HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • whale: Na, végre! Remélem gyakrabban írsz eztán... Igazi ungarische virtschaft lett ez a vb is. Bele se m... (2017.07.27. 08:02) Víziszony
  • Szabad a taxi: @Kurgan: Az Elitnek vannak sárgított Mercijei is, és sötét színű, fehér rendszámos, tetejükön sza... (2017.07.25. 08:47) Uber: barátok közt folytatják
  • Kurgan: Régi a cikk, de ennek kapcsán van egy kérdésem: " A személygépkocsis személyszállításra használt ... (2017.07.25. 08:36) Uber: barátok közt folytatják
  • Első mohikán: Üdv kolléga! Régen olvastalak... A Magas-Tátrát ajánlom, ugyan ott is van víz -tengerszemek, csob... (2017.07.25. 02:22) Víziszony
  • Szabad a taxi: @whale: Legalábbis ritkán, nagyon ritkán. :) (2017.07.24. 05:28) A taxi fáj?
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (11) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) anarchia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (17) blog (6) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) Budapest (52) budapest (1) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (2) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (5) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (9) diszpécser (6) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (3) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (13) embercsempészet (1) emigráció (1) én (32) énblog (40) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (14) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (18) Fővárosi közgyűlés (3) fővárosi taxirendelet (20) fuvarközvetítő (30) fuvarkufár (14) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Habony Árpád (1) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (4) hiénák (2) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (33) jogszabályok (2) jövő (19) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (1) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (40) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) Metál Zoltán (7) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) netadó (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (16) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (19) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (7) sárga taxi (11) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (10) tagdíjemelés (1) tarifa (17) Tarlós István (11) taxi (49) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (54) taxisblog (48) taxisblokád (4) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (48) taxisrendelet (31) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (5) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (4) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) Varga Moncsi (1) város (28) Városháza (1) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (4) verés (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2014.10.20. 18:41 Szabad a taxi

Hűbérből Uberbe

ÖTÖDÖLŐ TAXISÖLŐ


seigneur150.jpgKeserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó nyállal kétségbeesett, de határozott – és minden bizonnyal elkésett – fellépésról legalább az utóbbi ellen; de a kaszák egyenesítése közben sem szabad elfelejteni, hogy a taxis legnagyobb ellensége – saját magán kívül – továbbra is a közbeszédben "taxiscégnek", "taxivállalatnak", vagy hivatalos szóhasználattal "fuvarközvetítőnek" becézett parazita, a címkufár. Csakhogy eddigi lehúzóink, ezek a bumfordi balkáni bunkók, a suhogós dzsoggingból, makkos cipőből épp csak kinőtt utasnepperek és droidtartók bájos széltolók csak az immár földrészeken átívelő szabadrabló startup, az Uber kitalálóihoz és üzemeltetőihez képest.

Nyílt titok taxisberkekben, hogy az utasnepperek kartellja a mindenkori tagdíjat (a tarhát, amelyet a független taxis havonkénti rendszerességgel minden körülmények között, tehát ha dolgozik, ha nem befizet), a történelmi ihletésű tized mintájára szabta meg: azaz annak a bruttó bevételnek a tíz százalékát akarja lenyúlni, amelyet egy önpusztítóan sokat utcán lévő, gyakorlatilag a kocsijában élő taxis-jobbágy havi harminc tizenkét-tizennégy órás munkanap alatt fizikailag képes lehet összegályázni. (Amíg be nem adja a slusszkulcsot). Gusztustalan dézsma ez, és ráadásul disznók vályújába feleslegesen öntött lé. Arról például tényleg fogalmam sincs, én miért perkálom ki még mindig, amikor precíz kimutatásaim szerint még az elmúlt két év egyetlen hónapjában sem haladta meg az engem vazallusának tekintő közvetítő által lenyúlt, majd nekem aranyáron újraértékesített fuvarok száma a beülős-leintősökét.

     Igaz, én kicsit másképp taxizom, mint a többség: ha megy az utca vagy a belvárosi törzsplaccom, eszemben sincs rendelést felvenni, hogy aztán tíz perc ingyen várakozás után esetleg "megégve" (utas nélkül) kullogjak el a helyszínről. Azt sem tudhatom biztosan, hogy ha épp (jellemzően álmos hétő-kedd-szerda éjjeleken) mégis úgy érzem, rákényszerülök az URH-ra-tabletre, és éppen ezek útján szerzett fuvarban vagyok, nem-ülne-e be hozzám olyan utas ez idő alatt, akiért nem én megyek házhoz ingyen, hanem ő kezdeményezi köztünk a szolgáltatási szerződést: rám nyitja az ajtót, és én ugyanabban a pillanatban már indítom is a taxamétert.

    Tény, hogy hajnalonta igen jól tud jönni egy-egy URH-n felvett reptéri előrendelés: irányban van hazafelé, a fapados járatok indulása nagyjából egybeesik a fájrontommal. De privát reptérből egyre kevesebb van, a szállodásokat meg "hoteles feltételekkel" kínálják, azaz pacsipénzt kérnek, a telefonszám-tulajdonos és a hotelszemélyzet éhségétől függően 1500-2000 forintot. Tőlem hiába, inkább hazagurulok üresen. (Amúgy tökéletesen fővárosirendelet-ellenes ez a gyakorlat is, de mivel az is az, hogy a reptéri szolgáltató Főtaxi a főváros engedélyével hasonló összegeket gombol le kanyaronként a taxisairól – plusz még a tagdíjon kívül úgynevezett havi regisztrációs díjat is, ami szintén egy nettó minimálbér feletti summa –, aztán megosztja a leggusztustalanabb hazai céggel, a Budapest Airporttal, a fővárosi közgyűlés tudtával és támogatásával, így szem van hunyva e fölött: kéz kezet piszkít.)

