem így van. Ez úgy van, hogy Magyarországon a diszpécserszolgálati tevékenység hatósági engedélyhez kötött. Az engedély megszerzésének vannak személyi és tárgyi feltételei. Ha valaki történetesen Budapesten szeretne ilyen tevékenységet folytatni, akkor a vállalkozásának rendelkeznie kell egy, a vállalkozás nevére szóló vezetékes telefon előfizetéssel.
Ha ilyenje nincs, a főváros nem járul hozzá a tevékenységhez, és a kormányhivataltól nem kap engedélyt a vállalkozás.
Legalább is Budapestre nem.
Innentől viszont nincs mit tiltani. mert engedély nélkül folytatni egy engedélyköteles tevékenységet, eleve tilos.
A rendelet nem köti a rendelésfelvételt a vezetékes telefonhoz. (Gondoljunk csak a többi társaság applikációjára.)

A probléma inkább ott van, hogy az Uber részére diszpécserszolgálati tevékenységet folytató cég nem is folyamodott engedélyért, sőt, nem is létezik Magyarországon.
Kommunikációjuk pedig arról szól, hogy ők nem fuvarszervezők, hanem csak egy virtuális platformot üzemeltetnek, ̶é̶s̶ ̶m̶i̶n̶d̶e̶n̶k̶i̶ ̶b̶e̶k̶a̶p̶h̶a̶t̶j̶a̶.

Hát, ez itt most nem annyira jött be.

A nyugtaadási kötelezettség elmulasztásához az esetek többségében szükség van egy "mennyi lenne óra nélkül" típusú utasra is.

Amúgy se gondolnám, hogy a taxisok vélt, vagy valós jogellenes magatartása bármilyen mértékben is mentesíti mások jogellenes magatartását.

Bejegyzés: Az Uber és a söprés

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.19. 19:32:56

@elemes: Véletlenül nem kötelező az alkalmazás és az automatikus címkiadás a taxis társaságoknál?
Egyébként mitől fehéredne az Uber kapcsán a taxi? A kártyás fizetésnek lehet egyedül ilyen hatása, de az már a sárgítástól kötelező.

@rosszqutya69: Minden telefonos diszpécser nélküli fuvarszervezőt betiltottak, így az Ubert is.
Az említett nyugtaadási probléma ma is él, a hivatalos ellenőrzéseken annyi a különbség, hogy a taxisok már arcról ismernek minden hatósági ellenőrt...

@Etniez: Én egyszer kaptam nyugtát egy idősebb úrtól, nagyon meglepődtem rajta...

Bejegyzés: Az Uber és a söprés