HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • wamzer: Mobillal fizetés a felhasználónak főleg sorban kényelmi dolog (gyors, nem kell hozzá még a kártya ... (2017.06.19. 11:53) A taxi fáj?
  • Szabad a taxi: @wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egye... (2017.06.19. 11:41) A taxi fáj?
  • wamzer: Valahogy feldobódott ez a bejegyzés. Közel egy év után úgy látszik, hogy mégiscsak működik ez a ta... (2017.06.19. 11:16) A taxi fáj?
  • Hidvéghy Márton: Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott ... (2017.04.21. 20:41) Vízben hagyatva
  • wamzer: @whale: nekem a szorzókkal nem volt bajom, előre jelezte az app, a user pedig szabadon dönthetett,... (2016.08.21. 11:47) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (16) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (1) BTSz (1) budapest (1) Budapest (51) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (8) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (17) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (12) embercsempészet (1) emigráció (1) én (31) énblog (39) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (7) főváros (17) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (19) fuvarközvetítő (29) fuvarkufár (13) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (32) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (15) közlekedés (39) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (4) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (4) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (48) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (53) taxisblog (47) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (47) taxisrendelet (30) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.09.25. 15:11 Szabad a taxi

Vízben hagyatva

MIÉRT NEM LEHET TAXIT HÍVNI ESŐBEN BUDAPESTEN?

eso180.jpgAz elmúlt hetekben nemegyszer szakadt szép fővárosunkra esőisten gáttalan haragja. És mert nagyon úgy tűnik, a következő napok az őszi monszun jegyében telnek el, közérdekű poszt következik: lerántom a sáros leplet arról, miért nem lehet taxit hívni esős napon, főleg csúcsidőben, Budapesten.

Alapból azért, mert sehol máshol sem egyszerű, ha a csúcsidő (hétköznap du. 4 és este 8, illetve 9 és 11 között, péntekről szombatra vagy szombatról vasárnapra hajnalodva kb. 1-től egészen fél hatig) és a csapadékos órák egybeesnek. Ha máshonnan nem, hát olvasmány- és filmélményeinkből tudhatjuk, a vázolt együttállások mindenhol hiányt okoznak, hiszen ilyenkor impulzusszerűen növekszik meg az igény a négykerekű esernyőkre, így van ez Londontól Párizson, Pekingen, Moszkván át New Yorkig. Durrog is mindenhol mindenki, szidja az elemeket, az évszakot, a pontatlan meteorológusokat és a taxisokat, saját vérmérsékletétől és nemzetkarakterisztikai habitusától függően. Közben persze tisztában van azzal, hogy ez így normális: az a bérkocsimennyiség, amely egyébként bőven elég, néha sok is egy verőfényes, de álmos kedd késő délutánján, kevés lesz a péntek esti zuhéban, valójában nem tehet senki a kereslet és a kínálat egyensúlyának ideiglenes felborulásáról. És tényleg így van, melegben meg több fagylalt fogy, kis hétköznapi törvényszerűségek ezek, amelyekkel tudni kell együtt élni, nincs igazi megoldás, ahogy felelős se. De Budapesten az esőben taxizás is unortodox módon (nem) működik, és ennek igenis van elszámoltatható okozója, kettő is.

   Míg a világon bárhol máshol egy váratlanul leszakadt égi áldás idején a telefonos taxirendelés azért előbb-utóbb eredményt hoz, és az útszéli integetés a kevésbé hatékony (hiszen a taxik vagy foglaltak vagy rendelésre mennek), a pannon pampákon sok tekintetben egyébként is fordítva bekötött élet e téren sem másolja a bevett praxist. A telefonszám-tulajdonosok, az egyszerűség kedvéért taxicégeknek nevezett fuvarközvetítő vállalkozások itt jobbára leint280.jpgtehetetlenek, várakozást kérő, türelemre intő, monoton géphang borzolja a türelmetlen hívók neuronjait, percenként sok forint+áfa+kapcsolási díj+jogos idegrohamért. Viszont ha veszi valaki a parapléját és a bátorságát, és kiáll a járdaszélre szabad taxira vadászni, nagy valószínűséggel perceken belül sikerrel jár.