bud.jpg

Valutaárfolyamok Lisztferihegyen – a képet a Hallotaxi.hu fórumának szaktopikjából szerezve illesztettem a törzsanyagomhoz

    Ugyanakkor a minőségi és utasbarát szolgáltatáshoz természetesen elengedhetetlen a logisztika, és az is teljesen világos előttem (ahogy minden taxis előtt, aki képes előrébb látni a szélvédőjénél), hogy a fuvarközvetítők előbb-utóbb rákényszerülnek majd a versenyre. A selejtezők számukra legkínzóbb száma az lesz, hogy melyikük tud először úgy átállni a tisztán, vagy legalább részben közvetítettfuvar-arányos elszámolású együttműködésre, hogy még jó képet is vág hozzá. Azt is megírtam már korábban többször, legelőször itt, hogy a betelefonálós-humán diszpécseres címkiadó rendszer ugyanúgy a virtuális taximúzeum (ez valamiért most bezárt, remélem, csak ideiglenesen, vagy költözik) része lesz, mint a telefonnal felszerelt drosztoszlopok, a műszerfalra befőttesgumizott Szokol rádió vagy a nagypapaszandálhoz húzott barna, műszálas zokni . És hamarabb, mint gondolnánk. Vannak is már úttörő hazai kezdeményezések, GPS-alapú okostelefonos direkt alkalmazások, a legelsőnek nemcsak lelkes tesztelője voltam, de címeket is nyertem általa; kár, hogy mára halottnak tűnik tőkehiány és marketingimpotencia miatti érdektelenség miatt. (De kipróbáltam későbbi epigonokat is, például ezt és ezt mostanság is bekapcsolom néha, egyelőre kevés ereménnyel.)

    A nyugat-európai és amerikai taxisok mumusa, az Uber azonban már itt kopogtat azon a koporsófedélen, amelyet végleg rá akar szögezni a lassú kínhalállal ölő taxishóhérok áldozataira. Sok szempontbólwundercar_nicht_verfuegbar250.jpg irigylésre méltók a világ boldogabb részein dolgozó kollégák, például azért, mert nekik szinte csak egy igazi ellenfelük van, ez a soraikat felező okostelefon-vírus. (Egy mutáció már Magyarországon is próbálkozik, a Wunderbaum Wundercar, de egyelőre csak az a minden új kockatrendre fogékony nörd- és geekréteg vevő rá, amely egyébként is csak körúton belül utazik slágerpubból romkocsmába, ők meg különösebben nem hiányoznak a mindennapjaimból. Sofőr sincs elég; szóval nem konkurencia még a Wundercar, legfeljebb ellenség.)

    Na de ha az Uber fuvaronként kér részesedést, ráadásul fejlett technikával szolgáltat, akkor miért nem gyújtok harsonákat, és miért nem fújom meg a görögtüzeket, hogy végre itt áll Kannibál Anti, a portás? Több okból.

    Az egyik, hogy az Uber megálmodója, fejlesztője és működtetői együtt elmehetnek a széles piacra pozicionált, telibe targetált, deep linkelt, sok kattintást vonzó anyjukba. A sötét középkor hűbérurai beérték a jobbágyok megtermelt javainak tizedével, a mohó papok szintén, akárcsak a jelenkor dögevői, a fentebb már szeretettel jellemzett tagdíjkeselyűk. Utóbbiak az Uber-bagázshoz képest visszafogott filantrópok, fejlett szociális érzékű üzleti partnerek. Az Ubernek ugyanis nem elég a tíz százalék, húszat akar. Ötödöt, mint EU-s pénzeken főtereket térkövező pofátlan polgármesterek és sameszaik. A szerencsétlen, minden statisztikából kiesett munkanélküli, akinek valami csoda folytán a bank még nem vitte el a kocsiját, vagy a diák, akinek a nagyszülők összedobtak érettségire egy használt Suzukit, persze kitörési lehetőségnek érzi ezt az üzleti modellt is, csak nyomni kell a pedált feszt, meg tankolni néha (gondolja ő). Mert az Ubernek fizetett részesedésen kívül egyelőre csak a benzinkút viszi a pénzt, adózásról, közteherviselésről szó sincs (az amortizáció, a szervizköltség meg olyan távolinak, megfoghatatlannak és esetlegesnek tűnik).

    Elismerem, furcsa, ha egy taxis kel ki magából, mert talált egy adóelkerülési nem is kiskaput, de átjáróházat, amely még a köreiben általános kreatív könyvelésnél is hatékonyabb. Minden ezeknek befizetett adóforintot hasztalanabb beruházásnak érzek, mint ha parlagfűirtásra ajánlottam volna fel a személyi jövedelemadóm egy százalékát, és remélem, a Kitiltásgate szereplői meg sem állnak Guntanamóig. De a pofátlan csicskáztatás csimborasszója, hogy míg a kereskedők és szolgáltatók lehető legszélesebb körét saját pénzen, támogatás nélkül beszerzendő online pénztárgéppel fingatják (várhatóan a taxisokat is rövidesen, pedig még ki sem heverhették a sárgulást, Tarlós és az NFM összes eddigi és jövőbeni packázásait), az Uber nyíltan feketegazdaság-erősítő létezése ellen nemhogy meg sem próbálnak valami bátortalan piacvédőszabály-kísérletekkel bohóckodni, de még a segge alá is teszik a lovakat, majd azok közé dobják a gyeplőt: hiszen a készülő miniszteri rendelet (szemben a Tarlós-félével) egyáltalán nem foglalkozik a fuvarközvetítői tevékenység szabályozásával.

