HTML

A rendőrség közleménye szerint egy 26 éves férfit vettek őrizetbe vasárnap a Bándy-gyilkosság ügyében. A férfi beismerő vallomást tett, de a nyomozás nagy erőkkel folytatódik. Korábban az MTI úgy értesült, hogy több embert fogtak el. A beismerő vallomást tett gyanúsított Pécsett született, majd Kelebián élt, és onnan költözött vissza pár hónapja Pécsre.

Úti cél

Volt már taxis. Aztán vagy húsz évig újságíró, szerkesztő, főszerkesztő, lapigazgató, minisztériumi tisztviselő, ilyesmi. Most újra taxis, és blogot ír. Update: újra nem taxis, és már nem ír blogot. De úgy tűnik, jó ideig mást sem.

Arcképes igazolvány

Utascsevej

  • Szabad a taxi: @whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megír... (2020.10.23. 21:52) Fehér rendszám – a búcsú
  • whale: Idekattintottam nosztalgiázni és mit látok? Új poszt! Ez is elég talányosra sikeredett, lövésem ni... (2020.10.23. 21:14) Fehér rendszám – a búcsú
  • Szabad a taxi: @Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiá... (2020.02.20. 18:55) Most kéne abbahagyni
  • Első mohikán: Hát isten veled kolléga, megint csökken az átlag IQ-nk... :-) Remélem megtalálod a számításod a... (2020.02.18. 17:40) Most kéne abbahagyni
  • Frady Endre: Hú, bár Mensa tag vagyok (illetve csak voltam, mert nyáron nem fizettem be a tagdíjat), mégsem tel... (2020.02.18. 16:32) Most kéne abbahagyni
  • Utolsó 20

Üzemanyag

Jelzőtáblák

4 (1) 5000000 (1) 6x6 (1) adó (7) adókerülés (12) aktivista (1) akvárium (1) alkohol (2) amnesztia (1) android (5) Annie Girardot (1) árdrágítás (1) áremelés (2) autóbérlés (6) Azerbajdzsán (1) baleset (1) Benkő László (2) Besttaxi (1) bevándorlás (3) bevétel (2) bevételkiesés (1) BKK (19) blog (7) blokád (3) börtön (1) brit turisták (2) BTSz (1) budapest (1) Budapest (54) Budapest Közút (1) Budapest Taxi (3) buliturista (1) bulituristák (1) buliturizmus (1) bűn (2) bűncselekmény (1) bűnözés (2) büntetés (9) bürokrácia (5) carsharing (4) City Taxi (7) Claude Lelouch (1) clochard (1) család (2) Csertek István (1) csöves (2) David Bowie (1) demonstráció (8) diszpécser (6) Dorosz Dávid (1) drog (2) droid (7) droidtartó (6) drosztdíj (4) Dudás Zoltán (2) e-mail (1) Edith Piaf (1) éjszaka (18) élet (36) Elit Taxi (1) ellenőr (5) ellenőrzés (14) embercsempészet (1) emigráció (1) én (34) énblog (42) Erzsébet tér (1) Esti Hírlap (1) etika (4) f (1) Fekete Zoltán (3) fidesz (1) film (2) fix tarifa (15) Fónagy János (2) Forma–1 (1) Főtaxi (8) főváros (20) Fővárosi közgyűlés (6) fővárosi taxirendelet (23) freelancer (2) fuvarközvetítő (34) fuvarkufár (18) Fuvosz (1) gazdaság (5) gazdasági bevándorlás (3) GPS (6) grammar nazi (2) Green Taxi (1) gyarmatosítás (1) gyász (1) gyilkosság (1) gyorshajtás (1) Gyurcsány (1) Habony Árpád (2) halálbüntetés (1) Harrach Péter (1) határ (1) helyesírás (1) helyismeret (5) hétéves korhatár (3) hiéna (5) hiénák (2) hirdetés (1) hírmagyarázat (2) hitel (2) hivatal (4) hoffmann rózsa (1) Hornyák Zsolt (3) Horváth Csaba (2) időjárás (1) Index (1) inkognitó (3) internet (6) Iphone (1) IRL (2) jelen (34) jogszabályok (2) jövő (20) kampány (3) karambol (1) katarzis (1) kaució (2) KDNP (1) kereskedelem (1) Kern András (1) Kétfarkú Kutya Párt (1) kiadatás (1) kitiltásgate (1) Komáromi Endre (7) konteó (1) kopaszok (1) kormány (16) közlekedés (43) kozmosz (1) közterhek (8) közterületi vizelés (1) kresz (3) külföldi (4) Kurír (1) leadó (4) legénybúcsú (1) lízing (1) lófasz (1) Lou Reed (2) maffia (1) martonyi jános (1) matolcsy györgy (2) Max Taxi (1) média (2) Metál Zoltán (9) migráció (4) migráns (4) miniszterelnök (3) minisztérium (10) múlt (16) NAV (5) navracsics tibor (1) Neil Armstrong (1) Nemzeti taxi (1) népszavazás (1) NER (1) netadó (1) névjegy (1) névtelenség (4) new york (1) New York kávéház (1) NFM (9) NGM (4) NKH (4) Norvégia (1) nyelv (1) nyelvtannáci (3) nyilvános illemhely (1) nyilvános vécé (1) nyugtaadás (3) Orbán Viktor (4) Örményország (1) orosz (2) országos taxirendelet (17) öszeesküvés-elmélet (1) OTSZ (6) pacsipénz (1) Palotás Gábor (1) parlament (2) Pavarotti (1) pénz (20) piaf (1) plakáttépkedés (1) Plilippe Leotard (1) plus3 (1) politika (4) postás (1) próba (1) Rasier Operations (1) reklám (1) rendőrség (5) rendszám (1) reptér (5) részeg (1) részegség (1) robert de niro (1) RT5 (1) sajtó (9) Sapi (1) sárga taxi (11) Soros György (1) Stan Getz (1) szabálysértés (3) szavazás (2) Szentendre (1) szervezett bűnözés (1) szerződés (3) Sziget (2) Szíjjártó (1) szovjetunió (1) sztrájk (4) születésnap (1) Szunomár Tibor (2) t-mobile (1) tagdíj (12) tagdíjemelés (3) tarifa (19) tarifaemelés (2) Tarlós István (12) taxi (50) Taxi2000 (2) Taxi4 (1) Taxify (1) taxilike (6) Taxiplus (6) Taxiquick (1) taxis (55) taxisblog (51) taxisblokád (3) taxisgyilkosság (1) taxisofőr (49) taxisrendelet (34) taxisszövetség (4) taxissztrájk (9) taxistámadás (2) taxi 5000000 (1) TEK (1) telefon (9) telefonszám (1) telefonszám-tulajdonos (6) teszt (2) tízéves-korhatár (1) tízéves korhatár (5) Tom Waits (1) törvény (4) Trócsányi (3) túlárazás (1) túlélés (8) túlszámlázás (1) tüntetés (8) turista (1) Uber (24) ubxit (2) update (1) urbanisztika (2) űrkutatás (1) utazás (1) vaddisznó (1) vadkapitalizmus (1) Vágó István (1) vandalizmus (1) város (28) Városháza (3) vasárnap (1) vasárnapi nyitva tartás (1) vendégposzt (3) verés (1) Veres István (1) villámposzt (5) visszapörgetés (3) Vitézy Dávid (3) vizes vb (1) Wundercar (5) zene (2) Zugav Olga (3)