    Miért van ez így?

    Egészen a kilencvenes évek első harmadáig Budapesten is úgy működött a taxirendelés, ahogy a logika diktálja, és ahogy – ennek megfelelően – a ráció uralta városokban még ma is van: ha valaki taxit kért megadott pontra, kiállási díjat fizetett. Érthető, hiszen pluszszolgáltatást kapott: lássuk be, a megrendelő tartózkodási helyéig megtett kilométereknek is van költsége, ahogy a várakozás azon perceinek is, amíg előkerül az utas. Csakhogy amikor a hazai fuvarkufár cégek, úgy két évtizede, már olyan egészségtelen mértékben elszaporodtak, hogy csak mind jobban egymás alá ígérgetve tudtak több utast lenyúlni a többiek (és főleg a velük szerződni kényszerülő taxis vállalkozók) elől, az egyiknek eszébe jutott, hogy akkor most, a változatosság kedvéért, nem a már úgyis egyre inkább rezsiárközeli kilométerdíjakból enged további forintokat (bár neki az sem fájna, hisz a taxisok zsebe bánja, az ő bevétele garantált), hanem eltörli a kiállási díjat. A fuvaros majd odagurul ingyen, akár kilométerekről, vár is tíz percet potyára, míg végre be nem brékózhat a reklamára, hogy ugyan segítse már fel a diszpécser a kabátot a megrendelőre, ha még mindig komoly a helyváltoztatási szándék. Ha már nem, és lemondják a rendelést, a megégett taxis elkullog, és soha, senki nem fogja ezért kárpótolni, mint boldogabb helyeken, ahol kiszámlázzák a felesleges út és a meddő dekkolás költségét (ahogy itthon is tették korábban még az állami taxivállalatok).

    Aztán a 2013-as fővárosi taxirendelet jó nagy késéssel, de nem kisebb nyomatékkal be is betonozta ezt a helyzetet, kimondva: kiállási díj márpedig nincsen.

umbrella220.jpg    Nézzük meg, hogy van ez egy olyan fővárosban, amelyben nem fordult ki sarkából a taxisvilág. Ott is vannak fuvarközvetítők, és e logisztikai vállalkozásokkal ott is egyautós egyéni vállalkozók szerződnek többségükben, mint nálunk. De nem havi százeres "tagsági díj"-nak becézett fix harácsot szednek logós szabadjelzőért-matricáért. Ott a házhoz rendelésnek egységára van, mondjuk három euró, mint Bécsben, ez az utas költsége, és ezt adja tovább az utasüzérnek a fuvaros. Ahány címet felvesz, annyiszor három eurót. Érthető hát, miért kap taxit ott előbb-utóbb az, aki telefonon kéri: azért, mert a taxisnak megéri, hogy címről címre reppen, gyakorlatilag üres kilométerek és haszontalan percek nélkül. Ezzel szemben magyar kollégája, ha mégis rányom egy címre, mert megszánja a rekedtségig címeket éneklő diszpécsert, szinte biztos, hogy megbánja: vagy nem ér oda az ígért és elvárt időpontra, mert ilyenkor a közlekedés kiszámíthatatlan, vagy bár odaér, de az utas vagy még, vagy már nincs ott, így a drájver hasznos időt pocsékolt el úgy, hogy ehelyett akár pénzt is kereshetett volna.