    A multinacionális, web-alapú utasüzér által a kontárokra kényszerített viteldíjak olyan alacsonyak, hogy a közelmúlt szotyitaxicégeinek tulajdonosai is csak pirulva és helytelenítőleg ingatják a a fejüket (vagy épp elismerően bólogatnak). Persze az Uber-kocsiknál fel sem merül a hétéves korhatár, évenkénti, szigorított műszaki vizsga sincs, nincs kötelező téli gumi (október 15-től április 15-ig), ezekre nem kell költeni. De azért ha széthajtja valaki a családi kocsit azzal, hogy részeg tinédzsereket szállít szombat éjszakánként gombokért, készüljön fel arra, hogy előbb-utóbb elfogy alóla a vas.

    Tudom, nehéz megemészteni (az előző posztom kommentelői közül néhánynak egyenesen kiveti a gyomra) azt, hogy a taxizás egy szakma. (Nyilván az illetékes jogszabály-előkészítők is így gondolják, ezért akarnak kényszeresen mindenkit újra levizsgáztatni a legkülönfélébb, mondvacsinált baromságokból, majd utána ötévente frissítőtanfolyamok.) Ebből uber_telefon180.jpgkövetkezik, hogy akik megfelelő papírok nélkül űzik, azok legalábbis kontárok. Valójában rosszabbak annál: az amatőr ámokfutásuk által esetlegesen okozott kárt sem az Uber, sem más nem fogja megtéríteni, a biztosítók nem engedélyezett tevékenységre utasfelelősség-biztosítást sem kötnek velük (mint velünk, mert nekünk ez is kötelező). Egyébként nekem is szokta a szomszédom szívességből szerelni a kocsimat, néha még pénzt is elfogad érte, de ő főállásban is autószerelő, és legalább nem húzza le tőle a fusin szerzett zsebpénze ötödét egy messziről jött, mohó rabszolgatartó. Úgyhogy lehet ilyen kedves kis rajzfilmekben (Southpark-epizód: beágyazni, szerzői jogok miatt, nyilván nem tudom, de megnézhető-letölthető – itt linkelték nekem) hanyatt esni a carsharingnek nevezett új móditól, de miközben fekszünk a földön elalélva, nem árt tudni, hogy valójában gátlástalan, marék rizsért tornacipőt varratós szintű kizsákmányolással van dolgunk.

    Azt írja Tomajer, a nagy taxisgondolkozó egy helyt: "Mert mi fog történni?  Háát az, vazze, hogy a taxis beint, ő se vesz új autót, hanem elmegy Uber-taxisnak, oszt a hatalom bekaphatja. De előbb azért tönkremegy."

    Nos, valahogy így. De engedtessék meg, hogy én ebből kimaradjak. Legfeljebb, ahogy néhány kedves troll (olvasót nem írok, mert maximum a címet fogadta be az agyuk, mielőtt remegő egérrel legörgettek a kommentdobozhoz) javasolta a legutóbbi Index-címlap után, tényleg elmegyek dolgozni valamit ingyenélés helyett.

46 komment · 1 trackback

Címkék: énblog élet én közlekedés kormány város pénz taxi adó droid reptér ellenőr főváros túlélés ellenőrzés tarifa minisztérium carsharing tagdíj taxis taxisofőr sárga taxi adókerülés Tarlós István Budapest NFM BKK taxisrendelet taxisblog taxilike droidtartó fuvarközvetítő Uber országos taxirendelet hétéves korhatár kitiltásgate fővárosi taxirendelet Wundercar Besttaxi Taxiquick


A bejegyzés trackback címe:

http://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr666808679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kamu független igazságügyi szakértői trükkel is lop a Tigáz 2014.10.21. 18:07:07

  Hasonló csalássorozat zajlik a gázszolgáltatóknál is, mint a hazai bankoknál az úgynevezett devizahitelezésnél.  Hibás termék a gázóra is és a gázszolgáltatók által megrendelt és fizetett igazságügyi szakértői vizsgálatok úgyszintén hibásak. Az álta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

redsea 2014.10.20. 22:24:34

csak végiggondoltam a számokat. Az Uber 20%-ot vesz le, ami szerinted sok. A hagyományos fuvarszervező 70.000 Ft-t vagy többet. Ahhoz, hogy a fuverszervező jobb legyen, havi szinten 350e feletti fuvart kell adnia.
Az Uber cucc nekem nagyon tetszik, azt használom, olyan helyen ahol üzemel: a sofőrök udvariasak, korrektek. Szerintem azért mert visszajelzést lehet küldeni. Egyszerű, win-win.
Az Uber teljesen tiszta, hiszen bankszámlán megy a pénz. Persze lehet vanutui bankszámlát nyitni, de a sofőr nem az a szint.

Szabad a taxi 2014.10.20. 22:42:57

Gusztustalanul, példátlanul sok, de ezt megírtam, többet nem tudok hozzátenni.

Nem a fuvarszervező által adott fuvarok tíz százalékáról beszéltem, hanem egy csúcsra járatott taxis összbevételének tizedéről. Egyébként az általad említett 350 ezer forint még messze nem az a bruttó summa, amelyből rentábilisan lehet taxizni (nyolcórás bejelentés, üzemanyagköltség, amortizáció, biztosítások, súlyadó, könyvelő stb.), számolj tovább.

Az igazi taxiközvetítő appokon is lehet visszajelzést küldeni. Illetve lehetne, ha működnének, de nincs rájuk kereslet, mert az Uber és a Wundercar varázsát nem a visszajelzés lehetőségének nagyszerűsége adja, hanem a nevetséges, kizárólag teljes adókerülés mellett tartható viteldíj.

Nem bankszámlán, hanem Paypalon mozog a pénz az Uber és a drájver között, abba pedig nem lát bele az adóhivatal. (Ha nem így lenne, nem csinálnák: ismerek Uber-sofőrt, ő mondta.)

