HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • whale: Na, végre! Remélem gyakrabban írsz eztán... Igazi ungarische virtschaft lett ez a vb is. Bele se m... (2017.07.27. 08:02) Víziszony
  • Szabad a taxi: @Kurgan: Az Elitnek vannak sárgított Mercijei is, és sötét színű, fehér rendszámos, tetejükön sza... (2017.07.25. 08:47) Uber: barátok közt folytatják
  • Kurgan: Régi a cikk, de ennek kapcsán van egy kérdésem: " A személygépkocsis személyszállításra használt ... (2017.07.25. 08:36) Uber: barátok közt folytatják
  • Első mohikán: Üdv kolléga! Régen olvastalak... A Magas-Tátrát ajánlom, ugyan ott is van víz -tengerszemek, csob... (2017.07.25. 02:22) Víziszony
  • Szabad a taxi: @whale: Legalábbis ritkán, nagyon ritkán. :) (2017.07.24. 05:28) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (17) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (52) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (13) embercsempészet (1) emigráció (1) én (32) énblog (40) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (18) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (20) fuvarközvetítő (30) fuvarkufár (14) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (33) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (40) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (49) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (54) taxisblog (48) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (48) taxisrendelet (31) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2016.01.21. 13:34 Szabad a taxi

Anarchia über alles

moncsi1_250.jpg(Ismét vendégposzt: Varga Moncsi újságíró osztja meg a Szabad a taxi blogon alábbi téziseit. Itt olvashatunk még témába vágót tőle.)

Sorra azt olvasom mindenhol: nem értik, pontosan miért is tüntetnek a taxisok. Nem tudják, nem értik, nem értelmezik az emberek. A média sem. Pedig rém egyszerű. A taxisokat temérdek rendelet betartására kötelezik. Nem választható, hogy sárga legyen-e a kocsijuk, vagy sem. Nem dönthetnek arról, milyen áron vigyék az utasokat, mert meg lett szabva a számukra.

A taxisok semmi mást nem szeretnének, mint egyenlő jogokat, azonos kötelezettségek mellett. A rendeletek és szabályok betartását, minden személyfuvarozást végző ember által, legyen az taxis vagy uberes. Azt akarják elérni, hogy az Uber-sofőrök is tartsák be a rájuk vonatkozó szabályokat, és velük is tartassa be a hatóság. Vagy ha ez nem működik, akkor nekik se kelljen semmit betartani, ne büntessék és szankcionálják őket, ha nem felelnek meg a reguláknak! Akkor legyen anarchia!
Tehát: vagy legyen mindenki szabályozva, vagy legyen szabad verseny, farkastörvényekkel.

Nem, nem most jutott eszükbe utálni az Ubert. Több mint egy éve írnak petíciókat, fogalmaznak meg kérvényeket, járják a hivatalokat, kutatják az illetékeseket. Halkan, csendben, jogkövető állampolgárként. Csak éppen ez nem volt érdekes se a média, se az illetékesek számára. Nem volt hír, és nem tűnt komoly problémának. Nem volt uborkaszezon, és senkit nem érdekelt.

    Most az lett, mert dugó van a városban. Hideg! És ez már látszik. Most már látszik, ami korábban nem látszott. Az, hogy rohadt nagy bajok vannak az országban. Hogy nagyon nem működik itt a jogkövető magatartás, és egyáltalán nem működnek az egyenlő jogok és kötelezettségek. Csak éppen azért, mert ezt a taxisok tolják le az emberek torkán, hát még jobban utálják őket.

    Azért utálják őket ezért, mert egyszerű emberek és nem kommunikációs, marketing- és pr-specialisták? Vagy azért, mert az igazsággal szembesülni mindig kényelmetlen? Ki tudja. Talán, ha vége lesz ennek a káosznak, kiderül. Vagy sohasem.ejszaka2.jpg

    Ám ha egyszer eljön a totális anarchia korszaka, ne csodálkozzon senki, aki feketének vagy fehérnek akarta látni a dolgokat. Mert a két szín között mindig ott a szürke ötven árnyalata. És ez az ötven árnyalat az, ami nem paragrafusokról, rendeletekről, hanem emberekről, életekről szól.