    Ne csodálkozzunk azon, ha a pesti taxis nem foglalkozik a telefonos rendeléssel akkor, amikor a fák is integetnek. Inkább kikapcsolja az URH-t és a címosztó tabletet, betesz valami édesbús cédét, amely jól megy az esőillathoz, és nekiáll dolgozni úgy, ahogy mindig is szeretne: kevésbeklyo.jpg üres kilométerrel, hálás utasokkal. A telefonszám-tulajdonos meg oldja meg magának a problémáját. Utóbbi naná, hogy tajtékzik, csapatmunkáról prédikál, meg a megrendelőkhöz való hűségről. Csakhogy sántítanak ezek a szólamok, ő maga sem gondolhatja komolyan őket. A normális taxis, úgy is,  mint felelős vállalkozó, hadd döntse el önállóan, hogy a horror havi átalányért mikor választja a pluszköltséggel,  macerával járó, tehát "értékcsökkent" céges fuvarfeladatokat (nyilván csak akkor, ha nincs jobb). És semmi közösséget nem vállal, szolidaritást nem érez azokkal, akik kegyetlenül lehúzzák minden adandó és mondvacsinált alkalommal. Legfeljebb egy-egy Stockholm-szindrómás vagy saját autóját vesztett, napi tizenórákat gályázó, a céghez súlyosabb béklyóval kötődő droid csapkod a címekre ész nélkül, hiszen neki már úgyis mindegy. A többi taxisnak nincs, és nem is lehet lellkiismeret-furdalása, amiért vízben hagyja a parazita közvetítőt; így, hogy utcáról dolgozik, nemcsak nagyobb bevételre tesz szert, de sokkal több utast is képes kiszolgálni, mint ha címekre játszana – márpedig ez a legtöbb,  ami elvárható tőle.

    Lehet persze Uberrel próbálkozni vagy a Wunderschwarztaxival, az alább citált hőzöngéssel ellentétben én úgy tudom és tapasztalom, ezek a guruló okostelefon-vírusok még nem kerültek múlt időbe. Csakhogy a kontárkompániák, ha nagy a kereslet, nem szégyellik odaverni a hármas szorzót az egyébként még nulla közteherviselés mellett is ráfizetéses és megtévesztően kalkulált röhejtarifáikra (ráadásul a a lemondott kanyart is könyörtelenül kifizettetik, ez az egyetlen gyakorlatuk, amely miatt némi respektet érzek). De tényleg megritkultak soraik, és nemcsak a ennyitertek350.jpghatóságok talán valóban beindult ellenőrzései, illetve a feketefuvarozók feje fölött lógó szankciók miatt, hanem mert ők is rájöttek, hogy sokkal kellemesebb  a családdal kirándulva kocsikázni veszteségesen, mint részegeket szállítgatva romkocsmából after partykra. Akik mégis maradtak, azok az egyre szakadtabb autókkal a hitelrészletüket kergető munkanélküliek és a gyakorlatlan fiatalok, akik mellé még ideális útviszonyok és közlekedési körülmények között sem biztos, hogy tanácsos magas összegű életbiztosítás és jól megválasztott kedvezményezett nélkül beülni.

    Szóval az a helyzet, hogy esőben kiválóan lehet énekelni, állítólag halat fogni is, és még néhány dolgot, de Pesten taxizni kicsikét nehézkes. Feladni azért nem kell, mert mégsem teljesen reménytelen: tessenek bátran kiállni az út szélére, és integetni vadul. Ígérem, ha más nem is telik tőlünk, vissza fogunk integetni.

umbrellataxi.jpg

17 komment

Címkék: énblog időjárás közlekedés város taxi 4 droid múlt főváros tarifa diszpécser tagdíj taxis taxisofőr Budapest taxisrendelet taxisblog fuvarközvetítő Uber fővárosi taxirendelet Wundercar telefonszám-tulajdonos fuvarkufár


A bejegyzés trackback címe:

http://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr707820508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

whale 2015.09.27. 06:52:54

Itt azért némi magyarázatra szorulok, azt hiszem. Az alapdíj nem a kiállást finanszírozza?
Illetve rögtön felmerül a kérdés, hogy ha utcán ülök be, tehát a bérkocsi egy haszontalan métert nem jött értem, miért 450-ről indul az óra?:)