Gemini111 2014.10.21. 15:46:28

Nem vagyok sofor igy lehet beleszolasom sincs, de miota van arra garancia barmely szakmaban,vallalkozasban, hogy a technika (esetleg a jogszabalyi kornyezet) nem valtoztatja azt meg, esetleg torli el teljesen?

Szabad a taxi 2014.10.21. 15:51:21

@Gemini111: Természetesen nincs rá garancia, erről az egykori szemfelszedők, lámpagyújtogatók, mozdonyfűtők, drótos tótok, teknővájók stb. hosszan mesélhetnének.

De ez a poszt nem is erről szól szerintem, vagy ha mégis, akkor valamit nagyon elrontottam.

Emmanuel Goldstein 2014.10.21. 15:55:07

hogy a taxizás szakma lenne, ezzel nagyon egyszerű vitatkozni..
tanítják valahol, van metodikája?
a háromlábú balkáni kutyának is van autója, gps-e, szabadideje, kihagytam valami készséget/képességet?

shitgun 2014.10.21. 16:08:24

Hát a taxizás szerintem sem szakma, sokkal inkább egy primitív (nem a szó rossz értelmében) szolgáltatás, mely során egy ember, akinek a skillje kimerül annyiban, hogy tud autót vezetni (erre 10-ból 8 másik ember is képes), autót vezet, és A-ból B-be visz egy másik embert. 80-as évekbeli téves beidegződés, hogy a taxis valaki, a taxis úr, a taxis magánzó, ő a maszek, egy valaki, nagybetűs tényező. Lehet, hogy akkor valami volt ebben, de mára a taxis egy biorobot, egy sofőr, akit egy random másik, plusz egy 20 ropis GPS azonnal helyettesíteni tud. Szóval taxis barátaim, ha fostos a meló, szarok a körülmények, tessék továbbtanulni, képezni magatokat, mert az, hogy tudtok autót vezetni, ma már semmire nem elég, nem hivatkozási alap, és a kutya nem sajnál titeket.

dollarpapa 2014.10.21. 16:22:58

Bármikor ülök be taxiba egyből kezdi a sofőr a panaszáradatot pedig még a címet sem mondtam meg. Korábban az volt a bajuk, hogy nincs szabályozás, most a fixtarifa miatt elmaradó utasok. Persze nekem utasként felfoghatatlan, hogy egy XI.ker - Lisztferihegy út miértn em éri meg 9000-ért amikor korábban fix 4800 volt a zónás díj. Azért rosszabb mert több a bevétel!?

Taxisnak sosem jó semmi, ez így marad amíg világ a világ!

Emmanuel Goldstein 2014.10.21. 16:23:13

amúgy persze magánemberként tökre sajnálom a taxist, h most kellemetlen helyzetben van, de globálisan, nem cégekre és emberekre lebontva a szitut, lett egy alkalmazás, ami a felesleges kapacitás egy részét kitölti, a zöldek amúgy is mióta rinyálnak, egyautóban egy ember, mekkora pazarlékolás.
és ezért olcsó az űber, és csak úgy műxik, ha az utazásba befektetett összegnek csak egy része térül meg, pont azért, hogy ne lehessen életmódszerűen taxizni belőlük.nem ez a koncepció.

Girhes Joe 2014.10.21. 16:27:37

Na majd akkor mekkora felzúdulás lesz taxisberkekben, ha valaki megcsinálja (végre) a couchsurfing autós változatát: betáplálom hogy ma délután 5-kor megyek Rákospalotáról Kispestre, és már dobja is a szoftver, hogy kit vihetek el. Ingyen, azazhogy valami virtuális pontokért, amikért máskor meg engem visz el másvalaki, amikor épp részeg vagyok, vagy nincs kedvem vezetni. Ha nem pénzért megy, hanem reputációért, abba se az adóhivatal, se a hatóságok nem szólhatnak bele, mert mindenkinek joga van bárkit elvinni szívességből.

nick: 2014.10.21. 17:48:13

@Szabad a taxi: bocs, de mielőtt továbbmennénk, elárulnád, hogy a fuvarjaid hány százalékára állítasz ki számlát hivatalosan, és ez az össz bevételed mekkora része?...

...illetve ugyanez hány százalék a magyarországi taxisoknál átlagban?

köszi a választ előre is!

tarara 2014.10.21. 17:55:00

A fejlődést nem lehet megállítani. Joggal bosszantja ugyan a "sárga taxisokat" az a sok bürokrácia, anyagi teher, amit az állam rájuk ró, mégis idővel kénytelen lesz az állam is visszakozni. Lehet, hogy ez nem egy év lesz, de lassú víz partot mos.

Szabad a taxi 2014.10.21. 17:57:47

@nick: Nem tudom, hová megyünk tovább, de a kérdésedre válaszolva: minden fuvar végén nyugtát ad a taxióra, el sem tudom kerülni a kinyomtatását. Aztán vagy elviszi az utas, vagy hagyja a kocsiban szemétnek, utóbbi a gyakoribb, pedig én a kezébe adom.

Kézzel írott, négypéldányos áfás számlát ritkán állítok ki, nem nagyon van ilyen igény az éjszakában.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.21. 17:58:08

@Girhes Joe: www.oszkar.com :)

anno mekkora felzudulas volt am az email, oszt most is kirugtak par szaz postast

tarara 2014.10.21. 18:07:55

A két fuvarszervezési forma meg kell, hogy férjen egymás mellett, ostobaság lenne bürokratikus tiltásokkal kezelni.

Idővel a megrendelők, a szolgáltatást igénylők el fogják maguk dönteni, hogy vállalják-e a többlet kockázatot, ami a netes szabad szerveződéssel jár együtt, vagy sem. Mások azt fogják mondani megéri a magasabb költséget a szabályozásból eredő biztonság, vagy annak érzete.( mindaddig, amíg nem veri meg néhány taxis az utasát,...)