    És utálják, mert Magyarországon mindenki ért mindenhez. Itt mindenki tuti politikus és közgazdász. Itt, kérem, mindenki fordítva ül a lovon. Visszanéz a múltba, amikor még szép volt, fiatal és sikeres, boldog és tudatlan. Vagy legalábbis annak hitte magát. Álomvilágban él, és nem mer felébredni az álmaiból. A takarítónő tart előadást, okít ifjat és öreget, hisz ő a történelem avatott tudója. A tanár, aki erre hivatott lenne, a gyorsétterem vécéjét sikálja. A cipész újságot ír, a kőműves azt hiszi, tud ő is cipőt talpalni.

    Ebben az országban, kérem, csak zsenik élnek. A politika, ugyebár, alapkövetelmény, abból már nyolc általános elvégzése után simán diplomázni tudna bárki. Olyan komoly meg- és bemondások vannak, hogy nem is értem, a kormányzat és hazánk összes, pozícióban levő politikusa miért is nem ezeket olvassa. Lehetőleg munka helyett, nulla–huszonnégyben!

    Mindenki ért persze a közgazdaságtanhoz is, komoly érvekkel cáfolják és magyarázzák a pró és kontra híreket. Mert itt mindenki mindenkinél mindent jobban tud. Mára már kiderült, a taxizásban és fuvarszervezésben is jártas a fél ország.

    Hát, én inkább, ha lehet, kérem, hogy a cipész talpaljon, a kőműves építsen, a sofőr fuvarozzon. Ne Gézuka, aki kitalálta, hogy a Suzukija nem csak az asszony teszkóba hordására lehet jó, és hát ha odáig el tud gurulni, már überfasza sofőr is lesz. Engem sofőr vigyen, aki szavatolja a biztonságomat, a kényelmemet, ha már fizetek, és nem mellesleg, ha baj van, a biztosítása fedezi a káromat. Azt a kárt, amit rossz esetben Gézuka autójának, de még lakásának ára sem fedez.

    Vagy ha ez már nem megy ebben az országban, azt hiszem, elmegyek építésznek és/vagy kőművesnek én is. Végül is olyan szép házakat álmodok meg... Legfeljebb ha ráomlik valakire az én álomházam, majd megvonom a vállam, és elfutok, elbújok a felelősség elől. Úgy, ahogy azt mások is büntetlenül teszik.

ejszaka.jpg

14 komment

Címkék: tüntetés taxi anarchia demonstráció taxisblokád vendégposzt taxis taxisofőr Budapest Varga Moncsi


A bejegyzés trackback címe:

http://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr668297964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kutyás majmok (törölt) 2016.01.21. 19:06:54

" A taxisokat temérdek rendelet betartására kötelezik. Nem választható, hogy sárga legyen-e a kocsijuk, vagy sem. Nem dönthetnek arról, milyen áron vigyék az utasokat, mert meg lett szabva a számukra."

Akkor kellett volna abbahagyni, amikor ezt megszabták, nem pedig most rinyálni. Akkor hol voltak a taxisok?

"Sorra azt olvasom mindenhol: nem értik, pontosan miért is tüntetnek a taxisok. Nem tudják, nem értik, nem értelmezik az emberek. A média sem."

Dehogynem. Pont ezért nem érdekli őket. Taxis fejjel ezt nehéz felfogni.

"Azért utálják őket ezért, mert egyszerű emberek és nem kommunikációs, marketing- és pr-specialisták?"

Nem ezért utálják őket, és ezt te is tudod. Reszeled még a fingot?

"A taxisok semmi mást nem szeretnének, mint egyenlő jogokat, azonos kötelezettségek mellett."

Ez volt a nap vicce, köszi.

"Tehát: vagy legyen mindenki szabályozva, vagy legyen szabad verseny, farkastörvényekkel."

Ebben mindig jók voltak. Eddig.

Pedig megmondta az, akihez segítségért fordultak, már jó régen (csak nem figyeltek): ha valaki észreveszi, hogy döglött lovon lovagol, az szálljon le róla.

midnight coder 2016.01.21. 20:56:14

Ki is harcolta ki anno a taxis törvényt ?

