HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.05.22. 21:15 Szabad a taxi

Uber: az innováció rabul ejt

TÚSZOK VAGYUNK MINDANNYIAN

Bár felkaptam a fejem arra a hírre, hogy egy adóellenőrzéstől bepánikolt uberes túszul ejtett két próbautas-revizort, kiborult, hogy leveszik a rendszámát; de aztán legyintettem: a kialakult helyzet túszai vagyunk mi itt mindannyian, taxisok éppúgy, mint  a kontárfuvarosok. Néha már a Stockholm-szindróma tüneteit kezdem felfedezni magamon, el-elrévedek: talán mégsem olyan gusztustalan parazita az a Travis Kalanick, hanem tényleg Edisonnal, Teslával, Einsteinnel és Vucli Tóbiással kell egy lapon emlegetni. Fekete Zoltán, a magyarországi Uber-helytartó pedig tulajdonképpen egészen slágfertig és snájdig legény... De ilyenkor inkább gyorsan megrázom magam, és munkába temetkezem. Mert szerencsére azért akadnak szép fuvarfeladatok még mindig, hiába szerveznek taxisbojkottot azok a szánalmas megvezetettek, akik jobbára eddig sem ültek taxiba, de az istenített Ubert is csak fotelből, lélekben csodálják – mit mondjak, nagyon fognak hiányozni, ezvan220_1.jpgamiért aznap sem változtatnak szokásaikon, és maradnak a BKV-nál és/vagy a biciklinél.

Szóval sajnos elvesztettem a meggyőződésemet, mint Fülig Jimmy Nápolyban, úgy meg nem lehet átütően érvelni sem pró, sem kontra, sem hitelesen fröcsögni. Tehát mostanában nem írok, addig sem válaszol senki, de egy lusta kopipészt azért belefér. Alábbi dolgozatot a Hallotaxi.hu uberes topikjában találtam, szerzője cheater, aki nem először önti jól fésült, hosszabb-rövidebb hozzászólásokba meglátásait. Bár én nem tudnék ilyen elfogadóan fogalmazni az általa csak vezetőinknek nevezett politikus-bűnözőkről, sosem jönne számra ez a kifejezés, főleg nem a kormánypárti, korrupt és ostoba korifeusokkal kapcsolatban. De ugyanúgy nem az állítólag százötvenezer fős Uber-szimpatizáns szavazó reményében a parlamentben Uber-sajtóközleményekből és pr-anyagokból összeollózott beszédeket felolvasó ellenzékiekkel, cheater letisztult tételmondataival mégis egyetértek. Szerintem kattintsanak a tovább gombra, vagy folytassák az olvasást, miután kigyönyörködték magukat a következő képben, hátha Önök is.

hostage.jpg

"Amikor az úticélhoz értek, a sofőr gyanút foghatott... Gyanút foghatott? Aztán mifélét? Adóellenőrzés, mi ezzel a baj? Mindannyiunk átélte már ezt. Megnézik, ki vagyok, mi vagyok, rögzítik, hogy adtam blokkot vagy sem, megfelelő áfás számlával rendelkezem-e, aztán aláíratják a jegyzőkönyvet, és elbúcsúzunk egymástól. Hol itt a probléma?

    Nos, én elmondom. Az Uber rendszere és hazugságai itt a probléma, és az, hogy gyengülő politikai erők próbálnak a népszerűsége farvizén vízisízni. Nem számít nekik semmi, sem a törvények, sem a szabályzások, sem a lojalitás, csak jelenjen meg a fejük a híradóban, ahogy első hallásra szimpatikusnak tűnő egymondatos közhelyeket mondanak a parlament épületében. Így megjegyzik a pacekjukat, és majd rájuk szavaznak. Szerintük. Mekkorát tévednek, sejtelmük sincs.

    Ez egy vesztes út: ha valaki nem képes egy jogosulatlan tevékenységet végző, hazugságokkal és félrevezetésekkel az illegális tevékenységre ösztönző amerikai multit megállítani az országunkban, az nekem nem a vezetőm.

    Egy szavukba kerül, és kitépem a taxiórát. Minek nekem 200 000 Ft-os taxióra, adómemóriával, fekete dobozzal meg konstansértékkel? Mikor elég egy 5000 Ft értékű androidos mobil, és már végezhetem is a tevékenységemet, egy amerikai cég szerint, Európában. Se számla, se tevékenységi kör, se NAV, sem engedélyek, semmi se kell. Csak annyi, hogy mindig tegyek ki friss ásványvizet az utasaimnak, mert az amerikai cég szerint azt az utasok azt nagyon kedvelik a nyári melegben.

