HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • wamzer: Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya ... (2017.06.19. 11:53) A taxi fáj?
  • Szabad a taxi: @wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egye... (2017.06.19. 11:41) A taxi fáj?
  • wamzer: Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a ta... (2017.06.19. 11:16) A taxi fáj?
  • Hidvéghy Márton: Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott ... (2017.04.21. 20:41) Vízben hagyatva
  • wamzer: @whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett,... (2016.08.21. 11:47) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (16) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (1) BTSz (1) budapest (1) Budapest (51) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (8) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (17) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (12) embercsempészet (1) emigráció (1) én (31) énblog (39) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (7) főváros (17) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (19) fuvarközvetítő (29) fuvarkufár (13) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (32) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (15) közlekedés (39) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (4) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (4) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (48) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (53) taxisblog (47) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (47) taxisrendelet (30) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.07.28. 18:35 Szabad a taxi

A taxi fáj?

VÁR A GURULÓ McDONALD'S

uniform180.jpgA már közel két éve Magyarországon alvó ügynökként jelen lévő, de a magyar cégbíróságot csak múlt pénteken megtaláló Taxify meztelen volt eddig és fegyvertelen, mint az időkapun át érkező Terminator. Most öltözködik, és a hozzá jelentkező drájvereket is fel akarja ruházni. Pontosabban uniformizálni. Nemcsak azzal, hogy egyenruhába bújtatja őket, de még azt is előírja majd nekik, hogyan kell köszönniük. Közben, bár taxiszolgáltatást fog nyújtani taxikkal, azokat az ex-Uber-felhasználókat célozza meg, akiknek a taxi fáj. 

Az Uber – amely egyébként későbbi "találmány", mint az észt származású fuvarközvetítő cég, ők ezt állítják, de én is úgy tudom, bár nem láttam startfotót – életérzés-üzenete, a többi baromság mellett, az volt, hogy az applikációja mindkét oldalán lévők, azaz a fiatalos, innovatív, kiszámítható sofőrök éppúgy, mint a fenntarthatófejlődés-hívő, konzumidióta trendkövető felhasználók lazák, mint a kinyúlt ékszíj. Hát, nem tudom, ezzel mennyire egyeztethető össze a McDonald's-ba illő egyenköszönés és egyenruha, legalábbis kiszolgálói részről. Ráadásul így, menüben sem lesz olcsóbb a kettő plusz a személyszállítás: a taxify_magyar260.jpgTaxify Hungary Kft. megígérte, hogy mindenben igazodik a magyar előírásokhoz. Mondjuk a nyelvhez nem nagyon sikerült (lásd Google Play-es ábra), de nagyon úgy tűnik, első nekifutásra a jogszabályokhoz sem: a már működő applikációjukon felcserélték a fővárosi fix tarifa kilométer- és percalapú tételeit, ráadásul a plusz jel azt sugallja, hogy egyszerre akarnak út- és várakozási díjat számolni, mint azt az Uber tette.

    Na de tekintsük ezeket a kezdeti izgalom szülte bénázásoknak.

    Azt azonban nem tudom, honnan veszik Taxifyék, hogy majd azok az Uber-fanok, akik ezt megelőzően sem taxiztak, vagy azért, mert fanatizálódtak és ez a vallásuk lett, vagy azért, mert egy havi BKV-bérlet megvásárlása is átléphetetlen gátat vet utazási szándékuknak, majd beülnek egy olyan sárga taxiba, amely csak annyiban különbözik a többi sárga taxitól, hogy ugyanolyan vagy hasonló, de bétább állapotú okostelefonos alkalmazással rendelhető, mint ma már bármelyik másik taxitársaság kocsijai.

    Meglepne, ha a BKK – vagy Budapest Közút, fene se tudja már követni ennek az osztódással szaporódó parazitaszervezetnek a pillanatnyi állagát –  tényleg minősíti augusztus első hetére a céget, ahogy azt már bejelentették: egyrészt mert legalább akkora a fővárosi taxissarc-divízió tehetetlenségi nyomatéka, mint egy vízi erőmű turbinakerekéé, másrészt mert diszpécserközpont nélkül nem mondható ki ámen fuvarkufárkodásra. Félek, ez lesz az első betart(hat)atlan ígéret. 

