HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • wamzer: Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya ... (2017.06.19. 11:53) A taxi fáj?
  • Szabad a taxi: @wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egye... (2017.06.19. 11:41) A taxi fáj?
  • wamzer: Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a ta... (2017.06.19. 11:16) A taxi fáj?
  • Hidvéghy Márton: Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott ... (2017.04.21. 20:41) Vízben hagyatva
  • wamzer: @whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett,... (2016.08.21. 11:47) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (16) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (1) BTSz (1) Budapest (51) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (8) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (17) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (12) embercsempészet (1) emigráció (1) én (31) énblog (39) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (7) főváros (17) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (19) fuvarközvetítő (29) fuvarkufár (13) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (32) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (15) közlekedés (39) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (4) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (4) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (48) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (53) taxisblog (47) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (47) taxisrendelet (30) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.07.18. 13:01 Szabad a taxi

Az Uber és a söprés

UBXIT

sopres.jpgAz Uber lesöpri az állami kioktatást – hozta le (pl.) a Hvg.hu. De a  linket megnyitni és elolvasni felesleges: a kontárközvetítők port hintő és azt még egyszer, utoljára (a seprűvel) felkavarni kívánó csúsztatásait is idézi József Dezső, született Zugav Olga, állandó vendégszerzőm, a Hallotaxi.hu Hiénakutyája alábbi viszontsöprésében. Én szabadságon vagyok, minden tekintetben, de nem tudtam megállni, hogy ezt ne tegyem közzé. Ajánlom kicsit buta, de azért a fórumokon az ubxithoz hozzászólogató, az összes taxist, így engem is égető kollégáimnak a kopi–pészt használatát.

 

„- ...az Uber Hungary Kft. a hatályos magyar jogszabályok szerint működő vállalkozás."

Senki nem vitatta.
A probléma a fuvarok közvetítését ténylegesen végző Rasier Operations nevű céggel van, amely sem fizikailag, sem jogilag nincs jelen Magyarországon, miközben itt nyújt hatósági engedélyhez kötött szolgáltatást.

    "- 2015-ben 15 millió forint adót fizetett, amely bevételarányosan messze meghaladja a taxiscégek által befizetett adó mennyiségét."

Ez az anyacégnek marketingszolgáltatásokat nyújtó Uber Hungary egyenlege, egyetlen adónemben. A fuvarszervezésből származó (milliárdos nagyságrendű – a szerk. ) bevételek után viszont senki sem adózott.

    "- az Uber-sofőrök minden szükséges engedéllyel rendelkeznek, ez nekik személyenként 200 ezer forintjukba került."

Az Uber-sofőrök az Uber ajánlására beszereztek egy olyan engedélyt, ami csak pont arra a tevékenységre nem jogosítja föl őket, amit folytattak: a taxizásra.

    "... az állam nem mutatott hajlandóságot korrekt egyeztetésekre..."

Kivel kellett volna korrekt egyeztetést folytatni? Egy marketingcéggel?

    "...az állam azt követelte, hogy az átlátható online fizetés helyett lehessen készpénzes fizetéssel is fizetni az Ubernél."

Az állam ilyet nem követelt. Az Uber-sofőrök taxiszolgáltatást nyújtanak, az állam – nagyon helyesen – a taxiszolgáltatásra vonatkozó szabályok betartását követelte.

    " – az állam azt követelte, hogy legyen az online díjkalkuláció helyett taxióra az Uber autóiban...."

Lásd fentebb. A taxióra a taxiszolgáltatásban előírt pénztárgép. Az online kalkulációt semmi nem tiltja, de az Uber alkalmazása vagy a mobiltelefon egyelőre még nem számítanak pénztárgépnek.

    "- az állam azt követelte, hogy az Uber emeljen árat...”"

Ezt nem kell követelni, az Uber magától is szorozgatja a tarifát. A budapesti taxi-szolgáltatásban kötelező hatósági árat pedig nem az állam írja elő, hanem az önkormányzat.

halloween-sweeper_1175286.jpg

18 komment

Címkék: taxi jogszabályok taxis fuvarközvetítő Uber országos taxirendelet fővárosi taxirendelet ubxit Rasier Operations


A bejegyzés trackback címe:

http://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr258898114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.18. 22:41:18

Arra még kíváncsi vagyok, hogy az EU mit lép, indítanak-e valamilyen vizsgálatot, miután pár hete az volt az állásfoglalásuk, hogy az Uber és társai ellen nem a tiltás a megoldás.