Lesz egyikre is, másikra is kereslet, a tapasztalatok pedig egy idő után véglegesen megszűrik melyikre mennyi valós kereslet marad.

A "sárga taxizásból" életvitelszerűen megélők nyilván kevesebben lesznek az áttevődő kereslet okán, de ezzel egyet lehet csak tenni: tudomásul venni.

A netes távolsági utas-autós párosító oldalak felfutásának üteme jó előrejelzője az Uber sikerének, vagy sikertelenségének, akkor is, ha az nem egészen ugyanaz a műfaj.

tarara 2014.10.21. 18:14:33

@Szabad a taxi: Ha elindítja a taxis a taxamétert, akkor kinyomtatja a bizonylatot a küyü, és rögzíti a könyvelésben a bevételt, de ha nem, akkor nem. Ha ránézésre megbízható az utas, akkor meg lehet vele állapodni, pláne, ha már nem először utazik vele. Ha meg gyanús, hogy ketten ülnek be utasként, és a fizimiskájuk is gyanús, akkor óra indul, nincs kecmec.

kvadrillio 2014.10.21. 18:34:41

jön az internetadó Sajtótájékoztatót tartott Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a jövő évi adócsomagról...."

AZÉRT JÖN, MERT MÉG 10 SORSOK HÁZÁT AKARNAK ÉPÍTENI A ZSIDÓKNAK !!! :o)))))

Boka1 2014.10.21. 18:51:02

A city taxinál eddig az összes autóban volt gyorspörgető. Legutóbb a fűtő-szellőztetőt kapcsolgatta a szemét bankokat szídó taxisofőr . Ilyenkor van egy nézésük is, hogy vajon észreveszem-e. :D

nick: 2014.10.21. 19:30:54

@Szabad a taxi: köszönöm a gyors választ, arra irányult a kérdésem, hogy a Te, valamint átlagosan a taxisok bevételének vajon hány százaléka lesz valóban bevallott adóalap

mert az, hogy mikor ad nyugtát a taxióra, még nem feltétlenül jelenti is ezt, azt ugye mind jól tudjuk... :-)

mindezt pedig csak azért kérdeztem, mert ha elég általános, hogy sok taxis nem adózza le a teljes bevételét, akkor miért a taxisok mutatnak rá más, szintén nem adózóra, hogy micsoda csúnya dolog nem adózni?!...

lehet, hogy inkább csak annak kéne másra mutogatni, aki maga teljesen tiszta

természetesen itt nem Rád gondolok, mert egyáltalán semmit sem tudok rólad, de azért abban szerintem megegyezik a tapasztalatunk, hogy van egy ilyen elég általános jelenség (és persze nem is csak a taxisok körében)

Szabad a taxi 2014.10.21. 19:45:31

@nick:: Azt tudom erre válaszolni, hogy a taxisok (átlagának) adófizetési fegyelme semmivel sem marad alatta a bevallott jövedelem után adózók összessége átlagáénak; igaz, nem is haladja meg azt. :)

Egyébként szabadjon idéznem magam, innen föntebbről, a posztból:

"Elismerem, furcsa, ha egy taxis kel ki magából, mert talált egy adóelkerülési nem is kiskaput, de átjáróházat, amely még a köreiben általános kreatív könyvelésnél is hatékonyabb. ... De a pofátlan csicskáztatás csimborasszója, hogy míg a kereskedők és szolgáltatók lehető legszélesebb körét saját pénzen, támogatás nélkül beszerzendő online pénztárgéppel fingatják, ...az Uber nyíltan feketegazdaság-erősítő létezése ellen nemhogy meg sem próbálnak valami bátortalan piacvédőszabály-kísérletekkel bohóckodni, de még a segge alá is teszik a lovakat, majd azok közé dobják a gyeplőt..."

Na de megyek dolgozni, mert ebből nem élünk meg

tarara 2014.10.21. 20:37:24

@Szabad a taxi: Ez a kemény szabályozás azért jött létre végülis, mert a taxisok olyan kiszámíthatatlan, megbízhatatlan helyzetet tartottak fenn az elmúlt évtizedekben, ami ellen tömegek szólaltak fel. Igény volt tehát a lakosság részéről egy erősen szabályozott működési környezetre, hiszen alternatíva nem volt, csak "A Taxisok" voltak, néhány fuvarszervező, címkiosztó vállalkozásra tagolva.
Különbség nem volt az utasok szempontjából a megbízhatóság, számonkérhetőség, .. tekintetében.

Ez a fogyasztói igény tehát kielégítésre került, nyilván nem is kicsi a kereslet iránta, sokak elégedettek az utasok közül. Ennek az elégedettséget kiváltó szabályozásnak költségei is vannak, amit a taxi fuvardíjakban is érvényesíteni teljesen természetes dolog.

Itt jön a lényeg: nem mindenkinek ér meg az így elért vélt, vagy valós többlet biztonság, lehetnek e mellett sokan olyan utasok is, akik kvázi beáldoznák ezt a biztonságérzetet, csak kevesebbet kelljen fizetni a fuvarért.

Na ez a kereslet maradt kielégítetlenül, viszont amire kereslet van, az utat keres magának, mint a patak.

Ezért gondolom, hogy megfér egymás mellett az Uber, vagy bármi hasonló szolgáltatók, és a "sárga taxi" rendszere.

Aztán döntse el a nép, hogy melyiket milyen arányban tartja magának kedvezőnek. Az valószerűtlen, hogy az Uber ( vagy hasonlók) kiszorítanának benneteket a fuvarpiacról teljesen, de részben bizonyára.