    Magyarországon ennek a cégnek 4db alkalmazottja van, és nem tudják megállítani az én vezetőim? Majd év végén? Mert addigra kialakul, mit szól hozzá a nép? Mi az, hogy év végén? Melyik kommunikációstanácsadó-brigád mondja ezt? Úgy rúgnám ki őket, lábuk sem érné a földet, menjenek uberezni.

    Arról hadoválnak a parlamentben az én vezetőim, hogy az Uber mennyire innovatív dolog.... Mi a fene innovatív ezen? Ez egy filléres szoftver, bármelyik budapesti fuvarszervező már évekkel ezelőtt megíratta volna, ha ezt lehetne. De nem lehet. A magyar jogszabályok szerint nincs GPS-pozíció alapján számlázás, nincs erre lehetőség. Országos mérésügyi hivatal van (ma Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatalnak hívják – a szerk.), taxiórával, plombával, adómemóriával. Ha az amerikai cégre ez nem vonatkozik, akkor nekünk sem kell? Nem felejtettek el nekünk erről szólni? Ezt a gagyi szoftvert 5 nap alatt összetákolják nekünk, és majd mi is fejlesztgetjük: családi funkció, fizesd a barátnőd utazását funkció, irány a Mars funkció. (Az a helyzet, hogy már minden taxitársaságnak van hasonló alkalmazása, de az Uber előtt volt már, társaságfüggetlen is. A mai legjobbakkal már fizetni is lehet, ha valakinek ez szimpatikusabb valamiért, mint ha pillanatokon belül lehúzzák a kártyáját. A mai hivatalos appok némelyike többet is tud, mint az Uber világverő rendelőlkliense; csak épp a taxiórát nem pótolják, mert nem engedik a jogszabályok és a józan ész – a szerk.)

    De mielőtt erre mindenki rábólintana, azért gondoljuk végig még egyszer: biztosan azt akarjuk, amit az Uber csinál? Amerikából vezérel egy alkalmazást nulla, ismétlem nulla befektetési költséggel, és mindezen milliárdokat kaszál. Úgy, hogy országonként 3, 4, 8, vagy 10 tényleges alkalmazottja van. Biztos, hogy ezért milliárdok járnak? Ne legyünk már ostobák.

    Mit is csinál még? Mindenkiről mindent gyűjt, tárol: ki hova megy és mikor, ott mennyi ideig állomásozik, sőt, még a bankszámlák adatait is. Csak érdekességként: egy hölgy panaszkodott az Uber magyar Facebook-oldalán (mert máshol nem lehet) hogy előző nap ő 30 000 Ft-ot uberezett el Mexikóban, miközben 5 éve nem hagyta el Budapestet. Nem tudom, fenn van-e még ez a bejegyzés. Vagy sok olyan is megjelenik ugyanott, amelyekben elveszett tárgyat keresnek. Válasz: irj az uber@tokomtudja.nl e-mail címre, és majd valaki intézkedik. És mit fog intézni Hollandiából? Lepontozza ő is a sofőrt, vagy mit?

    És még mit csinál a multimilliárdos Uber? Kiadja mindenki telefonszámát mindenkinek. Ez is költségcsökkentés, még telefonszámlája sincs. De nem több mint aggályos ez az adatkezelés? Én látom a sofőr telefonszámát, ő látja az enyémet, látja a feleségemét, a lányomét, és akkor hívja fel őket, amikor csak akarja. Sőt, az új és innovatív családi funkcióval most már  ellenőrizhetem, merre mászkál az asszony, és ő is engem.