Már a fix tarifás taxisrendelet óta mondom, hogy a szabályok felét ki kellene hajítani és arra koncentrálni, amitől tényleg nő a minőség és a számonkérhetőség, nem pedig a versenyt korlátozni. Pl. akár a BKK is kiadhatna egy appot, ami a GPS alapján elküldi az útvonalat az utasnak és a sofőrnek is, jobban járna vele az utas és a becsületes sofőr is, mint a sárga festéssel vagy a drosztpénzzel... Ugyanígyt a bankkártyás fizetésre is kérhetne ajánlatot a BKK egyben, nagyobb kedvezményt adnak az összes taxisnak együtt, mint egy kisebb fuvarszervezőnek.

Etniez 2016.07.18. 22:52:42

Tök jó, de most írta a 168 óra, hogy pár napja az összes, azaz az ÖSSZES MAGYAR TAXIS megbukott az adóellenőrzésen, egyik sem, ismétlem EGYIK SEM adott nyugtát. Lehet ekézni az ubert, csak előbb egy kicsit magatokba kellene nézni.

rosszqutya69 2016.07.18. 23:09:37

@Online Távmunkás: Magyarországon nem tiltják az Ubert.

rosszqutya69 2016.07.18. 23:10:47

@Etniez: 2014. 04. 24. Mintha csak most lett volna.
:-D

elemes 2016.07.18. 23:27:58

Tájékozatlanságom próbálom kérdéssel.leplezni: az uber hungary kft-nek miből volt bevétele tavaly?

elemes 2016.07.18. 23:43:25

@Online Távmunkás:

Némely taxis cégnek van saját alkalmazása, utaztam nemrég olyan sárgával, amiben ott volt a 7" tablet a cégws alkalmazással, meg a sofőr telefonja a waze-zel.

elemes 2016.07.18. 23:45:06

@Etniez:

Összes = mennyi taxist ellenőriztek?

Egyébként ez jó dolog, az uber apropóján kicsit fehéredik a taxis szakma is.

rosszqutya69 2016.07.19. 08:43:48

@elemes: Az Uber Hungary az anyacégnek nyújt szolgáltatásokat. Promóciókat szerveznek, PR-cikkeket, blogbejegyzéseket íratnak, és toborozzák a sofőröket.
Egyúttal megragadván az apropót, némileg korrigálnám a fentieket.
Az Uber Hungary nem egyetlen adónemben fizette be azt a bizonyos 15 milliót. Igazából picit zavaros, hogy mi lehet ez az összeg, mert a tavalyi egyszerűsített éves beszámolójuk alapján 2 millió és 53 ezer forint adófizetési kötelezettségük keletkezett. Úgyhogy a 15 millióban valószínűleg már a forgalmi adó, ̶v̶a̶l̶a̶m̶i̶n̶t̶ ̶a̶ ̶j̶ö̶v̶ő̶ ̶h̶é̶t̶ is benne van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.19. 19:32:56

@elemes: Véletlenül nem kötelező az alkalmazás és az automatikus címkiadás a taxis társaságoknál?
Egyébként mitől fehéredne az Uber kapcsán a taxi? A kártyás fizetésnek lehet egyedül ilyen hatása, de az már a sárgítástól kötelező.

@rosszqutya69: Minden telefonos diszpécser nélküli fuvarszervezőt betiltottak, így az Ubert is.
Az említett nyugtaadási probléma ma is él, a hivatalos ellenőrzéseken annyi a különbség, hogy a taxisok már arcról ismernek minden hatósági ellenőrt...

@Etniez: Én egyszer kaptam nyugtát egy idősebb úrtól, nagyon meglepődtem rajta...

rosszqutya69 2016.07.19. 20:28:41

@Online Távmunkás: Ez nem így van. Ez úgy van, hogy Magyarországon a diszpécserszolgálati tevékenység hatósági engedélyhez kötött. Az engedély megszerzésének vannak személyi és tárgyi feltételei. Ha valaki történetesen Budapesten szeretne ilyen tevékenységet folytatni, akkor a vállalkozásának rendelkeznie kell egy, a vállalkozás nevére szóló vezetékes telefon előfizetéssel.
Ha ilyenje nincs, a főváros nem járul hozzá a tevékenységhez, és a kormányhivataltól nem kap engedélyt a vállalkozás.
Legalább is Budapestre nem.
Innentől viszont nincs mit tiltani. mert engedély nélkül folytatni egy engedélyköteles tevékenységet, eleve tilos.
A rendelet nem köti a rendelésfelvételt a vezetékes telefonhoz. (Gondoljunk csak a többi társaság applikációjára.)

A probléma inkább ott van, hogy az Uber részére diszpécserszolgálati tevékenységet folytató cég nem is folyamodott engedélyért, sőt, nem is létezik Magyarországon.
Kommunikációjuk pedig arról szól, hogy ők nem fuvarszervezők, hanem csak egy virtuális platformot üzemeltetnek, ̶é̶s̶ ̶m̶i̶n̶d̶e̶n̶k̶i̶ ̶b̶e̶k̶a̶p̶h̶a̶t̶j̶a̶.