És ez így van jól, a fogyasztó dönti el mit akar az ár/érték arány skáláján.

nick: 2014.10.21. 21:10:06

@Szabad a taxi: sztem emiatt az Uber-es (és társai) "feketefuvarozás" miatt ugyanolyan következmények járnak a NAV részéről, mint bármilyen egyéb feketemunka nyomán

...és ha ráveszik az Uber-t, hogy adja ki a "kidiszpécselt" utasok adatait, akkor még csak szúrópróba sem kell

mondjuk sztem a legjobb az lenne, ha mindenki tudna (és akarna) szolíd méretű adót fizetni, egy igazságos rendszerben

...de azt majd a jótündértől, esetleg most nemsoká a Jézuskától :-)

whale 2014.10.21. 23:52:37

@nick:: mert az, hogy mikor ad nyugtát a taxióra, még nem feltétlenül jelenti is ezt, azt ugye mind jól tudjuk... :-)

Ezt mondjuk rosszul tudod szerintem, mert amit kinyomtat az óra, az adómemóriába is bekerül, lévén a taxaméter ugyanaz, mint egy hagyományos pénztárgép...
Tehát elég butuska lenne az a taxis, aki a kinyomtatott slejfnit nem vallaná be, lévén kiolvasható az órából is, adóellenőrzés esetén.

whale 2014.10.22. 00:14:03

@Emmanuel Goldstein: "a háromlábú balkáni kutyának is van autója, gps-e, szabadideje, kihagytam valami készséget/képességet?"

Ki bizony. A taxis tudja a várost. Nem csak ismeri, tudja. És bár ezt a képességet nem oktatják sehol, enélkül finoman szólva döcögne a szolgáltatás. A GPS soxor az ismeretnél elakad. A GPS semmit nem tud a városról, arra képes csak, hogy a térképre felrajzoljon téged és megpróbáljon célra vezetni. De hogy aztán te valóban eljutsz-e az általa javasolt útvonalon a célig, ráadásul időben, arról semmit nem tud. Nincs ötlete, ha dugóba kerülsz, hogy mi legyen tovább. Gondolom te is jártál már úgy, hogy a dugóból menekülve a szökőútról vissza akart vinni a dugóba, mert szerinte az a legfaszább út.:)
Nem beszélve arról, hogy a GPS a közelmúlt szüleménye, taxika viszont már 100 éve van Budapesten. Szóval mankónak jó, de butaság azt hinni, hogy a GPS óta "világtalanul" is lehet taxizni...

whale 2014.10.22. 00:41:15

@shitgun: "mára a taxis egy biorobot, egy sofőr, akit egy random másik, plusz egy 20 ropis GPS azonnal helyettesíteni tud."

Ezt azért szerintem gondold át. Szerinted, ha utasként helyet cserélnél a drájverrel, ugyanolyan zökkenőmentesen eljutnátok a célig? Főleg, ha ismeretlen helyre mész...

Emmanuel Goldstein 2014.10.22. 10:00:14

@whale: hehe,ha boldoggá tesz, érezd így.. sztem a probléma nem ebben van, hanem abban, h bérkocsis szakma az évszázadok óta egyre kevésbé az, aminek elindult.. kezdetben nem volt mindekinek fogata, vagy autója, nem mindenki tudott autót vezetni még harminc éve se, kellett hozzá valami vagánység, valami műszaki érzék, egy ismerős szerelő, saját műhely, valami plusz, ami nem volt meg az emberek nagyrészének..
ma minden auto annyira könnyen vezethető, h az utakat elárasztották a négykerekű zombik, ma olyan olcsó a németből behozott ezereurós guruló rom, h minden zombi autót húz esernyőnek, így a taxis hozzáadott értéke a semmi felé konvergál, és ha szaxervezet nem balhézta volna ki a buszsáv használatát, ugyanolyan szintidővel tudnátok csak személyszállítani mint az átlag autózombi, mer az egy dolog, h te ismersz kerülőutakat (amit egy nem taxis pesti is ismer), azok az utak ugyanolyan dugókat kötnek össze, így a nyereség nagyjából nulla. ellenben a sok kerülő használatával folyamatosan sértegetitek az autos zombikat a forszírozott ki-besorolásokkal, megszűnő sávokon előrehaladásokkal, stb.
a taxizás, az egy spílerség az emberek szemében, nem szakma.

whale 2014.10.22. 10:46:09

@Emmanuel Goldstein: Félreértésben vagy, én csak utasként taxikázom -egyelőre. Mondjuk azt viszont sokat és régóta, szóval viszonylag megismertem ezt a szakmát. Ha úgy gondolod, hogy nem az, neked is azt tudom javasolni, hogy fejben cserélj helyet a taxissal és próbálj meg random helyekről, random helyekre eljutni időre, nem csak azon az öt útvonalon, amit ismersz a városban...
A megszűnő sávokon előrehaladás érdekes felvetés, mert én pont azoktól a zombiktól kapok agyfaszt, akik már a kapaszkodósáv elején be akarnak sorolni és dugó esetén egyszerűen megállnak indexelni ahelyett, hogy elmennének a sáv végéig és ott próbálnának besorolni, lehetőséget adva a mögöttük haladóknak is a sáv használatára. De ez már szakmai kérdés...:))