    Mindezt még megfeleljük azzal a ténnyel, hogy a milliárdos amerikai cég a magyar autós partnerével fizetteti ki az adóját, akit cserébe enged két accounttal beregisztrálni a rendszerébe (vagy nem tud róla, de ez pont ugyan olyan értékű az én szememben), igy a sofőrnek nem kell áfát fizetnie (maga után, mert az Ubernél maradó 25 százalékért azt is kell – a szerk.). Még ezt is tudom tetézni: kétajtós autókkal tevékenykednek az Ubernél, ez nemhogy a taxi szabályozásába, de még a személyautóval történő személyszállítási követelményekbe sem fér bele. És mit keres a sok a vidéki taxis sárga rendszámmal a pesti éjszakában, boldogan uberezve? Megmondom én: a telefonszámot beregisztrálta, majd egy teljesen más autóval, mint amivel regisztrált, feljött a nagyvárosba "kaszálni". Semmi más dolga nincs,mint küldeni egy üzenetet az utasnak, hogy ne lepődjön meg, de az az autó szervizben van, amit az Uber jelez, egy másik autó érkezik. Tud erről az Uber? Akkor vége a sztorijának. Nem tud róla? Akkor meg azért vége a sztorijának.

    Az Uber még arról sem tud, ha az autós partnerének már nincs jogosítványa. Honnan a fenéből tudná? Éveken keresztül tevékenykedhet a jogsi nélküli autós partnere, az ubernek erről sejtelme sem lesz. Ahogy arról sem, ha az autó partnerének akinek valaha volt erkölcsije, mára már rég nincs.

    Tehát kérdezem még egyszer: biztos, hogy ezt akarjuk? Mert én nem. És aki a parlamentben az Uber zászlóját lobogtatja, az nekem nem vezetőm, és soha nem is lesz az."

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr568738978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.23. 21:18:52

Azért annak örülnék, ha a taxisoktól is megkapnám az út végén ezeket:
- nyugta
- morgás nélküli bankkártyás fizetés
- a fizetett díj részletes bontása
- a megtett út egy térképen
- kérésre számla (szintén morgás nélkül)

Ha ezek megvannak, akkor a mobil app vagy webes rendelés vagy ingyenes számon rendelés már csak egy kis extra...

cheater 2016.05.24. 17:25:05

@Online Távmunkás: Ha már morgás.. a korrekt hozzáállásod nem az lenne, ha azért morognál, hogy a taxisok is adhassanak jogosulatlan tevékenységről számlát? Mert jelen pillanatban az uber és az össze autós partnere ezt teszi.
Ehelyett te a taxisokat - akik kizárólagosan végezhetik és bocsájthatnak ki erről a tevékenységről számlát - felelőzteted, hogy ők is adjanak olyan szép számlát mint az uber és az ő partnerei.
Nem ülsz te fordítva ezen a lovon véletlenül?

whale 2016.05.24. 17:44:58

@Online Távmunkás: Az első kettőt szó nélkül megkapom mindig, a harmadik-negyedik szerintem felesleges parasztvakítás, nincs rá szükségem, az ötödik sem volt eddig gond, bár ritkán kértem.

Az Ubertől nagyon szép, hogy ad térképes emléklapot az utazásodról, kár, hogy a magyar számviteli törvényeknek nem felel meg, így költségként elszámolni bajosan lehet...

24.hu/fn/gazdasag/2016/02/04/cseppet-hianyosak-az-uber-altal-adott-szamlak/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.25. 11:28:38

@cheater: Nálunk az iskolában még volt egy olyan felirat a falon, hogy az élhet a jogaival, aki eleget tett a kötelességeinek. A taxisok akkor tüntessenek majd, ha ők is teljesen tisztességesek lesznek, mert így bagoly mondja verébnek... Jelenleg a taxisok olyan feltételeknek tesznek eleget, amik többnyire feleslegesek az utas szempontjából, csak a monopólium biztosításához szükségesek, emelik a belépési korlátot, így korlátozzák a piaci versenyt.

@whale: Én még mindig egyetlen taxis nyugtánál járok egész életemben, pedig idén is többször ültem taxiban... A fizetett díj részletezése és a térkép nem parasztvakítás, ez alapján lehet az utasokat átverő fuvarozókat kiszűrni.
Az Uber számlái tényleg nevetségesek voltak kezdetben, erről itt is írtam kommentben. Az meg kész vicc, hogy a számlát tavaly nyáron megígérték...

whale 2016.05.25. 14:22:48

@Online Távmunkás: "Jelenleg a taxisok olyan feltételeknek tesznek eleget, amik többnyire feleslegesek az utas szempontjából."