   A második az lehet, hogy majd javarészt korábbi Uber-gékávék ülnek majd a Taxify felségjelét viselő eszgékák kormányánál. Ugyanis az a helyzet, hogy a paradigmaváltani akaró, sharing economy-tudatú, trendi utazóközönség már az Uber utolsó fél évében is leginkább olyan, taxinak már nem megfelelő, sárga kotonjától megszabadított (sokszor az is fennmaradt, úgy azért egy-két rövidlátó veréb is akadt beülősnek), újra-fehérrendszámozott verdákkal élt át a végletekig technikalizált utazási élményt, amelyet ilyen-olyan okból a törvényes taxizásból kiszorult, napi öt-hat ezerért autót bérlő, 7/14-ben a kocsiban rohadó droidok nyújtottak. Őket nem nagyon lehet majd elérni a Taxifyjal, már csak azért sem, mert a túlkoros autók kihullanak, idő kell, míg a droidbérautó-állomány újra felfrissül, így korábbi hajtóik mehetnek a Green Taxihoz kamubejelentett, kb. közmunkabért (zsebbe) kereső villanytargoncásnak, ha a "pályán" akarnak maradni, vagy vissza a balettba ugrálni. Akiknek mégis sikerül közülük valahogy hozzájutni valami jobb kocsihoz, amelybe beköltözhetnek életvitelszerűen, alighanem a Főtaxihoz szegődnek repterezni, hiszen a több mint százéves cégnél akár epszilon félmajmokat is felvesznek, ha megtalálják a jelöltek a GPS-en a 2B terminált, és hajlandók behordani a Kerepesi útra a havi több száz ezres védelmi pénzt tagdíj+leadót –  de még mindig ott a legnagyobb az esélye, hogy a miután a droidtartó is behajtotta a kocsipénzt és lenyúlta a "közterheket", még mindig megmarad "tisztán" a napi hat kávéra és három doboz cigire való.

    A Taxify az egyenruhát kifizeti (és még mondja valaki, hogy befektetés nélkül akarja magának a zsírt), de a korábban saját autóval kontártaxizó uberesnek magának kell besárgítania, szigorított műszaki vizsgán áttolni/áttolatni a gépsárkányt, taxiórát vennie és hitelesíttetnie, drosztdíjat fizetnie, emelt összegű kötelezőt és utasbiztosítást kötnie, percdij.jpgés hopp: máris elrepült hatszázezer forint, mint a pillanatnak tűnő évek. Ha ezt az összeget egy uberes hirtelen elő tudja és akarja teremteni (és a kocsija is rendeletkompatibilis), nem látom be, miért pont egy induló címkufárhoz szegődne, ahol ráadásul ugyanúgy leszedik húsz százalékra fuvaronként (a később belépőktől szedett harács már huszonöt százalék lesz, mondták el a kíváncsiságból egy tájékoztatóra beülő ismerősnek – nem ismerősek valahonnan ezek a számok?), mint korábban Kalanickék. A villanytérkép nélkül haza sem találó új "kolléga" utcázni nem tud, fogalma sincs, hová álljon, hol cirkáljon, és tartok tőle, a taxidrosztokon sem fogják sóval és kenyérrel fogadni a régiek.

    Meg aztán miért is hívna az okostelefon-függő célcsoport pont Taxifyt? Mantrázhatott korábban bármit Fekete Zoltán meg Bíró Bori, az átlag Uber-felhasználót nem az átláthatóság, a hatékonyság, a környezetkímélés(???), a modernizáció, az optimalizáció, az önszabályozó és önszerveződő rendszer, a praktikum és a rugalmasság ültette svarctaxiba eddig, hanem az, hogy (néha, bizonyos időszakokban és körülmények között, ha nem volt sem szorzó sem csúcsforgalom) olcsóbb volt, mint a legális bérkocsi, amely törvénytől sújtva kényszerült dolgozni (amelyet Uberék meg akartak kerülni).

    Alacsonyabb tarifát pedig a Taxify sem tud kínálni.

    Persze biztos lesz egy kezdeti lelkesedés, egy próbát megér, kettőt, hármat is talán, de előbb-utóbb ráébrednek majd a kedves Uber-árvák, hogy töke van a pótmamának.

    Amúgy nem lenne rossz ez a Taxify, korábban, vagy két éve, amikor még csak tervezték a jövőt, egyszer majdnem találkoztam is előretolt budapesti képviselőjével. Aztán ez valahogy elmaradt, és a jövőben sem lesz ilyen randevú, attól tartok. Korábban is írtam, többször is: nekem, aki az utazásaim kétharmadát cégesként is az utcáról, beülősökkel, illetve a törzsutasaimmal hoztam össze, ideális harmadik láb lehetne egy tisztán kiadottcím-arányos elszámolású utasközvetítő szisztéma, amelyet ha akarok, bekapcsolok, fuvarkényszerem nincs, de álmos kedd éjszakákon, szomorú szerdákon jól jöhet. (Ilyen lehetett volna a Taxilike, csak sajnos az akkori fejlesztőknek és befektetőknek nem volt pénzük megvenni a fél hazai médiát, és Uber-betiltás sem kínált nekik kilövőállványt.)

