HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (54) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.06.30. 14:11 Szabad a taxi

Köhögő bolhák a Gvadányi úton

TÜNTETNEK A TAXIPLUS ELLEN AZ ALVÁLLALKOZÓ TAXISOK

bolha.jpgA saját érdekeiket nem tisztán látó taxisok és kamu érdekvédő szervezetek által öntökönszúrás-szerűen kikényszerített új országos taxisrendelet, illetve a régi és az új szabályozás által is deklaráltan svarcfuvarozó Uber körül keltett médiahiszti mellett nem igazán van hírértéke: az egyik legnagyobb budapesti fuvarközvetítő, a Taxiplus szerződött taxisai között megint felbugyborékolt a mormogás joga. Tagdíjfizetés helyett újra demonstrációra szólít az alvállalkozók kemény magjának felhívása. A kiáltvány először csak a taxisportál fórumának plusos topikjában jelent meg, de pár napja a cég forgalmazó URH-csatornáján is hallható az időszakonként felvételről bejátszott kalózszózat.

Tagdíj helyett demonstráció!

Figyelem! 2015. július 1-én (szerdán) de. 10 órára demonstrációt szervezünk a XIV. ker Gvadányi út 65-67. szám alatt lévő Taxiplus-központ elé a brutálistagdíjemelés ellen.

Kérjük, hogy a megállapodásig senki ne fizesse be a július havi tagdíjat!

Kérjük, minél többen gyertek el más taxitársaságoktól is, hogy végre erőt tudjunk felmutatni és sarokba tudjuk szorítani a pénzhajhász milliárdosokat.

Továbbá kérjük, hogy július 1-jén reggel 9 órakor tiltakozásul mindenki tegye a tabletjét szünetre, és URH-n se vegyen fel címet. 

Hogy fel is forr, vagy csak langyosan hullámzik a címnepper céghez kötődő alvállakozó fuvarozók hűtővize, alighanem azon múlik, képesek-e a felfogni, hogy a korábban szotyitarifái mellett low budget tagdíjaival nemcsak az utasokat, de a taxisokat is magához édesgető cég éhsége ma már a kóros kényszerzabálhatnék tüneteit mutatja. Időszerű és elvárható elvárható lenne egy gyomorszorító gyűrű felrakása, legalább néhány kíméleti hónapra, amíg az Ubertől, rendelettől, kényszerű kocsicserétől sújtott plusosok, akik valami Stockholm-szindróma-szerű beteges függelem miatt nem képesek leválni az utasüzér vállalkozásról, ismét vágósúlyba érnek.

    Két hónapja hasonló demonstráció szerveződött a Plus-székház elé, mert a vezetőség egy egyszeri, hetvenötezer forintos "fejlesztési hozzájárulást" akart lenyomni a szerződött taxisai torkán. A spontán ellenállás akkor, az elmúlt húsz év hazai taxistörténelmében példátlan és meglepő módon, eredményre vezetett, a mohó menedzsment meghátrált.

    A győzelem azonban pirruszi volt, a kivétel csak újabb, még agresszívebb bevételnövelési kényszert szült:

tab0622_1.jpg

    Az előző, hetvenötezres lenyúlási kísérlet leverte a taxisoknál a kartercsövet, a makkos cipők hátralépni kényszerültek. Kérdés, most lesznek-e elegen azok a tiltakozók, akik képesek felfogni, hogy egy havi tízezres tagdíjemelés egy év alatt százhúszezres többletköltséget jelent, ami1,6-szorosa a két hónappal ezelőtti hilózási próbálkozásnak. Lesznek-e vajon kellő számban, akiket felháborít az a vérlázító hücpe, hogy egy, az utasok és az őket ténylegesen elszállító vállalkozók közé erőszakosan beékelődő, pofátlan parazita az általa kiszipolyozott zsákmányállatoktól kér innovációs hozzájárulást szikeélezésre az újabb érvágáshoz?