Emmanuel Goldstein 2014.10.22. 11:07:35

@whale: ja, ok, akkor utas vagy.. legközelebb kérd meg a taxist, h buszsáv használata nélkül vigyen a-ból b-be, oszt akkor majd te is látod, mi ez a nagy hozzáadott érték.
mondom, pesti vok, bárhonnan bárhova, kétszer hosszabb úton, kétszer annyi idő alatt, a folyamatos haladás illúziójával.. buszsáv nélkül megsütheted a nagy helyismeretedet :)

whale 2014.10.22. 11:33:22

@Emmanuel Goldstein: Rossz válasz.:)
Nincs kétszer annyi idő és kétszer hosszabb út. Legalábbis utasként nekem ez nem elfogadható. Miért fizessek a béna taxis miatt kétszer annyit? Vagy miért késsek le valamit? A taxistól én azt várom, hogy a fejében legyenek azok az utak, amik az aktuális szituációt megoldják. Alapesetben a legrövidebb úton vigyen, de ha sietek, akkor meg tudja azt az utat, amivel a leghamarabb érünk oda. Mert mint tudjuk ez a két dolog a legfritkább esetben esik egybe.:)
És ebben elég szerény segítség a GPS, ha a taxis fogalmatlan és azt se tudja, merre induljon...
A buszsáv, meg csak a belváros viszonylatában érdekes, nem az a kaland, hanem az, hogy tudnia kell, hogy a mellékutcák aktuálisan, napszaknak megfelelően hogy állnak, Pesterzsébettől Óbudáig, merre lehet menni és merre nem, érdemes-e arra menni, vagy sem. Ezt kell tudnia egy taxisnak és ettől szakma ez, nem a jogsitól.

Emmanuel Goldstein 2014.10.22. 11:44:12

@whale: most rájöttem, van egy nem tanult szakmám, csak mert pesti vok és ismerem a várost.
igazán jó veled beszélgetni :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.22. 12:33:41

@Emmanuel Goldstein: "h te ismersz kerülőutakat (amit egy nem taxis pesti is ismer), "

mi anno megkerultuk a taxis blokadot az Osztyapenkonal
mert mi ismertuk a varos Sasad varosreszet :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.22. 12:38:47

@whale: "A buszsáv, meg csak a belváros viszonylatában érdekes, nem az a kaland, hanem az, hogy tudnia kell, hogy a mellékutcák aktuálisan, napszaknak megfelelően hogy állnak, Pesterzsébettől Óbudáig, merre lehet menni és merre nem, érdemes-e arra menni, vagy sem. Ezt kell tudnia egy taxisnak és ettől szakma ez, nem a jogsitól."

es mi van ha en TUDATOS kulvarosi taxizast akarnek csinalni?
csak azert, mert utalom a belvarost
Ueberrel akkor gondolom meg tudom ezt tenni ugye?
na plussz egy erv az Ueber mellett!!!

Emmanuel Goldstein 2014.10.22. 13:01:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: az is igaz, sokan nem vágják, h a város nem csak az üllői-hungária-nagykörút mátrix, de mindenképpen meredek ötlet ezt taxisspecifikus szaktudásnak beállítani..

whale 2014.10.22. 14:02:52

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Nagyszerű. És Újpalotát? Rákosligetet? Kispestet? Angyalföldet? Vízivárost? Mondom, attól nem leszel spíler, mert ismersz öt utat Budapesten. A körutak keresztutcái megvannak fejből? Melyik merre egyirányú? Házszámok? Páros-páratlan oldal? Hol lehet megállni adott címhez? Hol tudsz várakozni hosszabb ideig, ahol még térerő is van a rádiódban? (ez mondjuk most már kevésbé érdekes:)
Az, hogy többé-kevésbé elbotorkálsz Budapesten, nagyon messze van attól, ahogy egy igazi taxista tudja a várost...
Olyan ez, mint bármilyen másik szakma. Műkedvelőként eljuthatsz egész magas szintre, de aki ebből él, biztos hogy többet tud nálad.

whale 2014.10.22. 14:07:11

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nem értem, pontosan mire gondolsz. Mi az hogy tudatos külvárosi taxi? Nem vállalsz fuvart a belvárosba?:)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.23. 19:02:07

@whale: igen pontosan, ez egy alkalmazas es nem az osoreg URH
beirom hogy olyan utakra szolgaltatnek, ami nem megy at a belvaroson azaz kulvaros
akkor egy egyszeru GPS is eleg, nem kell a rizsa hogy de hat a menekulout megfelelo ismerete kell, meg hogy ez egy szakmaaaaaaaaaaa

es az lenne a legfontosabb hogy igy egy 30e -s GPSszel felvertezve olcsobban lehetne szolgaltatni, elvegre ez lenne a lenyeg nem? hogy aki tudna szolgaltatni olcsobban az tehesse meg olcsobban

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.10.23. 19:08:11

@whale: "Az, hogy többé-kevésbé elbotorkálsz Budapesten, nagyon messze van attól, ahogy egy igazi taxista tudja a várost..."

igen van ez igy...
hogy a taxis mellett ulve mindenkeppen kell ismerni az utvonalat kulonben atvagjak az embert
ha meg a tudatos vasarlo amugy is tudja fejbol az utvonalat, akkor miert kell ezt kotelezoen a taxisnak tudnia?
siman el tudom kepzelni azt a lehetoseget hogy a fuvarszolgaltato az Ueberen ugy hirdesse magat hogy nagyon keves tudassal es csak GPS-el rendelkezik, viszont e miatt ezt OLCSON tenne

Emmanuel Goldstein 2014.10.23. 19:30:35

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: nemtom mit stresszeled, szegény falusi gyerek, épp le van nyűgözve, h pesten mennyi ucca van :)

tarara 2014.11.13. 18:05:26

SZVSZ gyózzön a jobb szolgáltatás. Mármint az, amelyiket a mezei júzerek jobbnak tartanak saját maguk számára.

A fővárosi rendeletet az az igény hívta életre, hogy sok a csaló taxis, nem kielégítő a júzerek biztonsága, nem lehet számon kérni, ellenőrízni a tevékenységüket, így tessenek köztük rendet vágni. Kétségtelenül van igény erre az utasok részéről. Ennek pedig ára van, amit a fuvardíjban majd tetszenek megfizetni a drága utasok.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek van igénye a szabályozottság által teremtett biztonságra, ellenberger a pénztárca vékonysága és a taxival való közlekedés iránti epekedés találkozási pontja valós keresletet tart fenn az Uber és társai jellegű szerveződésekre is.

