HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2015.05.02. 21:08 Szabad a taxi

Mégsem lesz taxisdemonstráció hétfőn a Plusnál

NAGYOT AKART PUKIZNI AZ UTASNEPPER, DE BESZART

Az előző posztban belengetett Gvadányi utcai Taxiplus-székház előtti taxisblokád, úgy tűnik, elmarad. A jelek szerint mégis felfogta a – saját magát még mindig nagy kezdőbetűvel író – vezetőség, hogy innovációit, amelyekkel a taxis vállalkozók számára kívánja szolgáltatásaikat vonzóvá tenni, mégsem 

beszartam.jpgigazán életszerű épp a célcsoporttal finanszíroztatni. Talán bízhatunk benne, hogy ez csak a biginingje egy bjutiful felismeréssorozatnak.

Alább betűhíven közlöm a szokatlan időben, szombat kora este az összes plusos tabra kiküldött általános üzenetet (képernyőképet még mindig nem lehet készíteni ezzel a bóvli vágódeszkával): aki hallja, adja át. Sajnos nem teljesen világos, hol rejtették el benne a mondanivalót, de valami olyasmiről delirál a jó hír közvetője, hogy akinek nem tetszik a rendszer (persze ez is nagybetűvel), és nem akarja támogatni annak fejlesztését, azt legközelebb már nem veszik fel a tagok sorába. De addig is mindenki öltözzön csinosan, rendszeresen mossa meg a testrészeit, a fogát és a kocsiját. Különösen utolsó keddenként, amikor át lehet tekinteni a kétoldalút, mert már van rá lehetőség, hiszen biztosítanak rá. Kérdések ugyanott felvethetők.

    (Fene tudja, lehet, hogy tényleg elkezdett langyosodni a vas, talán ütni kéne még.)

Központ

ÁLTALÁNOS Tisztelt kollégák! Tájékoztatunk Benneteket, hogy a hét folyamán a Vezetőség fórumot tartott részetekre a Rendszerfejlesztési Hozzájárulással kapcsolatban (a cég fuvarszervezési stratégiájának részeként), ezt megelőzően pedig spontán tagi kezdeményezés alapján egyeztettünk veletek. A megbeszélésen elhangzottakat mérlegelve a Vezetőség úgy határozott, hogy a Rendszerfejlesztési Hozzájárulás befizetési kötelezettségét visszavonja. A Vezetőség döntésének alapja, hogy jelzéseteknek megfelelően nem kívánjátok a „fejlesztéseket”, valamint a cég fuvarszervezési stratégiáját támogatni. a TaxiPlus a fórumon elhangzottak alapján az új tagfelvételeket sokkal szigorúbb feltételrendszer szerint intézi.  A belépés feltétele az elkövetkezendő időszakban a sikeres helyismereti vizsga, továbbá egy tesztlap eredményes kitöltése, melyet társaságunk Reklamációs és Etikai Bizottsága állít össze és bírál el. Figyelembe véve a jelenlegi gazdasági helyzetet, nehéz anyagi körülményeiteket, továbbá a Fővárosi Közgyűlés 31/2013. IV.18-i rendeletében foglalt, idén júliusban esedékes kényszerű autócseréket, társaságunk ügyvezető igazgatója létszám-stopot hirdet, 550 fő szerződéses vállalkozó eléréséig. A fentiekre tekintettel tájékoztatunk Benneteket, hogy a szolgáltatási színvonal megőrzése, valamint javítás érdekében Ellenőreink és az Etikai Bizottság fokozottan fogja ellenőrizni a gépjárművek külső-, belső esztétikai állapotát, és a kollégák megjelenését, ruházatuk megfelelőségét. a Vezetőség minden hónap utolsó keddi napján fogadóórát tart részetekre 15:00-tól 17:00-ig bezárólag. a fogadóórán lehetőséget biztosítunk kérdéseitek feltevésére, a cég szolgáltatási színvonalának emelése céljából tett javaslataitok megvitatására. Budapest, 2015. május 2. Köszönettel: A Vezetőség

5 komment

Címkék: élet közlekedés taxis taxisofőr Budapest taxissztrájk taxisblog fuvarközvetítő Taxiplus


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr737424298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zila5 2015.05.03. 00:28:15

Én már látom is a lelki szemeim előtt az 550 csinos. okos. illatos piacvezetőt. Kezdetnek tényleg bjutiful.

whale 2015.05.04. 06:28:53

Óbakker, pedig mentem volna tunkolni...:) Mindenesetre gratulálok, éljen a munkásmozgalom, valamint világ proletárjai, egyesüljetek!:D Kísértet járta be a Plus székházát.:D
Nem akartok szakszervezetet alapítani?

Szabad a taxi 2015.05.04. 14:18:37

@whale: Lenne helye, hiszen az egyetlen deklaráltan taxisok érdekvédelmére alapított szakszervezet, a TGFSZ most szűnt meg, alig egy hónapja. Érdemes beleolvasgatni legalább a végébe ennek a topiknak:

www.hallotaxi.hu/forum/posts/topicid/321648

Így már csak a nem titkoltan kizárólag az adójellegű tagsági díj évenkénti beszedése erejéig működő kamara, illetve a korántsem független és még annyira sem országos, gyakorlatilag egyszemélyes Metál Zoltán-féle Országos Taxis Szövetség maradt.

