Az Uber lesöpri az állami kioktatást – hozta le (pl.) a Hvg.hu. De a linket megnyitni és elolvasni felesleges: a kontárközvetítők port hintő és azt még egyszer, utoljára (a seprűvel) felkavarni kívánó csúsztatásait is idézi József Dezső, született Zugav Olga, állandó vendégszerzőm, a Hallotaxi.hu Hiénakutyája alábbi viszontsöprésében. Én szabadságon vagyok, minden tekintetben, de nem tudtam megállni, hogy ezt ne tegyem közzé. Ajánlom kicsit buta, de azért a fórumokon az ubxithoz hozzászólogató, az összes taxist, így engem is égető kollégáimnak a kopi–pészt használatát.
„- ...az Uber Hungary Kft. a hatályos magyar jogszabályok szerint működő vállalkozás."
Senki nem vitatta.
A probléma a fuvarok közvetítését ténylegesen végző Rasier Operations nevű céggel van, amely sem fizikailag, sem jogilag nincs jelen Magyarországon, miközben itt nyújt hatósági engedélyhez kötött szolgáltatást.
"- 2015-ben 15 millió forint adót fizetett, amely bevételarányosan messze meghaladja a taxiscégek által befizetett adó mennyiségét."
Ez az anyacégnek marketingszolgáltatásokat nyújtó Uber Hungary egyenlege, egyetlen adónemben. A fuvarszervezésből származó (milliárdos nagyságrendű – a szerk. ) bevételek után viszont senki sem adózott.
"- az Uber-sofőrök minden szükséges engedéllyel rendelkeznek, ez nekik személyenként 200 ezer forintjukba került."
Az Uber-sofőrök az Uber ajánlására beszereztek egy olyan engedélyt, ami csak pont arra a tevékenységre nem jogosítja föl őket, amit folytattak: a taxizásra.
"... az állam nem mutatott hajlandóságot korrekt egyeztetésekre..."
Kivel kellett volna korrekt egyeztetést folytatni? Egy marketingcéggel?
"...az állam azt követelte, hogy az átlátható online fizetés helyett lehessen készpénzes fizetéssel is fizetni az Ubernél."
Az állam ilyet nem követelt. Az Uber-sofőrök taxiszolgáltatást nyújtanak, az állam – nagyon helyesen – a taxiszolgáltatásra vonatkozó szabályok betartását követelte.
" – az állam azt követelte, hogy legyen az online díjkalkuláció helyett taxióra az Uber autóiban...."
Lásd fentebb. A taxióra a taxiszolgáltatásban előírt pénztárgép. Az online kalkulációt semmi nem tiltja, de az Uber alkalmazása vagy a mobiltelefon egyelőre még nem számítanak pénztárgépnek.
"- az állam azt követelte, hogy az Uber emeljen árat...”"
Ezt nem kell követelni, az Uber magától is szorozgatja a tarifát. A budapesti taxi-szolgáltatásban kötelező hatósági árat pedig nem az állam írja elő, hanem az önkormányzat.
Utascsevej