A két rendszer szerintem jól megfér egymás mellett. Az állam ne kötelezzen senkit akarata ellenére arra, hogy biztonságos és jó színvonalú taxiban közlekedjen, ha fontosabb számára az alacsony ár.

Ettől persze majd 1-2 száz sárga taxival kevesebbre lesz szükség nagy Butapesten, de ki nem szarja le ? Mármint azokon kívül, akik kiszorulnak a megcsappant kereslet miatt a piacról.

Dehát tudjuk régen: a kutya ugat, a karaván halad. Taxizni csak egy a sok millió legális jövedelemszerzési lehetőségek közül, nem dől össze a világ, ha 1-2 száz sárga taxival kevesebb fog futni az Uber belépésével a taxi piacra.

Szabad a taxi 2014.11.13. 18:28:28

@tarara: "Taxizni csak egy a sok millió legális jövedelemszerzési lehetőségek közül..." Uberezni meg egy a sok ezer illegális közt. Idéznék egy témába vágó, összeszedett hozzászólást egy taxisfórumból:

DrKovács Ferenc: Egyrészről, aki fuvarozik pénzért, az engedélyhez kötött tevékenységet végez, ha nincs engedélye "> Ez alkalmanként úgy 600.000.-Ft. De ugye ezzel a tevékenységével bevétele keletkezik, amit nyilván, jó magyar szokás szerint, nem fog bevallani. Bár 6 kilóig lehet pénzt keresni, de be kell vallani. Mivel nem fogják az adóbevallásban feltünteni, hiszen engedély nélküli tevékenységgel szerezték, így rövid idővel költségvetési csalás bűncselekményét valósítják meg. Az applikáció tevékenysége visszamenőleg lekérhető, a NAV a banki utalások adatait bekérheti. Kedves sofőrök amennyiben ezt üzletszerűen végzik, az súlyosbító tényező. Az applikáció üzemeltetője a szándékos bűncselekményben bűnrészes lesz, minden egyedi gépkocsivezető esetében. Igen sok rendbeli ügy lesz ez nekik... "> Persze ehhez az kell, hogy a NAV kellő határozottsággal és harcias fellépéssel rákapjon erre. Szóval ha a hatóságok kellően lépnek fel, többen fognak sírni, mint a bezsebelt pénzből mulatni. "> Bár ebben kevésbé bízom...

Amúgy számolgatom, hogy ha (nagyon optimistán) azt feltételezem, hogy minden második kilométerük lesz hasznos, akkor a 65 Ft/km-20%-ból az üzemanyagot sem lehet megkeresni, full feketén sem. Tehát én nem a ÑAV-ban (vagy más hatóságban) bízom (hülyén is érezném magam). Inkább abban, hogy hamar kiderül, nálunk életképtelen ez a modell, nagyon nem éri meg. Egyébként, ismétlem magam, nem az én utasaimat viszi el ez a baromság: az a réteg, amely kipróbálja és használni fogja, nekem nem hiányzik, ellenkezőleg.

FairCO3 2014.11.16. 15:33:05

@Szabad a taxi: Tehát az az éhes taxis fogja használni akinek nem jutott elég krumliföld,viszont Ő pedig feléli az autóját. A kígyó a saját farkába fog harapni.

rosszqutya69 2014.11.16. 15:36:36

@tarara: "Ez a kemény szabályozás azért jött létre végülis, mert a taxisok olyan kiszámíthatatlan, megbízhatatlan helyzetet tartottak fenn az elmúlt évtizedekben, ami ellen tömegek szólaltak fel. Igény volt tehát a lakosság részéről egy erősen szabályozott működési környezetre, hiszen alternatíva nem volt, csak "A Taxisok" voltak, néhány fuvarszervező, címkiosztó vállalkozásra tagolva.
Különbség nem volt az utasok szempontjából a megbízhatóság, számonkérhetőség, .. tekintetében."

Nope.
Ez a szabályozás azért jött létre, mert a Főtaxi és a City taxi lobbistái kiharcolták, a konkurencia megritkítása érdekében.

"Aztán döntse el a nép, hogy melyiket milyen arányban tartja magának kedvezőnek. Az valószerűtlen, hogy az Uber ( vagy hasonlók) kiszorítanának benneteket a fuvarpiacról teljesen, de részben bizonyára.
És ez így van jól, a fogyasztó dönti el mit akar az ár/érték arány skáláján."

Jó döntést hozni az ár/érték arány skáláján a "nép" soha nem fog, mert figyelmen kívül hagy egyéb, társadalmilag fontos szempontokat, mint például a közteherviselés.

Emmanuel Goldstein 2014.11.16. 16:14:47

@rosszqtya: hát igen, ha a ludditák idején lett volna rendes jogálam, akkor előírják, h a szövészet, a kézimunka és percenkénti tíz csomónál többet tilos szőni, akár géppel is.
ez csak jogi bizbasz, aszitu az, h autót tartani és vezetni,azt mainapság a háromlábú balkáni kutya is, ugyebár, és van három szabad hejj nála, akkor miért ne?
mivel tud a takszis többet, mint én, az úrvezető, amikor beülök az autóba? semmit, és ennyi a hozzáadott értéke ennek a segémunkának.

rosszqutya69 2014.11.16. 17:07:27

@Emmanuel Goldstein: Igen, ez olyan mint a trollkodás.
Bárki képes rá.

Emmanuel Goldstein 2014.11.16. 19:32:02

@rosszqtya:
kérlek..
1, mennyi a munka hozzádott értéke?
2, egyéb, specifikus képesség?
3, külföldön, tőlünk nyugatibb országokban, miért a bevándorlók taksziznak?