Másrészt, előbb-utóbb a piacon csak azok a társaságok maradnak életben, akik hasonló szolgáltstást tudnak felmutatni mint az uber. Ezek pedig csak a legnagyobb cégek lesznek. A kicsik meg szépen éhen döglenek...

manager2008 2016.01.21. 22:56:57

Ezt a csatát csak rövid távon nyerhetik meg a taxisok. Csináljanak egy UBER szerű céget ők is. Ami nem menne nekik azonnal, az az adóoptimalizálási eljárása az UBER-nek. Ezért az a nyerő. A többi csak nyavajgás. Az utas választ, és ha nem sárga de olcsó akkor azt veszi, mint a szlovák áfa mentes tejet, cukrot, étolajat a TEs**-ban.

fércnél maradandóbb 2016.01.21. 23:28:24

Lehet még folytatni a sort, ne álljunk meg a taxisok követelésénél

A bolttulajdonosok például azt követelhetik, hogy tiltsák be az internetes kereskedést, az étteremtulajdonosok meg azt, hogy tiltsák be az ételek telefonos rendelésre való házhozszállítását. Mindenki legyen köteles náluk ebédelni a la carte

Csak sajnos ilyen alapon a taxit is ki kell tiltani a városból, mert szennyezi a levegőt és megzavarja az emberek nyugalmát. Legyen inkább lóvasút, a taxisok meg felcsaphatnak riksásnak. Azzal nem növelik olyan nagyon a széndioxid-kibocsátást, főleg ha sokáig nem vesznek levegőt

Felőlem már most indulhat a taxisoknak az OKJ-s riksa tanfolyam

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.01.21. 23:28:30

A posztolónak 100%-ig igaza van.

Itt az ideje valami rendes szakmát találni, nem pedig taxizgatni. Lehet menni gyári munkásnak, asztalosnak, kőművesnek és be lehet fejezni a picsogást.

Ha valaki nem maga építi meg a házát, azt azért teszi, mert a kőműves, az ács jobb munkát végez nála.

Ellenben vezetni mindenki tud. Nincs olyan "minőség" a taxizásban amit meg kellene fizetni. Ez egy 100%-ig kényelmi, luxus szolgáltatás, amire szerintem amúgy sincs túl nagy szükség Budapesten.

Túl sok a taxis, túl sok ember jár taxival. Minek? Az über is baromság. AZ igazi car-sharingnek még volna értelme, de méginkább egy jobb, átgondoltabb tömegközlekedésnek, habár már a mostani is egész jó.

A teherfuvarozást értem, a taxit nem.

Ha a prostitúció tilos, akkor a taxit még inkább be kellene tiltani, úgy ahogy van.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.01.21. 23:32:43

A "tüntetés" meg gyalázat. Szét kellene veretni, nem pedig még teret engedni neki. A taxisok a legalja söpredék, és ezt a taxisblokádok bizonyítják.

Az orvosok is tüntessenek azzal, hogy levarrják a beteg gégéjét, hogy még ha akarna se tudjon bevenni gyógyszert?

Milyen jogon zsarolják ezek a senkik az egész népet? Szerintük ki nem tesz a taxisokra? Játsszák le a sárgahiénák és az überhiénák egymás közt a bandaháborúikat és a széles közönség előtt pedig fogják be a pofájukat, mert senki sem kíváncsi rájuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.01.22. 00:07:37

jellemzo reakciok
az Uber tulajdonkeppen feketen dolgozik, de legalabbis magaszn tesz a rendeletekre ami a szemelyszallitasra vonatkozik
/barki mast buntetnenek ha nem felel meg az eloirasoknak, sot boltokat zarnak be, vallalkozasokat szuntetnek meg/
az Ubert be kell tiltani , ha nem tartjak be a torvenyeket
persze mindenki tapsol nekik, mert ad1
utalja a taxisokat
ad2
drukkol a feketemunkasnak
sarga kocsit nekik
evenkenti muszakit
PAV-ot
utasbiztositast
es akkor rajta

Nazareus 2016.01.22. 00:19:32

Ezzel állitással is baj van:

"Engem sofőr vigyen, aki szavatolja a biztonságomat, a kényelmemet, ha már fizetek, és nem mellesleg, ha baj van, a biztosítása fedezi a káromat."

Egyrészt ha a soförnek van jogositványa, akkor az szavatolja a biztonságodat. A KRESZ vizsga kell, hogy szavatolja, különben nem lenne szabad senkit kiengedni a forgalomba.