Szabad a taxi 2015.09.27. 07:22:56

@whale: Az alapdíjnak semmi köze a kiállási díjhoz: az a funkciója, hogy a rövid távú fuvarok se legyenek (olyan nagyon) veszteségesek. Egyes városokban (pl. Svájc) tartalmazza az első 1-2 km fuvardíját is – akkor persze más a nagyságrend, olyasmi, mintha nálunk mondjuk 1500-ról indulna az óra, és csak a harmadik ezer méter kezdetekor kezdene újra számolni (távolságot legalábbis, mert időt álló helyzetben ilyenkor is mér a ketyegő).

A kiállási díj pedig vagy egy fix összeg, mint a posztban írtam, vagy maximált, például amikor a Főtaxinál 8 Ft volt az alapdíj, 6 Ft egy kilométer és 2 Ft a várakozás, 20 vagy 30 Ft-ig (included alapdíj) mehetett fel a házhoz rendelés költsége, ha jól emlékszem. (De ha a megrendelő nagyon istentől elrugaszkodott helyre kérte a kocsit és vagy nagyon kellett neki, ezt a limitet bármeddig kiterjeszthette.)

Ennyivel idősebb lennék, vagy csak nem nagyon taxiztál a kilencvenes évek közepe előtt? Én emlékszem gyerekkoromból (hetvenes évek eleje), amikor, nagyon ritkán, rendeltünk kocsit, hogy kivigyen a Keletibe, az 12 és 16 Ft közötti összeggel állt ki (közel volt az Engels – ma Erzsébet – téri droszt, általában onnan jött).

Szóval ezt az alapdíjat úgy képzeld el, mint a klasszikus telefon-előfizetésnél: annál is perkálsz egy kisebb-nagyobb fixet pusztán az örömért, hogy van mivel, és erre jön rá a percdíj, ha épp van is kivel.

Éhes ló 2015.09.27. 08:36:21

A szabad verseny korlátozása, az állami beavatkozás és a monopóliumok okozzák a hiányt és ez a hiány nem csak az esős/havas napokra jellemző mostanában, hanem bármikor előállhat.

whale 2015.09.27. 09:25:11

@Éhes ló: Ez hülyeség. Nem zárt a piac, bárki bármikor beléphet, aki teljesíti a feltételeket...
A hiányt átmenetileg a feltételek szigorodása okozza, de ez majd elmúlik, beáll az egyensúlyi állapot megint. Egyelőre többen akasztották szögre a szabadjelzőt, mint ahányan felszerelték, ahogy hallom. De ez átmeneti állapot, szerintem.

whale 2015.09.27. 09:28:43

@Szabad a taxi: Köszönöm a választ. Igen, az én gyerekkorom inkább a 80-as évekre esett.:) Első meghatározó taxis élményem valamikor a 80-as évek elején egy fuvar volt a Kelenföldi pályaudvarról, illegális magántaxival.:) Borzongatóan izgalmas volt bármi illegálisat tenni a 80-as évek Budapestjén.:))

Szabad a taxi 2015.09.27. 13:18:26

@whale: Haj, bizony... A nyolcvanas évek és az illegális dolgok okozta borzongás nálam is kézen fogva jártak...

whale 2015.09.27. 14:03:18

@Szabad a taxi: Mai szemmel nézve viccesen ártatlan dolgok voltak ezek mind.:)

Éhes ló 2015.09.27. 17:37:11

@whale: azt írod a véleményemről/tapasztalataimról, hogy "ez hülyeség" majd visszaigazolod, hogy valóban kevesebben vannak placcon.

Szerintem több versenykorlátozás van érvényben, mint eddig bármikor, akár a belépési feltételeket, akár a "szolgáltatókat" akár a díjazást tekintjük.