    De húsz százalékothamb260.jpg nem adok a bevételemből, akkor sem, ha a közvetítőtől kapott címek adják a forgalmam kisebb részét. Mindjárt ötvenévesen engem egyetlen romkocsma–vírusmarketing szakon végzett narcisztikus nerd vagy gizda geek se tanítson köszönni, és utoljára úttörőkoromban volt rajtam valamiféle egyenruha, nem is lesz soha többé. 

    Úgyhogy üdvözlet az új fuvarközvetítő-konkurenciának (kijárt már a makkos cipősöknek), de én maradok tisztelettel ott, ahol voltam, és az, aki. És ahogy eddig volt: ha valaki gyorsétteremnek nézi a kocsimat, és hamburgerrel vagy sült krumplival akar beszállni, attól már üdvözlés helyett elköszönök.

    A saját szavaimmal.

egyenruha.jpg

A poszt nyitóképe csak illusztráció. Valójában így néz ki a Taxify-egyenruha, legalábbis Rigában (forrás: Nol.hu)

10 komment

Címkék: énblog én törvény droid reptér főváros tarifa jogszabályok tagdíj autóbérlés taxis taxisofőr sárga taxi közterhek leadó fix tarifa Budapest GPS BKK taxisrendelet taxisblog droidtartó fuvarközvetítő Főtaxi Uber Taxify országos taxirendelet fővárosi taxirendelet fuvarkufár drosztdíj Budapest Közút ubxit Green Taxi


A bejegyzés trackback címe:

http://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr978919688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

cukrosleves 2016.07.28. 20:35:19

Én is inkább majd az új ingatlanoshoz viszem a lakásom eladni, aki majd 20-25%-ot szed majd le. :D

wamzer 2016.08.03. 11:50:36

lehet hogy a taxify vagy az ex uber a guruló mc donalds, de a sárga taxi az ezzel szemben nem a minőségi kézműves hamburger, hanem inkább a régi vendéglátós csalamádéfasírtos mikrózott förmedvény :)

whale 2016.08.03. 12:53:35

@wamzer: Egyrészt, az akkor retro és a retro már vagy 10 éve menő.:)
Másrészt marhaság. A sárga taxi ugyanazt tudja technológiában, mint ezek a bohócok.
A személyfuvarozásban nincs innováció, ugyanaz a hamburger mindenhol, csak van aki csillogós papírba csomagolja és a szolgáltató kontójára olcsóbban adja.
Igazából neked is ez az egy bajod van, hogy már nem az Uber rablókapitalistái által a szerencsétlen lúzerekre kényszerített, nettó veszteséges, adócsaló üzleti modelljére alapuló tarifával fuvaroztathatod magad. A többi a kamutyi duma, semmi más.:))

wamzer 2016.08.20. 15:00:34

@whale: nem mondom, hogy az uber szent, de felhasználóként ez igazából nem is érdekelt. én annyit tapasztaltam, hogy a szolgáltatás jó, kényelmes, nem vágnak át, transzparens. A sárga taxinál sajnos nem minden tapasztalatom ilyen, hiába a nagy hatósági kontroll meg az izmos követelményrendszer. Ja, és attól nekem egy cég sem lesz szimpibb, hogy offshore-ilag optimizálja az adót, vagy hazai ügyeskedéssel, az viszont már inkább izgat, ha:
- a Blaháról a Duna érintésével akar vinni a Váci út angyalföldi részére ("A rakparton jó lesz?" nem, nem volt jó, nagy morgás közepette csak a körúton mentünk végül)
- ugyanazon az útvonalon kétszeres eltérés az árban két egymást követő napon, hajnalban zéró forgalom mellett (patinás taxitársaság)
- még mindig hiszti és sumák a kártyás fizetés, borravaló miatt.

(ezek mind minősített sárgataxis tapasztalatok a közelmúltból, uberrel semmilyen panasz nem volt)

whale 2016.08.21. 02:20:15

@wamzer: Igen, ez "nem vágnak át" ez egy érdekes lélektani kérdés.:) Mert az Uber ugye "legálisan" szorozgatta a tarifát tetszése szerint, valamint fuvarban távolságot ÉS időt EGYSZERRE számolt.:DD De érdekes módon ez a fajta lehúzás valamiért a júzerek vakfoltjára esett, ezen senki nem háborgott egy másodpercig sem. Mint ahogy azt is simán benyelték, amikor a kártyaszámuk birtokában az Uber -valamilyen adminisztrációs hiba következtében- hipp-hopp lehúzott mindenki kártyájáról 5 rugót.:D Nálam egyébként ott esett ki a cég,-még semmi egyebet nem tudtam róla- amikor kiderült számomra, hogy kíváncsiak a kártyaszámomra...:))

wamzer 2016.08.21. 11:47:14

@whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett, hogy elfogadja, vagy vár 10 percet, amíg leesik a csúcs, vagy akár hív egy sárgát. Ezzel szemben a taxinál a sofőr az utas tudta és beleegyezése nélkül nélkül generálja a többletdíjakat :)

Az idő és km díj együttes számítása még akár lehetne is zavaró, ha normál tarifán nem lett volna még így is lényegesen olcsóbb a hiperszabályos taxinál. Így viszont nem érdekelt.