    Olyan fejlesztésekre akar pénzt kizsarolni a telefonszám-tulajdonos Taxiplus, amelyekkel hatékonyabban tudja majd megdézsmálni a már így is közel havi százezer forintra lehúzott taxisai amúgy is megcsappant bevételét.

    Vajon akad-e kellő létszámú plusos, aki elgondolkozik azon, hogy míg a nemrég felhúzott szép, új székház asztalaitól a diszpécserrendszeren keresztül az utolsó tűzőgépig ő gályázott össze mindent nagyobb "partnercégének", ez az anyagi "támogatás", enyhén szólva, egyoldalú?  Hiszen nagyon hülyén nézne a Plus-menedzsment, ha az egyszeri egyéni vállalkozó a fuvarkufár zéertétől egy kis dotációt kérne saját beruházásához (persze "a hatékonyabb együttműködés érdekében"), például hogy egy új téligumi-garnitúrát vehessen végre, ne mindig más levetett, szálszakadt abroncsain kockáctassa az einstandolt, majd neki horror jutalékért átadott utasok életét, és a sajátját.

    Nem tudom, holnap a tiltakozók lesznek-e többen, vagy a pénztárnál sorban állók. Az pedig, hogy más taxitársaságok hűbéreseinek szolidaritására is számít a szervező, megmosolyogtatóan naiv hozzáállás.

    A laikus közvéleménytől viszont a legtöbb, mi elvárható, a közöny: talán nem is baj, hogy fentieknek nincs hírértéke. 

    Úgyhogy ha most köhögnie kell a bolhának, ne fojtsa vissza, de tegye a szája elé a kezét, és ügyeljen rá, hogy másokat ne zavarjon. Mert a bolhacirkusz ma nagyon nem népszerű, unalmas, lenézett vircsaft.

 

Update:

 

A mintegy másfél órás tüntetésen kb. 20 taxis vett részt (a több mint 500 taxiplusosból). Az igazi demonstráció utána következett: a pénztár előtt sorokban tolongva adták a vezetőség tudtára fizetési szándékukat a fuvarközvetítő céggel elégedett taxisták.

6 komment

Címkék: énblog közlekedés tüntetés taxi demonstráció tagdíj taxis Budapest taxisrendelet taxisblog fuvarközvetítő Taxiplus országos taxirendelet telefonszám-tulajdonos fuvarkufár tagdíjemelés


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr197585138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rosszqutya69 2015.07.03. 01:13:54

Igen, hát itt nem lesz túl sok komment, mert ehhez nincs mit hozzáfűzni.

whale 2015.07.03. 10:12:07

Mar csak az a kerdes, te melyik tabort erositetted?;-)

whale 2015.07.03. 11:53:13

Öröm az ürömben, hogy a "tagdíjat" így is-úgy is megemelték volna valószínűleg előbb-utóbb. Így legalább az a 70 forint megmaradt...

Szabad a taxi 2015.07.03. 22:29:18

@whale:

"Mar csak az a kerdes, te melyik tabort erositetted?;-)"

Annyira vigyázok az inkognitómra, hogy erre sem válaszolhatok. Ha megtenném, meg kéne ölnöm mindenkit, aki olvassa.

whale 2015.07.04. 14:20:15

@Szabad a taxi: Gondolod sikerül?:) A stílus maga az ember, ahogy mondani szokás. Szerinted nem tűnt még fel a cégnél, hogy ki az, aki képes két összetett mondatnál bonyolultabban kifejezni magát?:D
Vagy ott is álcázod magad és kizárólag három szavas tőmondatokkal operálsz? :)

Szabad a taxi 2015.07.04. 15:07:43

@whale: Biztos, hogy van akár nálam választékosabban beszélő kollégám is, de igazából nem tudom, mert nem nagyon ismerek taxisokat. A "céggel" pedig minimális a kapcsolatom (ha van még egyáltalán, hiszen lehet, hogy már kiléptem vagy kirúgtak), kizárólag a lehúzásomra korlátozódik/korlátozódott.
süti beállítások módosítása