Ha a verseny szabad lenne, akkor többen lennének a placcon, hajtanának a fizető ügyfelekre, árverseny lenne, szolgáltatásverseny lenne és nem kellene normál napon délután vagy semmit, vagy félórára ígért kocsit kapnom immár nem első alkalommal bárkit is hívnék kínomban nem külvárosból, hanem a XII. kerület belsejéből...

whale 2015.09.27. 22:41:53

@Éhes ló: Igen. Átmenetileg. Megváltoztak a feltételek és ez átrendezi a piacot. Sokan kihullanak, sokan jönnek. Most hullámzik a létszám, talán éppen hullámvölgy van. Eltelik kis idő és lecsendesedik ez a dolog, beáll az egyensúly. Nyugi, amíg lesz aki úgy érzi, hogy érdemes ebbe belevágni, mindig lesz utánpótlás.:)

zila5 2015.10.02. 23:10:00

Esőben szövetkezeti taxit kell hívni. Ők csak nem futkorásznak holmi integetők után. :D

Szabad a taxi 2015.10.03. 04:58:56

@zila5: Hát ők valóban nem, nekik viszont annyi a címük teliholdas kedd éjszakákon is, hogy a Plus alig bírja elhordani a remittendát.

Csak azt tudnám, hogy minek köszönhetik mindezt. A gyorsaságuknak biztos nem: már sokat gondolkoztam azon, hogy a kurva lassan hajtási fogadalmukat évente meg kell újítani, vagy életre szól.

zila5 2015.10.03. 08:32:33

Állítólag a téesztagok még a saját utasaik közt is válogatnak. A csigaság az átlagéletkorral függhet össze, így valszeg nem követelmény hanem alapfelszerelés. Cserébe viszont isteni jókat lehet aludni náluk a hátsó ülésen, mert nem is beszélnek fuvar közben, nehogy felgyorsuljanak véletlenül.
Nagyjából egyet tudok érteni az itt leírtakkal (kivéve hogy a 2000 a Bp meg a 4 nálam nem játszanak):
www.nlcafe.hu/szabadido/20150805/ha-taxi-akkor-fotaxi/

Szabad a taxi 2015.10.03. 15:50:49

Teljesen normális, hogy válogatnak, szerintem minden taxis ezt teszi, én is: listázom az állandó megrendelőket, akiket soha többet nem viszek valamiért (sokat kell rájuk várni, esetleg olyan helyen, ahol nem is lehet megállni, túl közeli az úti cél vagy épp nehezen megközelíthető, büdösek, agresszív részegek, esetleg politizálnak, ráadásul ostobán stb.); de azokat is, akiket örömmel, bármikor. (Szerencsére utóbbi névsor a hosszabb, ha nem is sokkal.)

Érintettség okán én legfeljebb olyan rangsort tudok összeállítani, hogy mely fuvarközvetítőhöz szegődnék el a legkisebb rossz elvén. Egyértelműen a City a nyerő, a Főtaxi viszont a tök utolsó: a Szunomár Tibor vezette bagázs húzza le legaljasabban (a reptérrel mutyizva) a szerződött taxisait, és vérlázítóan visszaélnek egy valaha patinás vállalat egykor volt hírnevével.

Csak kicsivel marad le a gusztustalansági rangsorban a Horváth-féle Budapest Taxi, a többi nagyjából fej fej mellett halad, nemigen van köztük különbség, miért is lenne, mindegyik banda soraiba fogad boldogot és szomorút bármikor.

Pár éve, amikor még civilként is taxiztam, 6x6-ot hívtam, de fogalmam sincs, mi szólt mellettük, talán csak a megszokás.

Viszont most már sorozatban zárom az olyan hónapokat, amelyekben fehéren-feketén kimutathatón kidobott pénznek bizonyul a tagdíj, egyszerűen nem szorulok rá a vett fuvarokra, ha esik, ha nem. Tényleg nem tudom, mi tart vissza attól, hogy letépjem a matricákat és letegyem a céges szabadjelzőt, drága hobbi, hogy havi százezerért felveszek néhány címet, ha épp unatkozom, vagy ha kedvem van gyakorolni a várostérképet.