A sárgításon kívül egy ilyen nincs. Minden egyéb az utas kényelmét és biztonságát szolgálja.
Azt is elmondtam már egy párszor, hogy a világ minden nagyvárosában a taxi hatósági áras, szabott tarifával jár. Az, hogy 2013-ig nálunk Uber szerűen ment az árazás gyakorlatilag - tehát a fuvarozók kontójára licitáltak lefelé a közvetítők - az volt abnormális anomália a normál üzletmenethez képest.

cheater 2016.05.25. 18:45:26

@Online Távmunkás: Azt javaslom ne erőltesd ezt a vitát, mert ebben az ügyben hiába próbálod megtalálni az igazad nem fogod. Egész egyszerűen azért nem, mert nincs.
Annak pedig nincs értelme, hogy ismételgess indokként egy sztorit ami veled még 1933-ban történt. Ahol ráadásul te voltál a nyeretlen kétéves, hisz ha elvárok valamit egy szolgáltatótól a pénzemért cserébe és azt nem kapom meg automatikusan, akkor azt jelzem neki.
De ez a horrorsztorid nem indok arra, hogy jóváhagyd, hogy taxisok tömegét tehesse tönkre egy olyan amerikai multi aki kizárólag és csak a saját sofőrjei butaságából profitál.

Azt írod az élhet a jogaival, aki eleget tett a kötelezettségeinek. Pont ott tartunk ahol elkezdtük. A taxisokat felelőzteted egy olyan dologért amiért ha korrekt lennél akkor az ubert és az ő autós partnereit kellene elszámoltatnod.
A taxisok azért lehetnek taxisok, mert megfelelnek minden követelménynek. Az uberdriver pedig azért nem lehet taxis, mert nem felel meg minden követelménynek.
Ennek tisztázása után - igy utólag magadat visszaolvasva - nem tűnik kissé infantilisnek a véleményed?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.05.26. 00:05:01

@whale: És a drosztpénz fizetése?
Azokban a nagyvárosokban, ahol egyendíj van, ott többnyire egyenautó is van és a sofőrt BKV-sofőrként kezelik, nem vállalkozóként.
Egyébként a New York-i taxisok például elvárják a 20-25%-os borravalót, nem véletlenül terjeszkedett olyan gyorsan az Uber az USA-ban...

@cheater: Ha egy taxis átver, azt kinek tudod jelezni úgy, hogy ténylegesen kivizsgálják és legyen esély az igazad bizonyítására? Tudomásom szerint ez teljesen esélytelen, legfeljebb a sofőr haverjainak az öklével és cipőjével barátkozhatsz...

A taxisok és az uberesek is tisztességtelenek, a különbségek alapján mindenki eldöntheti, neki melyik kell. Én nem hívok Ubert se csúcsidős felárral, se nagy csomagos fuvarhoz, de taxit se hívok, ha egyszerűen el kell jutnom a város másik felébe.

whale 2016.05.26. 11:07:52

@Online Távmunkás: A droszt díj ÉVI 8X ezer forint. NEM ahhoz képest sok és felesleges, amit a fuvardíjra nézve jelent, ahhoz képest sok és felesleges, hogy semmit nem kap érte a taxis, gyakorlatilag. Ugyanez igaz az évenkénti, dupla árú műszaki vizsgára.
Ezek sima szívatások, de ha levonod őket a tarifából, a kilométerdíj 50000 km/év átlagos futással számolva talán KETTŐ forinttal csökkenne...:)
Ugyanez igaz a sokat emlegetett üzemanyag árra. Egyszer kiszámoltam, hogy a 100 forint benzinár csökkenés valami 5, tehát ÖT forintot jelentene a tarifában.:)
Egyébként itt tudsz mazsolázni a világ civilizáltabb felének tarifái között.

www.taxifarefinder.com/rates.php

Semmi kirívó nincs a magyar tarifákban. Persze egy bangladesi tuktuk valószínűleg lényegesen olcsóbban visz el, már csak azt kell eldönteni, hogy mit célzunk meg követendő példának. Tudom, te New York-ban akarsz élni és bangladesi áron taxikázni. NEM fog menni.:))

"Azokban a nagyvárosokban, ahol egyendíj van, ott többnyire egyenautó is van és a sofőrt BKV-sofőrként kezelik, nem vállalkozóként."

Ez egy marhaság. A taxi a világon mindenhol vállalkozás. Különböző konstrukciókban, de mindenhol. NINCS nonprofit állami, önkormányzati taxicég a világon. EZ mindenhol üzlet.
süti beállítások módosítása