Másrészt Uber nem mondja, hogy ne ülj hagyományos taxiban, ahol a fenti feltételek (szerinted) megvannak. Ha fontosak neked sárgataxizz. De akinek nem fontosak ezek, miért vannak rákényszeritve a drágább (és esetleg rosszabb minöségü) választásra?

Ejkekjetter 2016.01.22. 01:55:45

Ez aztán a színvonalas újságírás! Arról miért nem tetszik megemlékezni, hogy ezek a remek, minden szabályt betartó emberek saját maguk között sem tudnak rendet vágni, mai napig a balkán legalja, ami a reptérre érkezőket fogadja, de persze ők midnen szabályt betartanak. Rá kéne ébredni, hogy mára egy taxis hozzáadott értéke kevesebb a nullánál is, GPS-t nyomkodni mindenki tud, és az internet elterjedésével már a CB-zgetés sem egy kommunikációs bravúr, sőt. Mi lesz itt 10 év múlva, amikor már valós alternatíva lesz a sofőr nélküli autó?! Remélem az állam megvédi a taxisokat, ahogy a magánnyugdíjakat is.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2016.01.22. 05:15:45

AMIOTA van Pekingben Uber azota az igazi taxisok sokkal udvariassabbak ....

midnight coder 2016.01.22. 06:42:37

@hagyma: Évenkénti műszaki a taxisnak sem kellene. Az utasbiztosítással egyetértek, ezt az übernél is ki lehetne követelni, ahogy az adózást is.
Az megint egy másik kérdés, hogy állam bácsi is megoldhatná, hogy a mellékkeresetekre is legyen egy egyszerű, legális adózási lehetőség, anélkül hogy átmenne vállalkozóba az ember. És itt nem csak az überre gondolok, hanem Pl. ha valaki csinál egy androidos játékot és felteszi a google play-re. Ha bejön, akkor keresett több milliót, és akkor Ok hogy átmegy cégesbe. De ha nem jön be, és keres rajta mondjuk 100 ezer forintot, akkor azért menjen át vállalkozóba ? Többe van a dolog, mint amit keresett a dologgal. Így viszont, ha nem vág bele senki semmibe, az szintén nem annyira jó állam bácsinak sem.

midnight coder 2016.01.22. 06:47:22

@hagyma: A taxis vizsgának meg addig volt értelme, amíg nem volt GPS. Amióta van, a taxisok egy része kb. annyira ismeri a várost, mint egy vidékről frissen felkerült parasztgyerek. A múltkor taxit hívtunk a házunkhoz, és nekünk kellett kinavigálni a főútra, GPS ide vagy oda, pedig nem egy eldugott helyen lakunk.

És igen, a taxisoknak bizony nem árt a konkurencia. Ami pedig a fekete bevételt illeti, a borravaló itt is elvárt dolog, és nem hiszem hogy létezik taxis aki adózik utána. Amúgy pont ezért szimpatikus nekem az über: a rendszer automatikusan intézi a fizetést, és nincs azon filózás hogy akkor most mennyi borravalót adjak az amúgy is drága viteldíj felett.

midnight coder 2016.01.22. 06:51:47

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: A taxi is egy nagyon hasznos szolgáltatás. Ha megérkezel a repülőtérről egy rakás bőrönddel akkor amikor a BKV már rég az igazak álmát alussza, akkor nagyon fogsz örülni a taxinak. Ugyanez repülőtérre utazva is így van. Vagy ha épp a város másik végében dolgozol, és a határidő miatt úgy adódik, hogy benn kell maradnod éjfélig befejezni a melót. Vagy ha exkluzív rendezvényre mész ahol ráadásul inni is kell.
Nyilván nem a BKV vagy a saját kocsi helyett használja az ember, de van amikor szükség van rá.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.01.22. 07:30:29

@midnight coder: jobb helyeken ugye ez a shuttle.

És nyilván adódhat olyan rendkívüli esemény, hogy sietni kell valahova és nincs más mód, de én nem tudom elhinni, hogy ennyi taxis kellene a városba.

Leginkább csak nem értem, hogy ki taxizik ennyit, hogy egy ilyen méretű csoportot eltartson.