Egyébként szerintem idétlen dolog szakszervezetnek nevezni egy nagyrészt önálló vállalkozókat képviselő érdekvédelmi szervezetet, a céh, vagy épp a kamara lenne a jobb önmeghatározás, bár utóbbit ugye nálunk már lefoglalta az adóhivatal egyik jelentéktelen kis leányvállalata.

Amúgy én tagja voltam a TGFSZ-nek egy évig, de mivel nagyon hamar rájöttem, hogy a taxisok érdemi problémáival ez a tömörülés nem tud kezdeni, a következő évben már nem fizettem be a tagdíjat – igaz, annyira amatőrszinten működött a pénzügyi rész is, hogy nem is kérték.

Az volt velük a legnagyobb baj, hogy "legfeljebb" a hatóságokkal, illetékes kormányszervekkel, a fővárossal, BKK-val mertek egyeztetéseket kezdeményezni (határozottan fellépni ezekkel szemben se nagyon), de arra egyszer sem volt példa, hogy az igazi ellenség, a parazita fuvarkufár kizsákmányolása ellen akár a szemöldöküket összehúzták volna. Ami persze érthető: egyrészt azok egyáltalán nem pogácsával meg bubis vízzel kínálták volna meg őket, ha pattognak, és nem fehér asztal mellett; másrészt a tényleg teljesen önzetlen társadalmi munkában vállalt pozíciókat betöltő TGFSZ-vezetők nagyrészt szintén tagdíjrabszolgasorban tengődő, ténylegesen az utcákat róva megélni próbáló taxisok voltak. Akik, ugyanúgy féltek a tahó erőszakosságukra sokszor még rá is játszó utaskalmároktól, mint tisztséget nem viselő kollégáik. (Esetleg kicsit még jobban is.)

Mindenesetre nagy pofon nekik, hogy egy teljesen spontán taxiskezdeményezés nagyobb eredményt tudott három nap alatt elérni, mint ők egész érdekvédelmi pályafutásuk alatt. Talán jobb is, hogy nem érték ezt meg.

rosszqutya69 2015.05.05. 16:29:04

@Szabad a taxi: Két dolgot fűznék ehhez hozzá kiegészítésként, ha megengeded.

1. A Kamarának nem tagsági díjat fizetsz évente, kötelező jelleggel. A tagság továbbra is önkéntes, viszont nem 5 ezer forint. Az az 5 ezer - ahogy te is írod - lényegében egy adó, semmit nem kapsz érte, lehetőséget, hogy beleszólj a dolgokba meg pláne nem.

2. A TGFSZ még a minimobilos Bakucz alkotása, aki, miután rájött, hogy a taxisok érdekeit képtelenség védeni és képviselni, inkább beállt a lehúzóik közé. Ekkor a TGFSZ-t hibernált állapotba helyezte.
Indult egy szerveződés 2010-ben (ez lett volna a Taxisok Egyesülete), ami viszonylag gyorsan kimúlt, de néhányan nem adták föl és folytatni akarták a még meg sem kezdett munkát. Az azóta taxi üzletág igazgatóvá előlépett egyik alapító egyszerűbbnek látta, ha már egy létező szervezetet ébresztenek föl Csipkerózsika álmából, mintsem elkezdjenek egy új szervezet bejegyeztetésével szenvedni.
Az elnevezés tehát adott volt, bármennyire is idétlen, egyszerűen megörökölték. A nagy igyekezet oka pedig az volt, hogy mindenképp szerették volna, ha taxisok is ülnek a fővárosi tárgyalóasztalnál, tehát egész egyszerűen időszűkében voltak.
Mondjuk így utólag, ezért kár volt igyekezni...

Szabad a taxi 2015.05.05. 22:27:52

Nagyon köszönöm az értékes kiegészítést – be kell látnom, hogy tényleg úgy írtam a taxigépkocsivezetőmunkásmozgalom-történetről, hogy előtte nem igazán tanulmányoztam (pedig már maga a szó is milyen szép).

:)

A Málna szörpösödési folyamata nagyjából kikristályosodott előttem a szaksajtó vonatkozó topikjaiból korábban, de mélyebbre nem nyúltam vissza, hálás vagyok az új ismeretekért.

Ezt a kamarás dolgot viszont annak ellenére nem értem igazán, hogy tökéletesen elmagyaráztad. Mert ez ugyebár nemcsak birka taxisokra szabott szopatás, de sokkal cizelláltabb intellektusú társadalmi rétegek is fennakadás nélkül mély torokra veszik, legfeljebb utána köpnek egyet, ha senki nem látja.

Lehet, mégsem a taxis a társadalom legalja barma? Csak őt néha még – fellángolás- és önbevallásszerűen – foglalkoztatja, mert zavarja, hogy talán tényleg az?
süti beállítások módosítása