A mobilfizetés, e-fizetés meg már csak ilyen, hogy elkérik a kártyaszámot. A főtaxi app-ban is megadhatod, és van egyébként is rengeteg hazai alkalmazás erre. Nem mindenkinek jön ez be, ezek szerint neked sem, ez van, más meg már ezzel parkol, ezzel vesz koncertjegyet, stb. Hibák, horrorsztorik persze mindig akadnak, mellesleg pont a bizalom megtartása miatt igyekeznek azonnal korrigálni az ilyeneket (nem csak ubernél, mindenütt).

Az én kártyámat amúgy nem terhelték meg, ebből a bug-ból kimaradtam, szal nekem tényleg nem volt rossz tapasztalatom velük az elmúlt másfél évben. Taxival meg igen, lásd fentebb.

wamzer 2017.06.19. 11:16:23

Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a taxify dolog, ha nagy ritkán taxizok, csak azzal. Hétköznap nem tudom milyen a helyzet, de hétvégén max 3-4 percen belül van kocsi általában.

Illetve egy hétköznapi tapasztalt mégis van, egyszer a reggeli csúcsban késésben voltam, akartam hívni egyet, 17 percre jósolta az app, nem örültem. Próbáltam helyette hívni telefonon főtaxit vagy valami azzal ekvivalens régebbi társaságot, a diszpécser sehol sem vette fel (!), úgyhogy maradt a bkv, meg a késés.

Az app amúgy jó, át még nem vágtak (vagy nem vettem észre), mobillal lehet fizetni, csak úgy mint a Sátánnál (Uber) :)

Szabad a taxi 2017.06.19. 11:41:20

@wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egyenruha), és nagyrészt átvették a többi címnepper-társaság taxisoldali mentalitását (ezekkel, mint utast, nem fárasztalak, amúgy is túl sokat írtam már a témáról).

Átverve nem nagyon leszel általuk, ha appon rendelsz – más társaságnál sem –, legfeljebb ha leinted őket: a Taxifynál elég nagy a "hiénasűrűség", ezeknek az ex-mezítlábasoknak megéri a pofátlan 25 százalékos leadó pangás idején egy-két fuvar erejéig a bizalmat sugalló céges matricáért, aztán ha megy az utca, eszükbe sem jut bekapcsolni az alkalmazást (amelyhez hasonló minden taxis fuvarközvetítőnek van, sőt, a Főtaxié vagy a Cityé többet is tud, mint az övék). Talán náluk a legnagyobb a fluktuáció.

Nagyjából ennyit tudok róluk, amúgy nem sok vizet zavarnak, még akkor sem, ha – egyébként taxirendelet-ellenesen – mindenféle rendezvényekhez kötődő visszapörgetős promóciókkal igyekeznek mind nagyobb szeletet kiharapni a tortából. De nem fog sikerülni nekik, mert az a fillérbarát réteg, amely eddig az Uber "trendiségében" látta az ideális guruló életfpormát, átszokott a zárt Viber-csoportokban működő szénfekete konkurrenciához, és egyéb "underground" szolgáltatókhoz (nem kevés van, olyan nagyon nem is veszik komolyan az illegalitás lényegéből adódó rejtőzködést).

Ezt a mobillalfizetés-hájpot továbbra sem értem itt, Európában, ahol az embereknek bankkártyájuk is szokott lenni, nem mint Fekete-Afrikában, ahol tényleg van létjogosultsága, de olyan nagyon nem is érdekel. Engem már az is meglepett, hogy a múltkor reptérre kivitt orosz pár úgy fizetett, hogy a telefonját érintette a paypassos terminálomhoz, nekem új volt ez az Android-pay vagy mi, de az is bankszámla-, illetve bankkártyaalapú.)

wamzer 2017.06.19. 11:53:58

Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya sem, az akár otthon is lehet, stb.) A szolgáltatónak meg ideális esetben megspórolható vele a fizikai insrastruktúra (terminálok, stb) vásárlása, bérlése, üzemeltetése. Taxira nyilván ez nem igaz, mert ott ha jól tudom, jogszabály írja elő a terminál kialakítását.

De ahogy fent írtam, ez ilyen pap vs. papné eset. Valaki már a budipapírt is így veszi, más meg a készpénzhez ragaszkodik, emellett azonban tény, hogy a mobilfizetés egyre jobban terjed, és működik is rendesen.