Na de pont az ilyen irracionális birkamentalitás bizonyítja, hogy kezdek menthetetlenül eltaxisodni.

zila5 2015.10.03. 21:37:50

@Szabad a taxi:
Azért úgy volna igazságos, ha az utas is így válogathatna. Nyomulós-átverőst pl nem akarnék többet látni. Vagy nyomuljon vagy verjen át, de a kettő együtt már túlzás. Most aztán retteghetek, mert félcsendesen még el lehetett tiltatni tőlem, csendesen már nem megy. Ez is egy hungarikum, hogy minél fejlettebb a technika, annál kevesebb mindenre tudjuk használni.
Lehet, hogy a City az egyetlen hely ahol jobb taxisnak lenni, mint utasnak?
Utasnak viszont sajnos tényleg a Főtaxinál a legjobb lenni, feltéve ha meglepetések helyett kulturált körülményekre vágyik a kedves.
Én nagyon szeretem a meglepetéseket is, ezért olykor inkább 6x6ot hívok. A bűvös kockák alatt elég szép számban üldögélnek vérbeli bolondok.
A Budapest taxi olyan, mint egy háromfogásos menzakaja összekeverve.
Azt hittem már rég letépted a láncaidat.

Szabad a taxi 2015.10.03. 23:03:39

@zila5: De, a csendesen is le lehet tiltani sofőrt, sőt, ott lehet csak igazán, elég egyszer beírni a rendszerbe, ha valaki nem jön be, és onnantól kezdve emberi beavatkozás nélkül kerülitek el egymást. Az persze valóban nem működik, hogy egy lendülettel lehúzatod magadról az összes nyomulós-átverőst, mert mi van, ha valakinek mondjuk kedden nyomulós, csütörtökön átverős napja van, a kettő együtt csak néha jön elő, és van, hogy egyik sem jellemzi? Ez csak úgy működhetne, ha a drájvereket rendeletileg köteleznék hangulatikonok használatára, minden műszakkezdéskor ki kéne választani egy, az aznapi munkához való hozzáállásunkat szimbolizálót, és azzal jelennénk meg a térképen, illetve az adatbázisban aktuálisan. Na de ne adjunk hülye ötleteket, van ott nélkülünk is elég.

Igen, én is azt hittem, hogy mostanra rég letépem a láncaimat. De vannak észérvek a megtartásuk mellett is, csak most egy sem jut eszembe.

zila5 2015.10.03. 23:47:32

@Szabad a taxi:
Köszi, akkor a legközelebb az első dolgom lesz helyretenni a letiltós ügyet, nekem mikor megkérdeztem, hogy működik-e a dolog az új rendszerben is, azt füllentették, hogy nem. Bár mióta belerondított a kétezres brigád a szimpatikus 6x6os központba eléggé borzalmas és esetleges lett ott minden.
Az én ürgém többször is dupla hangulatban volt, ezért lett végképp elegem belőle.
Azt már én is évekkel ezelőtt kitaláltam, mennyire jó volna hangulatot egyeztetni a fuvar előtt, sőt én arra is gondoltam, hogy lehetne két szabadjelző, az egyik a kocsi szabadságát jelezné, a másik meg a sofőrét.

Nem éppen észérv, de hát hogy néz ki már az a bumfordi csapott tégla a taxi felirattal?? Igaz, az eliték pizzafutáros variációja még viccesebb.

Hidvéghy Márton 2017.04.21. 20:41:15

Az alapdíj a fuvar végeztével a legközelebbi taxiállomásra való odakocsikázás költségeit hivatott fedezni.
Jelenleg kiállási díat nem tartalmaz a tarifa szerkezet.