Hát, ez itt most nem annyira jött be.

A nyugtaadási kötelezettség elmulasztásához az esetek többségében szükség van egy "mennyi lenne óra nélkül" típusú utasra is.

Amúgy se gondolnám, hogy a taxisok vélt, vagy valós jogellenes magatartása bármilyen mértékben is mentesíti mások jogellenes magatartását.

elemes 2016.07.19. 23:08:06

@Online Távmunkás:

"Véletlenül nem kötelező az alkalmazás és az automatikus címkiadás a taxis társaságoknál?"

Gőzöm sincs.

"Egyébként mitől fehéredne az Uber kapcsán a taxi"

Attól, hogy fókuszba került.

"Minden telefonos diszpécser nélküli fuvarszervezőt betiltottak, így az Ubert is."

Erről jut eszembe, a drága telefonos diszpécserszolgálat fenntartásáért kevesebbet kérnek a taxis cégek, mint az uber egy szoftverért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.07.21. 22:22:00

@rosszqutya69: A nyugtaadási kötelezettség elmulasztásához nem kell semmilyen kérdés, mindig megy az óra, egyébként egy fillért se fizetnék. És ez nem magyar sajátosság, viszont külföldön nem minden országban kötelező a nyugta.

A legújabb kedvencem az, amikor céges számlát kérek és az út végén a taxis előzékenyen megkérdezi, hogy a számla ugye mehet a 20%-os borravalóval? Még akkor is volt pofája, amikor útközben szólnom kellett, hogy ne próbáljon meg néhány kilométeres kerülővel vinni... Ja igen, ilyenkor van kérdés, hogy melyik a kedvenc útvonalam.

@elemes: Nem egyértelmű, hogy a pesti taxiscégek vagy az Uber kér nagyobb jutalékot, ez a forgalomtól függ.

Attól még semmi sem fehéredik, hogy fókuszba kerül. Például egy másik adócsaló ágazat, az olaj, cukor és tej importja se fehéredett, hiába volt több cikk róla az utóbbi években és havonta 1-2 kisebb bűnöző lekapcsolása... De ugyanígy a politikusok se lesznek becsületesebbek, ha írnak néhány korrupciós ügyről...

elemes 2016.07.22. 02:01:24

@Online Távmunkás:

"Nem egyértelmű, hogy a pesti taxiscégek vagy az Uber kér nagyobb jutalékot, ez a forgalomtól függ."

Az index, 444 stb által végzett "mennyit keres egy taxis" cikkekben az átlag taxis bevételére vetítve 10-15% -ot kellett leadni.

Az Uber induláskor 20%-ot kér, de a néhány legnagyobb amerikai ubervárosban már 25%-ra emelkedett a sarc. Úgy tűnik, a 20% csak beetetés.

elemes 2016.07.22. 02:09:08

@Online Távmunkás:

"Például egy másik adócsaló ágazat, az olaj, cukor és tej importja se fehéredett,"

Nem vagyok benne ezekben (a témákban :-)) de az a benyomásom, hogy van fehéredés, ha nem is önként, a hipó senkinek nem ízlik (a portfoliót makrogazdasági cikkeit szoktam rendszeresen olvasni).

whale 2016.07.23. 13:36:50

@elemes: Az UBer a végén itt is 25%-ot kért, egyúttal megemelte a fuvardíjat is, ráadásul távolságot ÉS időt EGYSZERRE számolt, szóval egy átlag dugós napon, buszsáv nélkül simán kijöhetett ugyanannyi, vagy TÖBB, mint taxival. NEm beszélve a szorzókról, ugye.:)) Persze a trendi agyhalottaknak ez nem számított, sikeresen beszopták a PR-t a cool, közösségi élményről...

index.hu/video/2016/07/23/uber_kivonul_kozossegi_taxi_soforok/

Hol van itt szó, unatkozó úrvezetőkről, akik szabadidejükben,"közösségi élményként" szállítanak seggrészeg hülyegyerekeket, egyik kocsmából a másikba?:D
Ezek itt egytől-egyik elkeseredett szerencsétlenek, akik saját bevallásuk szerint 7/12-ben beragadtak az autójukba és hajtották a mókuskereket a saját kontójukra és az Uber hizlalásásra...

elemes 2016.07.23. 13:42:53

@whale:

meghallgattam a videót, a nettó 300 is csak ilyen 7/12-ben jöhetett ki, meg úgy, hogy nem számolták fel az autó fenntartását és amortizációját. szerencsétlenek.

whale 2016.07.23. 14:20:56

@elemes: Nekem is ez a gyanúm.:)