2013.08.21. 20:54 Szabad a taxi

A többi néma csend

Taxisrendeletről, tarifáról, népiesen

september_1.jpgHa Petőfi ma taxisként élne Magyarországon, valószínűleg Szeptember elején címmel írna verset – várakozástelit, vészjóslót, vádlót. De nem él. Velem ellentétben, aki igen. Én viszont hanyagolom a lírát, marad a szikár próza, bár népiesen fogalmazni nem esne nehezemre, talán fogok is. A cím is más lesz. Majd csak a végén találok ki valamit, amikor már előttem is világossá válik, hogy mit hordtam itt össze – mert most, amikor ideültem a géphez, Isten látja lelkem, még nem tudom.

 

A kocsimat csak a novemberben esedékes következő vizsgára kell majd villamosszínűre rondíttatnom, de a blog már sárgul, mint a kukoricaszár, hála egy kedves ex-kollégának, akinek ujjgyakorlat az, ami nekem megoldhatatlan feladat lenne: eligazodni HTML-ben, CSS-ben. Mondjuk egyelőre csak a fejléc képét cserélte le, de nem türelmetlenkedem, hiszen már tavaly júliusban megígérte, és azóta sokszor, hogy másnap kipofozza a sablont, úgyhogy bízom benne.

    Azt viszont nem tudom, hogy a fuvarkufárok kiben és miben: az iskolai évnyitók napján nemcsak a taxisták bizonyos kötelezettségei élesednek be, hanem a telefonszám-tulajdonosokra rótt kötelmek is. Az ötvenmilliós törzstőke meg a húszmilliós vagyoni biztosíték előteremtése valószínűleg nem okoz gondot a legtöbbjének (törzstőkét egy napra is kölcsön lehet kérni, aztán papíron látványosan „elkölteni”), de a legtöbb cégnél a jogszabály szerint szintén szeptemberben startoló GPS-alapú, automatikus fuvarközvetítő rendszerek, azaz a néma címkiadás körülmy-gps-is-jesus-christ-redneck-truck-2.jpg is irtózatos nagy a kuss. Van, ahol még a tesztüzem sem indult el, ami – lássuk be –, igencsak furcsa egy ilyen gyökeres átállásnál. Annál a társaságnál például, amelyhez én szegődtem jobb híján, a szoftveren már kalapálgatnak egy ideje valamit, de a hardveres oldal még sehol nem tart. Megbízható források szerint tabletet kell vennünk, persze azt is szigorúan csak a kedves fuvarközvetítőnkön keresztül; akinek már van, az sem használhatja munkára, nem is értem, miért… (Dehogynem.) De még mindig jobban jártunk, mint a konkurenciánál lévő szegény kollégák, akikkel egy Samsung Galaxy Minit vetettek meg negyvenezerért, egy olyan belépő szintű, inkább játékszernek minősülő „okostelefont”, amelyet a tízéves kislányomnak szégyellnék ajándékozni, és amelyet a szolgáltató ingyen vág bárki után, aki előfizető lesz, főleg, ha komplett flottát vásárol (egy fuvarkufár vajon hány SIM-kártyát vesz egy csomagban?).

   De nem is ez a lényeg, telszámtulaj vállalkozásból nem lesz nonprofit szervezet. Na de haló, augusztus 21. van! (Vagy 22., fogalmam sincs, mikor fejezem ezt be, és mikor élesítem.) Jövő szombaton éjfélkor elvileg el kell felejtenünk a mikrofont, és onnantól csak az érintőképernyőn nyugtázhatjuk a kedves megrendelő pozícióját!

    Hát nagy lófaszt.

    Valamikor a múlt hét elején tartott a címneppereknek egy laza kis agapét a BKK részéről minden taxis kedvence, dr. Komáromi Endre forgalombiztonsági, taxi-, parkolásgazdálkodási és teherforgalmi divízióvezető (jellemző, hogy a BKK a saját honlapján sem írja helyesen a cafrangot, szívességből korrektúráztam itt: a taxi után kell kötőjel, a parkolásgazdálkodási szóba viszont nem), ahol is egymás agytekervényeinek felvilágosítása közben kiderült, hogy hiába van a rendeletben szépen, szabatosan leírva, hogy milyennek kell lennie egy ilyen geolokációs baszásnak, ha a BKK-nak nincs jogköre szankcionálni az utasüzért akkor sem, ha az szarik az egészre, és nem csinál ilyen nyomkövetős marhaságot. Merthogy a minisztériumi jogszabály, amely jogosítványt adhatna a BKK-nak a fuvarközvetítők fegyelmezésére (ahogy a fővárosi rendelet szövege becézgeti a taxisok vámszedőit), kurvára nem készült még el (mondjuk amennyit tudni lehet róla eddig, ez nem is baj). Úgyhogy szeptemberben is bőven vartyogni fog még az a kibaszott URH, hacsak ki nem kapcsolom, ahogy szoktam.

    Na, mondtam én, hogy népies leszek.

    Hát még az előbb mennyire az voltam, amikor megtudtam, hogy a Taxiplushoz tartozó taxisok megszavazták (!) azt az égbekiáltó faszságot, hogy augusztus utolsó hetében retró tarifával, 150 Ft/km-rel járnak újra, mint annak idején, 2009-ben, megalakulásukkor, amikor ezzel beverték a kurva nagy ácskapcsot a budapesti taxizás
koporsójába. Tessék, lehet belefeküdni. Bazdmeg, mintha a plüssösök sírva nosztalgiáznának, és elutasítanák a kuss3.jpgnagy presszióval rájuk kényszerített, a veszteséges vállalkozásaiknak egy kis túlélési fórt adó fix tarifát. Nem állítom, hogy csalás volt a voksolásnál, de azt tudom, hogy nyilvánosan, az etikusoknál (taxisul ugye etikások – lásd grafikások, matematikások, botanikások stb.) lehetett véleményt nyilvánítani, kódot, pofát, teljes identitást adva hozzá. Innentől szerintem nem is kell semmit mondanom.

    Nem is mondok. Megvan a cím, lásd fönt.

Szólj hozzá!

Címkék: énblog blog telefon jövő élet én közlekedés szavazás város lófasz taxi hivatal tarifa jelen diszpécser taxis taxisofőr nyelvtannáci fix tarifa Budapest GPS BKK taxisrendelet taxisblog fuvarközvetítő Komáromi Endre Taxiplus


A bejegyzés trackback címe:

https://szabadataxi.blog.hu/api/trackback/id/tr705469961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása